Sök:

Sökresultat:

1320 Uppsatser om Transport of goods - Sida 26 av 88

Det allmännas skadeståndsansvar : Skadeståndsansvar för ideell skada enligt frihetsberövandelagen

BACKGROUND: Today?s societal changes, including high rate of change and increasing information flows, are increasing the demand on the individual mental capacity. It becomes increasingly difficult to analytically process all the different dilemmas and everyday decisions as individuals have a limited mental capacity available to make these decisions. Thus, it has been suggested that ego-depleted relies more heavily on intuition, which is less burdensome, when making decision. However little is known about to what extent intuitive decisions differ from analytic.

Predicting spawning bed erosion and longevity : a case study in tributaries to river Vindelälven, northern Sweden

Timber floating operations in Scandinavia during the 19th and 20th centuries has contributed to severe negative impacts on riverine ecosystems. Increase in water velocity and lack of stream bed heterogeneity as a result of stream channelization lead to increased bed load transport. Since availability and recruitment of new suitable spawning substrate in Scandinavian watercourses is sparse, spawning habitats for salmonids has become a scarce commodity. Lately, increasingly more attention has been given to the recreation and improvement of brown trout (Salmo trutta) spawning habitats in restoration projects. While much of the research on spawning habitat has been focused on evaluation of the influence that the constructed spawning grounds have on fish populations, few studies have been conducted to evaluate the persistence of these constructions over time. I evaluate erosion of constructed spawning beds as an effect of sediment transport attributable to water discharge.

Fossilfria godstransporter : En undersökning av alternativ till diesel som drivmedel för lastbilar

Our modern society is in many ways built with and dependent on fossil fuels, which are used for energy production as well as for transporting humans and goods. Without the oil, many of the things we take for granted would not be possible. During the last century, the use of oil has increased steadily and will probably keep increasing as the world population and the economic well-being for many people increase. Since the oil is a finite resource, we will have to find other fuels that can replace it if we want to keep the same rate of development in the future as the availability of petrol fuels will decrease with rising prices as a result. Furthermore, fossil fuels have the disadvantage that they produce harmful emissions when combusted and thus affect the climate and air quality locally and globally.

Är avståndet för transport av spannmål en kritisk faktor i framställningen av etanol till framtidens bränsle?

Förr eller senare minskar tillgången på råolja och därmed bensin och diesel i världen. Då måste vi människor finna andra drivmedel för att klara våra transportbehov och andra behov som är beroende av drivmedel. Förutom detta finns det behov av åtgärder som minskar emissioner av CO2 till atmosfären. Etanol som drivmedel är relativt nytt, och marknaden är potentiellt mycket stor. Agroetanol AB är en etanolfabrik i Norrköping som använder spannmål som råmaterial.

Stressad i knoppen, inaktiv i kroppen? : en tvärsnittsstudie om förändring i fysisk aktivitet vid stress i vardagen

Syfte och frågeställningarSyftet med studien är att undersöka om det finns några skillnader i fysisk aktivitet beroende på upplevd stress. Undersökningen avser att jämföra en tidsmässigt lugn respektive stressig vecka. För att besvara syftet undersöks om deltagarna når upp i rekommendationerna för fysisk aktivitet samt om det finns en skillnad i aktivitetsgrad mellan domänerna.  MetodStudien är en tvärsnittsstudie där enkäter används för att besvara syftet. Enkäten är egenkonstruerad och uppdelad i två delar, där delarna representerar en vanlig lugn vecka och en vanlig stressig vecka. Den upplevda stressen är utgångspunkt, den fysiska aktiviteten undersöks genom frågor som berör intensitet, duration och frekvens.

Framtagning av en förebyggande åtgärd mot kriminalitet vid lastbilstransporter

Boberg at Scania CV AB. The purpose was to investigate the technical and customer oriented possibilities for the development of a transport security measure against cargo crime, which is a growing problem in Europe. The main goal was to develop a concept that is possible to implement in the Scania CV AB Fleet Management System. Another goal was to develop a security model that will be used as a tool during Scania CV AB?s future development projects of transport security concepts.The work was divided into three main parts: a background study, handling cargo crime, transport security Scania CV AB trucks and market analysis, a stakeholder investigation including a questionnaire and interviews, and a concept development session.

Externhandel och mellankommunalt/regionalt samarbete utifrån ett hållbarhetsperspektiv med fokus på delregionen Södertörn

In Sweden according to the planning and building Act municipalities have planning monopoly. The question about shopping centres in the outskirts of cities is a regional issue, because they attract customers from a large area. Municipalities often find it hard to assert themselves against large commercial companies when it comes to their establishing new retail outlets on the outskirts of cities. Without a regional co-operation there is a risk that municipalities can be played up against one another, so that more and more companies are given permits without the municipalities having taken the strategic consideration necessary for a long term sustainable development. The focus in this work is on four municipalities in the Södertörn region (Södertälje, Botkyrka, Huddinge and Nynäshamn).

