Sök:

Sökresultat:

3281 Uppsatser om Service harm - Sida 12 av 219

Tilltro vid nyttjande av e-tjänster

Background: Trust has been a foundation of commerce since the very beginning. Trust can in the traditional commerce be built by face-to-face meetings, this is not possible at the Internet. Although, trust ought to be important even for the commercial business relation at the Internet and crucial for the consumer to use this communication channel. Purpose: The purpose of this master thesis is, from a consumer point of view, to study and analyse the importance of trust using e-services. Demarcation: The thesis is focusing trust using e-services, from a consumer point of view.

Empirisk studie av Indiens tjänstesektor - Vad händer med jobben?

The fast growing economy of India has experienced fundamental structural changes in recentyears. The share of the service sectors output has more than doubled since 1950 and is todayestimated to make up almost 60 percent of India?s total output. In terms of total employmentwe have not yet seen a similar transformation. The observed discrepancy between sectorialshares of employment and output in the service sector raises questions about sustainability.This report aims to investigate the capacity of the Indian service sector in terms ofemployment creation in order to answer the question whether the recent GDP growth withinthe service sector can be considered as ?jobless? or not.

Äldre, hemtjänst och genus : En studie i skillnader mellan äldre kvinnor och mäns upplevelser och erfarenheter i samband med hjälp från kommunal hemtjänst.

The intention of our study was to examine differences in experiences between elderly women and men from the home?help service. It?s a qualitative study based on interviews and data collection.Five categories are presented in the result of the study. The categories are based on interviews with three elderly women and three elderly men who all have home?help service.

Är det mänskligt att fela? Synen på misstag och disciplinpåföljder i militär flygverksamhet och i hälso- och sjukvårdens verksamhet.

In the essay, the view of mistakes and disciplinary sanctions within the military aviation and health and medical service, are compared. The comparison shows that military aviation and health and medical service could have several points in common on how mistakes may occur, but that the present view of mistakes is different betwen the sectors. The view of mistakes and disciplinary sanctions is explicit within military aviation, and is based on a clear ideology on how mistakes occur, which is characterised of a systematic approach. Within health and medical service, an explicit and unequivocal ideology on how mistakes occur is missing, but, however, there are implicit ideas about infallibility and perfection. The comparison indicates that the view of mistakes is also, possibly directed by a bureaucratic model (instead of an ideology on mistakes), which aims to legitimacy, but that this may happen on the expense of not taking surrounding circumstances into consideration.

Web Map Service implementation i .NET

I dagens samhälle så används internet mer och mer för att få fram information, så är även fallet förkartor. I denna uppsats, som gjorts på uppdrag av Tieto Sweden Healthcare & Welfare för att kunnaanvändas i systemet Laps Care, kommer det tas upp lösningar för att hämta geografisk data viakarttjänster med hjälp av Web Map Service (WMS) tjänster i en .NET applikation.Detta examensarbete kommer att ta upp, på en grundläggande nivå, hur WMS-standarden kananvändas av en klient för att visa digitala kartor från en WMS-tjänst samt lite kort om andraalternativ till WMS så som Web Map Service Tile Cache (WMS-C) och Tile Map Service (TMS)tjänster. Det ges olika förslag på open source komponenter som kan användas för att hantera sådanatjänster med fokus på SharpMap som valdes att användas i prototypen som gjordes för att visa huren sådan klient kan se ut.Uppsatsen kommer också behandla kartografi där det kortfattat förklaras om vilka riktlinjer somborde tas för en karta.I andra stycket tas kortfattat upp hur webbtjänster fungerar och även vad det finns för för- ochnackdelar att använda sig av sådana tjänster.Det kommer också förklaras vad Geografiska informationssystem (GIS) är och hur det användsidag.Sammanfattningsvis så utvecklades en fungerande prototyp med hjälp av open source komponentenSharpMap som kan visa kartor från WMS, WMS-C och TMS tjänster och om en ERSI Shapefilmed vägdata finns tillgänglig så går det att söka efter gator..

