Sök:

Sökresultat:

210 Uppsatser om Swap pricing - Sida 10 av 14

Prissättning inom flygbranschen En kvantitativ studie av prissättningen på den västsvenska flygmarknaden

Bakgrund: Under senare år har flygbolagens prissättningsmodeller blivit allt mer invecklade. Detta har lett till att flygresenärernas möjlighet att ta hänsyn till flygbolagens prismönster har minskat. För att möta denna asymmetriska information har flera studier på den amerikanska marknaden genomförts. Samtidigt som studierna fastslår att det finns stora skillnader mellan flygbolagens prissättning, lyser bristen av dessa studier på den västsvenska marknaden med sin frånvaro. Syfte: Att öka konsumenternas förståelse för prisförändringar på den västsvenska flygmarknaden.

Föreligger det en bostadsbubbla i Stockholms Län?

In a historical view, house prices have developed at the same rate as inflation. In the end of the 20th century the prices on the housing market started to differ from the inflation rate, and today the deviation is strong and the real price increase has been very strong.The financial crisis in 2008, which was a result of a subprime mortgage crisis on the American real estate market, has made several agents on the housing market in Sweden question today?s prices. Robert Schiller, an American economist who predicted the mortgage crisis in 2008, claimed during the Nobel Prize ceremony 2013, that Sweden shows signs of a financial bubble ? "I think that people here in Sweden have an illusion that increasing prices is a lasting trend, but that is more suggestive of a bubble".

Kundlojalitet : En studie om hur man skapar lojala kunder inom mobiloperatörsbranschen

The cellular market is today suffering from great customer dissatisfaction. Simultaneously, the services offered by the different cellular providers are very homogenous, causing strict competition where various price strategies have been the main mean of battle. From a business perspective, implementing pricing strategies, to keep up with increased network investments, is a short term solution.In a market characterized by lacking customer satisfaction and harsh competition, research has shown the importance of highlighting customer relations in marketing. This type of marketing, which one could refer to as relationship marketing, is considered an efficient, economic, and strategic method of showing the importance of customer loyalty. To get insight in the relationship between the customers and the cellular providers, as well as to show the importance of relationship marketing, this study has used qualitative interviews to find what develops strong customer loyalty.The results showed that increased customer loyalty is achieved when an emotional bond is created.

Audio Broadcast

This report is the written part of a bachelorthesis on the computer engineering program atUniversity of Halmstad. The project was a cooperate project that where done together withFree2move Holding AB. Free2move is a company with eight employees in Sweden and four inMalaysia. The company is today developing Bluetooth modules and RFID chips. The market forthis kind of products is growing very rapidly, last year it grew 71 percent.

Småbolagseffekten och investeringsstrategier i småbolagsaktier på Nasdaq OMX Stockholm

Bakgrund:Småbolagseffekten påvisades först av Banz (1981) och Reinganum (1981) som kom fram tillatt småbolag genererade högre avkastning än stora bolag under samma period. Effekten syntes även stabil över tiden vilket ej är förenligt med Capital Asset Pricing Model (CAPM) och den effektiva marknadshypotesen (EMH).Syfte:Syftet med denna uppsats är att undersöka om det finns någon påvisbar småbolagseffekt påNasdaq OMX Stockholm och huruvida den i så fall har varit konstant under studieperioden. Vidare syftar studien till att undersöka huruvida relativvärdering av småbolagsaktier framgångsrikt kan användas för att generera överavkastning.Metod:Studien baseras på en kvantitativ metodansats med ett deduktivt angreppssätt. Behövd datasamlas in och sammanställs för att sedan användas för att skapa portföljer som studeras och analyseras baserat på prestation.Slutsats:Studien  har  ej  kunnat  påvisa  en  småbolagseffekt  under  hela  studieperioden.  Underhögkonjunktur har dock en småbolagseffekt kunnat påvisas. Vidare har studien kunnat visa att relativvärdering av småbolagsaktier genererar både absolut och riskjusterad överavkastning jämfört med studiens småbolagsportfölj och marknadsindex (AFGX).

Val av fastighetsmäklare : En jämförelse småstad/storstad

The number of new estate agent offices is increasing yearly and each year many hundred new estate agents graduate. The comparing of estate agents by sellers has perhaps been most common in larger cities, but as competition has increased even in smaller towns we experience that it has become a common phenomenon even there. We both come from a small town but are not afraid of the idea of moving to a larger city as newly qualified estate agents. We ask ourselves, which are the determining factors in the choice of a estate agent in a large city as opposed to a small town? Can we see any differences? The purpose with this essay is to give us added knowledge about which factors private persons consider to be important in their choice of an estate agent when selling a house.The body of information is based on two parallel surveys, one in Hudiksvall and one in Stockholm, together with interviews of people in this line of business.

Appelroot och Spalding, en konkurs i 1770-talets Stockholm.

This paper aims to analyze the effect of the American Subprime crisis of 2007 through the perspective ofHaynes Minsky?s model according to Charles Kindleberger. The investigation revolves how the anatomyof a financial crisis develops and how it is applicable to the Subprime crisis. More specific conclusionsare derived from applying Minsky?s model to the three largest American indices; Dow Jones industrialaverage, S&P500 and NASDAQ.To deepen the analysis the Case-Shiller home price indices acts as a second parameter tocompliment Minsky?s perspective with Robert J.

Värdet av tystnad : en värderingsstudie över Upplands Väsbybornas betalningsvilja för reducerat flygbuller

Since the spring 2003 the tenant-owner home association the Terrace in Upplands Väsby municipality lies straight under the approach route to Arlanda Airport?s new third landing chute. Noise levels of over 70 dB have been measured in the area, which exceeds National Board of Housing?s, values for traffic noise at a terrace in connection to housing. By using the method of hedonisk pricing the essay tries to find out if there exists a willingness to pay to reduce the noise in the area.

