
Sökresultat:
9632 Uppsatser om Service Management - Sida 45 av 643
Hantera medborgarrelationer via Facebook : Karlstads kommuns kommunikation före, under och efter en kris
In the new media society, social media has become an important part of many organizations' daily lives. Organizations, whether public or private, must be where their audience is and many times, these can be found on social media channels like Facebook. Leading researchers in the fields of crisis communication and relationship management believe that social media is a great tool for managing relationships between an organization and its' public, whether it's before, during or after a crisis.The purpose of this study is to examine how the Karlstad municipality use Facebook to manage civic relations before, during and after a crisis. The municipality's approach will be compared to the citizens' experiences of the municipality's communication in different stages of a crisis.The theoretical framework used in this essay is the research on crisis communication and relationship management. How these two frameworks can be integrated with social media like Facebook, is an important part of understanding how the Karlstad municipality make use of Facebook to manage civic relations and communicate before, during and after a crisis.The empirical study consists of a qualitative interview, two qualitative content analysis and an online survey.
Bredbandstjänsternas framtid : En fallstudie av Sydkraft Bredband
Vi fann att hushållen i Norrköping har nytta av flertalet tjänster som i framtiden kan komma att erbjudas via Stadsnet.com. Dock är det är svårt att ta betalt för tjänster som tidigare erbjudits gratis via Internet. Vi ser också att Stadsnet.com som nätverk ger kunden ett mervärde om det i framtiden fortsätter att växa, med både fler bredbandsanvändare och fler Service Providers. I undersökningen med Service Providers fann vi att de intervjuade företagen vill använda sig av portaler så som Stadsnet.com istället för att driva egna portaler..
Varumärkesmetaforer- ett holistik synsätt på varumärkes kommunikation
Uppsatsen har som syfte att utveckla ett ?mind set? för att styra och analysera varumärken i tjänsteföretag. Uppsatsen är en teoretiskuppsats som genom ett ramverkstänkande försöker att skapa detta ?mind set?. Ramverket hämtas från teorier om tjänstemarknadsföring, varumärken och företagskultur.
Rekrytering till arbete av studenter från Sport Management-programmet
Syftet med uppsatsen är att undersöka hur rekryteringen till arbete av studenter från Sport Management-programmet vid Högskolan Dalarna har gått till, samt vilka personliga egenskaper och meriter som har varit avgörande för att erhålla anställning inom den idrottsrelaterade organisationen. Undersökningen har genomförts i intervjuform med arbetstagare som tidigare har studerat Sport Management samt med deras arbetsgivare. Resultatet visar att idealbakgrunden för att erhålla anställning inom idrottsrelaterade organisationer är:- Tidigare aktiv idrottare/insatt i idrotten för att veta hur det praktiska fungerar- Akademisk utbildning, förslagsvis Sport Management- Arbetslivserfarenhet inom idrotten- Brett kontaktnät- Att visa framåtanda - Utåtriktade och ambitiösa personliga egenskaper.
Yield Management i relation till Customer Relationship Management - En komparativ hotellanalys
Uppsatsens syfte är att förklara Yield Management. Detta gör författarna genom att kvalitativt studera och analysera arbetsgången på två hotell. Det ena hotellet har en uttalad Yield Management strategi emedan det andra hotellet har en Customer Relationship Management strategi. Det sistnämnda hotellet fyller funktionen som referensobjekt till Yield Management. Customer Relationship Management valdes som en referensram eftersom denna teori är vanligt förekommande inom hotellbranschen.
Ensam är stark- en kvalitativ studie
En kvalitativ studie om en liten regioanl banks resurser och förmågor. Teoretisk referensram: resursbaserad teori..
Strategiska Alliansers potential för Djuice
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
?Vi gör ett försök? : en analys av SVT:s Mediemagasinet som ett mediekritiskt uttryck
In year 2000 the Swedish Public Service television started a new series of programmes named Mediemagasinet. The purpose was to expose the work of journalism through the eyes of a journalist. The programme showed different types of tasks and problems that have to do with journalistic reporting. The form of Mediemagasinet wasn?t anything new but the content was presented as the very first of its kind.
