Sök:

Sökresultat:

92 Uppsatser om Stealth tactics - Sida 2 av 7

Referenstaktiker : högskolebibliotekariers sätt att överbrygga kommunikativa gap

The aim of this master thesis is to study how academic librarians can overcome the gap between themselves and the user. The gap, as we see it, is generated by the user's deeper knowledge surrounding her subject in comparison to the librarian. This knowledge gives the user possibilities to handle certain discourses attached to the subject and a knowledge how sub-subjects relate to each other within the main subject. At the same time the user is in need of help to find information within her subject, this need needs to be explained to the librarian as a search expert. The scope of this master thesis is to find how the librarian, tactically, can reach the users need despite lack of subject knowledge.

Öppet eller dolt? : En studie om viral marknadsföring på Youtube

AbstractPurposeThe purpose of this thesis is to examine the Swedish students? habits regarding videos on Youtube and create an understanding towards what makes them viral. The purpose is also to state how companies should make use of visble and hidden viral marketing to get their message out to the customers.MethodThe thesis uses both a qualitative and a quantitative method. At first there was a qualitative focus group with 6 Swedish students. The focus group generated valuable information which later was used to create surveys.

Fria Kriget och Gerillakrigföriing : - en kategorisering

To be able to research the chain of development and its causes within military doctrines you need to describe the change and categorize it to make it understandable.This essays intent is to categorize a phenomenon within the Swedish doctrine to make it available for further research about doctrinal development. The categories are found in two of the great theorists on guerrilla warfare due to the subjects? resemblance to guerrilla tactics and its means.The phenomenon that is to be researched is directly translated as ?the free war? which basically means the use of irregular warfare behind the enemy lines. The description of ?the free war?, by whom and when it is used, are the factors that have changed during the second half of the 20th century, and have therefore been placed into different categories.

?Advertising Nouveau? ? en studie om okonventionell marknadsföring.

Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. Den största faktorn bakom den nya medvetenheten är den generation av unga människor som växt upp i en digitaliserad värld, benämnd som Generation Y. Företag får kämpa för att få konsumenternas uppmärksamhet och situationen beskrivs som ett marknadsföringskrig. Många marknadsförare misslyckas med att nå fram till konsumenterna med traditionella marknadsföringsverktyg som; reklam, PR, direktmarknadsföring och personlig försäljning.

Att vara är att synas ? en kvalitativ innehållsstudie om produkt- och varumärkesexponering i Skavlan

Titel: Att vara är att synas ? en kvalitativ innehållsstudie om produkt- och varumärkesexponering i SkavlanFörfattare: Louise Bennshagen, Olivia Lindh och Anton SkoglundUppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitetKurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitetTermin: Höstterminen 2014Handledare: Britt BörjessonSidantal: 65 sidor inklusive bilagorAntal ord: 18539Syfte: Att undersöka om det förekommer produkt- och/eller varumärkesexponering i Skavlan avsnitt 1-9 säsong 12, och i så fall på vilket/vilka sätt.Metod: Kvalitativ innehållsanalys ? Ethnographic Content AnalysisMaterial: AvsSVT, commercial speech,storytellingnitt 1-9 av Skavlan säsong 12Huvudresultat: Resultatet visar att det förekommer produkt- och varumärkesexponering i Skavlan avsnitt 1-9 säsong 12. Många av exponeringarna går att koppla till närliggande lanseringar och till någon av följande publicitetsstrategier ? commercial speech, storytelling eller stealth marketing. Huruvida gästerna avsiktligt använder dessa publicitetsstrategier, eller inte, kan vi inte uttala oss om, enbart att deras agerande påminner om eller rentav är användning av nämnda strategier.

Informationssökning i elektroniska informationskällor Valmöjligheternas vånda

The purpose of this thesis is to examine which factors influence librarians selection of electronic information sources, and to investigate whether librarians use of search strategies and search tactics changes depending on which information source they use. The electronic information sources are: online databases, Online Public Access Catalogues OPAC, World Wide Web, and CD-ROM databases. The theoretical framework is based on step 3 Select a source and step 4 Formulate a Query in Marchioninis information seeking model. The search strategies are divided into two categories: analytical and browsing strategies. In order to supplement the theoretical framework with empirical facts, 8 librarians were interviewed.

Det relativa värdet av ämnesingångar i databaser: Variationer mellan discipliner

This thesis deals with tactics for information seeking in electronic databases. An important aspect is knowledge of the relative value of different subject access points. The method used here is literature studies. Nineteen empirical studies are described and analysed with the purpose to compare the relative value of different subject access points. The studies examined compare the relative value of subject access points in relation to each other or in relation to different scientific disciplines.

Taktikanpassning : en eftersträvansvärd förmåga

De senaste åren har Försvarsmakten genomgått en stor förändring från invasionsförsvar till ett flexibelt insatsförsvar. I takt med denna förändring har även karaktären på de uppgifter som insatsförsvaret ställs inför ändrats. Ett exempel på detta är insatsen i Adenviken där hotet är i form av små snabba fartyg med mål och medel som sträcker sig utanför en reguljär styrkas. En av Sjökrigets grundregler är förmågan till taktikanpassning. Detta innebär att man drar erfarenheter från de attacker eller anfall som genomförs, tar lärdom av dessa och utefter denna lärdom tänker nytt för att nå framgång i nästa drabbning.

