
Sökresultat:
3413 Uppsatser om The World Bank - Sida 28 av 228
Nya gränssnitt mellan människa och hav: interaktiva teknologier för ett marint upplevelsecenter.
This thesis project explores technologies that enable people to experience the world through animals' senses in order to spark interest in and awareness about the marine environment and its inhabitants. The project is carried out as part of a planned ocean themed science center. The purpose is to explore how a greater understanding of the marine environment can be achieved using interactive technologies. The thesis is based on a theoretical framework consisting of academic works on experience, learning
in a museum context and sensory perception.
Our proposed designs are a series of, primarily, wearable devices that translate sensory experiences and principles from the marine world to humans.
Att låna från Grameen Bank : Hur fattigdom, sårbarhet och samhällsstatus förändrats för fyra kvinnor i Bangladesh
A2161Bangladesh har 120 miljoner innevånare och minst 50% av dessa lever i mycket svårfattigdom. Grameen bank är en av de institutioner som försöker ändra på detta. Genom attlåna ut små summer utan krav på säkerhet ger man även de fattigaste en chans att förbättrasina liv. 94 % av Grameen banks låntagare är kvinnor ? vilket är ovanligt per se - men särskiltovanligt i ett så patriarkaliskt samhälle som Bangladesh där det för 10-15 år sedan hade varithelt otänkbart.
Vad är nyckeln till kunder? : En studie av Länsförsäkringar Gävleborg Bank och Försäkring
Syfte: Denna uppsats syftar till att göra en undersökning bland Länsförsäkringars kunder, vilket är intressant då försäkringsbranschen säljer en produkt som det inte går att ta på och som kunden betalar för trots att han eller hon troligtvis aldrig kommer att använda produkten och faktiskt helst inte ens vill utnyttja densamma.Syftet med arbetet är att undersöka följande:? Varför stannar Länsförsäkringars befintliga kunder kvar inom företaget?? Varför väljer en person att bli kund hos Länsförsäkringar?? Tycker kunderna att det är viktigt att ha bank, försäkring och liv inom samma bolag?? Tycker kunderna att det är viktigt med en ?egen? personlig kontakt hos sitt bolag?? Vad är det för likheter samt olikheter mellan Länsförsäkringars kunder i Gävle, Bollnäs och Söderhamn?Metod: För att utföra studien har ett flertal olika tillvägagångssätt utnyttjats:1. Litteraturstudie2. Enkätundersökning3. Statistisk bearbetning av enkätsvarenResultat & slutsats: De viktigaste slutsatserna som jag har kommit fram till är följande:? Länsförsäkringars nya kunder värdesätter priset mest medan däremot de befintliga kunderna värdesätter personal och service mest.? Länsförsäkringar måste marknadsföra fördelarna med konceptet bank, försäkring och liv inom samma bolag för att det ska kunna fungera som ett konkurrensmedel.? För att Länsförsäkringar ska lyckas med att införa en ?egen? personlig kontakt måste fördelarna med detta marknadsföras till kunderna.? Några väsentliga skillnader kan inte utläsas mellan orterna Gävle, Bollnäs och Söderhamn.Förslag till fortsatt forskning:? Att genomföra djupintervjuer eller en enkätundersökning bland de kunder som har lämnat Länsförsäkringar för att se varför de lämnade företaget.? Att genomföra ytterligare studier på de 40 procent av de nya kunderna som valde Länsförsäkringar för prisets skull.
De äldres situation i det digitala samhället : Bibliotekets verksamhet för digital delaktighet
This thesis deal with how seniors treat and view the digital world, what their information seeking process looks like and what they perceive as the major obstacles regarding the usage of IKT and the Internet. The experience of the seniors is put in relation to how Uppsala City Library is carrying out the task to increase digital participa-tion. This operation is part of the Digidel network which during the preceding year concluded their campaign Digidel2013 which aimed to render 500 000 new users digitally participant. Following the campaign Digidel published a report on how to further work to increase the digital participation derived from the experience gath-ered from Digidel2013. This report is discussed and put in relation to the proposed measures of Jan A.G.M.
