Sök:

Sökresultat:

303 Uppsatser om Transformation and commodification. - Sida 21 av 21

Vad ska praktiken vara bra för? En undersökning av den studiehandledda praktikens betydelse inom socionomprogrammet vid Göteborgs universitet.

The purpose of our essay is to investigate the role of the practice period under supervision from a skilled practioner as a part of the student?s development of knowledge. This essay?s main participants are students who are studying their sixth semester during the spring 2009 at the bachelor program of social work at the University of Gothenburg and active skilled practioners during the autumn of 2008 and spring 2009. The essay has primarily a qualitative approach.

Det här är min skolgård : tillvägagångssätt för medbestämmande och ökad trivsel i skolmiljön

For several years has there been a leading line from the government and the municipalities in Sweden to invest in schools and school grounds. The outdoor environment of schools has been rediscovered and given a greater importance. Investments have been made both practically with reconstruction and in a research context. Although, my work started with an assumption that these investments were mainly made at primary schools, and that secondary schools were set aside. The thesis This is my schoolyard.

Brukarmedverkan i förvaltning av tätortsnära naturmark :

Flera kommunala förvaltningar och andra instanser efterfrågar idag former för hur brukare aktivt kan involveras i skötsel av tätortsnära skog- och naturmarker. Erfarenheter finns, men delgivning av goda exempel och bra referenser är en bristvara. Genom detta examensarbete presenteras en form för hur skötsel av en tätortsnära skogs- och naturmiljö praktiskt kan genomföras tillsammans med de boende i närområdet. Förslaget för samarbetet har utformats via en fallstudie och baseras på intervjuer med boende och förvaltare inom ett avgränsat villaområde i Huskvarna. Studien redogör även för synpunkter och de krav som lyftes fram av respektive part inför samverkanssituationen, dvs. samverkanspotentialen och själva ramen för samverkan.

<- Föregående sida