
Sökresultat:
697 Uppsatser om Strategic alliance - Sida 23 av 47
Referenstaktiker : högskolebibliotekariers sätt att överbrygga kommunikativa gap
The aim of this master thesis is to study how academic librarians can overcome the gap between themselves and the user. The gap, as we see it, is generated by the user's deeper knowledge surrounding her subject in comparison to the librarian. This knowledge gives the user possibilities to handle certain discourses attached to the subject and a knowledge how sub-subjects relate to each other within the main subject. At the same time the user is in need of help to find information within her subject, this need needs to be explained to the librarian as a search expert. The scope of this master thesis is to find how the librarian, tactically, can reach the users need despite lack of subject knowledge.
Förändring av styrning i en ideell organisation : Hyresgästföreningen
In non-profit organizations, surplus of the organization goes back to the organization's members. We have noted that Hyresgästföreningen initiated a change in 2005 when the organization merged its local membership registries to a national registry. There are few studies explaining how non-profit organizations are using management in an organizational change. What happens with the business management at an organizational change that is similar to the change in Hyresgästföreningen? The aim of this thesis is to explore how the governance of a nonprofit organization is changing at an organizational change.
Nålen i höstacken : En studie i hur Kalmar kommun kan kommunicera med unga genom sociala medier.
The municipality of Kalmar have a problem, how to reach and communicate with young people in Kalmar. In today?s changing media environment it gets more difficult to stand out and reach audience with messages and especially with the new forms of media that has revealed. Therefore, we have been commissioned to develop recommendations on how the municipality of Kalmar can communicate with young people in Kalmar. The purpose with this study is to investigate which media channels young people in Kalmar use and their attitudes towards social media in particular. We wanted to find out how the municipality should communicate to reach them and what attitude youths have against the municipality in general.
Miljömärkningar på inredningsprodukter
Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.
"SJ AB har kommenterat ditt inlägg" : En kvantitativ och kvalitativ studie om SJ AB:s kommunikation i sociala medier
Title: ?SJ AB har kommenterat ditt inlägg?: En kvantiativ och kvalitativ studie om SJ AB:s kommunikation i sociala medierWriters: Fanny Fellman and Moa GrönroosClass, semester, year: Bachelor thesis, 15 HP, winter semester 2014Number of words in the thesis: 13 566Problem definition and purpose: Our purpose is to investigate how SJ communicate in social media in crisis. SJ AB is a Swedish train company with traffic across Sweden who may be affected by a variety of crises. Social media use has today grown and now uses just not the Internet for pleasure, but also to ask questions and get feedback. Social media leads us into a new communication scenery, which also applies to organizations to be present.
Rörelsestyrd utomhusbelysning för ett tryggt och hållbart samhälle
I samband med min utbildning till fysisk planerare stötte jag på begreppet
trygghet flera gånger. Dock nämndes detta sällan i samband med belysning, utan
endast andra aspekter togs upp. Därför tycker jag att det behövs närmare
undersökning av hur vi egentligen upplever att en trygg miljö ska vara. Det
behövs närmare undersökning av hur denna upplevda trygga miljö påverkas av en
annan sorts belysning. Detta leder således till att denna uppsats behandlar
ämnet trygghet i relation till belysning, med en inriktning på rörelsestyrd
belysning.
Produktnedläggning : - En jämförande undersökning på fem ABB-bolag
Title:Product abandonment ? A comparative study of five ABB-units Level:Master thesis in Business administration, spring 2011.Purpose:The purpose of this paper is to through a comparative analysis examine how different companies, within the same group, works with product abandonment and what factors influence the process.Problem:How important is situational and product specific factors in a product abandonment process in which the organizational factors are constant?Method:This study is based on primary as well as secondary data where interviews represent the primary data. Interviews, following the same interview guide, were made with five companies within the same group.Result:The results from the empirical studies presented in the text below recurring themes derived from the framework.Conclusions:Our conclusions are that the importance of product specific factors is of significant matters in a product abandonment process, even when organizational factors are constant. We base that on that although the companies are within the same group, under the same strategic direction and constructed according to the same organizational structure the product abandonment process is different for the respective companies.Keywords:Product abandonment, product deletion, product elimination, weak products, ABB .
Bloggar som marknadsföringskanal - En studie om produktplacering
Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.
Svensk vård i export : En empirisk studie om företag inom vård- och omsorgsbranschens internationaliseringsprocess.
