Sök:

Sökresultat:

1346 Uppsatser om Target classes - Sida 50 av 90

Interorganisatoriska relationer : Hur ekonomistyrningsmetoder används i interorganisatoriska relationer inom den svenska fordonsindustrin sett utifrån 3 underleverantörers perspektiv

Då det inom fordonsindustrin blivit vanligare med allianser och samgåenden har jag i denna studie valt att undersöka interorganisatoriska relationer. Jag har valt att undersöka hur olika ekonomistyrningsmetoder används i interorganisatoriska relationer inom den svenska fordonsindustrin. Då leverantörerna inom fordonsindustrin har fått ett större ansvar valde jag att undersöka ekonomistyrningsmetoderna utifrån leverantörers perspektiv. Ekonomistyrningsmetoderna som jag undersökt är target costing, open book accounting och information som underlag i ekonomistyrningen. De olika ekonomistyrningsmetoderna kan karakteriseras av antingen dominans eller ömsesidighet, därför blev det också intressant att undersöka vilka tecken på dominans och ömsesidighet som fanns.

Selecting plant species for the occasion of the 300th anniversary of Carl von Linné at Möckelsnäs :

This report was an outcome of a cooperation between ?The Visitor and Knowledge Project Carl von Linné? and SLU, the Swedish University of Agricultural Science. The aim with the cooperation was to create a garden and to suggest suitable plants for an orangery already built. All species suggested should have a documented relationship with Carl von Linné. The project is located in the southern part of Sweden at an estate named Möckelsnäs not far away from Linné?s birthplace.

Konsten att uppfattas rätt - Varumärkesstrategier för svenska artister

Personal branding is a common phenomenon within the Swedish business world, although less applied on the competitive and fast paced music industry. In order to strengthen Swedish artists' personal brands and to ensure congruence between the artists' presented identities and the target audiences' perceived images, we have developed a model, containing of seven essential factors. The seven dimensions authenticity, credibility, certainty, openness, availability, awareness and timeliness help improve strength when communicating brand identity, as well as minimizing potential discrepancy between identity and image. This report examines the brand strategies within the Swedish music industry through a case study of Sweden's largest pop star, Eric Saade, where Team Saade's communicated identity is compared to the targets audience's perceived image of Saade. Overall, Saade's personal brand has a high level of congruence, except from the clarity dimension, where his words are considered differing from his actions.

HRM-konsulters arbete mot SME-företag : En studie kring HRM-konsulters affärmöjligheter i SME-företag

Human Resource Management (HRM) consultants are becoming more common. Simultaneously there is a lack of HRM in small and medium enterprises (SME?s). SME?s states neither to afford, nor have the time to perform HRM in their business.This thesis is a Working Scholarly essay based on qualitative method, based on ten semi- structured interviews.

Framtidens TV-fäste : Ett projekt i samarbete med People of Lava Sweden

Rapporten behandlar en produktutveckling av framtidens TV-fäste. Teknik och form hos TV-apparater utvecklas varje dag, detta leder till att TV-fästen måste anpassas för att följa trenderna. I samarbete med företaget People of Lava har en designprocess utförts för att utveckla framtidens TV-fäste.Rapporten behandlar en djup marknadsundersökning där statistiska, kvalitativa samt kvantitativa undersökningar utförs. Detta ligger sedan som grund för en target cost där ett produktionspris söks för att försäkra sig om en önskad vinstmarginal för företaget. Utifrån den bestämda kostnaden genomförs konceptgenereringar där form och funktioner utvecklas.

Lärcentra och lärmiljöer på folkbibliotek ? en studie av personalens synsätt på motivation och metoder

The aim of this thesis is to investigate what distinguishes the views of staff at centres for learning as regards users? motivation at centres for learning in public libraries. The following questions were asked:? How do staff at centres for learning view the users? motivation to studies?? How do staff at centres for learning view causes for lack of motivation and obstacles for motivation to studies?? What methods do staff at centres for learning use to motivate potential users to studies and to market the learning centres? ? What distinguishes these views of staff on users? motivation at centres for learning in public libraries?The methods used in this study are: literature studies, qualitative interviews and questionnaires. Interviews and questionnaires were done with six employees at six centres for learning.

ArkeoloGIS - ett kartverktyg för särskilda arkeologiska utredningar i Värmland

Huvudsyftet med projektet var från början att digitalisera och mata in data för särskilda arkeologiska utredningsområden, att skanna rapporter som hör till utredningarna och lagra rapporterna på ett sådant sätt att de blir tillgängliga direkt från ArcMap via hyperlänk. Syftet förändrades dock något med tiden så att det istället blev att skapa ett inmatningshjälpmedel i form av en applikation.Arbetet med att skapa polygoner av utredningsområden grundar sig på så kallad skärmdigitalisering, och någon högre noggrannhet krävs alltså inte. Att koordinater och annan spatial information kan erhållas ur varje polygon får anses vara av mindre vikt i detta projekt. Geodatabasen som skapades i projektet består av en Feature Class, samt nio stycken så kallade Object Classes. För att begränsa möjligheten att mata in data på fler än ett sätt, har vi använt domännamn i geodatabasen.