Hur bra kan en tv-kanal vara? - En kritisk diskussion kring SVT : s plats i det demokratiska samhället

Syfte: Uppsatsens syfte är att blottlägga de antaganden som ligger bakompublic service-begreppet och de konkreta villkoren för SVT. Syftet ärinte att utvärdera huruvida SVT sköter sitt public service-uppdragutan varför det överhuvudtaget finns ett public service-uppdrag ochvilka värden det grundas på.Problem: Vissa värden som finns i public service-begreppet och därmed ocksåhos SVT, som vilken roll medier ska ha i en demokrati och om de kanförmedla sanningsenlig journalistik, problematiseras som regel inte.Varför anses SVT vara en institution som är trovärdigare än andra?Går det överhuvudtaget att erbjuda en ?public service? via televisionsom regeringen menar sig kunna göra?Tillvägagångssätt: Denna uppsats tillämpar inte den traditionella uppdelningeninnehållandes teori, metod, analys och resultat utan diskussioner ochresonemang, teori och analys förenas kontinuerligt. Uppsatsen är iförsta hand teoretisk och utgår ifrån tillgänglig litteratur och SVT:sstyrdokument. Med detta som grund förs en kritisk diskussion kringpublic service-uppdraget och dess innebörd.Resultat: Public service existens eller icke-existens baseras i mångt och mycketpå vilken typ av samhälle vi vill ha.

Företagsvärdering- : En studie i vilka värderingsmetoder som används vid värdering av tillverkande företag respektive tjänsteföretag.

ABSTRACTSeminar date: 2008-06-04Subject: Bachelor thesis in Business AdministrationAuthors: Charlotta Lind Therese LundinBorn: 1982 Born: 1982Västerås VästeråsTutor: Ulla PetterssonTitle: Company valuation- A study in which valuation methods that areused in determining the value of producing companies and servicecompanies.Problem: According to the theory there are a number of different valuation methods which can be used to determine the value of producing companies and service companies. The thesis research problem is:- Which valuation methods does a valuator use in practice todetermine the value of producing companies and servicecompanies?- Does the valuator take different types of information andkey ratios in consideration when valuating producingcompanies and service companies?Purpose: The purpose is to examine and describe which valuation methods a valuator uses to valuate producing companies and servicecompanies in an acquisition.Method: In order to achieve the purpose of the thesis a quantitative survey and three qualitative interviews, made by email, has been carried out.Conclusion: The conclusion of the thesis is that discounted cash flow and relative valuation are used to determine the value of producingcompanies and service companies. The valuators choice ofvaluation method is not generally affected by the nature of thecompany?s operations.Keywords: Company valuation, valuation methods, producing companies,service companies, relative valuation, discounted cash flow.

Utvecklingsanalys av installationssystems montering vid industriellt träbyggande : Värme, vatten, ventilation, el och avlopp

The industrialized timber housing process is capable nowadays to build multi-storeyhouses since fairly new changes in the Swedish regulations where made after theadmission of the European Union in 1994.The industrialized process moves parts of the construction process into a highlyeffective factory where 3D-volumes of the building are prefabricated beforetransportation to the building site for assemble.The assembly process is relatively effective compared to the completion of thebuilding service system and this is therefore the main focus in this thesis. This thesisattends problems with completion of the building service system, and thereforedemarcates from other aspects, such as technical and economic aspects, of thebuilding service system.The degree of completion of the flats differs from completion of the connectivepassages, for example hallways, in a way that suggests a need for further investigation.This thesis includes analysis of the possibilities to increase the prefabricatedconnective passages, to the extent of containing building service systems.An increase of the prefabrication of the building service system has a greatdevelopment potential, even though some restraining factors need to be solvedbefore implementation.This thesis was made in collaboration with two of Sweden?s leading companies on themarket of multi-storey industrialized timber housing, Moelven ByggModul AB andLindbäcks Bygg AB..

SEB Way  : -vill man vara Lean får man lida pin?

