Sök:

Sökresultat:

115 Uppsatser om Sessions - Sida 8 av 8

Hur görs kön i vägledningssamtalet? : Samtalsanalyser av vägledningssamtal med gymnasieungdomar.

Syftet med denna uppsats var att undersöka hur kön görs i sex stycken vägledningssamtal på gymnasiet. Med stöd av några utvalda könsteoretikers forskning analyseras samtalen som utförts av tre stycken olika studie- och yrkesvägledare på tre stycken olika gymnasieskolor. Varje studie- och yrkesvägledare samtalade med en tjej och en kille i årskurs tre och deltagarna valde själva ut vilka elever som spelades in på band. Resultatet pekar på att studie- och yrkesvägledarens förhållningssätt delvis skiljer sig åt beroende på elevens kön. Genom att undersöka samtalsinnehållet och jämföra detta med normativa föreställningar om kön så ges olika exempel på hur kön görs i samtalen.

Rock?n?Roll Control: The Live Sessions - Festivalprojektets ekonomistyrning - En studie av Arvikafestivalen och Hultsfredsfestivalen

Bakgrund och problemdiskussion: En festival är inte bara en kulturell upplevelse, utan i många avseenden även en marknadsplats. Den är en arena där artister kan spela inför stora pu-blikmassor och, i många fall, mot stora ersättningar. Festivalen är även en marknad för leverantö-rer där de kan marknadsföra och sälja sina produkter och tjänster. Festivalen är inte bara en del av musikindustrin, där arrangörer av livespelningar har ansetts fått en allt viktigare roll under se-nare år, utan är också att betrakta som en typ av projekt där interorganisatoriska samarbeten är nödvändiga för projektets förverkligande. Ett empiriskt tomrum identifieras för den typ av studie som valt att genomföras utifrån frågeställningen:? Hur utformar och använder festivalarrangören sin ekonomistyrning?Syfte: Syftet med studien är att kartlägga en viktig aktör inom musikindustrin, och hur denne utformar och använder ekonomistyrningen internt i projektet samt externt gentemot de många aktörer som är nödvändiga för projektet genomförande.

Dialektanvändning hos barn med typisk utveckling : En jämförande studie mellan östgötska barn i olika åldergsgrupper

To explore how children use dialect, and whether the dialectal language develops during growth might be of interest from a speech language pathologist?s point of view as the dialect could influence the child?s speech. Previous research is often based on older material and/or examines the speech of adults.  In the present study, everyday language in groups of south- eastern Swedish speaking children was investigated. The aim of the present study was to examine to what extent typically developed children of the ages of  5, 8 and 11 years use dialectal language. A further purpose was to discover which dialectal characteristics that were present in the different age groups, and how they differed.

Drama & vägledning : Metoder som speglar livet

This study illustrates how drama methods and career counselling might interact. The aim is to investigate whether drama methods can enhance career counselling methods. Drama is here defined as an umbrella term that includes all forms of action methods used in psychology and education.A literature survey was carried out in parallel with qualitative research interviews. Three professional drama leaders were interviewed separately. This was followed by a group interview with five upper secondary school students, who had all taken a course in drama with a focus on personal development.The findings show that there are common and consistent goals and values between drama and career counselling.

An enriched arena for lamb - anticipation behaviour before entering the arena, effects of skipping the anticipation phase and effects of being denied access to the arena

This study aimed to investigate whether lambs show anticipatory behaviours in a holding pen prior to entering a known arena, whether the holding pen experience prior to the arena exposure affects their play expression in the arena and whether their behaviour (in home pen) is affected if arena access is denied. Twenty pair-housed male lambs (average 14 weeks old), were exposed, in chronological order, to five treatments. Holding pen treat-ment (HP-control): Each pair was led into a holding pen (2.7 m2) and remained there for 5 minutes before returning to their home pen (6 m2). Holding pen ? arena treatment (HP-A): Each pair was led into a holding pen for 5 min and then was allowed access into the arena (22 m2, containing two hanging chains, one ball and one platform) for 15 min before re-turning to their home pen.

NGO?s role in a public-private partnership : assessment of environmental educational efforts on short term

Business is changing and so are society?s expectations. Companies are expected to take responsibility for their trade and the context they are operating in, by looking at socially, economically and environmentally aspects. Many companies handle it by implementing corporate social responsibility (CSR) to their line of action. This is often handled by collaborating with other organisations, such as non-governmental organisations.

Investigating the reward cycle for play in young pigs

A reward cycle for investigating the emotional status in animals has been developed and it requires that animals go through three main phases, i.e. anticipation, consumption and relaxation. The reward cycle has not been tested previously for access to play in pigs. Therefore, the aim of this Master thesis was to investigate if growing pigs showed more behaviours indicative of excitement than pigs that were not allowed to play, performed play in a play arena and showed more behaviours indicative of relaxation after play when they were back to their home pen than pigs that were in their home pen the whole time. Forty undocked piglets (10 litters of Specific Pathogen Free half pure-bred Yorkshire and half hybrids of Yorkshire x Landrace balanced for breed between two treatments were used.

Trikåkonstruktion med 3D-effekt för väggpaneler i lastbilar, ersättning av polyuretanskum

En vanligt förekommande laminering är polyuretanskum, som används för att ge egenskaper som mjukhet, komfort och flexibilitet till textiler. Ett användningsområde som tillverkaren och leverantören Borgstena Group Sweden AB använder polyuretan till är lastbilars väggpaneler. De vill dock ersätta den polyuretanskumlaminerade dubbeljerseytrikån som används idag med endast en ren trikåkonstruktion för att slippa problem som dellaminering och minskade töjegenskaper. Dessutom så har den kemiska sammansättningen av polyuretan som används i lamineringen visat sig vara belastande för både miljö och människor. I denna rapport klargörs varför polyuretanskum behöver ersättas och vilka möjligheter som finns i dagsläget för att göra detta.

Inverkan av ensilagets partikelstorlek på beteende och beteendestörningar hos mjölkraskvigor :

Modern milk production have come a long way when it comes to accommodating the nutritional and physiological needs of the animals, but unfortunately the behavioural and psychological needs of cows and heifers are often left unfulfilled. A long time for eating is beneficial for the digestion and also gives the cattle something to do and decreases the risks for developing abnormal behaviours. An important factor that influences eating- and ruminating time is the particle size of the roughage. The aim of the study was to find out if particle size influences the behaviour of dairy heifers, in particular with regard to eating behaviour and abnormal behaviours. The study was conducted at Uddetorp farm high school in Skara. Forty-two heifers of the breeds SR and SF were housed in 8 slatted floor pens.

Läsa, fråga, förstå : Läsförståelsestrategier gestaltade i boksamtal.

Denna studie är utförd inom lärarutbildningen och kursen Språk och språkutveckling. Syftet med arbetet har varit att undersöka hur elever i år 1 agerar under boksamtal och vilket lärande som gestaltas i dessa samtal. Sex elever i år 1 har deltagit i en serie boksamtal som planerats och genomförts med inspiration av den sokratiska samtalsmodellen (Lindström, 2000). Studiens resultat har belysts med tre teoretiska perspektiv; ett didaktiskt perspektiv, ett receptionsteoretiskt perspektiv samt ett läsförståelseteoretiskt perspektiv. Tre kategorier av läsförståelsestrategier identifierades; att fråga, att göra inferenser och att läsa.

<- Föregående sida