Sök:

Sökresultat:

3809 Uppsatser om Software-as-a-service - Sida 12 av 254

How do intrinsic and extrinsic motivation correlate with each other in open source software development?

Open source is growing outside the boundaries of hackers, amateurs and software development, creating a humongous potential in many different areas and aspects of society. The intrinsic and extrinsic motivations that drives open source have been in the subject of much research recently, but how they affect each other when paid and unpaid contributors come together is still hidden in obscurity. In this study I investigate how intrinsic and extrinsic motivation correlates with each other and how those correlations affect paid and unpaid open source software contributors. The literature synthesis is based on of systematic reviews through searches in library databases, identification of articles by searching on the Internet and by reading relevant books. My results indicate that intrinsic and extrinsic motivations continuously affect each other and that paid contributors are more vulnerable since their extrinsic motivation in terms of money is reached only when many other motivations are fulfilled.

Self-Service Business Intelligence verktyg ? möjligheter ochbegränsningar : En jämförelse av teorier om Self-Service Business Intelligence verktyg och praktiska resultat av verktyget PowerPivot

Inom Business Intelligence har begreppet Self-Service Business Intelligence (Self-Service BI) vuxit fram. Self-Service BI omfattar verktyg vilka möjliggör för slutanvändare att göra analyser och skapa rapporter utan teknisk support. Ett av dessa verktyg är Microsoft PowerPivot.På Transportstyrelsens Järnvägsavdelning finns behov av ett Self-Service BI-verktyg. Vi fick i uppdrag av Sogeti att undersöka om PowerPivot var ett lämpligt verktyg för Transportstyrelsen. Målet med uppsatsen har varit att testa vilka tekniska möjligheter och begränsningar PowerPivot har samt huruvida PowerPivot är användbart för Transportstyrelsen.För att få en djupare förståelse för Self-Service BI har vi kartlagt vilka möjligheter och begränsningar med Self-Service BI-verktyg som finns beskrivna i litteraturen.

En utvärderingsmodell för testverktyg : Med inriktning på automatiserade högnivåtester

Testing has always been an important task in the scope of software quality. Though it has never been as much appreciated within the management of the organisations as the software development has. However testing is becoming more attractive within organisations because it becomes more evident how much money working systems saves in contrast to defect ones. A tester often use testing tools to simplify the work progress. There are a lot of tools nowadays but not many evaluating models which helps the tester to know which one to recommend.

Distansskogsägares nöjdhet med Södras tjänsteutbud och kvalité på tjänster

The development of technology and the mechanization in the Swedish forestry has during the last 60 years resulted in depopulation of the country side and due to that the amount of distance forest owners has increased. Therefore the forest companies need to make some adjustments in order to keep the distance forest owners as customers and to attract new ones. The purpose of this essay was to examine and analyze the distance forest owners satisfaction with Södras service offering and quality of service and further develop some proposals for action. A web-based survey was sent out to 634 distance forests owners in Stockholm, Sweden, all members of Södra. 269 respondents participated in the survey and of them, 27 did also participate in a follow-up telephone interview.

Leveransservicens betydelse som konkurrensmedel i apoteksbranschen : En fallstudie om hur Apoteket AB arbetar med leveransservice

During the last years, the pharmacy market undergone major changes. Re-regulation that has been done in 2009 meant that monopoly was unlocked for competition. In a market where firms offer equivalent products, increases the importance of delivery service as competitive tool to differentiate themselves among the crowd. This also applies to pharmacy market where the supplies of goods in large way consist of equivalent products regardless of the company.This case study observes the importance of delivery service in terms of competitive tool on pharmacy market by focusing on a company?s improvement in delivery service.

Analys och förslag till förbättringar med avseende på GUI och funktion ur ett användbarhetsperpektiv av programvaran Service Desk Manager

Företaget Kerfi AB i Norrköping är en leverantör av informationsteknik och har bland annat specialistkompetens inom service management. För detta använder de programvara från företaget CA technologies. CA Service Desk Manager är en så kallad IT Service Management applikation med processer för samordning och styrning av service management. Under inledande diskussioner kom det fram att även om programvaran har varit i bruk under flera år så finns det fortfarande problem med användargränssnittet. Uppgiften består i att analysera användargränssnittet ur ett användbarhetsperspektiv för att kunna ta fram förslag på olika lösningar till programvarans påpekade brister.För insamling av data användes en expertutvärdering vilket omfattade en heuristisk utvärdering och en consistency inspection.

Noble Operations: En studie av Stadshuskällarens processflöden

The aim of this thesis is to study Stadshuskällaren?s operational processe flow and identify their operational characteristics. The uniqueness of Stadshuskällaren is that they are breaking the law of trade-offs regarding volume/variety, much like Toyota managed to do ? which spawned the entire field of research of the ?Lean Philosophy?. In the thesis the characteristics we identify through analysis, which enables Stadshuskällaren to break the trade-off, are compared with the principles of Lean service theory, which ultimately stem from Toyota.

Off-Shore Blackboxing & Global Software Development : En studie av utmaningar och möjligheter med distribuerad systemförvaltning

Global Software Development (GSD) is based on a geographical distance where teams are spread throughout the world. The related research have for a long time addressed the challenges presented by geographical distances. GSD is basically a necessity for many businesses to use in order to reduce development costs, reduce production time and to maintain high quality. The study aims to investigate the relationship between the reality of a specific maintenance project. Thus, our research question: How do distributed maintenance teams experience temporal, geographical and socio-cultural distances? To achieve the purpose of the study, we chose to perform a case study of a global consulting company which recently started a new system maintenance project.

