Sök:

Sökresultat:

1881 Uppsatser om Store performance - Sida 48 av 126

Acceptance and Commitment Therapy för musikalisk prestationsångest : att lära sig leva med prestationsångest genom ökad psykologisk flexibilitet

Musikalisk prestationsångest (MPA) är ett vanligt förekommande problem bland musiker och kan i vissa fall omöjliggöra en karriär som musiker. Syftet med föreliggande studie var att utvärdera en 5 sessioners behandling med Acceptance and Commitment Therapy (ACT) för MPA. Resultatet är lovande, 7 av 8 deltagare fullföljde behandlingen och flera deltagare fick förbättringar på såväl ACT-relaterade mått som på mått för MPA. Resultatet motiverar vidare forskning om ACT för MPA..

Mind the Gap En explorativ studie i hur storföretag verksamma i Sverige stänger gapet mellan strategi och prestation samt vilka paralleller som kan dras till Corporate Performance Management

Bakgrund & Problem: Många studier pekar på att det är stor skillnad mellan den formuleradeföretagsstrategin och den faktiska prestationen. Detta har benämnts som ?The Strategy toPerformance Gap?. En föreslagen metod för att komma tillrätta med detta gap är Gartner GroupsCorporate Performance Management (CPM) initiativ. Stora och internationellt verksamma företagborde ha mest att tjäna på att minska gapet, de torde även vara de som har kommit längst inyttjandet av nya teorier för att nå dit.

Superstores Marknadsföringsstrategier

Background: The increasing number of actors on the market has led to a more intense competition among superstores. With this, marketing has gotten an even more essential meaning. The marketing activities superstores perform are adapted to the context in which the store is located. Purpose: The purpose of this thesis is to, from different theoretical dimensions, compare superstores? application of marketing strategies in Tokyo with the marketing strategies used by superstores in Stockholm.

Mincing the brand ? A study of the relationship between private labels and retailer brands

Purpose: To contribute to the understanding of the relationship between private labels and the retailer brand in grocery retailing. Methodology: We use structured interviews as a cross-sectional method for quantitative data collection. The existence of the relationship is tested through correlation analysis and regression analysis. Theoretical perspective: Perceived quality of private labels and of retailers are the main theoretical concepts for this thesis. Additionally, we introduce the concept of loyalty to show the benefits of a positive consumer image.

Styrketillväxt med hjälp av vibrationsplatta

Abstract 1.The purpose of this study was to investigate the effects whole body vibrations on maximal strength, power output and neuromuscular activity in m. pectoralis major during bench press.Participants consisted of 35 male and 9 female military high school students (m=23, 1 years). On the basis of initial maximal performances in bench press the participants was divided into two experiments groups and one control group. Intervention groups performed a specifically designed push up program on a vibrating plate respectively a step board during 12 weeks Initial load at 60 % of 1 RM showed an average of 46, 5 kg. All groups showed an average increase of 13 kg for each person after 12 weeks.

WCeco2008 : Extremt snålspolande toalett

This thesis is performed in cooperation with Prodelox AB and JTI (Swedish Institute of Agricultural and Environmental Engineering). The purpose of the project is to generate and develop a WC-technique with a closet sewer that keeps a higher TS-substance than 1.5 %. The WC-technique is mainly directed towards permanent households in sparsely-populated areas and cabins. The goal is to generate concepts of toilets with an extremely low use of water in terms of flushing. The design should be appealing and touch more senses than only the visual.

Utveckling av mobilapplikation: Med återanvändning av programkod

Återanvändning av programkod inom programutvecklingen idag finns i många olika nivåer och hjälper till att skapa en bred programutveckling. Med hjälp av objekt-orientering och arv skapas möjligheten att dela information mellan olika projekt och applikationer för att minimera risken att samma kod skrivs flera gånger. Syftet med detta arbete är att utreda vilka för- och nackdelar som finns vid återanvändning av programkod vid utveckling av en mobilapplikation. Vid utvecklandet av denna applikation till Windows Phone® har ett delat kodbibliotek kallat Portable Class Library (PCL) använts. För att utreda de för- och nackdelar som kan finnas med återanvändning, kommer programkod från en applikation för Windows Store® finnas tillhands.

Familjeföretag : En jämförande studie mellan familjeföretag och icke-familjeföretag med avseende på prestation

Syftet med denna studie är att ta reda på huruvida det föreligger en skillnad i företagsprestation mellan familjeföretag och icke-familjeföretag. För att göra detta har en kvantitativ metod tillämpats. Undersökningsåren är 2003-2011 och företagen som har undersökts har varit små och medelstora företag på den svenska marknaden. Slutsatsen är att det inte föreligger någon prestationsskillnad mellan familjeföretag och icke-familjeföretag..