"Om form, färg och stil är viktigt beställer jag aldrig på nätet" : En studie om upplevd risk vid handel på Internet

 Syfte: Studien syftar till att identifiera upplevda risker och riskreducerare vid e-handel, samt beskriva hur dessa påverkas av produktens och Internetbutikens karaktär. Metod: Data insamlas genom enkätstudie, fokusgruppsintervjuer samt observationer. Fokusgruppsintervjuerna ger dels förklaring till enkätstudien och bidrar dels till ytterligare perspektiv. Observationer av Internetbutiker genomförs för att identifiera riskreducerare.Teori: Främst används teorier om upplevd risk, riskreducering samt produkters karaktär.Slutsats: De upplevda risker som identifierats vid köp över Internet är funktionell risk, leveransrisk, tidsrisk, psykologisk risk, finansiell risk, betalningsrisk, källrisk samt social risk. Undersökningen visar att dessa upplevda risker varierar beroende av konsumenten, produktens karaktär samt Internetbutikens karaktär. En mängd olika riskreducerare har identifierats varav word-of-mouth har varit den mest betydande och som i viss mån kan reducera samtliga risker.

Kylkedjan för snittblommor - en kartläggning av distributionen

Title:Chillchain for cut flowers ? how the distribution works.Author:Anna-Maja Svarén, student at Lund Institute of Technology, mechanical engineering.Supervisors:Annika Olsson, Department of Design Sciences.Bengt Sahlberg, Bioett AB.Problem:How does the distribution of cut flower works regarding temperature, losses, responsibility, complaints, packaging and weak points?Purpose:The purpose is to map the distribution of cut flowers, with focus on losses in the temperature, from farm to store. The goal is to identify weak points in the chillchain and to se how wrong temperatures affect the flowers. The results can be a help to secure the chillchain.Method:The work started with a problem; map the distribution of cut flowers with focus on temperature losses. Data was collected on the basis of this problem, then analysed, and finally conclusions were drawn.Conclusions:The affect handling and distribution has on a cut flower is very complex.

Olikheter mellan den norska och svenska klädmarknaden - en studie av Lindex

In today?s fashion market there are a great number of actors that offer a huge selection ofproducts. The fashion world today covers the whole world and a result of this, the competitionamong fashion companies are enormous, leading to a tough climate for companies in today?sfashion industry. There is an overproduction of goods on the market and companies mustcompete for customers because of today's homogeneous goods and prices.

Släckvattenpartiklars spridning i mark och grundvatten : En studie av brandgenererade partiklars egenskaper och påverkan på föroreningsspridning

Vid brand kan stora mängder med förorenande ämnen och partiklar bildas. Dessa kan, vid släckning av brand med vatten, ge upphov till kontaminerat släckvatten. För att förstå och kunna förutsäga föroreningsspridningen från släckvatten i mark och grundvatten krävs det att släckvattenpartiklars inverkan på föroreningsspridning utreds. Syftet med detta arbete var att öka kunskapen om de kemiska och fysiska egenskaper partiklar i släckvatten uppvisar samt hur partikelegenskaperna påverkar föroreningstransport i vattenmättad mark och grundvatten. Studien har genomförts i form av en fallstudie där släckvattenpartiklar från en enskild brand har undersökts.Utifrån partikelegenskaper finns två mekanismer som kan räknas som styrande för partikeltransport i mark och grundvatten: fysiokemiska partikel- och ytinteraktioner samt silning.

Kommunalt klimatarbete : Jämförande studie mellan tre kommuner med avseende på drivkrafter och framgångsfaktorer

The crucial factor for successful municipal climate work is that there are driving forces. Most importantly is that the senior officials and politicians in the municipality are dedicated to the cause considering that they have the power to influence and make a change. Besides proactive and committed individuals, it is necessary that the work is organized and anchored by clear and concrete documents and control systems. It is also important that the work is continuously monitored and evaluated. To collaborate with other municipalities, authorities or participate in various networks is another factor contributing to the improved climate work in the form of exchange of information, knowledge and experience.A major driving force for municipalities to improve themselves is the distribution of state aid and grants.

Interna processer : Modell för ett effektivt returstålsflöde

The last decade has created an increasing pressure on companies to decrease their impact on the environment and to increase their effectiveness of recycling the company?s resources, especially for the steel industry. Companies have also started to realize the economic aspects of an effective internal reverse logistics. In the past the value of an effective internal reverse logistic was something that companies tend to underestimate and there are few academic studies done in this area. The purpose of this essay has been to identify key factors to create an effective in plant storage, transport, sorting and handling of returned steel. From these factors a generalized model for creating an effective return steel flow will be developed.

Hur har EU-utvidgningen den 1 Maj 2004 påverkat logistikföretagens strategi i Sydöstra Sverige?

Syftet med denna uppsats är att beskriva hur företag i logistikkedjan, rederi ? hamn ? åkeri, förberett sig inför de nya länderna, Lettland, Litauen och Polens inträde i den Europeiska Unionen den 1 maj 2004. Vi har även valt att undersöka vilka omvärldsanalysmetoder företagen använder sig utav, hur de i så fall tillämpar dessa och ge eventuella förslag på omvärldsanalysmetoder..

Effekter av transport och buller på grisars aktivitet samt aggressiva interaktioner i väntan på slakt :

During pre-slaughter handling of pigs the animals are often subjected to methods that induces stress and are a threat to the wellbeing of the animals, such as mixing of groups, loud noise and transportation. A new law will be implemented in 2006 in Sweden that prohibits mechanical noise exceeding 65 dB in abattoirs. The purpose of the research presented in this paper was to examine the effects of noise and transportation on pig behaviour. The activity and aggressiveness of the pigs were examined with behavioural studies during transportation and during three different noise levels: 55, 75 and 95 dB. Before the noise treatments took place the groups were mixed and half of them were transported for approximately 2 hours. In the study 432 pigs were used.

<- Föregående sida 26 Nästa sida ->