The international requirement of Swedish healthcare today is high and due to a good reputation and a long history of reliable methods through extended experience. For those Swedish companies within this business, the process of internationalization is often a attractive option.This study aims to describe, analyze and translate how minor Swedish companies within the care keeping section establish their business on the international market.The study is based upon a qualitative approach and is an empirical study carried out through semi-structured interviews.The result presented in the study shows that internationalization of companies within this business does often require a lot of time and money, is based upon establishments through networks and were learning-by-doing often is used as a strategic approach for the companies penetrating a new market.The study also accounts for major entry barriers, which declares for being to some part of political nature, but mostly of cultural nature.Differences in language and culture are shown in the study to be a major entry barrier and host-countries different cultural levels are very conclusive for the success of internationalization. .
DELORES: Smartphone som stöd vid beteendeaktivering för depression : en studie av prediktorer för utfall
Syftet med föreliggande studie var att undersöka möjliga prediktorer för utfallet i KBT-behandling vid depression, face-to-face samt i kombination med stöd av en smartphoneapplikation. 88 deltagare randomiserades till smartphone- (n = 45) eller face-to-face-betingelsen (n = 43). Utfallsmåttet var förändring i Beck Depression Inventory-II mellan förocheftermätning, främst beräknat med residual gain scores. Samband mellan prediktorer och utfall undersöktes medkorrelationsanalyser. Regressionsanalyser med interaktionen mellan prediktor och behandlingsbetingelse genomfördes för att undersöka skillnader mellan betingelserna.
Framgångsfaktorer vid etablering i Hong Kong för svenska modeföretag
Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.
En kvalitativ studie om svenska städers förväntningar och agerande i nätverket Eurotowns
Some researchers claim that we are witnessing the advancement of becoming a network society, and in spite of the different problems associated with the network form of organization, many cities still choose to engage in different types of networks. On account of that the aim of the study is to examine which expectations Swedish member cities of the network Eurotowns might have, and if their actions in the initial period of engagement in Eurotowns mainly could be explained by ?Logic of Consequentiality? or ?Logic of Appropriateness?.A qualitative research method was used and a major part of the empirical material consists of the information given by the interviewees.Regarding the expectations Swedish member cities have on Eurotowns, the result showed that five main areas could be identified mutual resource exchange, activities, breadth, security and meeting place. The results also showed that the actions of Swedish member cities may vary between ?Logic of Consequentiality?, ?Logic of Appropriateness? or a combination of the both logics.Furthermore the study also provides empirical evidence supporting the previously theoretical criticism expressed regarding the central assumption that the strategic actions of an actor can be regarded as a direct consequence of the mutual resource dependency..
Callenging Strategic Change in a Multinational Company
Sammanfattning Titel: Challenging Strategic Change in a Multinational Company- A Master Thesis Evaluating the Implementation Process of aNew Corporate Strategy Författare: Malin Kruse, Technology Management och Ekonomprogrammet, LundsUniversitetAnnika Nilsson, Technology Management och Kemiingenjör,Lunds Universitet Handledare: Christer Kedström, Företagsekonomiska institutionen, Ekonomihögskolan i LundJan-Erik Rendahl, Institutionen för Designvetenskaper,Lunds Tekniska HögskolaFredrik Groth, Chef på ABS Group Problem: ABS Group har historiskt sett varit ett produktorienterat industriföretag meddecentraliserade dotterbolag, med varierande strukturer, system och rutiner. Föratt uppnå bättre konkurrensfördelar på den mogna marknaden inom ?wastewatertechnology solutions? har man arbetet fram en mer kundfokuserad strategi. Denkomplexa situationen inom företaget med decentraliserade dotterbolag världenöver komplicerar implementeringen av den nya strategin. Syfte: Det huvudsakliga syftet med examensarbetet är att identifiera faktorer sompåverkar en strategisk förändring i huvudsak men med betoning påomständigheterna inom ABS Group.
Svensk säkerhetspolitik : en sammanhängande politik?
Under kalla kriget fanns stora skillnader mellan den deklarerade svenska säkerhetspolitiken och det faktiska handlandet. Problemformuleringen lyfter frågan om även nutida svensk säkerhetspolitik innehåller betydande diskrepanser. Syftet med uppsatsen är att undersöka korrelationen mellan proposition 2008/09:140 ? ett användbart försvar och proposition 2010/11:111 - Svenskt deltagande i den internationella militärainsatsen i Libyen. Med utgångspunkt i ett antal empiriskt bevisade småstatsbeteenden som syftar till ökat inflytande och därmed, för en liten stat i Europa som Sverige, ökad makt analyseras propositionerna.
Värderingsprocesser för bedöming av siginfikanta aspekter i företagsledning för hållbar utveckling
The use of environmental management systems, and objectives-led corporate management have become a widespread phenomenon today. Identification and assessment of an organisation?s significant (environmental) aspects is crucial within this work. Identification and especially assessment of significant aspects is often considered as a problematic step in many organisations. There are no generally accepted methods how to undertake this crucial step.