Vardagsmat eller domedag? Marknadsföring av ekologiska varor genom svaga och starka rädslor

In a time when concern for the environment is a topic that is met with both love and hatred, organic goods and services become increasingly common on the market. Communication efforts with the purpose of increasing the proportion of organic products consumed are being conducted by both private and public actors. However, achieving attitudinal and behavioral change within complex areas such as this comes with many difficulties.Within public opinion change, a common way of achieving a change in behavior is to use fear appeals and scare tactics. Earlier studies have shown that messages prompting a low level of fear can be more effective than messages prompting a high level of fear, since a high level of fear tends to raise defense mechanisms in the consumer. The purpose of this essay is to examine whether fear and defense mechanisms is a problem when it comes to making consumers choose organic products, as well as studying whether messages prompting low levels of fear are more effective than those prompting high levels of fear.This quantitative study is conducted in the form of a questionnaire-based experiment, comparing the effectiveness of two messages prompting different levels of fear.

Art of Balance : In context of complexity

Game balance can be considerd complex - there are many factors that play a role in the perception of balance. This thesis examines complexity, game theory and intution in an effort to disconver more about the perception of balance. The findings are that tactical and strategical choices that are presented for a player need to be interesting, not to complex and not to obvious. The importance lies in the estimation of the result that the player does when making a choice..

Fallgropar och framgångsfaktorer vid användandet av viral marknadsföring: en fallstudie av två svenska företags virala annonskampanjer

The purpose of this thesis is to shine some light on how B2C companies in Sweden carry out a viral marketing campaign. Through case studies of two comparably sized companies, Arla and If Skadeförsäkringar, this was examined. This study shows that viral marketing is still a new subject for both marketers and researchers. It is hard to find conclusive methods for how to carry out such a marketing campaign successfully leaving companies feeling that they first have to go through a trial and error process. This is evident in this case study, where viral marketing is degraded to a tool for generating awareness rather than producing actual results as part of a holistic marketing plan and where those results are too uncertain to rely on.

Sociala medier- en länk mellan producent och konsument

Abstract Titel: Sociala medier - En länk mellan producent och konsument Författare: Tero Marjamäki, Henrik Svensson Handledare: Lars Palm Examinator: Lennart Andreasson Utbildningssäte: Högskolan i Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle Kurs: Medie och kommunikationsvetenskap,61-90p Delkurs: C-uppsats, 15p År: 2007 Syfte: Studiens syfte är att undersöka, utforska och analysera sociala medier, dess innebörd och innehåll Metod: Som kunskapsteoretisk utgångspunkt används ett explorativt förhållningssätt, med abduktion som slutledningsprocess. Kvalitativ metod har tillämpats i studien i form av mailintervjuer Slutsatser: Tidigt i arbetet kunde vi uppdaga att det rådde meningsskiljaktigheter vad gällde definitionen och synen på sociala medier. Vissa forskare samt några utav våra respondenter ansåg att sociala medier var någonting fult, nästan förkastligt som inte hör hemma i marknadsföringsvärlden. Medan andra forskare samt ett antal utav våra respondenter ansåg att sociala medier var en länk mellan producent och konsument,2sociala medier var arenor för samtal. Några ansåg även att sociala medier var en helt naturlig uppkomst då vanlig reklam inte längre påverkar människor i samma utsträckning som tidigare.

Robotsystem 15:s påverkan på den svenska ytstridstaktiken

Sveriges ytstridskrafter hade länge en förmåga att hävda sig mot fiendens stridskrafter ute till havs på 1950- och 60-talen. Nedrustningsprogrammet av försvaret på 1960-talet innebar att teknikutvecklingen bromsade upp och flottans större fartyg kryssare, fregatter och jagare skulle bytas ut till en lätt flotta med små snabba enheter. Detta resulterade i att flottans taktik anpassades till ett tillbakadraget uppträdande längs med kustbandet och inom skärgården. Svenska officerare bevittnade på när Sovjetunionen rustade upp och utvecklade nya vapen och fartyg med robotar av högsta kvalité i Östersjöområdet. Detta hot medförde att officerarna i flottan ville satsa på ett långräckviddigt vapen för att bli mer jämbördig mot fiendens styrka ute till havs.Resultatet blev en svenskutvecklad sjömålsrobot, Robotsystem 15 (RBS 15), som infördes i marinen i början av 1980-talet.

Det vikingatida bågskyttet i Birka : Ett exempel på en framstående stridskonst med främmande inslag

This paper deals with archery in the Viking Age settlement of Birka and in particular the presence of Euro Asiatic, steppe nomadic archery equipment at the Birka Garrison and one Birka grave. The equipment contains for example closed quivers and a bow case. This paper also contains a discussion of archery battle techniques and tactics in Viking Age Birka and the implications of the above mentioned equipment to this discussion. The analysis insinuates the importance and status of archery in 10th century Birka..

Makt, kriminalitet och spelet om normalitetens gränser. Ur Foucaults perspektiv.

Power, Criminality and the gamble about bordering normality. From theperspective of Foucault. This study is about how criminality becomes a strategy of power used by the individual to overcome difficulties and gain advantages. This strategy of power sets loose a process of identity formation within the individual that gives shape to his own norms which are opposite to the one of the society. The individual norms and the normative society cooperate with one another in a cultural teamwork.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->