Sökresultat:
2154 Uppsatser om Sports marketing - Sida 47 av 144
Examensarbete
This report aims to examine how Brunneby Musteri is to update the brand attention for Brunneby Musteri at retail stores. Brunneby wish to assure their brand will catch the customers? eye in the store and therefore get assistance to discover what to improve. The family business Brunneby Musteri (Brunneby) was founded in 1941 and is located nearby Göta Kanal in the county of Östergötland. Brunneby produce products such as lemonade, jam, jelly, marmelade, cider and vinegar.
Examensarbete
This report aims to examine how Brunneby Musteri is to update the brand attention for Brunneby Musteri at retail stores. Brunneby wish to assure their brand will catch the customers? eye in the store and therefore get assistance to discover what to improve. The family business Brunneby Musteri (Brunneby) was founded in 1941 and is located nearby Göta Kanal in the county of Östergötland. Brunneby produce products such as lemonade, jam, jelly, marmelade, cider and vinegar.
Responsivitet på menyn : Produktnavigering på en e-handelsplats som är både flexibel och säljande, går det?
The competition in sports equipment and sports fashion today is fierce. And as e-commerce grows, the competing players has to remain accessible and usable regard-less of the device their customers visit the website on. Stadium is Swedens biggest player on the market and puts a lot of effort on their online activity. Something Stadium found interesting was the possibility of introducing elements that would increase the conversion rates directly into the product menu. This study explores the possibility to find a responsive solution for the product menu at Stadiums? e-commerce website which could contribute to increased conversion rates.The study is built upon an experiment and the foundations of the experiment is based upon a market analysis of used design patterns for product navigation in the domain of sport resellers.
Intern marknadsföring och Kundrelationer - hur förhåller sig dessa till varandra
Titel: Intern Marknadsföring och Kundrelationer? hur förhåller sig dessa till varandra?Sökord: Intern marknadsföring, kundrelationer, relationsmarknadsföringProblem: Hur förhåller sig ett företags interna marknadsföring till dess kundrelationer? samt: Hur förhåller sig företagets kundrelationer till dess interna marknadsföring?Syfte: Syftet med denna uppsats är att förstå och förklara hur företaget Leine & Linde AB:s interna marknadsföring samt deras kundrelationer förhåller sig till varandra.Metod: Uppsatsen bygger på teori kring intern marknadsföring och kundrelationer samt en kvalitativ fallstudie med undersökning på ett svenskt företag, Leine & Linde AB.Slutsats: Slutsatserna från studien visar att den interna marknadsföringen och kundrelationerna förhåller sig till varandra genom påverkan mellan olika faktorer för de olika ämnesområdena. Förhållandet kan även ses börja från kundrelationerna, då fallföretaget Leine & Linde inte gjorde något utan ett kundbehov..
"Heja Sverige! Heia Norge!" : En kritisk diskursanalys av nationalism inom svensk och norsk sportjournalistik med fokus på bevakningen av Skid-VM i Falun 2015
The purpose of this essay, entitled ?Heja Sverige! Heia Norge?, was to study the difference in nationalistic tendencies between Swedish and Norwegian news coverage of the 2015 FIS Nordic World Ski Championships in Falun, Sweden, which took place between 18 February and 1 March 2015. It was the fourth time the event took place in Falun, previous games having been held in 1954, 1974 and 1993.I performed a critical discourse analysis of a total of twelve articles split over two race days ? one where Swedish athletes outperformed Norwegian athletes and vice versa. I did this order to study if the news coverage in each of the two countries? most promininent sports papers; Sportbladet in Sweden and VG Sport in Norway, was charaterized by a nationalistic discourse, as well as comparing the two to find similarities and differences between them.Having based my analysis on theories and previous research regarding media events, nationalism, national identities, ?us and them?, imagined communities et cetera, I came to the conclusion that a nationalistic discourse is, without a doubt, present in the news coverage ? something very unique for sports journalism as a genre.
