
Sökresultat:
1181 Uppsatser om Summative assessment - Sida 45 av 79
Dyslexi : en studie av en skolas arbete med dyslexi
Syftet med den här studien var att undersöka, belysa och exemplifiera hur en svensk grundskola arbetar med elever som har dyslexi, dels i generella termer, dels med inriktning mot engelskundervisningen, vad gäller stöttning, hjälpmedel, bedömning och betygssättning samt i vilken mån den undersökta skolans dyslexiarbete harmonierar med styrdokumentens föreskrifter. För att kunna undersöka det valda området användes semi-strukturerade intervjuer med tre lärare och en specialpedagog på skolan. Intervjuerna sammanställdes och analyserades. Resultaten på studien visade att skolan arbetar medvetet för att underlätta för elever med dyslexi genom hjälpmedel och nivågrupperingar, men att lärarna ändå till stor del står frågande när det gäller vilka metoder som fungerar bäst, hur de ska handla vid misstanke om dyslexi samt bedömning och betygssättning. Resultaten visade också att engelska är ett ämne som lärarna och specialpedagogen upplever som extra svårt för elever med dyslexi. Under engelskundervisningen arbetar lärarna dock inte annorlunda med elever som har dyslexi, trots att det ämnet anses som svårare. De anser sig inte ha verktygen..
Nätnyttomodellens fall och framtidens reglering av eltransmissionstariffer : Tidigare meningsskiljaktigheter samt undersökning av förutsättningar för framtida reglering
The main ambition of this degree project is to illustrate the fundamental problems of today?s electric tariff regulation and the usage of the analyzing tool; The Network Tariff Model. There is a further discussion of potential problems and clear improvements of the 2012 years proposed network tariff regulation. Interviews have been conducted with specific network companies and Energimarknadsinspektionen. The proposed regulation of 2012 is discussed from the government?s proposition.This paper clearly shows that the authority´s work has been conducted in a very unprofessional manner during the period of The Network Tariff Model.
Vem bestämmer över kvaliteten? : Bibliotekariers privata och professionella syn på kvalitativ skönlitteratur
With an increased empowerment of the users, and a dependence on outside critics, one wonders what kind of role the librarians have in a context where qualitative literature is discussed. The aim of this study is to examine the relationship between librarians private and professional views on qualitative fiction, in order to be able to discuss their role as quality intermediaries in a user oriented context.The method used, is the qualitative, semistructured interview. This author interviewed seven librarians from three different libraries in Sweden. The theoretical emphasis partly relies on the ten words of qualitative value that Inger Elam and Bengt Brülde discusses in their respective texts, partly on David Garvins quality assessment theory, which defines several quality categories divided between an absolute and a relative quality view.Through the comparison between the private and the professional quality view, examined with the two theoretical approaches, the analysis of the interview material shows that there lies a complexity in the librarians professional role. On the one hand, they are dependent of both the users and the critics judgements about the qualitative aspect in the work with purchasing new literature to the library.
Investeringar i privat och kommunal verksamhet : En studie om faktorer som påverkar investeringar
The decisions for investment are forward-looking and the base of a long-term strategy. The research within investment have focused on diverse formulas which are used in financial assessment, which also should be complemented with qualitative evaluation. Consequently, the focus should not only be on the execution of the formulas. Less time have been spent on research concerning what actually initiates the investment proposals and affects the decision-making. This will be highlighted in this essay.
Effektiv provningsmetodik för växelföringsdamasker
Completed durability testing of gearshift gaiters at Kongsberg Automotive in Mullsjö, is sometimes leading to discussions regarding whether or not a gaiter is supposed to be a pass or a fail. That is because the current pass/fail-criterion are a bit vague. A durability test takes around 4-5 weeks to complete which is a long time if the tested material does not pass the test and a new material has to be tested instead. Stricter pass/fail-criterions and a faster testing method for the materials are therefore desired.In order to develop a durable pass/fail criteria, seven already judged gaiters were chosen. Every one of the gaiters was put through detailed analysis, after which there were a new assessment of the gaiters.
Product Development Processes in the Nordic Paper Packaging Companies : an assessments of complex processes
It is important for firms to continually develop their offerings as the business landscape develops in order to sustain their competitiveness (e.g. Schumpeter, 1934; Ansoff, 1979; Porter, 1985; Trott, 2012). In a context of globalization, rapid technology development and changing customer needs, the paper packaging industry is urged to enhance its product development activities (Hansen & Niskanen, 2007; Björkdahl & Börjesson, 2011). However, there is little research about paper packaging firms? product development processes (ibid).
Vilka faktorer påverkar lärares möjlighet att arbeta med formativ bedömning? : Which factors affect teachers' possibilities to work with formative assessment?
Trots att flera forskare påvisat stora födelar med formativ bedömning har det visat sig svårt att genomföra i praktiken. I ett fåtal länder, som Storbritannien, Nya Zeeland och Uruguay, är formativ bedömning ett uttalat krav i styrdokumenten. Denna studie fokuserar på hur lärare i Uruguay bedömer formativt och vilka faktorer de anser påverkar möjligheten till formativ bedömning. Kvalitativa intervjuer genomfördes med tio lärare med olika yrkeserfarenhet och utbildning. Samtliga tio intervjuade lärare bedömer formativt.
