Sök:

Sökresultat:

2956 Uppsatser om Urban Retail Product - Sida 28 av 198

Att sätta butiksatmosfären i första hand- en studie om hur man kan arbeta med butiksatmosfären i secondhandbutiker

Svenskarna handlar allt mer kläder och intresset för mode och kläder är större än någonsin.Bara produkten räcker dock inte för dagens konsument, utan platsen där den inhandlas har fåttallt större betydelse för kundens shoppingupplevelse. De olika faktorer som påverkar kunden ibutik brukar samlas under konceptet butiksatmosfären. Atmosfären ska, för att på bästa sättstimulera kunden, byggas utefter människans fem sinnen, syn, känsel, doft, smak och hörsel.Tidigare forskning har fokuserat på hur aktiviteter i butiksmiljön fungerar inom vanligdetaljhandel. Vi har i vår uppsats valt att undersöka hur dessa tidigare rön skulle gå atttillämpa på secondhandbutiker, som skiljer sig från detaljhandeln bland annat genomproduktutbud. Secondhand har på senare tid fått mycket uppmärksamhet och det finns idag ettökat intresse för återanvändning av kläder.Syftet med uppsatsen är att analysera möjligheterna för secondhandverksamheter att arbetamed butiksatmosfären för att skapa en mer tilltalande butik.

Kravbalansering i produktutvecklingsprocesser: Kritisk granskning av en beslutsmodell för produktutveckling

The object for this study is a company developing and manufacturing vehicles for heavy transportation. The company distributes their products on a global market. Therefore the company is required to have efficient internal production development processes in order to successfully beat the competition. The purpose of this master thesis is to study how this particular company intends to implement their standardized theoretical product development process within their organization and how well it is done. We intend to identify and specify if the process has any unexploited capacity.

Den lokala morgontidningens annonsavdelning idag och för 15 år sedan : En undersökning baserad på intervjuer av representanter vid sex lokala morgontidningar

During the last 15 years the Swedish media market has developed a great deal, thanks to the rise of new media. Literature, articles and investigations have contributed to producing the chapter of background of this essay. How the local newspaper and its organization has changed over time is being accounted in this essay. From the newspaper being the only product on the market to now having a spread out product portfolio. By doing the qualitative interview with research representatives of six local newspapers the aimis to answer the following questions: Who were your competitors 15 years ago? Who are your competitiors today? In what way has the increased competition changed your way of working at the division of advertisement and how do you consider the the increase of mediachannels having affected the customer? How do you see the future? The main results show that all six representatives agree on the fact that the competition has increased during the last 15 years.

Eld och rörelse : en studie över motståndarens taktik i urban miljö

Strid i urban miljö är mycket komplex och utmärks av en föränderlig miljö och med en motståndare som kan uppträda i alla dimensioner. Antalet operationer i denna miljö bedöms öka i framtiden. Motståndaren har utvecklat sin taktik som ett svar på den teknik och stridsteknik som vi använder. För att utbilda och öva används reglementen som beskriver en fiktiv motståndare och det förutsätts att denne är relevant och uppför sig på ett adekvat sätt. Uppsatsens syfte är att pröva om den beskrivning av motståndarens taktiska uppträdande i urban miljö som finns i våra reglementen och anvisningar är rimlig.

Produktutveckling genom märkesutvidgning- hur Abecita kan nå en yngre målgrupp

B-uppsatsens syfte är att analysera hur Abecita genom en märkesutvidgning kan utvecklas för att nå ett nytt segment som skall utgöras av den unga trendiga kvinnan. Litteratur kring redan existerande uppbyggnad av varumärkens identitet och image har studerats för att efter ovan nämnda riktlinjer kunna presentera den unga trendiga kvinnan hos Abecita. Sortimentanalyser och trendanalyser av material och snitt som skulle kunna användas i underkläder för att attrahera en mer ungdomlig målgrupp ligger också till grund för produktutvecklingen. Engelsk titel: Product development through brand extension- how Abecita can reach a younger target groupEngelska nyckelord: product development, brand extension, line extension, product segment, underwearSammanfattning på engelska: The essay aims to analyse how Abecita through a brand extension can be developed to reach into a new target market that will consist of the young trendy woman. In order to theoretically design a new market, literature on existing brand image and identity have been studied in order to find the young trendy woman at Abecita.

