
Sökresultat:
495 Uppsatser om Voice and loyalty - Sida 7 av 33
Kundlojalitet inom dagligvaruhandeln
Att ha lojala kunder är något att sträva efter. Men vad gör en kund lojal? Den har studien försöker att ta reda på det genom att intervjua tio olika svenska personer för att få deras syn på lojalitet som fenomen och vad det innebär att vara en lojalkund för dem. Slutsatsen är att kundlojalitet är en relevant term men när det kom till att vara lojal visade det sig att de flesta av respondenterna inte var lojala, även om de hade ett lojalt beteende. En av de viktigaste faktorerna för deras köpbeteende var den geografiska platsen affären låg på i förhållande till deras eget boende.
Röhnisch : En marknadsundersökning gällande klädval, lojalitet och positionering.
In light of the resent surge in globalization, and the heightened competition that follows as a result of this, there has been an increase in the importance that is placed into understanding buyer behaviour. This increase has been seen since the realization that by building strong customer relationships it is much easier to reach these through the marketing communications that are put in effect. There are also a number of upsides to enlisting the customers at an early stage in product development, such as creating greater value and a stronger sense of involvement.Röhnisch is therefore trying to show a genuine interest in supplying the costumers needs as they adapt and evolve. In order to accomplish this strive towards gaining a deeper understanding into the thoughts and attitudes that precedes the buying behaviour they conduct regular surveys. To complement this, the purpose of this paper will be to determine the actual preferences and buying behaviour of the market segment that Röhnisch has chosen for themselves, and while doing so, keeping an emphasis on loyalty.
FysiskLojalitet vs CyberLojalitet? : Hur lojal är konsumenten mot den fysiska butiken då de väljer att övergå till e-handel av dagligvaror?
Background: Recently, the Swedish food culture has expanded by leaps and bounds. Interest in food and cooking has taken more space in the Swedish welfare state. Products and icons, such as organic free range chicken or Per Moberg have had greater impact on the way we consume food. Consumers have become increasingly aware of what they should and should not be eating. With an increased interest in food, supply and distribution channels have become increasingly important for the major grocery retailers (Board of Agriculture 2011).
Perceptuell bedömning av barns avvikande klusilproduktion : Hur tolkas klusilord med avvikande voice onset time av vuxna naiva lyssnare?
Voice onset time, VOT, är en akustisk tidsparameter som anses återspegla talmotorisk kontroll. VOT är den mest pålitliga akustiska parametern för att särskilja tonande och tonlösa klusiler. I tidigare studier har VOT-värden för svenska barn uppmätts. Det har visat sig att barn med fonologisk språkstörning har avvikande VOT jämfört med typiskt utvecklade barn. Dock saknas undersökningar av hur lyssnare tolkar klusilord med avvikande VOT.
Värdet av lojalitet : Vad är lojalitet egentligen värd för en mediaplaneringsbyrå i Singapore?
Marketing in a business-to-business environment differs from its counterpart in the business-to-consumer market. Where the latter focuses on customer satisfaction, the former is all about value. This value creates loyalty between seller and buyer. Creating loyalty is becoming more and more important in the media planning industry as fierce competition reduces profit margins. Value is created through selling what a client wants at an acceptable price.
Alternativa metoder för att kontrollera ett användargränsnitt i en browser för teknisk dokumentation
When searching for better and more practical interfaces between users and their computers, additional or alternative modes of communication between the two parties would be of great use. This thesis handles the possibilities of using eye and head movements as well as voice input as these alternative modes of communication. One part of this project is devoted to find possible interaction techniques when navigating in a computer interface with movements of the eye or the head. The result of this part is four different controls of an interface, adapted to suit this kind of navigation, combined together in a demo application. Another part of the project is devoted to the development of an application, with voice control as primary input method.
De traditionella flygbolagens överlevnad på den skandinaviska marknaden : en studie om SAS Sverige
The traditional airlines exist on a market that is distinguished by an increasing competition. They are often partly or completely owned by the government and are characterized by slow decision making. Because of their existing structure and old business culture the traditional airlines find it hard to use price as a means of competition. Consequently the traditional airlines need to create loyalty amongst their customers. The purpose of this essay was to analyze and evaluate SAS long-term marketing strategies through a comparative study of the companies? management, employees and customers.
Vuxna med enkelsidig genomgående läpp-, käk- ochgomspalt : Perceptuell röstbedömning med Stockholm Voice EvaluationApproach (SVEA)
Läpp-, käk och gomspalt (LKG) kan medföra svårigheter med tal, artikulation och röst. Enligt tidigare forskning har vuxna individer behandlade för LKG liknande förekomst av röstavvikelser som kontrollpersoner utan spalt. Syftet med denna studie var att undersöka grad av röstavvikelser hos vuxna patienter behandlade för enkelsidig LKG och kartlägga eventuella samband mellan röstavvikelser och kirurgiska metoder för gomslutning, kön och operation med eller utan svalglambå samt jämföra röstresultat med data från individer utan LKG. Sjuttio patienter behandlade för enkelsidig genomgående LKG deltog i studien, varav 45 patienter hade opererats med gomslutning i en seans och 25 patienter hade opererats i två seanser. Elva av patienterna i patientgruppen hade genomgått svalglambåoperation.