Hjulspår på banken : En kvalitativ fallstudie om vägarna mellan lean och motivation hos anställda i tjänstesektorn
Background: Since the coining of the phrase lean production by Womack, Jones and Roos in 1990, this mass production system of Japanese origin has been implemented in a multitude of organizations throughout the world, the results being predominantly positive from a financial point of view. The possibly negative effects of mass production on worker motivation have been discussed since quality of work life became an important political issue in Sweden in the 1970?s. As the popularity of lean service is now increasing, there are still unresolved issues regarding the transferability of a mass production system to the service industry, particularly with regards to the motivation of service employees.Purpose: The purpose of our thesis is to study the lean system of a Swedish bank, SEB Way, from a management- as well as an employee perspective in order to describe how lean may affect the work motivation of service employees.Research procedure: The study is empirically based on observations and interviews on multiple hierarchical levels at SEB. We have conducted a total of 13 interviews with front line employees at SEB, with the central SEB Way team as well as two external lean specialists.Results: The study indicates that SEB Way has little direct influence on the intrinsic work motivation of the SEB front line employees, as work motivation was present prior to the implementation of lean.
Pottaskeframställning och tjärbränning i Femsjö socken från år 1700 till 1900 :
Femsjö is a small parish situated in Hylte municipality, Växjö diocese. The parish has a total area of 8230 ha of which 5000 ha are covered with forest. There have not been any large industries in the parish offering work opportunities for the inhabitants, so they have had to generate income from their land and the forest. Instead of going to the bank to get a bank loan the people of Femsjö parish went out in to the forest and harvested trees for timber and extra cash revenue. Production of pine tar and potash were two other ways that the residents of Femsjö parish could earn extra money for the household in order to keep starvation away.
I frestarens grepp : En arketypanalytisk undersökning av temat manipulation med utgångspunkt i Karin Boyes Kallocain
I den här uppstatsen undersöker jag temat manipulation. Jag tittar på vad det har för inverkan på berättelsers utformning samt om det finns andra teman som ofta kombineras med manipulationstemat. Min utgångspunkt är Karin Boyes Kallocain och därifrån kommer jag dra paralleller till William Shakespeares Othello och Aldous Huxleys Brave New World. Genom att vända mig till just de här två berättelserna får jag en inblick i såväl genretillhörighet som temats utveckling över tid. Uppsatsens teoretiska utgångspunkt är C.G.
Genus och jämställdhet bland tibetaner i exil
This work presents the way exiled Tibetans I?ve met view gender and equality. The world is becoming increasingly global and in order to educate future world citizens it is important to make sure that they learn about gender and equality. Males and Females have different cultures and where manly is the norm female is the exception, but it is important to try and level out these differences while children are still in school. This work originates from studies of literature and several interviews with exiled Tibetans in the Indian city of Dharamsala. They are Tibetans with different roles in the exile-Tibetan society and also of different generations and gender.
Att fånga en oskuld : En undersökning kring ungdomars intresse för ekonomisk information online
Att vid 18 års ålder tvingas ansvara för sina handlingar är för många ett stort steg, inte minst då en del av ansvaret är ekonomi. Ungdomarna vänder sig ofta till föräldrarna med frågor, men var ska de vända sig när föräldrarna inte har svaret? Bankerna har börjat söka sig lägre ner i åldrarna med sin marknadsföring för att fånga kunden innan denne blir myndig, men fortfarande är det många frågetecken kring informationen ungdomarna behöver.Uppdraget var att undersöka vad ungdomar behöver för information i en webbplats riktad mot ungdomar från banken. En undersökning genomfördes med en enkätundersökning med 100respondenter och tre olika fokusgrupper som genererade att ungdomarna känner att banker är alldeles för avlägsna. En minskad distans skulle medföra att ungdomarna lättare vänder sig till banken vid frågor kring sin ekonomi vilket i sin tur medför att deras intresse kring privatekonomiska frågor ökar.Designförslaget som presenteras fokuserar mycket på en funktion med textbaserad personlig service med co-browsingfunktioner som tillåter en bankman guida den unga kunden genom webbplatsen.