"Är ditt pass köpt i Botkyrka?" : En kvalitativ fallstudie av Public Service digitala nyhetsrapportering om "Jakten pa? papperslo?sa"
The study examines medias impact on every day racism through Agenda Setting and Framing. Prior studies on the subject are either conducted from an American perspective, or are several years of age. In this study we highlight how todays media depicts our society and how it affects the concept of the world on an individual level. The study is a content analysis of the case study on the news stories ?The hunt for the unregistered immigrants?, which have been analyzed through critical discourse analysis.
En undersökning och utvärdering av ledningssystem : Ett delprojekt i ett förändringsarbete
In past decades information technology has changed the conditions of organizations, not at least within the industry. Advanced IT systems have become a fact in order to cope with rapid changes in the market and to effectively manage an organization?s knowledge. When organizations became more flexible and customized expectations from customers and stakeholders also become higher. These expectations and guidelines are documented in a company?s management system, which can be designed differently depending on what standards the company chooses to implement.
Fastighetsmäklare : en unik tjänst
The purpose with this thesis is to clarify how estate agents working with their marketing and marketing strategies. Our study has occured in Kalmar and we have used five different estate agents for our collection of empiric?s data. We have worked with a qualitative methodology to achieve deeper knowledge about these five company?s which have been chosen for the study.We have selected theories that suit our subject and together with the empiric data these two parts will be compared which concludes in an analysis.
Enhetschefsposition - Utmaning eller huvudvärk? : Middle Management - A Challenge or a Headache?
AbstractThis is a qualitative study on what motivates personnel to apply for middle management positions within the Värmland County Police Department. This study also looks at whether or not there are differences in motivation between men and women in regards to applying for middle management positions.The study has been conducted through in-depth interviews with 17 employees of the Police Department. The material collected was analysed using the Empirical Phenomenological Method (EPP). 29 categories were generated which were then divided into four themes.The result showed that motivation can be achieved by having a more structured middle management roll whereby, for example, there are clear guidelines on the responsibility and authority you have. Support and encouragement were also named as motivating factors.
Working Capital Management : En pilotstudie av svenska småföretag
Syfte: Working Capital Management handlar om rörelsekapitalstyrning och är enligt litteraturen av vikt speciellt för mindre företag. Anledningen är att deras kapitalstruktur består av en hög andel omsättningstillgångar och kortfristiga skulder. Working Capital Management innebär i stora drag att optimera rörelsekapitalet i företaget. Eftersom denna uppsats är en pilotstudie är syftet att göra en förundersökning om arbetet med Working Capital Management inom mindre och medelstora företag. Avstampet tas i forskningsfrågornaAnvänder sig mindre och medelstora företag av Working Capital Management?Känner de till begreppet?Metod: Den vetenskapliga metoden är en deduktiv, kvalitativ forskningsansats.
I sanningens ögonblick : berättelser om hur frontlinepersonal levererar service
Titel: I sanningens ögonblick: berättelser om hur frontlinepersonal levererar service. Bakgrund: Service definieras som något som levereras men resulterar inte i ägande av något. Service levereras av frontlinepersonal till turister. Frontlinepersonalen har betydelse för hur servicen levereras. Jag har inte funnit någon detaljerad inventering vad serviceleveranser innehåller. Däremot finns det teorier som berättar hur företagsledningar ska leda personalen som levererar service.
NEW PUBLIC MANAGEMENT IN PUBLIC ELDERLYCARE - Section heads' and caregiving staffs' perceptions of the existence and influence in public retirement homes
This examine illustrates the section heads' and caregiving staffs' perceptions of the influence of New Public Management (NPM) in public retirement homes in Malmö. A central theme is to investigate if the main features of New Public Management are noticeable and if that's the case, are the consequences an advantage or disadvantage? The main features of New Public Management in this examine are: decentralization, competition, internal market, cost- conscious, management by objectives with a focus on results and costumer focus.
To reach answers to the questions above, a quantitative and a qualitative approach has been chosen. The study is based on 41 questionnaires with enrolled nurses/nurse's assistants and four semi-structured interviews with section heads of retirement homes. Four different retirement homes have been participated in this study.