Eftermarknadens möjligheter : En studie av Swecon AB:s tjänsteutbud
ProblemThe manufacturing industry is a mature industry where the profit margins are small and the competition is hard. This makes it hard for both manufacturers and resellers to gain market shares and reach reasonable profit margins only by selling products. Therefore Swecon who is reseller for Volvo Construction Equipment tries to find alternative methods and ways to increase their profit. An alternative source of income could be to develop the range of services that are connected to the ground products.PurposeThe purpose of the thesis is to examine how Swecon in southern Sweden can improve their offers of existing services connected to the ground product and investigate the demand of new such services.MethodThis study is based on a qualitative study of five of Swecons local offices and five of Swecons customers. The empirical framework is mostly based on personal interviews but in some cases information was retrieved by using phone interviews.
"Bra Jobbat..." : En fallstudie kring de stilistiska uttryck som existerar på Gina Tricots och Acne Studios Facebook-sidor
Den här uppsatsen undersöker de stilistiska uttryck som går att återfinna på Gina Tricots och Acne Studios Facebook-sidor. Studien utgår från teorier om eWOM, marketing management och consumer communities för att skapa en förståelse för hur och varför konsumenter och varumärken uttrycker sig som de gör på varumärkenas Facebook-sidor.Studien har genomförts med en netnografisk datainsamling av de båda varumärkenas Facebook-sidor under en tremånadersperiod, och analyserats med hjälp av en stilistisk textanalys. De huvudsakliga analyspunkterna har varit funktion, drivkraft, syfte, disposition och stilmarkörer, och studien har analyserat både varumärkes- och konsumentinlägg.Genom metoden har denna studie kommit fram till att det finns tydliga skillnader i hur de båda varumärkena använder sina respektive Facebook-sidor. Ett varumärke som Acne Studios använder sin Facebook-sida som ett medium för att dela nya plagg och kollektioner, medan Gina Tricot istället använder detta medium för att skapa interaktion med sina konsumenter och få återkoppling om vad som kan anses vackert eller gräsligt. Dessa skillnader kan ha sitt ursprung i den positionering som varumärkena valt på marknaden, och studien återkopplar till dessa och försöker med hjälp av teorin förklara varför det inte finns en korrekt användning av Facebook.
De finns ju vissa bra grejer och vissa lite dåligare, tråkigare grejer med läxor : Elevers erfarenhet av läxor på lågstadiet.
The purpose of this study is to examine how some early year pupils define homework, how much homework they get and also how these pupils perceive that they are affected by the homework. The study is qualitative where ten pupils participated in a semi structured interview. The study will show that these pupils are given homework once a week. The homework is mostly math and reading. The study will continue to show that the pupils believe that homework is important for their learning and also that homework often is boring and that it competes with recreational activities such as friends, sports and rest.
Nötkött : kriterier vid inköp av nötkött i restaurangbranschen
Swedish beef production has during the past year decreased while the consumption has
increased. It´s imported beef that takes market shares. The purpose with this degreeproject is
to investigate if the restaurants in Sweden are using imported or Swedish beef and the reason
for their choice.
The purpose is to find out if there is something the Swedish beef producers can change to
increase Swedish beef in restaurants. My expectation is that the demand for Swedish beef will
increase in restaurant and later even among consumers.
I have interviewed ten chiefs in different restaurants and asked them the following questions:
Is it the price, quality or something else that influences your choise?
Does it matter to their customers if they serve Swedish or imported beef?
How is the marketing of Swedish beef?
It appeared both Swedish and imported beef on the restaurants.
Att turismifiera ett land : Ett svenskt perspektiv om Innovasjon Norges arbete som Destination Marketing Organisation utifrån en framställningsprocess.
