Sök:

Sökresultat:

17280 Uppsatser om User form - Sida 41 av 1152

PresenteraMera : En rapport om skapandet av ett interaktiv presentationsverktyg

This report describes the background, approach, and the final results for the presentation tool PresenteraMera.PresenteraMera is an online-based, interactive presentation tool that is created to improve the quality of sales presentations and simplify the creation of presentations. The client for this project is Dempsey, a digital advertising agency and production company with headquarters in Stockholm. PresenteraMera consists of several features that make it easier for businesses to create, edit and display their presentations. The tool also allows the user to always be sure that the presentations created with PresenteraMera follows a specific design, based on their graphic manual for example..

Mobiltelefon utformad med EcoDesign

The environmental demands are increasing when it comes to product development. EcoDesign isabout minimizing the environmental impact of a product, considering the entire life cycle of it,without compromising other qualities like function or cost. In this master of science thesis amobile phone has been analysed with Ten Golden Rules in EcoDesign regarding production, useand End of Life. Also a functional and an environmental profile were made. The goal was tomake a new concept phone, based on the previous analysis, which communicates userfriendlinessand sustainable development.

Designlösningar i ett affärssystem ur ett kognitionsvetenskapligt förhållningssätt

The purpose of this thesis was to examine if there where fallacies in the design solutions for the business system IFS Applications from a user perspective, and if so, correct these from a cognitive science approach.Data collection consisted of three main portions. These where; workshop, individual interviews and observations. The collected data was analyzed and resulted in identification of two main areas in the application that where found lacking.The result of the study showed that the usability for processing large amounts of data and the lack of customization where the main flaws in the application. Two low fidelity prototypes where created with the purpose of rectifying the underlying flawed design solutions that where identified from the collected data..

Brukarsamverkan inom hälso- och sjukvård i Sverige och Storbritannien : Handikapporganisationernas delaktighet i planering och utveckling av vård

Begreppet brukarsamverkan lyftes fram i Sverige i samband med WHO ?s Sundsvalls-konferens 1991 som ?essensen i det demokratiska folkhälsoarbetet?. Samverkan, där handikapp- och patientorganisationer är delaktiga i planering av hälso- och sjukvård har varit aktuellt i mer än 35 år, man utvecklade former för handikappråd redan 1970. Ändå finns det mycket lite empirisk forskning på området. Syftet med uppsatsen är att få en fördjupad kunskap om brukarsamverkan samt att erhålla ett vidare perspektiv genom att jämföra utvecklingen i Sverige med Storbritannien utifrån frågeställningarna: Vilka motiv finns för samverkan, vilka faktorer påverkar och vilka former finns för samverkan och hur stämmer dessa med existerande teorier? Arbetet är upplagt i tre delar, en litteraturstudie med material från Storbritannien, en dokumentanalys av material från Stockholms läns landsting och en intervjuundersökning som gjordes 1999 med representanter för förvaltning, sjukhus och handikapporganisationer inom SLL.

CQRS och Event Sourcing som mjukvaruarkitektur

I den här rapporten undersöks Command Query Responsibility Segregation (CQRS),Event Sourcing och Task Based User Interface (händelsebaserat gränssnitt) somtillsammans bildar en annorlunda arkitektorisk uppbyggnad av system. Tanken bakomarkitekturen är att kunna spåra vad, när och hur data förändras i ett system samtmöjlighet att återskapa tidigare tillstånd, jämfört med traditionella system som endastlagrar, hanterar och presenterar data i dess nuvarande tillstånd. Undersökningen hargjorts genom att ta fram en bokningsprototyp och resulterade i för ?och nackdelar,användningsområde och hur CQRS, Event Sourcing och händelsebaserat gränssnitt kanimplementeras tillsammans..

Responsivitet på menyn : Produktnavigering på en e-handelsplats som är både flexibel och säljande, går det?

The competition in sports equipment and sports fashion today is fierce. And as e-commerce grows, the competing players has to remain accessible and usable regard-less of the device their customers visit the website on. Stadium is Swedens biggest player on the market and puts a lot of effort on their online activity. Something Stadium found interesting was the possibility of introducing elements that would increase the conversion rates directly into the product menu. This study explores the possibility to find a responsive solution for the product menu at Stadiums? e-commerce website which could contribute to increased conversion rates.The study is built upon an experiment and the foundations of the experiment is based upon a market analysis of used design patterns for product navigation in the domain of sport resellers.

Samband mellan motivationsfaktorer för UGC : Vad motiverar en användare att skapa innehåll på internet?

User Generated Content (UGC) blir allt vanligare på webben och flera av de mest besökta hemsidorna på internet är till stor del baserade på innehåll skapat av dess användare. Varje dag redigeras exempelvis över 120,000 artiklar på Wikipedia av dess hängivna användare som i snitt spenderar över 8 timmar i veckan på att skapa nytt eller redigera existerande material. Att motivera användare att bidra med innehåll på detta sätt blir allt viktigare. För att kunna göra detta krävs en förståelse för vad som motiverar användarna att bidra.Uppsatsen tar sin utgångspunkt från detta och vi studerar vilka motivationsfaktorer som ligger till grund för att användare skapar UGC samt om det finns några samband mellan dessa motivationsfaktorer. En litteraturstudie över tidigare forskning inom området genomförs och resulterar i 15 motivationsfaktorer kategoriserade i fyra kategorier.