Copingstrategiers och det sociala stödets samband med upplevd stress hos vårdpersonal

IKEA HaparandaTornio employ some two-hundred people in its furniture retail store.Keeping track of staff statistics and employee information has previously been achievedthrough the use of a basic Microsoft Office Excel spreadsheet. The store?s human resourcesdepartment requested an upgrade to this system with the hope of speeding up andsimplifying the administrative process, as well as to make it easier to monitor HR-relatedtarget statistics. The following report documents the development process of that upgrade ascarried out by the author. The project draws on research in usability design and cognitivepsychology to develop a user-friendly interface.

When I grow up : En retorisk och semiotisk studie om ansvarsretorik hos Svenska Spel, angående minderåriga.

This essay is a qualitative study of the Swedish joint-stock company Svenska Spel AB?s television commercial from 2008. The commercial is called ?Spela lagom - When I grow up?, and is meant to serve as an informational commercial about being underaged in situations regarding gambling. Using semiotics and rhetoric?s, we are analyzing how elements seen in the commerical affects the rhetorical situation the clip is bound to; how the marketing is done to enhance Svenska Spel?s brand; and what strategies are used to make sure the public service announcements regarding persons involved with underage gambling gets acceptance.

Nyheter på sociala medier : Twitters påverkan på användarnas nyhetskonsumtion

Our digital society encompasses nowadays different channels, which includes social media where many users consider it as a platform where they can fetch news or exchange news and information. This leads to a large spread of news exchange in a very fast speed, which involves the global users within social media to be a part of this social interaction. This study is focused on how Twitter affects the usage of the user?s news consumption. By reaching out to our specific target audience, which includes Twitter users in Sweden, we made a web based survey with a content of relevant questions.

Att hantera sexualiteten i det tjugonde århundradet : en studie av sexualrådgivningen på ungdomsmottagningen och förmedlingen av normer från personal till ungdom

The subject of this paper is the mediation of norms about sexuality, from personnel working at the Swedish ?ungdomsmottagning? (youth centre for service and counselling about sexual health), to the visiting teenagers. The purpose of the empirical study is to investigate how the staff understands the part of their work that implies giving advice about sexuality; how they work, which norms they have about youth sexuality and how they see their roll as advisers. To answer these questions, I have interviewed six staff members working at different youth centres. Three of them work as social counsellors and three as midwifes.The main area of work at the centre consists of individual appointments, but another important task is meeting with school classes visiting for purposes of study.

Förekommer en mer språkutvecklande miljö i profilklasser? En studie av två språkutvecklande miljöer Do Profiling Classes have a more Language Developing Environment? A study of two language developing environments

Sammanfattning Vårt examensarbete handlar om språkutvecklande miljöer i skolan, med definitionen att eleverna själva och tillsammans med andra får möjlighet att utveckla sitt språk, genom läs- och skrivprocessen samt samtal och lyssnande. Detta sker när eleverna får möjlighet att läsa och skriva olika typer av texter riktade till flera mottagare. Med ett klassrumsklimat som präglas av flerstämmighet, där flera röster uppmärksammas och inte bara lärarens. Syftet med vårt arbete är att undersöka om det finns någon skillnad i de språkutvecklande miljöerna mellan två olika arbetslag på en skola med profilklasser. Studien baseras på ett arbetslag med undervisning i musikklasser och ett arbetslag som inte undervisar några profilklasser.Vi använder oss av kvalitativa undersökningsmetoder i form av frågeformulär och intervjuer.

Hållbar design för en bättre värld -med hemlösa i fokus

The aim of this project is to examine the needs and problems that exists amongst homeless people and to develop a solution that will help them in their everyday life. Since the homeless are a relatively large vulnerable group i Sweden, their everyday lives could be made easier in many ways.A clear definition of the target group is put together to create a good starting point. What state and help orginazations do to help the homelss and the society?s view of the homeless is also relevant and has been documented. Four personal stories have been put together to desicribe cases of clear problems existing in everyday life.Several interesting problems has been defined from the research and acceptance in the communtiy, desire to be seen and heard and a lack of confidence were the main needs.

Design och implementation av konfigurationsverktyg för funktionsblock

Abstract In high voltage substations there is an increasing demand for computerized equipment, and automation of operation and supervision. The future primary equipment will provide the possibility to collect more information and to provide better control for improved effectiveness. Since ABB has got a large customer target, each product must be custom made to fulfil the customers (often from different countries) demands. Later these products will be configured by engineers who may not be familiar with the tools used at ABB. This is a very expensive and time consuming.

En skola för alla? : En undersökning om hur sex olika kommuner arbetar med utbildning för nyanlända elever

 The Swedish school of today reflect the society we live in. We live in a multi cultural society and in our schools there are pupils with different backgrounds, cultures and mother tongue, which make it necessary for every teacher to treat every single pupil?s need and condition. The education in Sweden must be equivalent, according to Skollagen, 1 kap. 2§.

<- Föregående sida 50 Nästa sida ->