Sök:

Sökresultat:

3138 Uppsatser om Sunday service - Sida 10 av 210

Web Map Service implementation i .NET

I dagens samhälle så används internet mer och mer för att få fram information, så är även fallet förkartor. I denna uppsats, som gjorts på uppdrag av Tieto Sweden Healthcare & Welfare för att kunnaanvändas i systemet Laps Care, kommer det tas upp lösningar för att hämta geografisk data viakarttjänster med hjälp av Web Map Service (WMS) tjänster i en .NET applikation.Detta examensarbete kommer att ta upp, på en grundläggande nivå, hur WMS-standarden kananvändas av en klient för att visa digitala kartor från en WMS-tjänst samt lite kort om andraalternativ till WMS så som Web Map Service Tile Cache (WMS-C) och Tile Map Service (TMS)tjänster. Det ges olika förslag på open source komponenter som kan användas för att hantera sådanatjänster med fokus på SharpMap som valdes att användas i prototypen som gjordes för att visa huren sådan klient kan se ut.Uppsatsen kommer också behandla kartografi där det kortfattat förklaras om vilka riktlinjer somborde tas för en karta.I andra stycket tas kortfattat upp hur webbtjänster fungerar och även vad det finns för för- ochnackdelar att använda sig av sådana tjänster.Det kommer också förklaras vad Geografiska informationssystem (GIS) är och hur det användsidag.Sammanfattningsvis så utvecklades en fungerande prototyp med hjälp av open source komponentenSharpMap som kan visa kartor från WMS, WMS-C och TMS tjänster och om en ERSI Shapefilmed vägdata finns tillgänglig så går det att söka efter gator..

Hur bra kan en tv-kanal vara? - En kritisk diskussion kring SVT : s plats i det demokratiska samhället

Syfte: Uppsatsens syfte är att blottlägga de antaganden som ligger bakompublic service-begreppet och de konkreta villkoren för SVT. Syftet ärinte att utvärdera huruvida SVT sköter sitt public service-uppdragutan varför det överhuvudtaget finns ett public service-uppdrag ochvilka värden det grundas på.Problem: Vissa värden som finns i public service-begreppet och därmed ocksåhos SVT, som vilken roll medier ska ha i en demokrati och om de kanförmedla sanningsenlig journalistik, problematiseras som regel inte.Varför anses SVT vara en institution som är trovärdigare än andra?Går det överhuvudtaget att erbjuda en ?public service? via televisionsom regeringen menar sig kunna göra?Tillvägagångssätt: Denna uppsats tillämpar inte den traditionella uppdelningeninnehållandes teori, metod, analys och resultat utan diskussioner ochresonemang, teori och analys förenas kontinuerligt. Uppsatsen är iförsta hand teoretisk och utgår ifrån tillgänglig litteratur och SVT:sstyrdokument. Med detta som grund förs en kritisk diskussion kringpublic service-uppdraget och dess innebörd.Resultat: Public service existens eller icke-existens baseras i mångt och mycketpå vilken typ av samhälle vi vill ha.

Företagsvärdering- : En studie i vilka värderingsmetoder som används vid värdering av tillverkande företag respektive tjänsteföretag.

ABSTRACTSeminar date: 2008-06-04Subject: Bachelor thesis in Business AdministrationAuthors: Charlotta Lind Therese LundinBorn: 1982 Born: 1982Västerås VästeråsTutor: Ulla PetterssonTitle: Company valuation- A study in which valuation methods that areused in determining the value of producing companies and servicecompanies.Problem: According to the theory there are a number of different valuation methods which can be used to determine the value of producing companies and service companies. The thesis research problem is:- Which valuation methods does a valuator use in practice todetermine the value of producing companies and servicecompanies?- Does the valuator take different types of information andkey ratios in consideration when valuating producingcompanies and service companies?Purpose: The purpose is to examine and describe which valuation methods a valuator uses to valuate producing companies and servicecompanies in an acquisition.Method: In order to achieve the purpose of the thesis a quantitative survey and three qualitative interviews, made by email, has been carried out.Conclusion: The conclusion of the thesis is that discounted cash flow and relative valuation are used to determine the value of producingcompanies and service companies. The valuators choice ofvaluation method is not generally affected by the nature of thecompany?s operations.Keywords: Company valuation, valuation methods, producing companies,service companies, relative valuation, discounted cash flow.