?Vad är det jag gör egentligen?? - om att med videons hjälp bli medveten om helheten

This project consists of an adaptation, trial and evaluation of a model for practicing. Based on prior research I created a model aiming mainly to raise a musician?s self- awareness around the different parameters a performance consists of. An additional wish was for it to simultaneously assist the musician in monitoring his or her progress. With video recording and self-evaluation as the two main parts I tried the model by using it over a period of three months.

"Arbeta som god man" - "Work as an administrator"

This study illustrates the task of the administrator where the main focus lies on getting understanding for the administrator?s work, showing how this is performed. The method I have used in the performance of the research is the qualitative method. This study was carried through by means of interviews. Theoretical starting points are exchange theories, friendship theories and part theories.

Methane emission from nitrate-treated tannin rich feed for cattle in Vietnam

In developing countries such as Vietnam the population consumes more animal products for example milk and meat than before which requires greater livestock production. Ruminants contributes to more methane emission which creates a dilemma between food production and its environmental impact. By feeding ruminants with nutritive crops which humans can not assimilate the animal performance will increase in terms of better growth and milk production without inpinging on food that can be consumed directly by humans. Increasing animal performance reduces methane emission in terms of amount of methane in kg-1 milk and meat which today is much greater in developing countries than developed countries. The aim of the study was to investigate tropical tannin-rich legumes for their potential as a feed supplement for ruminants made in vitro.

Den relativa viktens (kalv/ko) inflytande på kalvningsegenskaperna hos SRB och SLB :

Difficult calvings and stillbirths are problems in Swedish dairy production that result in large expenses for the farmers and welfare issues concerning the animals. A common opinion is that the live weight of SRB and SLB is increasing, and whether increased weights have caused the increase in calving problems has been discussed. The aim of this study was to investigate the relationship between the relative birth weight (calf/cow) and calving difficulty and stillbirth, respectively. The importance of breed and parity for the relative weight has been investigated, and comparisons with previous studies have been made to evaluate whether the relative weight has changed over the last decades or not. The study was based on 807 calvings, registered during the period 1993-2003 in the experimental dairy herd of the Swedish University of Agricultural Sciences (Jälla).

"Who you know becomes what you know" : En studie av vad sociala aktörers nätverk skapar för kommunikationsförutsättningar i en organisation

Uppsatsen ?Who you know becomes what you know? är en nätverksteoretisk mixedmetodstudie med syfte att kartlägga enskilda aktörers nätverk samt besvara frågeställningarna vilka förutsättningar för informationsspridning och group performance som går att härleda ur enskilda aktörers formella- och informella sociala nätverk. Studieobjektet för uppsatsen är MTR Stockholm som på uppdrag av Storstockholms lokaltrafik driver Stockholms tunnelbana. Organisationen har uppmärksammat att verksamhetsomårdet lokalvården klarat sina uppdrag med bravur senaste året efter att vissa organisatoriska förändringar har gjorts. Kommunikationsavdelningen tillsammans med uppsatsförfattaren kom därigenom fram till att en mikroundersökning av lokalvården vore intressant för att eventuellt kunna utveckla andra verksamhetsområden.Genom ett snöbollsurval har fem respondenter på olika positioner i organisationen inkluderats i studien.

Bättre service och de senaste modetrenderna till ett lågt pris - är en personal shopper tjänst bra att införa på Gina Tricot?

I denna rapport undersöker vi om en personal shopper tjänst är bra att införa i en modekedja med en bred målgrupp inom lågprissegmentet. Vi samarbetar med Gina Tricots huvudkontor där vi ska utveckla tjänsten tillsammans med Fredrik Appelqvist, retail ansvarig på Gina Tricot. I rapporten tar vi reda på om målgruppen är intresserad av tjänsten och hur de i så fall vill att den ska vara utformad. Detta för att se om det är ett strategiskt val för modekedjan Gina Tricot att starta upp en personal shopper tjänst ute i butik.I detta arbete har vi tillämpat några modeller för att undersöka på vilket sätt kunderna tar sina köpbeslut. Modellerna används för att se vart personal shoppern kan komma in och påverka kundens köpbeslut, för att kunden ska bli nöjd och sprida en positivitet om företaget.

Könsstereotyper i reklam, Gender stereotypes in commercials : En analys av genus i ICAs och H&Ms reklam, gender analysis of the commercials from ICA and H&M

We are constantly being fed information. Everything and everyone we come into contact with may somehow make a new impression on us, whether we are aware of it or not. One of the ways that people in today?s society in Sweden are being given information is via different types of media, for example through commercials. Whether it?s a video clip or a still-frame picture, a commercial is an effective way for a company to reach out to potential customers.However, it is not only the messages or signals that may appear obvious that these companies send out when advertising with commercials.

<- Föregående sida 48 Nästa sida ->