
Sökresultat:
717 Uppsatser om Sports associations - Sida 26 av 48
Personlig motivation i agil projektledning : En fallstudie på Kambi Sports Solutions AB
Syftet med studien är att undersöka huruvida det är mer eller mindre motiverande för anställda inom mjukvaruindustrin att jobba enligt agila utvecklingsmetoder än enligt traditionella utvecklingsmetoder.Undersökningen har gjorts med teoretisk utgångspunkt från motivationsskapande variabler ur de kontemporära motivationsteorierna Self Determination Theory samt Job Characteristic model.Som en ansats till att besvara frågeställningen har en kvalitativ fallstudie genomförts på företaget Kambi Sport Solutions AB. Kambi Sport Solutions AB har under de senaste åren genomfört en organisationsförändring där traditionella projektledningsmetoder ersatts av agila projektledningsmetoder.Studiens empiri visar med stöd ur motivationsteori att övergången till agila metoder signifikant påverkat individens motivation positivt. Framförallt som en följd av en högre grad av självbestämmande, kunskapsvariation, identitet i och betydelse av arbetsuppgiften, autonomi samt feedback. .
Hur arbetar charterföretagen för att stärka sitt varumärke?
Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka och utreda hur tjänsteföretag inom charterbranschen arbetar för att stärka sitt varumärke, samt att utreda hur och vilka associationer som skapas kring varumärket.Metod: Försöka implementera en modell för att få en klarare bild över hur charter företag arbertar för att stärka sina varumärken, författarna använder sig olika litteratur käller samt emperiska studier.Resultat: Resultaten visar hur viktigt det för företag att hitta nya metoder för att stärka sitt varumärke, samt betydelsen för tjänsteföretag av att hitta sin egen plats i en konkurrenskraftig marknad.Avgränsning: Genom att begränsa vår undersökning valde vi att koncentrera oss på endast två charterföretag, detta för att skapa en bättre och djupare inblick på vår frågeställning. De två charterföretagen som vi har valt att undersöka och utgå ifrån är; Apollo och Ving. Anledningen till detta är att de är marknadsledande och har lyckats skapa ett starkt varumärke.Nyckelord: Varumärkeskapital, kärnvärde av tjänst, postionering, märkesidentitet, marknadskommunikation, intern märkeslojlitet, associationer..
Mellan stad och hav - kajpromenad i Kalmar
The aim of this project is to investigate the meeting between the city and the sea and tolook into how that could be developed and made use of. I want to find out how you can increase the availability of a specific place and make it more welcoming, I also want to bring life to an already existing space and create a central meeting place in the city. The purpose is to give form to an esplanade along a dock in the central parts of Kalmar. Starting with an analysis of this public place, I want to create a concept that is close to the existing context and communicates the contrasts or associations between for example: city and nature, artificial and natural and indoor and outdoor. The primary object of the project is to add a welcoming, public place to the city where you on an accessible way canfamiliarize yourself with the meeting between the city and the sea.
Zlatan Ibrahimovic och Cristiano Ronaldo : En studie om hur olika länders tidningar skriver om Sveriges och Portugals nationalhjältar
I den här C-uppsatsen undersöks hur fotbollsspelarna Zlatan Ibrahimovic och Cristiano Ronaldo framställs i olika länders medier, i synnerhet tidningar och webbsajter. Till vår hjälp har vi använt oss av teorier om nationella stereotyper, National Sporting Heroes, idrottsstjärnor inom sportjournalistiken samt teorin om nyhetsvärdering och medielogik. Vi har gjort kvalitativa textanalyser av tidnings- och internetartiklar från sju olika länder och gjort en djupintervju med Johanna Frändén, journalist på Sportbladet och Sveriges Television. Resultatet visar att det kan finnas tydliga skillnader på hur en person eller händelse gestaltas i olika länder. Avgörande faktorer kan vara att en tidning tydligt stöttar ett landslag eller en klubb eller använder sig av nationella stereotyper kring motståndare och sig själva..
Bibliotekarieutbildningskritik. En undersökning av ett urval tidskrifter ur svensk bibliotekspress 1990-2005.
The purpose of this Master?s thesis is to investigate the criticisms of the Swedish library education 1990-2005. By studying four different magazines, we tried to find the various opinions. The years investigated are 1990 to 2005. We have studied articulated opinions, not all opinions, in four library journals.
Social taggning: En studie av en webb 2.0 tjänst i OPAC
The aim of this thesis is to study social tagging in an OPAC by looking at the tags of Ann Arbor District Library?s catalogue. In this thesis I analyse the possibilities of social tagging. The main questions to be answered are what is the distribution of tags in different categories, what are the differences between fiction and non-fiction and how do the social tags differ from the terms of the professional indexing practice. Studying 500 tags I find that subject matter was the most frequent category for tags assigned to fiction and non-fiction.
Mind the gap : En studie om samarbetet mellan entreprenörer och affärsänglar
Today there are a number of different financing options but few of them are suitable for start-up companies. Business angels are in that case an exception and a suitable investor in these companies. Business angels are individuals who invest in young companies and differ from other financiers in the sense that the collaboration with the company is closer. Business angels are although few in numbers while the young companies often tend to be in most need of funding and has the greatest potential to grow.The purpose of this study is to gain a deeper understanding of the cooperation between entrepreneurs and business angels and to identify which effects the financial gap have on these financial associations.Business angels and entrepreneurs collaboration are hard to interpret and therefore demanded a deeper examination. We thus used a qualitative method consisting of six different interviews in three different cases.The study shows that established collaborations between entrepreneurs and business angel?s seem to be affected by the financial gap to a great extent, which has been expressed in negative consequences.
