
Sökresultat:
303 Uppsatser om Transformation and commodification. - Sida 21 av 21
Vad ska praktiken vara bra för? En undersökning av den studiehandledda praktikens betydelse inom socionomprogrammet vid Göteborgs universitet.
The purpose of our essay is to investigate the role of the practice period under supervision from a skilled practioner as a part of the student?s development of knowledge. This essay?s main participants are students who are studying their sixth semester during the spring 2009 at the bachelor program of social work at the University of Gothenburg and active skilled practioners during the autumn of 2008 and spring 2009. The essay has primarily a qualitative approach.
Det här är min skolgård : tillvägagångssätt för medbestämmande och ökad trivsel i skolmiljön
For several years has there been a leading line
from the government and the municipalities
in Sweden to invest in schools and school
grounds. The outdoor environment of
schools has been rediscovered and given a
greater importance. Investments have been
made both practically with reconstruction
and in a research context. Although, my
work started with an assumption that these
investments were mainly made at primary
schools, and that secondary schools were set
aside. The thesis This is my schoolyard.
Brukarmedverkan i förvaltning av tätortsnära naturmark :
Flera kommunala förvaltningar och andra instanser efterfrågar idag former för hur brukare aktivt kan involveras i skötsel av tätortsnära skog- och naturmarker. Erfarenheter finns, men delgivning av goda exempel och bra referenser är en bristvara.
Genom detta examensarbete presenteras en form för hur skötsel av en tätortsnära skogs- och naturmiljö praktiskt kan genomföras tillsammans med de boende i närområdet. Förslaget för samarbetet har utformats via en fallstudie och baseras på intervjuer med boende och förvaltare inom ett avgränsat villaområde i Huskvarna.
Studien redogör även för synpunkter och de krav som lyftes fram av respektive part inför samverkanssituationen, dvs. samverkanspotentialen och själva ramen för samverkan.