Utvecklingsanalys av installationssystems montering vid industriellt träbyggande : Värme, vatten, ventilation, el och avlopp

The industrialized timber housing process is capable nowadays to build multi-storeyhouses since fairly new changes in the Swedish regulations where made after theadmission of the European Union in 1994.The industrialized process moves parts of the construction process into a highlyeffective factory where 3D-volumes of the building are prefabricated beforetransportation to the building site for assemble.The assembly process is relatively effective compared to the completion of thebuilding service system and this is therefore the main focus in this thesis. This thesisattends problems with completion of the building service system, and thereforedemarcates from other aspects, such as technical and economic aspects, of thebuilding service system.The degree of completion of the flats differs from completion of the connectivepassages, for example hallways, in a way that suggests a need for further investigation.This thesis includes analysis of the possibilities to increase the prefabricatedconnective passages, to the extent of containing building service systems.An increase of the prefabrication of the building service system has a greatdevelopment potential, even though some restraining factors need to be solvedbefore implementation.This thesis was made in collaboration with two of Sweden?s leading companies on themarket of multi-storey industrialized timber housing, Moelven ByggModul AB andLindbäcks Bygg AB..

SEB Way  : -vill man vara Lean får man lida pin?

Syftet med den här studien är att undersöka hur lean fungerar inom banksektorn och mer specifikt inom Skandinaviska Enskilda Banken (SEB) som vi valt att studera ingående..

En Internetbaserad gymnasieansökan: innebär det service och kvalitet?

Som ett led i utvecklandet av 24-timmarsmyndigheten kommer Luleå kommun att införa självservicetjänster genom att automatisera gymnasieansökningen via Internet för alla 9:e klassare. Denna satsning hoppas kommunen främst kommer att resultera i ökad service för eleverna och deras föräldrar samt ökad kvalitet på de uppgifter som eleverna lämnar ifrån sig. Då vi författare anser att kvalitet och service är subjektiva begrepp så har vi valt att undersöka Luleå kommuns, elevers och föräldrars syn på service och kvalitet i relation till den Internetbaserade gymnasieansökan samt hur dessa grupper definierar begreppen service respektive kvalitet och i vilken mån deras synsätt överensstämmer respektive skiljer sig åt. Några slutsatser som vi har kommit fram till är följande: ? BUFs, elevernas och föräldrarna definierar service som tillgänglighet och förbättring, vilket innebär att de ser service som någon slags aktivitet som servar dem på ett eller annat sätt.

DATORSTÖD FÖR ARBETE - KONSEKVENSER FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM En studie av en service- och supportavdelning

This report is focusing on problems with introducing standard enterprise resource planning systems (ERP) in businesses. A study has been carried out on a service and support department at a Swedish heat metering company, SVM North Node. The study aims to help the company become a better customer in choice and customization of a new ERP system. We make a description of the department studied and the work carried out there, on the basis of learning, knowledge and cooperation. As a final point we present some ideas on how computer systems could support their work, hoping that this will result in them making adequate demands on a new ERP system.

Ett folkbibliotek och dess användare: användares uppfattningar av service relaterade till verksamhetsintentioner

The aim of this MA thesis is to examine how users regard and receive the services offered by a specific public library. We also examine what the conception of service means to the users and how they perceive this service being offered by the library. We look upon if and to what extent the service conception depends on contact with the library staff. The methods used are qualitative interviews and analyses of documents directing the library activities. The public library we have examined in this respect is the public library of Västerås.

Bemanningskonsult idag - mittemellan två företag?

In the past decade there has been a considerable growth of contingent employment arrangements. In Sweden, the most common among these are the temporary-help service firms. The aim of this study is to investigate how the employees of temporary-help service firms experience their situation as employed by one company and working at another. We have used a qualitative approach to reach an increased understanding for the daily situation of the contingent worker. The essay is based on participant observations and semi-structured interviews with six contingent workers.

Utveckling av Web Service för hantering av öppna autentiseringsnycklar

Utvecklingen går mot alltmer distribuerade IT-system, där ett flertal datorer kommunicerar med varandra. Detta gäller även försvarsmaktens ledningssystem. I dessa öppna och distribuerade system är olika säkerhetsfunktioner kritiska. En av dessa är att kunna verifiera identiteten hos den part som kommunikationen sker med. Detta görs oftast med hjälp av asymmetriska kryptooperationer, där identiteter kan verifieras med hjälp av öppet publicerade autentiseringsnycklar.