BarnABC

This project is a learning CD-ROM production aimed at first-time parents. It is using both sound and images, moving as well as non-moving. The purpose of the production is to be an interesting alternative to traditional books. We have been looking at similar productions like drivers license educational CD-ROMs and encyclopedias for inspiration and ideas on how to proceed. In order to give the content some dynamics, we've also added the element of 3D-animated sequences. The application is supposed to be run as a simple executable file with flash embedded.

Urban agriculture/Agricultural urbanity : om stadsodling, urban och peri-urban agrikultur, för en mindre klimatbelastande och energikrävande matproduktion

Syftet med arbetet är att studera UPA (urban and peri-urban agriculture), samt relaterade strategier för en alternativ livsmedelsproduktion. Arbetet strävar efter att samla kunskaper och koppla samman frågor kring dagens livsmedelssystem, hur våra städer är uppbyggda, och den alltjämt högaktuella klimatfrågan. Arbetet omfattar diskussioner kring stadsbyggande, transporter och mobilitet, avfallshantering, och en mer lokaliserad livsmedelsproduktion. Målet är att skapa ett kunskapsunderlag för framtida integrerad stadsplanering och gestaltning. De förslag och lösningar som förs fram är tänkta att passa i en svensk kontext. Planering och stadsbyggnad berörs på många sätt av beroendet av fossil energi.

Rikedom sover illa på en bädd av fattigdom : En fallstudie om detaljistföretaget Indiska Magasinets etik- och miljöarbete

This essay highlights the Swedish retail companies? engagement in ethics and environment issues as a part of the business concept. The Customer is today more aware about what is going on in the world than ever before. Two of the main reasons are the Internet and the globalization. In relation to the customer being more aware about the situation in the world today, the demand for products which have been produced in consideration of ethical and environmental values has increased.

Tensor representation of 3D structures

This is a thesis written for a master's degree at the Computer Vision Laboratory, University of Linköping. An abstract outer product is defined and used as a bridge to reach 2:nd and 4:th order tensors. Some applications of these in geometric analysis of range data are discussed and illustrated. In idealized setups, simple geometric objects, like spheres or polygons, are successfully detected. Finally, the generalization to n:th order tensors for storing and analysing geometric information is discussed..

Urban Building vid Hornsbruksgatan : Klustret

EN SALIG BLANDNING AV BOENDE, ARBETSPLATSER, OFFENTLIGA VERKSAMHETER OCH OFFENTLIGA RUM, SOM SLINGRAR SIG UPPFÖR BERGSSIDAN UTAV HORNSBRUKSGATAN. ENKLA BOXAR STAPLAS TILL SYNES HULLER OM BULLER OCH SKAPAR MÄNGDER AV SPÄNNANDE YTTRE RUM. VISSA RUM BLIR STADSRUM, VISSA BLIR MER PARKLIKA TERRASSER, OCH VISSA BLIR PRIVATA BALKONGER.FÖR ATT UNDERSTRYKA HYRESGÄSTENS PLATS I STADEN FÖRSES VARJE ENHET MED EN PERSONLIG TOUCH - VALFRITT FASADMATERIAL OCH FÄRG. JAG TROR ATT DET GER ETT MERVÄRDE ATT KUNNA PEKA OCH SÄGA ?DÄR UPPE I DEN BLÅ PLÅTFASADEN BOR JAG!?JAG SER DETTA SOM ETT FÖRSTA STEG I ATT HÖGALIDSPARKEN BEBYGGS.

