Sökresultat:
3138 Uppsatser om Sunday service - Sida 65 av 210
Smålands museums bibliotek : underlag för en handlingsplan för biblioteksverksamheten grundad på de anställdas informationsbehov
Smålands museum, the museum of Småland, is a museum for the county of Kronoberg, a mission given to the museum by the state and county council. The main fields of the museum are the cultural heritage and the history of culture of the region. The museum of Småland is also the Swedish museum of glass. This Master s thesis focuses on the information requirements of the employees at the museum of Småland. Because of the financial status of the museum, the librarian that worked at the museum had to quit about four years ago.
Kommunikation i restaurangbranschen : - en studie om kommunikation i en expansiv bransch
I denna studie undersöker jag kommunikationen i restaurangbranschen i Stockholm idag (2013) och avgränsar mig till fyra restauranger i två segment, de etablerade och de nyetablerade, expanderande restaurangerna. Grunden till uppsatsen är det föränderliga restaurangklimatet i Stockholm stad, och hur restaurangbranschens kommunikation ser ut. Det har det senaste året öppnat fyrahundra procent mer restauranger än 2000. Det tycks finnas en kutym att man inte genom klassisk annonsering i tidningarna kommunicerar inom restauranger av högre kvalitet och ambition. De restauranger jag har granskat faller alla inom ramen för högkvalitativa restauranger. Jag ställde mig frågan hur de då kommunicerar ut restaurangens varumärke? Hur de befintliga restaurangerna skulle klara sig på marknaden och hur arbetet kring kommunikationen ser ut, hur kommunicerar man sitt varumärke? Jag har också frågat om det har skett en förändring i restaurangernas kommunikation och om det är något man funderar kring. Jag har genomfört semistrukturerade intervjuer och analyserat svaren med hjälp av olika teorier rörande relationsmarknadsföring, Service Management, varumärkeskvalitet och Word-of-Mouth. De slutsatser jag kommit fram till är att restaurangerna i dagsläget har en större förståelse för att kommunikation och varumärke än innan, samt en förståelse för att man måste arbeta med aktivt och skapa en tydlig restaurangkommunikation.Konkurrensen är hård och det gäller att hänga med i det föränderliga klimatet, att hela tiden vara aktuell.
Servicekvalité och kultur : skillnaden mellan svenska studenter & kinesiska utbytesstudenter inom servicenäringen
Syfte: Syftet med denna studie är att analysera skillnader i hur servicekvalitén inom servicenäringen i Sverige uppfattas av svenska studenter och kinesiska utbytesstudenter.Metod: I studien användes en kvantitativ metod med hjälp av enkäter med slutna svarsalternativ och ordinalskala, som distribuerades till totalt 324 svenska studenter och kinesiska utbytesstudenter. Vidare användes dataprogrammet IMB SPSS för att utföra faktoranalyser och klusteranalyser. Resultaten användes sedan för att testa de använda teorierna.Resultat: Genom att analysera de resultat som deducerats från insamlad data har studien bidragit med ytterligare data inom kulturområdet och servicenäringen. Studiens teoretiska referensram har stärkt de slutsatser som gjorts, men har även visat sig vara vag i vissa sammanhang. Studien har visat vissa intressanta skillnader i hur kinesiska utbytesstudenter och svenska studenter uppfattar servicekvalitén inom servicenäringen.Förslag till fortsatta studier: Studiens resultat skulle kunna bidra till förslag till fortsatta studier inom servicenäringsområdet och servicekvalité.
Att arbeta konsultativt, vad innebär det? : En utvärdering av en organisations utbildning i konsultativt arbetssätt
The elderly care is an area of great importance to women. Women are more often in need of elderly care; they work with the service and provide a majority of the informal service. Research shows that managers? work-related prerequisites are significantly different between the male dominated technical administration and the female dominated care and educational administration. Studies also show that what the highest managerial organisation gives priority to, often permeate the whole organisation.