Genetiska defekter hos nötkreatur :
Genetic defects are caused by mutations in major genes where the gene?s protein product has a large impact on the physiology of the animal. The synthesis of the protein can be altered by a change in the nucleotide sequence, which can lead to malformation and in many cases death.One of the main reasons of increase in many genetic defects is the use of few bulls in breeding programmes, causing a reduction of the genetic variation. Genetic defects cause suffering for the animal and influences the production by, for example, increased costs due to misscarriages, lost milk production and expenditure for medical treatment. Bovine Leukocyte Adhesion Deficiency (BLAD) and Complex Vertebral Malformation (CVM) are two genetic defects that were widespread before the causative mutation was discovered.
Hur lärare arbetar med barns läs ? och skrivinlärning
AbstractThere is a lot of confusion when it comes to defining Special Education. An example of this appears here by a statement from Assarson (2007) "Special Education initiates a special pedagogy, but contains no innate sense of what is the special component in it" (p. 52, authors? translation). This study is an attempt to clarify the elements of the concept.
KOMMUNIKATION I FÖRÄNDRING : en uppsats om den nya reklamen, reklamundvikandet och de trender som påverkar reklambranschen
Purpose/Aim: The aim of this paper is to find out how the new media landscape and new communication channels is altering how companies and organizations can reach out with their messages. The aim is also to shine light on the different trends within advertising today and also to discuss the Tivo-effect ie. that consumers are doing whatever possible to avoid advertisements.Material/ Method: I have used a qualitative research method where I have interviewed a number of people working in advertising in Sweden. The paper also includes material from books, article and various websites.Main results: In order for advertising agencies to create successful advertisement and to generate positive associations around a certain brand, it?s crucial that the advertisement is relevant for the target group.
Om motivation, motgångar och bemästrandestrategier hos hobby- och professionella ryttare
Individer som utövar någon typ av sport utsätter sig för både psykiskt och fysisk påfrestning. Denna påfrestning kan vara något som stressar individen och måste därför hanteras och bemästras på något sätt. Syftet med studien var att undersöka vad som motiverar hobby- respektive professionella ryttare, finns det någon skillnad i upplevelsen av motgångar i sin sport mellan hobbyryttare och professionella tävlingsryttare, och om grupperna har olika sätt att bemästra motgångar. Deltagarna var 11 kvinnor, fem professionella ryttare och sex hobbyryttare. Analysen gjordes genom meningskoncentrering, där olika teman utformades efter studiens frågeställningar.
Varumärkesbyggande genom Sponsring : Risker och Möjligheter med Co-Branding
The essay deals with the subject about branding and the communicative process that entails between businesses and consumers. The purpose of this paper is to increase understanding of the opportunities and risks of brand building through sponsorship and Co-Branding. This descriptive analysis is made by highlighting the partnership between two strong brands in the Swedish market, Åbro & AIK, and how internal and external associations related to their impact on brand equity. The study has led to the conclusion that the sponsorship should be seen as synonymous with Co-branding, ie. a synergy between two or more brands.
Kön, kroppsbild och dysfunktionella tankar : en sambandsstudie
Body esteem is the affective aspect of body image, which is shaped by social experience. Compared with men, women have a more negative body image, which is more frequently correlated with depression and dysfunctional thoughts, especially in the case of eating disorders. The purpose of the present study was to examine gender differences in body esteem and its subcategories, and to find out whether there exists a stronger link between negative body esteem and higher levels of dysfunctional thoughts in women. The relationship between body esteem, dysfunctional thoughts and mental illness was examined. Participants were 73 college students doing social sciences and sports training educations.
Laga läckan: De verkliga effekterna av kreativa mediaval på kort och lång sikt
The media arena is becoming more and more crowded by various brands and different commercial messages. At the same time, consumers learn how to screen marketing communication and their cognitive ad filters enable them to avoid message elaboration. Thus, new thinking and new communication executions are required in order to surprise the consumers and break through the clutter. In the present study, we have investigated how the choice of media affects attention, memory and several communication effects that the ad can generate in the short as well as in the long term. The study is conducted on a well-known brand within a low-involvement product category.
Affärsutveckling i nätverksmiljöer : - Fallstudie av en idrottsförening
The difference between the public sector and the private sector in Sweden was once very small. These sectors have been united as well for the people, the organizations as for the finances. During the 1960´s and 1970´s the public sector in Sweden was expanding and after the 1980´s the people started talking more about an expanding private sector instead. The year of 2007 Hökarängen Hemtjänst Ekonomisk Förening submitted a tender to Äldreförvaltningen about a purchase of the home- help service in Hökarängen and they accept there tender.Exposing public organization for competition can be a good way to make sure that most value for the money is created and that it generates the most cost- effective organizations. The motivation factor is used to describewhat makes people perform more than what is expected of them.The purpose of this study is to describe and explain similarities and differences in working- motivation between those how are members of Hökarängen Hemtjänst Ekonomisk Förening and those how are not.