Bedömning och betyg : grundskolelärares uppfattningar kring tidigare och tydligare kunskapsbedömningar
The school is under constant change and school reform on the conveyor belt. In 2009 the Swedish government introduced new directives for the elementaryschool, including multi-national sample, written testimonials from grade one and grade with several grades rose from grade six. The purpose of this study is to examine currently active primary teacher perceptions of the pupils' learning and development might be affected by those earlier and clearer knowledge assessments, and how teachers perceive this reform on the basis of the Swedish school's motto "a school for all". The study was carried out with a phenomenological approach where the method has been depth interviews with five active primary teachers from grades one to six in a school. The results show that teachers perceive that the earlier and clearer assessments will affect students differently according to student performance and knowledge.
Vad säger bilden?: En utvärdering av återvinningseffektiviteten i ImBrowse
The aim of this master thesis is to evaluate the performance of the content-based image retrieval system ImBrowse from a semantic point of view. Evaluation of retrieval performance is a problem in content-based image retrieval (CBIR). There are many different methods for measuring the performance of content-based image retrieval systems, but no common way for performing the evaluation. The main focus is on image retrieval regarding the extraction of the visual features in the image, from three semantic levels. The thesis tries to elucidate the semantic gap, which is the problem when the systems extraction of the visual features from the image and the user?s interpretation of that same information do not correspond.
Kristusbilder i Thomas Mertons och Daniel Berrigans dikter
My point of origin concerning this thesis was an interest for how school may develop students? reading comprehension. International surveys show that the results for Swedish students? performance regarding reading comprehension have declined and the current curriculum, Lgr-11, emphasizes the importance of incorporating this into all school subjects. The special teacher education programme has raised the awareness concerning the importance of including the students and that learning is achieved in an interactive setting.
Specialpedagogiska erfarenheter och beskrivningar av dyslexiutredning
Syftet med studien är att utforska och utveckla kunskap om vilka beskrivningar av dyslexi som diagnos professionella med specialpedagogisk kompetens ger, samt deras upplevda erfarenheter av att utreda dyslexi.Metoden för insamling av data har varit intervjuer av specialpedagoger verksamma i två kommuner. Materialet har sedan analyserats och sorterats tematiskt.Resultatet av studien är att dyslexiutredningar utförs på olika sätt i olika kommuner beroende på hur man valt att organisera det och olika organisationsformer kan fungera bra. Deltagarna i studien använder LOGOS som en bas när de utreder dyslexi och deras erfarenhet är att det är en bra grund att utgå ifrån. Utöver det används intervjuer och observationer som utredningsmetod. Deltagarna anser inte att det viktigaste med utredningen är om eleven uppfyller kriterierna för dyslexi eller inte.
Laborationers syfte och bedömning ? ett exempel med bedömningsmatris
Avsikten med detta arbete är att ta reda på vad laborationer har för syfte enligt gymnasielärare, vad som bedöms samt hur bedömningen går till och hur den dokumenteras.
Jag vill också försöka ta reda på hur eleverna ser på syftet med laborationer samt hur eleverna tror att de blir bedömda på dessa. Genom ett experiment med bedömningsmatris vill jag pröva möjligheterna att som lärare under själva laborationen genomföra en individuell bedömning av eleverna samt ta reda på om denna kan användas för att låta eleverna själva bedöma sin förmåga i samband med laborativt arbete. Jag har för att uppnå dessa syften använt mig utav kvalitativa intervjuer med lärare, enkäter till elever och gjort ett experiment genom att använda matris för bedömning under laborationstid. Jag har funnit att lärarnas syften och bedömning varierar dem emellan.
NGO:s för hivpositiva i Tanzania och Uganda- Politiska aktörer?
Uganda and Tanzania are two countries severely affected by HIV/AIDS. Hence, there are a numbers of associations for PLHA there. In "Global transformations. Politics, economics and culture", Held, Mc Greew, Goldblatt and Perrton focuses None Governmental Organizations as important actors in the globalized world of today, with increased opportunities to influence and affect the politics. The aim of this paper is to investigate the opportunities for associations for PLHA in Tanzania and Uganda to affect in the national level of politics.
Patientens akuta smärta underskattas av sjuksköterskan och läkaren
Smärta är en unik upplevelse som enbart den drabbade kan bedöma. I sjuksköterskans arbetsuppgifter på en akutmottagning ingår att se till varje patients unika behov. För att inte ett vårdlidande skall skapas för patienter med smärta är det viktigt att en korrekt behandling för smärtan ges. För att detta skall kunna ske krävs att sjuksköterskan på akutmottagningen, dels har god kunskap om smärtlindring dels vet hur smärta kan utvärderas på ett adekvat sätt. Syftet är att beskriva resultat från kvantitativa studier som undersökt överensstämmelse mellan patientens subjektiva smärtskattning av akut smärta och vårdpersonalens skattning av densamma.
Fildelning : Avvägningen mellan upphovsrätt och integritetsskydd
The relation between copyright and the right to privacy is complex and difficulties exist in balancing the rights. Copyright should not be limited. Therefore, to ensure the economic rights of the copyright owners, must the right to privacy instead be limited whenever the two rights collide.The implementation of IPRED into Swedish Law meant a vast change as private operators are able to request information concerning a suspected infringer before as well as during a proceeding concerning an infringement of intellectual property. The chosen implementation method goes beyond IPRED?s requirements and also sanctions a lower standard of proof to grant the requested information.