Nyhetsradio : Om skillnaderna i korta riksnyhetssändningar mellan två kommersiella radiostationer och public serviceradion.

The purpose of this BA-thesis was to learn the differences in news broadcasts between one public service radio channel and two commercial radio channels. To do this we used a quantitative analysis method to examine the content of the news broadcasts and then we conducted in-depth interviews with several people working with the different radio channels using a qualitative research interview method to learn their views on news and news broadcasting.We measured the differences between the channels in six areas: subject, headline, news presentation, gender, advertising and sources.Our two main theories were normative theory and media logic.The results found that there were several major differences between the public service radio channel and the two commercial radio channels. Apart from several important differences in the six measured categories we also found that the sound and tone in the public service radio channel was very different from the two commercial radio channels.We also found the public service radio channels news broadcasts to be more serious than the two commercials ones?..

Internprissättning inom offentlig verksamhet : En studie om Konsult och Service i Västerås stad

Titel: Internprissättning inom offentlig verksamhet - En studie om Konsult och Service i Västerås stadProblem: Konsult och Service är en serviceförvaltning som tillhandahåller stödtjänster till kommunens förvaltningar. I dagsläget genomför de en förändring av sitt interna IT-pris. De forskningsfrågor vi ställer oss är:Vad använder Konsult och Service för internprissystem och varför detta system?Anser Konsult och Service att internprissättningen har medfört minskat resursslöseri?Ger internprissättningen en rättvis kostnadsfördelning, enligt Konsult och Service?Varför och hur förändrar Konsult och Service sitt interna IT-pris? Syfte: Syftet med denna magisteruppsats är att studera Konsult och Services internprissättning och den eventuella förmågan att minska resursslöseri och skapa en rättvis kostnadsfördelning med internprissättning. Syftet är även att beskriva den pågående förändringen av Konsult och Services interna IT-pris.Metod: En kvalitativ fallstudie har genomförts som bygger på sekundärdata samt intervjuer med tre personer som vi anser har bra kunskaper om internprissättning.Resultat och Slutsats: Konsult och Service använder sig av självkostnad, för att prissätta den interna handeln mellan kommunens enheter.

Tjänstekvalitet för pensionssparande : En studie om vilka faktorer som påverkar den upplevda tjänstekvaliteten för pensionssparande

Our purpose of this paper is to seek an understanding of which service quality factors that affects customers in their decision making progress regarding purchasing financial services such as pension products. We also seek to evaluate the different service quality factors by compare their relative strength against each other. The study aim to investigate if there are any connections between customer behavior variables such as gender, age and income in comparison to these service quality factors related to pension products.The findings aim to help a small financial institute such as our case company Plain Capital to understand how their customers experience service quality regarding pension products.In order to find empirical results we conducted a qualitative research as well a quantitative research. The qualitative research employed both a focus group interview with pension savers and an interview with our case company Plain Capital. We were able to identify the service quality factors for pension?s products with help from the focus group interview.

Framtagande av en investerings- beslutsmodell för mindre tjänsteföretag

Problems:How would a decision model that takes into account more aspects and dimensions than just the financial aspect look for smaller service compa-nies? What aspects are important to consider in such a decision model?Purpose:The purpose of this master thesis is to develop a decision model based on previous research, to improve decision making in smaller service com-panies ? by considering perspectives that traditional investment calcula-tions ignore.Method:The study was qualitative and was based on both primary and secondary data. As data collection method for the development of the model we used literature search on previous research. The study?s primary data consisted of responses from five smaller service companies.

Hotell & Restaurangelevers förväntan på framtida yrkesval : En studie om genus, status och kändisskap

AbstractThe aim of my study has been to investigate which expectations students at The Hotel and Restaurant Programme have for their futue working life and labour market. I want to investigate if these expectations are important factors that female dominance is large within the meal service sector. I have chosen to do qualitative interviews to discover these expectations.Some explanations that the respondent give for the gender differences within the restaurant and meal service sectors are the old tradition of male and female work. Furthermore the possibility of becoming well known within the market and the possibility for personal development in this market are described as important factors.The answers to my questions show that all respondents are positive to future work markets; also they all want to work within the restaurant sector and not in the meal service sector. The reasons for their choice cannot give a complete explanation to why female dominance is so big within the meal service sector.Keywords: Gender, status and celebrity-hood..

<- Föregående sida 10 Nästa sida ->