Syftet med den här studien är att undersöka hur lean fungerar inom banksektorn och mer specifikt inom Skandinaviska Enskilda Banken (SEB) som vi valt att studera ingående..

En Internetbaserad gymnasieansökan: innebär det service och kvalitet?

Som ett led i utvecklandet av 24-timmarsmyndigheten kommer Luleå kommun att införa självservicetjänster genom att automatisera gymnasieansökningen via Internet för alla 9:e klassare. Denna satsning hoppas kommunen främst kommer att resultera i ökad service för eleverna och deras föräldrar samt ökad kvalitet på de uppgifter som eleverna lämnar ifrån sig. Då vi författare anser att kvalitet och service är subjektiva begrepp så har vi valt att undersöka Luleå kommuns, elevers och föräldrars syn på service och kvalitet i relation till den Internetbaserade gymnasieansökan samt hur dessa grupper definierar begreppen service respektive kvalitet och i vilken mån deras synsätt överensstämmer respektive skiljer sig åt. Några slutsatser som vi har kommit fram till är följande: ? BUFs, elevernas och föräldrarna definierar service som tillgänglighet och förbättring, vilket innebär att de ser service som någon slags aktivitet som servar dem på ett eller annat sätt.

DATORSTÖD FÖR ARBETE - KONSEKVENSER FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM En studie av en service- och supportavdelning

This report is focusing on problems with introducing standard enterprise resource planning systems (ERP) in businesses. A study has been carried out on a service and support department at a Swedish heat metering company, SVM North Node. The study aims to help the company become a better customer in choice and customization of a new ERP system. We make a description of the department studied and the work carried out there, on the basis of learning, knowledge and cooperation. As a final point we present some ideas on how computer systems could support their work, hoping that this will result in them making adequate demands on a new ERP system.

Ett folkbibliotek och dess användare: användares uppfattningar av service relaterade till verksamhetsintentioner

The aim of this MA thesis is to examine how users regard and receive the services offered by a specific public library. We also examine what the conception of service means to the users and how they perceive this service being offered by the library. We look upon if and to what extent the service conception depends on contact with the library staff. The methods used are qualitative interviews and analyses of documents directing the library activities. The public library we have examined in this respect is the public library of Västerås.

Bemanningskonsult idag - mittemellan två företag?

In the past decade there has been a considerable growth of contingent employment arrangements. In Sweden, the most common among these are the temporary-help service firms. The aim of this study is to investigate how the employees of temporary-help service firms experience their situation as employed by one company and working at another. We have used a qualitative approach to reach an increased understanding for the daily situation of the contingent worker. The essay is based on participant observations and semi-structured interviews with six contingent workers.

Utveckling av Web Service för hantering av öppna autentiseringsnycklar

Utvecklingen går mot alltmer distribuerade IT-system, där ett flertal datorer kommunicerar med varandra. Detta gäller även försvarsmaktens ledningssystem. I dessa öppna och distribuerade system är olika säkerhetsfunktioner kritiska. En av dessa är att kunna verifiera identiteten hos den part som kommunikationen sker med. Detta görs oftast med hjälp av asymmetriska kryptooperationer, där identiteter kan verifieras med hjälp av öppet publicerade autentiseringsnycklar.

Nyhetsradio : Om skillnaderna i korta riksnyhetssändningar mellan två kommersiella radiostationer och public serviceradion.

The purpose of this BA-thesis was to learn the differences in news broadcasts between one public service radio channel and two commercial radio channels. To do this we used a quantitative analysis method to examine the content of the news broadcasts and then we conducted in-depth interviews with several people working with the different radio channels using a qualitative research interview method to learn their views on news and news broadcasting.We measured the differences between the channels in six areas: subject, headline, news presentation, gender, advertising and sources.Our two main theories were normative theory and media logic.The results found that there were several major differences between the public service radio channel and the two commercial radio channels. Apart from several important differences in the six measured categories we also found that the sound and tone in the public service radio channel was very different from the two commercial radio channels.We also found the public service radio channels news broadcasts to be more serious than the two commercials ones?..

<- Föregående sida 12 Nästa sida ->