Kundanpassad tjänsteutveckling och förändrade relationer inom den försvarsindustriella sfären
The aim of this thesis is to describe the customer?s attitudes toward the contracting for availability, i.e., which factors are from the customer?s perspective necessary for the fulfilment of a supplier-customer agreement? Furthermore, the objective is to describe and analyse a supplier-customer relation in the Defence Industrial sphere.The present study has been carried out as a case study using an abductive approach. The thesis is based on a practical problem, i.e. which factors will be important to the customer when a contractor in the Defence Industry wants to increase its commitment of service, and how will their relationship change? The thesis is above all focused on generating knowledge that can lead to rapid and concrete measures and that can be used in the analysis of an increased industrial commitment but also as a case study of a problem of a more general nature in the Defence Industry.
Kommunikativ interaktion i den synkrona elektroniska referenstjänsten : Den interpersonella kommunikationen mellan användare och bibliotekarie
The aim of this master thesis is to gain greater knowledge of interpersonal communication. This study explores on one hand how interpersonal communication can be used as an important part of reference work in a Swedish electronic synchronous reference service, and on the other how interpersonal communication affects the relationship between user and librarian. By using communication theory and establishing a positive relational contact with the user in the electronic environment, the outcome of the reference encounter can be successful for both the librarian and the user. Furthermore, the importance of recognising relational barriers is of great relevance to the relational contact. The scope of this master thesis is to find what relational factors are used and can be used in the interaction between user and librarian.
Intern marknadsföring - En fallstudie inom gymbranschen
De stora och etablerade gymkedjorna verkar på en marknad som kännetecknas av att vara mogen och som under de senaste åren blivit utsatt för en ökad konkurrens. Den ökade konkurrensen utgörs utav de nyetablerade lågpriskedjorna. Strukturer med höga omkostnader gör de etablerande svårföränderliga till en sänkning av pris till samma nivå som de nyetablerade. De måste därmed skapa mervärde exempelvis genom personal och service i form utav intern marknadsföring. Studiens syfte är att analysera och undersöka intern marknadsföring mellan ledning och personal och dess påverkan på kundlojalitet och långsiktig överlevnad för ett stort, etablerat träningsföretag.
Individuell utveckling för utvecklingsstörda - En studie hur personal arbetar med individuell utveckling på daglig verksamhet
Syftet med denna C-uppsats har varit att undersöka hur de utvecklingsstördas individuella utveckling kan främjas i daglig verksamhet. Uppsatsen är en kvalitativ studie som bygger på intervjuer gjorda på två dagliga verksamheter i två olika stora kommuner. För att ge ett djup till den empiriska undersökningen delger jag även läsaren hur det historiskt har sett ut för personer med utvecklingsstörning i Sverige samt beskriver de arbetsmetoder som används på de enheter som intervjuerna är genomförda på. Analysarbetet har bestått av att skapa en helhet av det som framkommit under mina intervjuer genom att koppla, beskriva och förklara intervjumaterialet med hjälp av teorier som kommunikation, behaviorismen och kognitiv teori. Generellt visar resultatet att personalen på daglig verksamhet idag ser till individens behov och intresse när planering görs för de aktiviteter som ska ge individen möjlighet till individuell utveckling.
Hur görs nyhetsgrafik i svensk public service?
This paper is a thorough review of my internship, during which I designed
infographics at Grafiskt Center,
SVT, Stockholm. The purpose has been to find out what guidelines and policies
SVT has regarding infographics
while producing infographics in a professional environment. In addition, I
present the daily routine
at SVT and the tools used during the work process.
Furthermore, the paper contains a reflection of my work effort during the
internship as well as thoughts on
how I adjusted to the guidelines in question. Finally, the essay treats some
examples of infographics which I
produced during my time at SVT..