Underprissättning : En studie av nyintroducerade aktier på Stockholmsbörsen under 2001-2006

Syftet med uppsatsen är att undersöka om det förkommer underprissättning och om den består de första fem månaderna samt finna sannolikheten för en positiv utveckling efter börsintroduktionen. Eftersom vi har studerat kursförändringar efter börsintroduktioner har vi valt att använda en kvantitativ metodansats i form av en eventstudie. Teorierna behandlar främst förklaringar till varför en underprissättning sker samt hur publicitet och informations asymmetri påverkar prissättningen. Teorier som berörs är bland annat ?Winners Curse?, ?Cascade theory? och ?Signalling theory?.Våra empiriska data kommer främst från bolagens prospekt samt kursinformation från Affärsvärlden och Stockholmsbörsen.

Strategier för bostadsbyggande i C--?områden

Bostadsbristen för studenter, särskilt i större städer, har under en längre tid varit ett frekvent diskuterat ämne i Sverige. Stockholm har ett brett och starkt utbud av högre utbildning och regionen expanderar kontinuerligt. Regionen har idag cirka 80,000 studenter som slåss om färre än 13 000 studentbostäder. Detta medför en risk att studenter väljer bort Stockholm som studentstad.Denna studie syftar till att undersöka möjligheterna för studentbostadsmarknaden att utvecklas. Med ett kvalitativt tillvägagångsätt via intervjuer med fastighetsutvecklare och lärosäten identifierades fem problemområden som ligger till grund för detta examensarbete.

Den amerikanska subprimekrisen i ett historisktteoretiskt perspektiv : En undersökning om hur USA:s subprimekris överensstämmer med  Kindlebergerstolkning av Minskys modell

This paper aims to analyze the effect of the American Subprime crisis of 2007 through the perspective ofHaynes Minsky?s model according to Charles Kindleberger. The investigation revolves how the anatomyof a financial crisis develops and how it is applicable to the Subprime crisis. More specific conclusionsare derived from applying Minsky?s model to the three largest American indices; Dow Jones industrialaverage, S&P500 and NASDAQ.To deepen the analysis the Case-Shiller home price indices acts as a second parameter tocompliment Minsky?s perspective with Robert J.

Alternativa investeringsstrategier : En kvantitativ undersökning av småbolag, värdebolag och momentumeffekten på den svenska aktiemarknaden

Problembakgrund: Den traditionella investeringsstrategin består av bland annat Modern Portföljvalsteori och Capital Asset Pricing Model, men på grund av empiriska problem efterfrågas alternativa investeringsstrategier. Denalternativa investeringsstrategini denna uppsats består av småbolags-, värdebolags- och momentumeffekt. Detta innebär att forskning visat att investering i småbolag tenderar att ge högreavkastning än i stora bolag, att företag med högt värde tenderar att ge högre avkastning än tillväxtbolag och att man bör satsa på förra årets kursvinnare.Syftet: Syftet med denna uppsats är jämföra, småbolag med stora bolag, värdebolag med tillväxt bolag och årets kursvinnare med årets kursförlorare, på den svenska marknaden för åren 1996-2012, för att se om den ena ger högre avkastning än den andra. Vi vill se huruvida dessa effekter finns på den svenska marknaden.Metod: Vi har använt en kvantitativ studie och jämfört avkastningen mellan de båda grupperna. För att sedan se om vi finner någon signifikant skillnad har ett T-test använts.

Varumärkesvärdering av företag

AbstractAuthor: Markus Ekström and Albin OlssonAdvisor & examinator: Petter Boye, Thomas KarlssonTitle: Brand Valuation of companiesKeywords: Brand Valuation and Kalmar CountyIntroduction & Problem: The term trademark is originated from the Old Scandinavianbrandr and means stigmatize. A new standard for brand valuation ISO 10668 was adopted in2010, which has created a more reliable valuation method. It used several different methodsbefore, which meant different values but now they have agreed to this standard, which shouldmean that more companies make brand valuation. But that?s not the case, and you can wonderwhy? We also want to see the benefits created for companies, and the benefits companies canget with a valuation of the brand.Purpose: With this essay we want to examine how companies in Kalmar County looks atbrand valuation, if they have made it or not.

PR och trovärdigheten : en studie av PR-byrån Four C och dess kund Akzo Nobel

PR appears to be an indistinct division and a complicated resource for companies to value. The current circumstances are negative to the credibility and reliability of PR. This study emphasizes how an application of return on investment contributes to a more strategic use of PR and increases the status and credibility for the division.We experience that measuring the economic value of PR is of great importance and of current interest with few prior studies made. The purpose of this study is to find out how a PR-agency and one of its clients relates to and works with evaluation of PR-activities and to which extent the economic contribution of the activity is measured.The foundation which the theoretical reference grounds on is theories of Delusions of PR and the use of benefit-cost analyzes, Stages and Levels for Evaluating Public Relations Programs, Marketing Return on Investment and PR Return on Investment. The theoretical reference serves as a base during the analyze of the study.The conclusion, based on the empirical body of information, is that an application of return on investment could contribute with a higher status and credibility for the PR-division.

Svenska hedgefonders investeringsstrategier och deras riskexponering

In this paper Swedish hedge funds and strategies are discussed and analysed. These new financial forms seem to draw recently a huge attention both in media, press and the academic world. The fact is that hedge funds have existed already for a long time but it is still known too little about them. After the introduction of hedge funds, different asset pricing models are discussed including the most basic of all ? CAPM and further Fama and French three factor model as well as the expanding model with conditioning approach.

<- Föregående sida 10 Nästa sida ->