
Sökresultat:
701 Uppsatser om Strategic buyer - Sida 23 av 47
Samspelet mellan kund och konsult i förändringsprojekt - en studie av kommunikationens utmaningar i implementationsprocessen av en ny webblösning
The increasing competition is making increasing demands of today's businesses to be changeable. Change projects have therefore become increasingly common in order to satisfy market expectations. These projects have often proved difficult to implement and fail rather than succeed. There are many people who reflect on why this is and theorists are increasingly reasoning about the importance of communication in the change process. This is something that has given rise to a new area of expertise called change management.
Bovin neosporos : vilken roll spelar hunden?
This thesis is studying Stråk* in an urban contexts. Thiswill be achieved through a study of Rosengårdsstråket inMalmö based on the question "What is a Stråk?".Malmö has experienced a major change in the last 15years. From being an industrial city with economic problems,Malmö is now part of the dynamic Öresund Region,and a knowledge city with great optimism. New parts ofthe city is about to grow up that reinforces the image ofMalmö's new identity.The next step in Malmö's development is to make thecity even denser and interconnect the inner city and thesuburbs to create a more sustainable city.
Konsumenters beslutsprocess om krukväxter : konsumentstudie rörande yngre och äldres resonemang innan köp av krukväxter till hemmet/dekoration
I jordbruksverkets marknadsöversikt från 2013 anmärker författarna en viss problematik som tycks gälla för krukväxtproduktionen. Ser man till antalet sålda produkter visar statistiken att produktionen av krukväxter minskat med 31 % sedan 1999, och det är inget som helt kompenserats genom ökad import. Faktumet är att utbudet av krukväxter ser ut som det gjorde för tio år sedan. Detta tycks bero på att efterfrågan är lägre hos konsumenterna. Anledning till detta är svårt att fastställa, det finns inte tillräckligt med data som styrker hur konsumtionen faktiskt har utvecklats.
LOCAL ADAPTATION IN EMERGING MARKETS ? in theory and reality. Study of the Swedish subsidiaries in China
Some MNEs encounter frustration or failures when they enter a new market. The main reason is due to a lack of adaptation. There is a lack of theoretical study about the local adaptation phenomenon of Swedish MNEs in China. Most studies are at the level of experience. Therefore, the purpose of this study is to find out the dimensions subject to local adaptation and their degree for the Swedish MNEs in China.
Veto: En motivanalys av FN:s säkerhetsråds fem permanenta medlemmars agerande i konflikten i Syrien.
Aim: The aim of this study is to analyse the possible motives behind the actions of the five permanent members of the UN Security Council in relation to the conflict in Syria. The background of this aim is the Arab Spring and the protests and violence that have followed the uprising. While, in Libya, the UN Security Council adopted resolutions that allowed sanctions against the Libyan government, no such resolutions have been adopted yet in Syria.Theory: The principal theory of the analysis is Stephen D. Krasner´s theory on sovereignty.Method: I have researched various resolutions and statements done in the Security Council, together with official statements from the actors, through Hadenius´ motive analysis methodology and Gilje & Grimen and Ödmans theories on hermeneutics.Conclusion: The conclusion of the analysis is that there, in the case of Syria and Libya, are two different parties in the Security Council. One that stands for sovereignty and one that stands for intervention.
Den amerikanska strategiska kulturens påverkan på en militär doktrin : en analys av FM 1
I denna uppsats prövas orsakssambandet mellan USA:s militärstrategiska kultur och dess armédoktrin FM 1 (Field Manual 1). Syftet är att påvisa i vilken grad som den militärstrategiska kulturen påverkat utformningen av doktrinen och om detta element kan sägas utgöra en självklar grund till doktrinens kontext. I uppsatsen förklaras den strategiska kulturens innebörd, bland annat utifrån Colin S. Grays tes. Denna tes utgör sedermera uppsatsens teoriansats.
Referenstaktiker : högskolebibliotekariers sätt att överbrygga kommunikativa gap
The aim of this master thesis is to study how academic librarians can overcome the gap between themselves and the user. The gap, as we see it, is generated by the user's deeper knowledge surrounding her subject in comparison to the librarian. This knowledge gives the user possibilities to handle certain discourses attached to the subject and a knowledge how sub-subjects relate to each other within the main subject. At the same time the user is in need of help to find information within her subject, this need needs to be explained to the librarian as a search expert. The scope of this master thesis is to find how the librarian, tactically, can reach the users need despite lack of subject knowledge.
