
Sökresultat:
143 Uppsatser om Teamwork - Sida 10 av 10
Planering och styrning av byggproduktion med visuell metodik
I traditionellt planeringsarbete isoleras arbetsgruppers Teamwork genom ensamarbete. Ett sätt att förbättra Teamworket och därmed planeringsarbetet är att integrera de personer som ska utföra arbetet. En metod för integreringen är visuell metodik. Metoden är relativt ny i byggbranschen och har sitt ursprung från tillverkningsindustrin. Hur byggproduktion drivs visuellt kan variera i omfattning.
Interaktion med surfplatta och traditionella leksaker inom förskolan : En studie av likheter och skillnader ur ett socialt- och lärandeperspektiv
The main purpose of this study is to examine differences and similarities concerning Teamwork and interactive skills among preschool children while they interact with an Ipad respective a number of selected traditional artifacts. The traditional artifacts chosen for this study are small Lego blocks, JovoToys (click and construct system) and large puzzles. The study takes its starting point on the basis of both a social- and a learning perspective when different groups of preschool children in the ages from three to five years interact in fellowship groups with respective artifact. Primarily the main focus is to examine differences and similarities that appear from without the social perspective.The overall objective is to identify what eventual differences and similarities can be found purposely on both what is happening in the social interaction between the preschool children themselves but also what is taking place in the interaction between the children and each artifact. This study will also via theoretical frameworks create an understanding why eventual differences and similarities exist.The results are based on both a literature review and a field study.
Gammal och förvirrad : Sjuksköterskans omvårdnadsåtgärder vid konfusion hos äldre
Konfusion är mycket vanligt förekommande hos äldre och skapar stort lidande, ger höga samhällskostnader och orsakar hög mortalitet. Syftet med studien var att belysa sjuksköterskans icke farmakologiska omvårdnadsåtgärder vid konfusion hos äldre patienter. Metoden var en litteraturstudie, vilken innefattade tio artiklar där relevanta omvårdnadsåtgärder framkom, dessa presenterades i resultatet under VIPS - modellens åtgärdssökord. Resultatet av studien visade att patienter med konfusion mindes och uppmärksammade vad som skedde med och runt omkring dem. Viktigt var att få information om sitt konfusionstillstånd för att förstå vad som hände och varför.
Belastningsskador vid montering : Påverkan på svensk tillverkningsindustri och hur effektivt förebyggande kan bedrivas
AbstractAccording to research made by Statistics Sweden on the members of the labor union IF Metall the number of reported musculoskeletal disorders for employees working under the collective bargaining agreement for the automotive industry has almost doubled since 2003. During 2004- 2006 and 2008 male assembly workers were the occupational group with the highest amount of reported work related disorders in Sweden. To prevent musculoskeletal disorders is according to Rose and Orrenius important both for the individual, the society and the industry by reducing economic and personal costs. The purpose of this paper is to identify and analyze how the manufacturing industry is affected by musculoskeletal disorders that occur when working with line assembly and how companies can prevent them. The report aims to provide the reader with an understanding of what musculoskeletal disorders are, to which extent they occur in assembly, how companies are directed by laws and regulations and how they affect the Swedish manufacturing industry and their employees.
Sanningens ögonblick : En fallstudie av kvalitetssäkring i tjänsteföretag
AbstractTitle: The Moment Of Truth; A study of service quality assuranceAuthors: Fanni Helminen and Linda ElsborgLevel: Bachelor Thesis in Business Administration, C-level.Advisor: Lars- Johan Åge and Jens Eklinder FrickDate: 2014- JunePurpose: Quality assurance has become a vital concept and an important tool to ensure that employees are able to deliver high service quality. The purpose of this study will be to elucidate how service companies can apply the use of sevenfundamental features supporting service quality in their quality assurance; recruitment and selection; training, Teamwork; empowerment; performance appraisals and rewards; communication, and culture (of the organization). Furthermore, we will illustrate how the type of business entity, organizational structure and organizational resources afflicts the seven features.Method: Method: We will, from a hermeneutic point of view, apply and qualitative deductive research method. Data have been collected through a case study. The data have been transcribed and the analytical method has been selected based on the conducting purpose.
Att främja goda matvanor ? en intervjustudie med förskolepersonal i fokus
Bakgrund: Folkhälsan i Sverige beror till viss del på befolkningens matvanor. Matvanor grundläggs i de tidiga åren vilket ger den offentliga miljön, exempelvis förskolor, stora möjligheter att skapa goda förutsättningar för barnens matvanor. På såväl global som nationell nivå finns flera styrdokument som berör barns matvanor och hälsa. Det debatteras ofta vilka risker befolkningens matvanor innebär. Vi ville öka förståelsen för matens möjligheter genom ett salutogent perspektiv.
En fallstudie av konsult-klientsamspelet vid ERP-implementering. : En fallstudie från den Polska marknaden.
For many providers of ERP-system, Poland is one of the most valuable markets in Central andEastern Europe. The Polish market for ERP-systems is still a growing market, especially; wecan see the low utilization of ERP-systems among small and medium-sized enterprises. Thisis due to several factors, primarily the cost of implementing the system and the necessary infrastructure.Subsequently due to the lack of knowledge, where there is no sufficientknowledge of the benefits arising from the use of an ERP-system in their business, and thereis a fear within the companies that its business would start stagnating.This paper investigates the implementation process of a Polish consulting company whichworks towards small and medium-sized businesses. The key success factors will be studied inthe implementation of ERP-systems, and the instance factors of the interrelationship betweenthe consultant and client from a consultant perspective. The review of the literature has beenidentified and discussed in relevance to the empirical study.
Effektivisering av informationsflödet för order med speciella kundkrav
Konkurrensen mellan producerande företag ökar idag i takt med att kundernas krav på kvalitet och flexibilitet ökar. Ett producerande företags förmåga att skapa flexibilitet efter kundens önskemål bygger på en väl fungerande verksamhet med god kommunikation mellan de anställda. Med hög kundanpassning ökar mängden information som måste hanteras i verksamheten vilket ställer krav på företaget att utveckla ett väl fungerande informationsflöde. För att utveckla ett konkurrenskraftigt företag eftersöks den perfekta kombinationen av filosofi, processer, personal och problemlösningsverktyg. Till hjälp för att finna denna kombination väljer ett stort antal företag att gå i den framgångsrika biltillverkaren Toyotas fotspår.