Att vara en vara : En studie av American Psychos Patrick Bateman
My essay is an investigation of American Psychos Patrick Bateman. Why is Patrick Batemans identity one so easily described as shallow and superficial? I discuss theese questions from a marxists point of view putting Bateman in the context of Georg Lukács theories of reification. I compare the structure of Patrick Batemans identity with the idea of an reified identity to se how the mechanisms of reification creates the entity that is Patrick Bateman.My conclusion is that one answer to Batemans shallowness is the phenomenon of reification. To get a grasp of how shallowness might be understood I combine the theories of Lukács with Bakhtins idea of the aouthorative discourse.If one look upon reification as an aouthorative discourse and one also presume that human existence is social and verbal the conclusion is that Patrick Bateman cannot exist because of what he is an example of.
Lojalitetskapande genom distribution : Att skapa lojala kundrelationer på en överetablerad konfektionsmarknad
This essay reviews the situation for small actors in the Swedish clothing industry. In this essay we assume that loyalty is a requirement for survival on the competitive clothing market. Four small actors have been analyzed up on theories on loyalty, brand equity, relationship marketing, service marketing, quality, interactive marketing, distribution and value creating activities. The chosen actors are Fifth Avenue Shoe Repair, Boutique Sportif, Jenny Hellström and Ida Sjöstedt. The conclusion of the essay is that it is possible for small actors on the Swedish clothing market to build loyal relationships with their customers.
Kundlojalitet en studie av försäkringsbranschen
SammanfattningAkademi:Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling,Mälardalens HögskolaNivå:Kandidatuppsats i Företagsekonomi/Vårtermin 2008Titel:Kundlojalitet, en studie av försäkringsbranschenFörfattare:Maria Bergström, -79ÅkersbergaFredrik Karlsson, -84VästeråsAnders Melkersson, -66VästeråsHandledare:Jonsson, ClaesProblem:Allt fler företag använder sig idag av relationsmarknadsföring för att få lojala kunder. Anledningen är att företagen vill ha lojala kunder då dessa anses vara den mest lönsamma kundgruppen. Hur företagen definierar en lojal kund är avgörande för hur detta arbete utformas.Syfte:Uppsatsens syfte är att beskriva och jämföra hur företagen Skandia i Västerås, Folksam i Stockholm och Försäkringscenter i Västerås definierar lojala kunder. Syftet är även att beskriva och jämföra hur dessa företag arbetar för att uppnå/öka kundlojalitet.Metod:Vi använder oss av en kvalitativ insamlingsmetod i vår uppsats. Utifrån den teoretiska referensramen har intervjufrågor sammanställts.
Är kunden lojal eller spontan? : En studie om lösviktskonfektyr i Sverige
An impulse or unplanned purchase is a decision taken on the spot without further consideration or reflection. It is the spur of the moment that influences the purchase rather than a deliberated decision. Being loyal to a particular brand means a mutual relationship between customer and company created over time which may result in the customer experiencing a higher value and thus prefer a particular brand before another.Bulk confectionary can be characterized as an impulse product because it is purchased at times without any time of consideration or planning. The question that arises is whether all bulk confectionary purchases are unplanned? Through this study it shall be examined whether any brand loyalty actually exists regarding bulk confectionary; does the customer plan its confectionary purchases in beforehand or do most of them occur through impulses? Furthermore, the study will highlight who the customer is of bulk confectionary in Sweden.The survey was conducted through a combination of a quantitative and qualitative method.
Blod, svett & tårar : En studie av vad som skapar varumärkestillknytning till träningscenter
We have examined how the dependence, identity and social bonds affect customer loyalty and attachment to a training centre. The method used is a survey on SATS Karlstad city where 128 respondents were asked, out of which 118 surveys were used in the final analysis. The data was analyzed using ANCOVA and multiple regressions.The result showed significant relationships on attachment between identity and dependence. Social bonds had no significant effect on the attachment a member have towards training centre. Customer loyalty was measured by how long the individual has been a member and his or her training frequency.
VD-Avtalet - en studie av rättsläget
Chief executives and other persons in management positions are not applicable to the same protection system as other employees. Lagen om anställlningsskydd is not applicable for example. Instead all terms and conditions are in the employment contract, which get increased importance. The employment contract for a chief executive is comprehensive. This essay focuses on employment protection, wages and compensation, loyalty during the employment, secrecy and competitive clauses.
Vuxna skilsmässobarns attityder i kärleksrelationer
Det är större risk att personer vars föräldrar är skilda själva skiljer sig jämfört med personer vars föräldrar är gifta. Problemet förklaras utifrån sociala teorier, att beteendet som karaktäriserar föräldrarnas relation går i arv till barnen så att även de i sin tur reagerar som sina föräldrar och hanterar problem i kärleksrelationer på ett sämre sätt. Med EVLN-modellen (?exit?, ?voice?, ?loyalty?, och ?neglect?) förklarade Rusbult, Zembrodt, och Gunn (1982) att människor reagerar på olika sätt när problem uppstår i kärleksrelationer beroende på hur omständigheterna kring relationen ser ut. Denna studie undersökte ifall reaktionerna ser olika ut beroende på om människor har separerade eller gifta/sambo föräldrar.