
Sökresultat:
2956 Uppsatser om Urban Retail Product - Sida 44 av 198
Ett sökande efter stadsideal : En fallstudie om stadsideal i Karlstad
This study shows how city planners and politicians in Karlstad plans different parts of the city, what type of model/ city ideals they use when planning, and how it is expressed. The study was made using a qualitative method, were a discourse analysis was vital for the elected planning document and blog posts. Qualitative interviews were also made with five people with significant meaning, who hold different positions in the city planning of Karlstad. In the produced material, it appears that the city planners and politicians in Karlstad are planning for traditional city ideals as a foundation in the planning, with influence from new ideas as for example sustainable planning and economic growth. In some parts of the city a modern and rational planning remains.
Mervärde ur ett konsumentperspektiv : Vilka faktorer är viktiga för att skapa mervärde till tekniska konsumentprodukter?
World wide globalization and the rapid development of the Internet have lead to significant changes for companies around the world. The world has ?shrunk? and increased supply of goods and services has lead to a more intense competitive situation. As the market changes, so does consumer behavior. Today?s consumers do no longer wish to be treated as a group, rather they are looking for products and services that specifically fit their personal values.Recent years, the consumption of digital consumer electronics has sky-rocketed.
Miljömärkningar på inredningsprodukter
Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.
Varför odla i staden? : En kvalitativ intervjustudie om urban odling utförd i Uppsala
SammanfattningSyfte Studiens syfte är att undersöka friluftsundervisningen i grundskolor med friluftsprofil i Oslo och Stockholm, samt jämföra dessa.Vilken eller vilka stilar av friluftsliv förekommer inom idrottsämnet i friluftsprofilerade grundskolor i Oslos kommun?Vilken eller vilka stilar av friluftsliv förekommer inom idrottsämnet i friluftsprofilerade grundskolor i Stockholms kommun?Vad kan vi se för likheter eller skillnader mellan skolorna i Oslo och Stockholm?Kort sammanfattning av Sandells friluftsstilar:Passiv anpassnignsstil: friluftsliv utifrån ett anpassat betraktande perspektiv utan att påverka naturen.Aktiv anpassningsstil: friluftsliv utifrån ett aktivt perspektiv där du lever av naturen och tar vad du behöver samtidigt som man värnar om naturen.Dominant anpasssningsstil: friluftsliv utifrån ett aktivitetscentrerat perspektiv där ofta kommersialism styr för att påverka och anpassa naturen för att ge rum för specifik aktivitet.MetodAnvänd metod är öppet strukturerade telefonintervjuer. Sex stycken idrottslärare, tre i Oslo och tre i Stockholm intervjuades varav två var kvinnor och fyra var män. Samtliga var utbildade till idrottslärare eller lärare med undevisning inom friluftsliv.ResultatAlla stilar förekommer i Oslo. I Stockholm råder tveksamhet kring den dominansstilen.
Facilea : hjälpmedel för hemtjänsten
With help from Hälsoteknikcentrum the need for storage of medical items in the home care section has come to our attention by an investigation that Hälsoteknikcentrum did. Facilea and the nursing stuff at Eketånga home care have developed a product specified to improve the work situation for both the nursing staffs and the patients.The trolley is equipped with a special module to make the trolley more adjustable for the recipients and the nursing staffs needs and desires. The product also collect all the care items in one place. Which gives the care patient and its relatives a possibility to gather all the medical items in one place and don?t have to put these in bookshelves etcetera.After surveys, interviews and home visits a prototype was built.
Kartläggning och visualisering av riggkonstruktionsprocessen : Fallstudie från Scania
Mapping a process enables a greater understanding of the work, and is standard to evaluate and improve a process. This thesis is conducted at Test Bed Mechanical Design at Scania in Södertälje. Test Bed Construction is a complex process, characterized by a large amount of creative work, technical challenges and coordination between different people and different organizational functions.The aim of the thesis was to identify the Test Bed Construction Process and to develop a visual model of the workflow that also served as support for the engineers in their daily work. During the mapping process, comparisons were made with previous research in lean product development to identify process improvement.A literature review on process mapping and process visualisation resulted in a method for process mapping. The study showed that research on process visualisation is neither structured nor well defined.
Bloggar som marknadsföringskanal - En studie om produktplacering
Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.
Ökad flexibilitet i Anybus X-gateway med hjälp av Lua
HMS Networks AB develops, produces and sells communication technology for industrial automation. The product handles communication between a variety of protocols. The product treated in this project is an Anybus X-gateway Modbus-TCP Master/Client and this module is currently configured from a web-based interface. In doing so, the flexibility for handling protocols is limited to what the company chooses to add to the interface. Therefore the company had a request that the flexibility should be extended using a script language.