Förändring av styrning i en ideell organisation : Hyresgästföreningen
In non-profit organizations, surplus of the organization goes back to the organization's members. We have noted that Hyresgästföreningen initiated a change in 2005 when the organization merged its local membership registries to a national registry. There are few studies explaining how non-profit organizations are using management in an organizational change. What happens with the business management at an organizational change that is similar to the change in Hyresgästföreningen? The aim of this thesis is to explore how the governance of a nonprofit organization is changing at an organizational change.
Ökad arbetstrivsel och bättre resultat genom tjänstedesign : Att skapa möjlighet för distansarbete i naturen
The report contains a survey on telecommuting in nature and how concepts around that information could look like. The client for the project is Lars Sandberg, Dotank AB in Karlstad. The project is implemented in the course Bachelor of Science in Innovation and Design, MSCG22 of the faculty of health, science and technology at Karlstad University in the spring of 2014.Working flexibly and remotely in the so-called knowledge based professions is growing. That nature is an important source of recovery is a fact. The literature search in this report shows that there are factors that create both physical and psychological stress on most office workers while nature is a source of recovery and inspiration.
Nålen i höstacken : En studie i hur Kalmar kommun kan kommunicera med unga genom sociala medier.
The municipality of Kalmar have a problem, how to reach and communicate with young people in Kalmar. In today?s changing media environment it gets more difficult to stand out and reach audience with messages and especially with the new forms of media that has revealed. Therefore, we have been commissioned to develop recommendations on how the municipality of Kalmar can communicate with young people in Kalmar. The purpose with this study is to investigate which media channels young people in Kalmar use and their attitudes towards social media in particular. We wanted to find out how the municipality should communicate to reach them and what attitude youths have against the municipality in general.
Miljömärkningar på inredningsprodukter
Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.
"SJ AB har kommenterat ditt inlägg" : En kvantitativ och kvalitativ studie om SJ AB:s kommunikation i sociala medier
Title: ?SJ AB har kommenterat ditt inlägg?: En kvantiativ och kvalitativ studie om SJ AB:s kommunikation i sociala medierWriters: Fanny Fellman and Moa GrönroosClass, semester, year: Bachelor thesis, 15 HP, winter semester 2014Number of words in the thesis: 13 566Problem definition and purpose: Our purpose is to investigate how SJ communicate in social media in crisis. SJ AB is a Swedish train company with traffic across Sweden who may be affected by a variety of crises. Social media use has today grown and now uses just not the Internet for pleasure, but also to ask questions and get feedback. Social media leads us into a new communication scenery, which also applies to organizations to be present.
Rörelsestyrd utomhusbelysning för ett tryggt och hållbart samhälle
I samband med min utbildning till fysisk planerare stötte jag på begreppet
trygghet flera gånger. Dock nämndes detta sällan i samband med belysning, utan
endast andra aspekter togs upp. Därför tycker jag att det behövs närmare
undersökning av hur vi egentligen upplever att en trygg miljö ska vara. Det
behövs närmare undersökning av hur denna upplevda trygga miljö påverkas av en
annan sorts belysning. Detta leder således till att denna uppsats behandlar
ämnet trygghet i relation till belysning, med en inriktning på rörelsestyrd
belysning.
Produktnedläggning : - En jämförande undersökning på fem ABB-bolag
Title:Product abandonment ? A comparative study of five ABB-units Level:Master thesis in Business administration, spring 2011.Purpose:The purpose of this paper is to through a comparative analysis examine how different companies, within the same group, works with product abandonment and what factors influence the process.Problem:How important is situational and product specific factors in a product abandonment process in which the organizational factors are constant?Method:This study is based on primary as well as secondary data where interviews represent the primary data. Interviews, following the same interview guide, were made with five companies within the same group.Result:The results from the empirical studies presented in the text below recurring themes derived from the framework.Conclusions:Our conclusions are that the importance of product specific factors is of significant matters in a product abandonment process, even when organizational factors are constant. We base that on that although the companies are within the same group, under the same strategic direction and constructed according to the same organizational structure the product abandonment process is different for the respective companies.Keywords:Product abandonment, product deletion, product elimination, weak products, ABB .
Bloggar som marknadsföringskanal - En studie om produktplacering
Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.