Avståndets blå : En visuell gestaltning av avståndets betydelse i ett erfarenhetsperspektiv
In my degree project, I explore the importance of distance and how our perception of distance is affected by our experiences.During my investigatory work I studied the relation between distance and experiences. Among other things I concluded that distance can refer to several different kinds of distances (for example spatial, temporal or social distances) and that experiences are what you?ve learnt of these distances. The importance of distance can be illustrated by highlighting the effects of the distance, i.e. experiences.My degree project resulted in a pair of interactive binoculars which are used for looking at an virtual world of illustrations in 360°; a world of illustrations where distance and the importance of distance is shown..
Mitt i smeten -fallet Arla Foods visar vägen för framtidens krishantering i en senmodern global värld
Today we live in an interconnected world. Through globalization and the development of information technology one can say that, today everyone is our neighbour. The result of our actions can easily spread and affect people on the other side of the world within seconds.Meanwhile, Third World countries are developing into stable economies and Western European corporations are expanding like never before and setting up their organizations in these new markets.This of course is not unproblematic, it creates new challenges for international organizations especially when it comes to communication. An example of that same problematic communication presented itself for Arla Foods in what came to be called the Cartoon Crisis.In late September of 2005 a number of cartoons depicting the holy prophet Muhammed were published in a Danish newspaper. This event sparked scores of protest ranging from Morocco to the Philippines.
Vågar jag få stöd? En livsvärldsstudie om flickors upplevelse och erfarenheter av stöd i gymnasieskolan
The overall aim of the study was to give an insight into the life of a girl attending a program for preparation for further studies. More explicitly it is the aim of this study to examine what line the girls take to and how they experience support in school and if the offered support is adjusted to the needs of the girls?.To capture the complexity of the girls? experiences a world view approach was used. To be able to take part of the girls? experiences, a qualitative survey method was chosen, built upon individual half structured interviews with six girls attending the last year of upper secondary school.
Skype : En studie av faktorer som påverkar privatanvändandet av Skypes videofunktion
Our time is characterized by the development of new technologies that facilitate communication between people. The need for Video Mediated Communication (VMC) is increasing because people move to other locations due to migration and global mobility. VMC provides the opportunity for millions of people around the world to ?hang out? and see each other despite the distance in between. The world is "shrinking" because of the Internet and our perception of distance is changing.VMC is becoming increasingly available, in the form of applications like Skype and MSN for mobile phones and computers, and in addition, it?s practically free.The purpose of this thesis is to render a picture of the way in which people use Skype in the private sphere.
Kreditgivning och kredituppföljning: En studie om och hur bankernas kreditförfarande kan förbättras
Det råder ingen tvekan om att små och medelstora företag (SME) fyller en mycket viktig funktion i samhällsekonomin. Det råder heller ingen tvekan om att tillgång till finansiering är av avgörande betydelse för tillväxt och utveckling av SME-sektorn.Enligt den vetenskapliga litteraturen är det dock inte helt enkelt för enskilda bolag i SME-sektorn att få kredit från bankerna. Detta gäller även Sverige och i många andra västländer med ett bankorienterat ekonomiskt system.Syftet med denna studie är att undersöka hur bankerna agerar i kreditgivningsprocessen, kredituppföljningsprocessen och hur bankerna agerar när en av bankernas kreditkunder hamnat i finansiella problem. Studien syftar vidare till att diskutera hur förfarandena kan förbättras för att slutligen kunna avgöra om dagens förfarande är tillfredställande eller om ny lagstiftning behövs för att komma tillrätta med eventuella brister. Syftet har avgränsats genom att endast undersöka bankernas utlåning till SME samt genom att endast undersöka hur bankernas förfarande ser ut idag.
Konsekvenser vid en bankkonkurs
Syftet med denna uppsats var att utreda vad som händer när en bank eller ett kreditinstitut går i konkurs samt hur vi som konsumenter är skyddade. Vårt resultat kom vi fram till genom en traditionell juridisk metod. På 1990-talet upplevde Sverige en bankkris och eftersom det inte fanns några riktlinjer över hur en sådan kris skulle hanteras fick man därför improvisera vad som skulle göras. Finansmarknadsministern säger att det än idag inte finns något legalt ramverk för banker som hamnar i kris och de få riktlinjer som finns anser Regeringen är för luddiga. Resultatet denna uppsats visar är att garantisystem såsom insättningsgarantin och investerarskyddet är vad som skyddar konsumenters insättningar.