Destination marketing organisations (DMO) är ett fenomen som går att studera utifrån flera aspekter. Vi valde att utgå från DMO positionering och distribution av turismprodukter vilket skapade frågeställningen: Hur förmedlas Norge som en nationell destination? Organisationen är komplex, och detta arbetets syfte är därför att få en ökad förståelse för DMOs arbete utifrån en egenskapad modell, DMOs framställningsprocess av en destination. En deduktiv ansats har används i studien, där teorierna DMO, platsmarkandsföring, kommersialisering samt destination image har behandlats. Dessa teorier har sedan applicerats på ett verkligt fenomen, som i detta fall har varit Norges DMO, Innovasjon Norge. Arbetets empiriska material har samlats in från en mail intervju med Andreas Ørjasæter Solhaug på Innovasjon Norge.
Pratbubblan: den röda tråden : En studie av Karlstads Stadsnäts visuella kommunikation
The purpose of this study is to investigate whether Karlstad City Fiber Network visual elements in the form of a pair of speech bubbles fit into the organization's holistic external communication and branding. The study examines whether Karlstad City Fiber Network image of the organization and the speech bubbles match the stakeholders view and how the visual elements are perceived and recognized by stakeholders. The theory associated with the study is theories of corporate visual identity, image, identity and branding and visual communication. These three elements are important to be aware of when a generation of an effective external communications. Qualitative interviews with employees at Karlstad City Fiber Network and Karlstad municipality has undertaken to give an idea of ??what the organization wants to achieve and what their opinions are.
Marknadsföring via bibliotekets webbplats
The aim of this study is to investigate the public libraries use of their websites in their marketing. Our study is based on the websites of 60 public libraries. The libraries are chosen because of their geographical location in three different provinces? Skåne in the south, Östergötland in the middle and Norrbotten in the north. These three choices enable us to cover densely as well as thinly populated areas, the agricultural district, the woodland and cities of various sizes.
Barns idrottande ur ett socioekonomiskt perspektiv
In the society there is different kind of people that belongs to different groups. The different groups that people belong to are depending on where you live, grow up, ethnic group, level of education and which economic standard you have. The subject of our composition is about children and teenager growth environment and about what society they belong to and how it affects their possibility to exercise. Our composition is built from the question:
Are there any differences connected to exercise in an association compared to spontaneous exercise based on economic standard and what district of the city you live?
To be able to find an answer to our question we have chosen to concentrate on three districts in the city of Helsingborg.
Att leva grönt är skönt ? men tänker vi likadant? : En retorisk analys av Coop som grönt företag
The purpose of this study is to examine a brand?s green marketing and its consumers? perception of it in order to compare these views. The idea is to find a potential gap and what effect it may have on the brand. A case study has therefore been made with the grocery market brand Coop with focus on organic food. The material used consists of texts from Coop?s website to represent their brand.
Webb-spårning eller Urspårning? : - En kvalitativ studie inom etisk marknadsföring
Bakgrund: Det konsumenter oftast inte är medvetna om vid deras Internetanvändning är att de iakttas av företag. Företagen samlar avsiktligt in personlig information och spårar vilka hemsidor och produkter eller tjänster de intresserat sig av genom så kallade webb-spårningssystem. I samma takt som tekniker så som webb-spårningssystem börjat användas har också etisk marknadsföring på Internet blivit ett diskuterat och aktuellt ämne. Etisk marknadsföring på Internet handlar om vad som uppfattas som accepterat beteende av konsumenterna och företag måste ta hänsyn till konsumentens etiska koder.Syfte: Syftet med studien är att undersöka konsumenters uppfattningar om webbspårningssystem utifrån etiska koder.Forskningsfråga: Vad är etiskt accepterat användande av webb-spårningssystem från konsumentens perspektiv?Metod: I studien har en kvalitativ forskningsstrategi samt semi-strukturerade intervjuer tillämpats.Slutsats: Slutsatsen i studien är att konsumenters uppfattningar om webb-spårningssystem inte alltid uppfyller konsumentens etiska koder.