Att tala och att komma till tals : En undersökning om vilka som kom till tals i 1940 års skolutredning
The purpose of this study is to examine who were given the opportunity to express their opinions in the government proposition concerning the future of the school system ? particularly regarding the proposal that pupils do compulsory military service - submitted to the Swedish parliament 21 March 1941. Our focus is mainly on three parts of the proposition: the proposal to introduce shooting- and grenade practice for all pupils, the proposal to introduce an obligatory military leadership training course for teachers and the proposal to introduce an obligatory summer camp for all pupils.Using primarily a qualitative method we examine how different opinions and views are expressed in the statements and utterances responding to the pending proposition and who the responders are. We will attempt to clarify who were considered to be undisputed authorities and experts, and whose opinions, for that reason, carried a lot of weight in the decision making process, comparing them to the statements and utterances submitted on a voluntary basis by non-experts. And finally, to what extent the opinions in the statements and utterances were allowed to guide the propositional work.Results show that the statements and utterances were submitted by authorities, chapter, county administrative boards and religious, non-profit and political organizations as well as different types of schools, representatives from the Board of Education and elementary school boards not a part of county councils or other types of associations.
Kopplingar mellan interna prestationsmätningar och ständig förbättring
Kopplingar mellan interna prestationsmätningar och ständig förbättring undersöks genom fallstudie av IKEA Food Service. Uppsatsen genererar fem hypoteser kring ämnet..
Vad tyckte du om resan? Glöm inte att skriva en recension! : En studie om hur företag kan använda sina kunders eWOM och sociala medier för att förbättra servicekvalitén.
AbstractThe purpose of this study has been to provide a deeper understanding of how companies in the travel industry works with social media and electronic Word-of-mouth (eWOM) by analyzing and investigating social media and eWOM and how it effects customers? expectations on the companies service quality. In connection with the purpose we have chosen the following research questions: 1. In which way can companies in the travel industry interact with their customers participation on the Internet through social media. 2.
Medialisera mera. En medielogisk thriller ? Kvantitativ innehållsanalys av partiledarutfrågningarna i P1/Ekot och P3/Valfestivalen år 2014
This study aims to map out the degree of mediatization present in the communication between Swedishpublic service journalists and politicians in the 2014 election campaign. In doing so we chose to look at thepresence of media logic in their communication with each other. Specifically, we have used the pre-electioninterviews with the party leaders from Sweden?s two biggest parties. Furthermore, we have chosen to focuson Sveriges Radio, the Swedish public service radio company.Sveriges Radio concists of four different radio channels, of which we have chosen to focus on the channelsP1 and P3, the first having a somewhat more ?serious? profile, focused on producing quality news and otherjournalistic products, while P3 is leaning towards a younger audience and describes its own work as ?soft,humorous and important radio?, mixed with music and other forms of entertainment.
Banktjänstemän och representanter från Skatteverkets upplevda nytta med att företag revideras av revisorer
Despite the fact that mandatory financial auditing has been abolished for small private public companies in Sweden we still see this service being used by these firms. Earlier research, papers and published articles tend to focus on the abolishment of the mandatory audits seen from the accountant?s point of view. There has however been less emphasis on the fact that 85 percept of the companies relived from the mandatory audits still utilises this service. We think that we have found a new and until now unexplored angel on this subject, and the purpose of our study has been to explore what the Swedish bank officials and what the Swedish Tax Agency?s officials think that they have to gain from a mandatory financial audit.The scientific method used in the study is deduction due to the fact that existing theories has been used to form the hypothesis.
Den felande länken : Urval och kvalitetssäkring av Internetlänkar på folkbibliotek
This thesis investigates all aspects of quality and evaluation issues concerning collections of Internet links in public libraries today and in the future. We have studied central theories concerning quality in general as well as quality aspects regarding the Internet and Internet links. In addition to this we have made three case-studies involving the development of collections of Internet links in public libraries of different sizes. The case-studies were made as interviews with professionals responsible for selection, quality assurance and evaluation of electronic information for inclusion in the libraries collections of Internet links. In addition to this we made an e-mail interview with a librarian responsible for one of the most advanced collections of Internet links among Swedish´ public libraries.