Sök:

Sökresultat:

7829 Uppsatser om Team management - Sida 34 av 522

"På fel sida av gatan är man lämnad åt råttorna" - en studie av en liten detaljhandelsaktörs karaktärsdrags inverkan vid valet av lokalisering

Titel: Revenue Management Nyckeln till framgångsrik intäktsoptimering? Författare: Charlotte Karlsson & Maria Lantz Nivå: Examensarbete, Magisterprogrammet Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Handledare: Mikael Bergmasth & Pavla Kruzela Problemformulering: Det har forskats mycket kring Revenue Management och ledarskap men kopplingen mellan dessa har utelämnats. Det är viktigt att ledaren kan skapa en förståelse för vad och varför de anställda utför sitt arbete. Därför kan brist på bra ledarskap leda till problem. Syfte: Vårt syfte med denna magisteruppsats är att undersöka hur hotell arbetar med intäktsoptimerade källor som Revenue Management.

Hälsobokslut i praktiken - en studie av tre kommuner

Studien syftar till att analysera hur tre kommuner utformar och använder sina hälsobokslut..

Påverkande faktorer vid implementering av CRM

The purpose of this thesis was to examine why so many CRM-projects didn`t reach the expected goals that companies management envisaged. The purpose was divided into two research questions. ? How should companies? management design the strategic projection of the CRM implementation? ? How will employees? attitude to changes influence the result of the CRM implementation? The case company was a Swedish technical consulting company: interviews were conducted with two represents from two different departments. The findings of the study were that management often strongly believes that software will sort out most of the upcoming problems and forget the factor that education of employees is at least equal important.

Knowledge Management System och kollaborativt arbete ? Wiki som informationshanteringsverktyg

Denna rapport tar upp huruvida Wiki, som informationshanteringsverktyg, kan uppfylla de krav som finns på företags informationshantering idag. Syftet med arbetet är att utifrån teori och en mindre undersökning se vilka möjligheter och nackdelar som finns med verktyget för företag. En mindre intervjustudie med tolv informanter har genomförts på företaget Agda Lön AB. För att skapa en grund presenteras teorier inom Knowledge Management och Knowledge Management System, Kollaborativt- och kooperativt arbete, samt verktyget Wiki. Därefter redogörs den studie som genomförts. Vidare diskuteras de olika aspekter som framkommit under teori och empiri.

Finansiell stabilitet med Basel II? En studie av det nya regelverket för banker

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

Redovisning av finansiell leasing - En studie av företagen på Attract 40

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

Value Creating in the Public Space

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

Motstånd vid förändring av ekonomisystem - utifrån institutionell teori

The purpose of this study is, on the basis of institutional theory, to contribute with moreunderstanding about resistance to management accounting change and also to survey reasonsfor the resistance and how to cope with the resistance.The study is a qualitative case study and semi-structured interviews have been used tocomplement the study?s theoretical area, consisting of scientific articles.The conclusion from the study is that resistance to management accounting change can beunderstood and explained by the institutions of each organisation and its underlying structures. Afurther conclusion is, with the structures in mind there are many reasons for resistance and alsomany ways to cope with the resistance. A model has been produced in purpose to createunderstanding and to survey the resistance to management accounting change..


Mentaliseringsbaserad behandling av patienter med borderline personlighetsstörning : Infallsvinklar från patientgrupp och behandlare

The aim of this paper was to illuminate the effect of mentalizationbased psychotherapy. The patients in the survey group were interviewed before and after treatment with regard to specific symptoms of borderline personality disorder and symptoms of other personality disorders with the semi structured interviews ZAN-BPD and SCID-II. Open interview questions that were worked up in a qualitative manner were as well put to the patients that had received the treatment program. A focus group interview with the staff working with the concept within the frame of the MBT-team of Psychiatry southwest in Stockholm was also carried out. The result shows on a group level between the pre and post measuring a reduction of specific borderline symptoms like impulsivity and cognitive symptoms.

Customer Relationship Management : hur tillämpas detta i företagen?

Syfte: Vårt syfte med uppsatsen är att med hjälp av enkäter och de kriterier som finns i teorin undersöka hur långt de medverkande företagen har kommit i deras framgång gällande Customer Relationship Management. Metod: Vi har gjort en kvantitativ enkätundersökning där vi har tillfrågat 30 företag i Ronneby. Vi har sedan analyserat detta utifrån diagram som vi har fått fram i Excel. Slutsatser: De flesta företagen i Ronneby är bara i början av CRM och de kan med enkla medel komma mycket längre..

Företag formar konsumenter- En dramaturgisk tolkning av SAS Scandinavian Lounge

Problem: Företag och marknadsförare försöker finna konsumenters behov för att sedan tillfredställa dem, något som kan benämnas som det traditionella marknadsföringsperspektivet. Kritiska skolor mot detta traditionella synsätt hävdar att det är ett för smalt sätt att studera människor på. Faktorer som påverkar en konsument utelämnas och därmed blir bilden av konsumenten ofullständig. För att förstå konsumenters omgivning och hur deras behov påverkas, kan det vara av intresse att studera processen som formar dem. Vi hävdar att företag, till exempel SAS, kan ses som en av flera socialisationsagenter som formar segmentet affärsresenärer.

Nätbutiker och Kundrelationer : Relationsmarknadsföring

Titel: e-Commerce and Relationships ? Customer Relationship Management This bachelor thesis is brought together to analyze the transformation from traditional marketing to Customer Relationship Management. The development in the technology world has made the marketing focus shift from products and their functionality to customers and value creation. Because of the tougher competition that developed from new channels of communication, corporations had to generate new sources of value for their customers in order to establish lasting relationships with them. Therefore we found it interesting to investigate how companies within the e-commerce business handle the transition towards customer relationship management.

Från teori till praktik - En fallstudie av balanserad styrning på Handikappförvaltningen Karlskrona kommun

Abstract Title: From Theory to Practice - A case study of Balanced Scorecard at the disability management in the municipality of Karlskrona Authors: Erica Isacsson and Marthina JohannessonSupervisor: Elin K. FunckExaminer: Lars-Göran AidemarkContact person at the disability management in the municipality of Karlskrona: Claes Wiridén, DirectorSchool: School of Business and Economics, Linnaeus University, VäxjöCourse: 4Fe03E, Thesis, 30 ECTS credits.Date: 2011-05-27Purpose: The purpose of this study is to describe and explain how the Disability Management thinks that their Balanced Scorecard will be used, namely what is the planned use. We will also describe and explain how the balanced scorecard is actually used.Methodology: We have conducted an abductive, qualitative case study. The empirical material is collected through interviews, observations internal as well as external written material. The theoretical framework is based on the published texts in books, scholarly articles and dissertations.

Elevinflytande genom pedagogisk samsyn : en undersökning av ett specifikt arbetslag

In this study we wanted to have a closer look at how a specific working team of pedagogues in the senior part of elementary school works with student influence through a pedagogical concept created by themselves. We have used qualitative interviews as a method to achieve relevant information from the pedagogues, and from students teached by the same.The purpose of the study was to investigate how the working team, through the concept, pursue real student influence within different school subjects and how the individual student is favored in his/her learning process. Another intention was to find out to what extent the students experience this influence. We also wanted to elucidate the advantages as well as the disadvantages of this concept, and to shed some light on how the informants view the future development of the concept.The result shows that consensus prevails to a large extent among teachers and students regarding the signification of real student influence in the everyday learning situation. It also appears that the students? abilities to exercise influence vary between different school subjects.

<- Föregående sida 34 Nästa sida ->