Sök:

Sökresultat:

77 Uppsatser om Uses and Gratifications - Sida 6 av 6

?Jag bara utgår ifrån att dom finns på Facebook? : En kvalitativ studie om hur Falu Energi & Vatten bör kommunicera med unga vuxna

The aim of this study is to investigate which communication strategies and channels the mu- nicipal company Falu Energi & Vatten should use in order to become more efficient in com- municating with citizens between 18 to 29 years old. The company is owned by the munici- pality of Falun and manages community services in electricity, district heating, fresh water, sewerage, metropolitan area network and waste disposal. The following theories have been used in the study: convergence culture, digital natives, information overload, communication strategies and uses & gratifications theory. The methods used in the study are 4 focus group interviews and one informant interview. The members of the focus groups where within the age range 18-29 years and lived in the city of Falun.

Vägen till läraryrket - en kvantativ studie om förbättrade informationsvägar från Lärarutbildningsnämnden.

Titel: Vägen till läraryrket - en kvantativ studie om förbättrade informationsvägar från Lärarutbildningsnämnden.Författare: Malin LundahlUppdragsgivare: Lärarutbildningsnämden, LUN.Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation.Termin: Höstterminen 2013Handledare: Jan StridSidantal: 48 s. exklusive bilagor. (75 s. inklusive bilagor)Antal ord: 11 831 (exklusive executive summary)Syfte: Att förklara hur lärarstudenterna uppfattade informationen från LUN innan de ansökte tillLärarprogrammet vid Göteborgs Universitet.Metod: Kvantitativ enkät som gick ut till de elever som antogs till Lärarprogrammet på GöteborgsUniversitet höstterminen 2011 samt vårterminen 2012. Sammantaget skickades enkäten ut till 954respondenter, varav 130 svarade.Material: Digitalt förvarande enkätintervjuer från 130 studenter som antogs till Lärarprogrammetpå Göteborgs Universitet höstterminen 2011 samt vårterminen 2012.Huvudresultat:Studien visade att merparten av de lärarstudenter som besvarade enkäten är mellan 19-24 år.

<- Föregående sida