Hopfällbar hjullösning
In many products a compromise between ground clearance and the required space to store the product has to be made. This problem attracted the attention of the authors of this thesis.The objective of this project is to develop a functioning solution to a foldable wheel. The solution should be applicable to several types of product groups. A limitation for this work has been made so that the work only covers solutions for lighter vehicles.The purpose is to drive this project forward, so that a solution can be found. Furthermore the purpose of the report is to clarify how the authors proceeded to design and construct the wheel according to a fixed specification.
Varumärkesexponering i televisionen : - en jämförelse mellan SVT och TV4 2003 och 2006
AbstractTitle: Brand exposure in television. A comparison between SVT and TV4 2003 and 2006.Number of pages: 57 including appendixAuthor: Axel VictorinPeriod: Spring 2008Course: Media and Communication studies CUniversity: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityPurpose/aim: The aim of this study is to evaluate the prevalance of brand exposure in Swedish public service television, SVT and TV4. The Swedish public service TV broadcasting company, Sveriges Television (SVT) advertises itself as purveyor of free television, without commercial or political interference. A B-level essay, written some years ago, showed that the SVT policies were not always observed throughout the entire organisation. The aim of this essay is, by using quantitative research, to study whether SVT is letting commercial interests have their say in the programmes by exposing brand names and logotypes.Material/method: The study is performed through examining 40 hours of television from SVT and 40 hours from TV4, as reference.
Vitberget Skellefteå, ett kommunägt tätortsnära skogsområde ? föreningarnas och allmänhetens syn på hur skogen bör skötas
The question is who should govern and administrate a municipality owned urban forest? Should societies and the public be invited to participatory planning, who are the interested parties, could they be treated like a group and what are their opinions on administration and management? The study is carried out in a municipal owned forest Vitberget Skellefteå that is widely used by associations and individuals for recreation and training.This has led to several discussions in the local media about the management of the forest, especially in connection to harvesting. The work undertaken here has been to identify who has any interest in the management of the area. After identifying the interested parties, a selection of the societies, schools and pre-schools that actively uses the area as well as random individuals met in the area was interviewed. The questions asked can be divided into six main groups:? Communication with the municipality?s managers for the area? Interference from other activities? Views on forest management? Views on nature conservation? The uniqueness of Vitberget? Development opportunitiesThe crucial factors identified as being needed to succeed in managing an urban forest are long-term administration, information and communication.
Tvärfunktionell produktutveckling : - En utredning på Scania om samverkan mellan konstruktörer och produktsamordnare
The role distribution between designers and product coordinators and the system support between these roles are adapted according to the method of working that product models primarily are created for production and after sales market. At the same time models are also created to support a cross-functional way of working. This means that product structures exists on paper and as CAD-models before they are created in Scanias PDM-system environment which leads to unnecessary work and to information not being shared as early as it should be possible.A theoretical study has been performed with the purpose of understanding the problems and to create a foundation for improvement suggestions. Representatives from both roles have been interviewed together with other individuals with insight in the collaboration. A minor study concerning the roles of interests? collaboration at Volvo CC was also performed to be able to relate the study to another company.
Urban Building vid Hornsbruksgatan
knyta samman gata och park.två huskroppar formade av stående vinklade skivor så att den visuella och fysiska kontakten mellan det urbana gaturumet och parken blir självklar.Parametrarna som styrt projektet är siktlinjer, flödesanalys och ett grid på 800x800mm..
Stadsnära hav : en intervju/enkät om upplevelsen
The environment that surrounds us affects us all. Research
has shown that we feel physically and emotionally best in
natural environments with greenery or water elements. Urban
environments are likely to be more stressing then natural
environments. How we experience specific elements, as water,
of an environment is not as much investigated. There is a need
of further knowledge for us to fully understand the interplay
between our senses and the environment.
Human beings have always been depending on water and the
search for it has characterized our deeds and doings through
out evolution.
Växtbäddar för stadsodling
Stadsodling finns redan i flera av våra städer och resultaten från projekten som idag drivs är goda och det är dags för nästa steg i utvecklingen mot ett grönare och mer hållbart stadsrum. Rapportens frågeställning är en teknisk vinkling av de mjukare värdena som normalt diskuteras när det gäller stadsodling: Går det att ta fram en generell typ av växtbädd för gemensamma fritidsmässiga odlingsytor i stadsmiljö för växtzon I? Hur skulle den i så fallvara uppbyggd?
För att besvara frågeställningen gjordes ett urval av köksväxter man normalt kan hitta i trädgårdsodlingar. De krav urvalsväxterna hade på växtjord sammanställdes och sedan kontrollerades de mot de beskrivningar som normalt används som stöd vid anläggning idag, AB Svensk Byggtjänsts publikationer Anläggnings AMA 98 (1999a) och RA Anläggning 98 (1999b). Det visade sig att den sandiga siltjord som borde passa samtliga växter i urvalet utgjorde en av de standardjordar som anges i Anläggnings AMA 98.
Även gällande växtbäddens uppbyggnad konsulterades AB Svensk Byggtjänsts två beskrivningar.