Karlstads kommuns tillväxtstrategi : En fallstudie i urban ekonomi

   Karlstads kommun har en målsättning om att kommunen år 2020 skall vara 100 000 invånare till antalet. För att detta mål skall nås inom en rimlig tid så har kommunen tre hållbarhetsstrategier som skall ligga till grund för kommunens arbete de kommande åren. De tre hållbarhetsstrategierna är folkhälsostrategin, tillväxtstrategin och miljö- och klimatstrategin, som skall se till att kommunen skall kunna växa på ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbart sätt.   Den här uppsatsen undersöker Karlstads kommuns tillväxtstrategi och hur bra den och dess mål och delmål passar in på ekonomiprofessorn Richard Floridas teorier om den kreativa klassen och på ekonomiprofessorn Edward Glaesers teorier om humankapital och stadstillväxt..

Utvärdering av solcellsanläggningen på Universeum

The main aim of this master thesis was to see the process of an interactive online reference service from idea to final product. The reference service we have studied is developed and used by the Library of the National Institute for Working Life in Stockholm, Sweden and goes by the name phibi. Our goal was to review the whole realization process from the reasons why a service like this was created, how the service was introduced and implemented inside the organisation and finally what the result and consequences were for both the library staff and for the users of the service. Phibi is designed to be a tool that fosters communication between the library staff and the remote users where the users get the opportunity to be helped with their questions by the library staff although they are not physically present in the library. To understand the process we conducted a case study with 11 interviews of the library staff, the superior and the initiator to phibi.

Point of Purchase TV-Screens - An Analysis of Gender and Generations in the In-Store Retail Environment

Title: Point of Purchase TV-screens - An analysis of Gender and Generations in the In-store-Retail-EnvironmentDate of Seminar: May 29th 2007 Course: BUS 809, Master Thesis in International Marketing and Brand Management.Authors: Søren Berg Jørgensen, Daniel McCartney and Ben Wallenborn.Supervisors: Karin Alm and Ulf Johansson Keywords: In-store Marketing, Point-of-Purchase, In-store TV, Gender, Generations. Thesis Purpose: The purpose of the thesis is to contribute to a greater understanding as to how consumers react to and perceive PoP TV-screens within the in-store retail environment. More specific, the aim of the study is to investigate if gender and generations react and feel differently towards the use of PoP TV-screens. From a practical standpoint, the study will aid marketers in how they can communicate more effectively with their target-market inside the store. In addition to this, the study will provide retailers with an insight into the overall atmospheric effect that the placement of TV screens has on stores.

qbits : Kombinerar användning och förvaring av bits

Aren?t you tired of never finding stuff? Take a bits as example, do you store these lose in your toolbox or carpenter belt? What if you could have it all accessible and assembled in a tool, always at arm?s reach?Today bits are used together with electric screwdrivers and handheld screwdrivers in a greater spread. For these different types of storage, from pure storage boxes to complex tools with storage built in, exist. The professional craftsmen commonly use some kind of box where the bits can be stored. Even so they tend to store their bits loose in a carpenter belt or toolbox, since they want the speed and accessibility of carpenter belt over the storage box?s tidiness.The project was started in the fall of 2010 and a referents group was early put together to ensure that the developed product became as user-friendly and attractive as possible.

När glöden falnat : En urban begravningsplats i fridfull natur  eller - av Lena Nyman namngivet: "Sista ligget"

När glöden falnatEn urban begravningsplats i fridfull naturVar kommer jag att begravas?Idag flyttar fler och fler in till storstäderna, och man lämnar ofta släkten kvar på hemorten.  Det nya livet i storstaden byggs upp runt arbete och de nära relationer till vänner man får, och inte uppbyggda på släktskap. Som storstadsbo kanske man inte identifierar sig med ?hela? Stockholm, det som innefattar de främmande förorterna, där inga anhöriga eventuellt kunnat bo, utan mer med staden ?som sådan?.Om man då mitt i livet avlider ? skulle lösningen vara att skickas till födelseorten för en jordfästning?    I mitt fall finns ingen familj kvar där, föräldrarna är döda och syskonen är spridda över landet.

<- Föregående sida 28 Nästa sida ->