Design och utvärdering av händelsebaserad Android-applikation

I detta papper, designas och utvärderas en händelsebaserad Android-applikation. MyWorld är en mobil applikation. Händelser som sker i användarens närhet kan ses på en karta. Genom arbetet används beprövade metoder för att skapa en väldefinierad design. Det tas upp problem och lösningar på designrelaterade problem i en händelsebaserad applikation.

Tjänsteorienterad Integration, ESB

För att dagens system och deras allt mer komplexa applikationer ska kunna integreras medvarandra krävs det att de kommunicerar via tjänster. Denna tjänsteorienterade integrationuppnås genom att man använder sig av Service Oriented Architecture (SOA) som bygger pålöst kopplade tjänster som kommunicerar med varandra på ett standardiserat sätt. En viktigdel i en integrationslösning är Enterprise Service Bus (ESB). I denna rapport kommer viförklara grunderna i tjänsteorienterad integration och sedan fördjupa oss i ESB. Då ESB är ettluddigt begrepp ska vi på ett enkelt och lättbegripligt sätt ge vår syn på begreppet, samt dessfördelar och nackdelar.

Do not hope for the best, plan for the worst! : En studie kring Service Recovery vid två svenska företag samt en introduktion av en ny modell inom Service Recovery

Denna uppsats kretsar kring två företags återhämtningsarbete vid uppkomsten av respektive skandal. Vidare skapas en djupare förståelse för teorin Service Recovery's betydelse och användning i praktiken. De två fallen där skandaler inträffat är grundade dels i ICA:s köttfärsskandal och dels i IKEA:s fjäderplockningsskandal. Uppsatsen har en deduktiv ansats vilket innebär att uppsatsen utgår från befintliga teorier som sedan testas med det insamlade empiriska materialet. Den teoretiska referensramen innefattar främst Grönroos teorier kring Service Recovery och kompletteras med teorier så som Service Recovery Paradox, kundförväntningar, sociala medier och immateriell påverkan.Uppsatsens forskningsfrågor besvaras främst med hjälp av en fallstudie med två företagsanalyser samt med en enkätundersökning. Studien är av både kvalitativ och kvantitativ karaktär där kvalitativ data samlats in via en e-mail intervju med Ylva Magnusson vid IKEA, och kvantitativt via en enkätundersökning.Uppsatsen har resulterat i kännedom om hur de två företagen arbetat med att återfå kundförtroende.

Bergvärme och solenergi i flerbostadshus : En förstudie över Kv. Uppfarten

The society strives for sustainable development, in the construction industry it is expressed through sustainable building. Energy and LCC analyzes increases the ability to make conscious decisions in the process. A problem in the construction industry is that energy and LCC analysis is not used to the desired extent, as they are perceived as complicated and time consuming. The report aims to achieve a more sustainable building through increased use of energy and LCC analyzes.The goal is to show how BIM can be used to improve the efficiency of the energy and LCC analyzes.The study was conducted with a literature review and a case study to answer which information that is required in a BIM model to perform energy and LCC analyzes. The study also shows which software can be used in BIM based energy and LCC analyzes and how the analyzes can be carried out efficiently.The result shows that effective analyzes may be performed if the BIM-model contains the relevant information for making analyzes.

Elektronisk referenstjänst vid några svenska universitets- och högskolebibliotek

This is a study on the electronic reference work of some Swedish university and university college libraries. The purpose of the study has been to find out how the service works at the different libraries, to study the electronic reference interview and to find what is important when you start a new electronic reference service in the light of Brenda Dervin's sense-making theory study. Furthermore, we examine the aims of the electronic services offered and the differences between electronic and traditional reference interviews. In the background to the study we place electronic reference services in a context by describing the role of information technology and electronic mail in the libraries. The electronic reference interview is studied with the help of literature on the traditional reference interview.

Bokförvaringsplats eller serviceinrättning? Direkt eller indirekt service på Göteborgs stadsbibliotek 1891-1960

This paper describes the development of direct and indirect service at the former Gothen­burg city library. This was during this period of time not the public library of the town, but a scientific library mostly serving the college, although also open to the public. Furthermore the services offered in Gothenburg are compared with those of the two old Swedish university libraries in Uppsala and Lund. The investigated direct serviceforms are "making material available", "guidance", and "localities". The indirect service areas are "the catalogue" and "the personnel and their competence".The conclusion is that the differences weren't that big and that Gothenburg city library was a modern library providing about the same services as you could find in Uppsala and Lund.

Dokumentera med eXtreme Programming : Går det?

Att sätta sig in i system kan vara krångligt utan rätt sorts dokumentation. Vi har undersökt vilken dokumentation som kan vara lämplig att lämna över till nya utvecklare, som ska arbeta vidare med systemet i software maintenance fasen.Det har gjorts genom att vi har gjort en litteraturstudie om dokumentation samt undersökt vad för dokumentationsartefakter som används när man ska sätta sig in i datorsystem. Vi använde eXtreme Programming för att utveckla ett system som vi försökte dokumentera samtidigt som vi utvecklade det.eXtreme Programming förordar muntlig kommunikation, vilket är svårt att lämna över till nya utvecklare. Vi upptäckte under vår utveckling att det var svårt att föra in dokumentation sam-tidigt som utvecklandet pågick,  därför använde vi bara enhetstester och  strukturerade kod-kommentarer under utvecklingsiterationerna.Vi undersökte hur dokumentationen som skapats fungerade genom att göra en undersökning bestående av strukturerade intervjuer där de fick komma med kommentarer om hur dokumen-tationen hjälpte förståelsen för systemet.Vi lämnar ifrån oss en vidareutveckling  av eXtreme Programming  som innefattar en doku-mentationsiteration  innan överlämnandet  samt en studie om vad för dokumentation som är värdefull att ha vid systemöverlämningar..

<- Föregående sida 12 Nästa sida ->