Om vägen till ett bättre bestånd vid ett skolbibliotek ? en aktionsforskningsansats.

For a school library to function as a support for the students? development of their academic abilities, it must provide material satisfying their needs as well as the needs of the teachers. The school library should assist the students in their research endeavours, as well as inspire reading for pleasure. In order to do this it is imperative that the school library actively develops the existing collection and continually strives to meet the needs of its users. The aim of this Master?s thesis is to describe and reflect upon how a particular school library works with collection development.

?Vad är det jag gör egentligen?? - om att med videons hjälp bli medveten om helheten

This project consists of an adaptation, trial and evaluation of a model for practicing. Based on prior research I created a model aiming mainly to raise a musician?s self- awareness around the different parameters a performance consists of. An additional wish was for it to simultaneously assist the musician in monitoring his or her progress. With video recording and self-evaluation as the two main parts I tried the model by using it over a period of three months.

Svensk Form om den svenska formen

Undersökningens syfte är att visa vad Föreningen Svensk Form/Svenska Slöjdföreningen i sin publicerade litteratur skrivit om vad svensk form är och vilket ursprung den har. Den undersökta perioden är 1950-tal till 1990-tal. Uppsatsen tar också upp vilka samtida debatter och samhällsangelägenheter man etablerat den svenska formen i och hur man använt dessa för att visa upp föreningen som aktiv samhällsmedborgare. Diskussionerna rör sig kring berättelsers etablerande, och maktpositioner i det offentliga samtalet. Resultatet av studien visar bland annat att Föreningen Svensk Form/Svenska Slöjdföreningen under den undersökta perioden fört fram en oförändrad bild av den svenska formen och dess ursprung.

Älskvärda digitala leksaker. En interaktiv leksaksrobot

The purpose of this project was to develop an interactive toy concept. A toy capable of reacting and expressing emotions like happiness, sadness, anger or love. And capable of developing its character with use.The initial questions was, how do I create interest, understanding and affection between a digital product and its user? How should the interaction be made?During the course of the project the search has mainly been for something that does not base its shape and interaction on likeness. Forexample likeness to humans or pets.I have created a toy concept called iio.

Kniven i lådan. En undersökning av konstruktionen inte [best. artikel] [adjektiv superlativ] [substantiv best. form] i [substantiv best. form]

Specialarbete 7,5 hpSvenska spraket, Fortsättningskurs SV1203 VT 2013Handledare: Filippa Lindahl.

Nätverksbaserade informationssystem : Standardprotokoll ANSI Z39.50/OSI SR

This master thesis examines the development of the two earlier independent IR protocols Z39.50 and SR (Search and Retrieve, ISO 10162/10163), now Z39.50/SR, from the beginning of the 80s to 1996 and their functionality in the client/server environment.Z39.50 applications in library systems will allow easy access to information regardless of platform or location. The use of Z39.50 will create a new user environment. Almost all the library systems of the market support the Z39.50 and surprisingly the use of it in Sweden lied on a very low leve! in 1996. This thesis was followed-up by an interview and a questioner among the Swedish Z39.50 users. They could see a huge potential of development concerning the future IR process.

Software keystroke logging : Automatisering av skydd mot software keystroke logging

This piece of work develops a solution that automates protection against software keystroke loggers. Keystroke loggers can be used illegally to register a user's keystrokes and in that way acquire sensitive information. The solution was tested on two different networks and the efficiency was measured. The network represents an enterprise network that uses the operating system Windows along with the directory service Active Directory. A script was developed to solve the automation matter.

Augmented Reality i mobiltelefonen : En kunskapssammanställning med trafikinriktning

This master thesis is about Augmented Reality (AR), a phenomenon that has existed since the mid-fifties but only recently has become available for the general public. This report is a knowledge compilation about AR, focusing on AR in cell phones and the use of the technology in traffic related situations.AR is usually described as adding a digital layer of information onto the real world. There are different technologies to make virtual images; in cell phones sensor-based and camera-based technologies are the most common ones.In this report, the market of AR applications for cell phones has been investigated. Three use cases have also been investigated in order to get more knowledge about the designers' thoughts and visions.In order to analyze the technology and the applications in a broader and more scientific perspective, two theories has been used: Situation Awareness (SA) and the Service Dominant Logic (SDL). These theories seem useful when reflecting on the Swedish road administrations vision, and to investigate what the applications and the AR technology can contribute to the traffic domain.The conclusions of this thesis are that:- AR can be applied on most of the human senses, but augmenting by visualization is most common.- The market for cell phone applications is growing rapidly: AR applications are relatively new but on the rise.

<- Föregående sida 41 Nästa sida ->