
Sökresultat:
1175 Uppsatser om Second-generation immigrants - Sida 16 av 79
Attraktiva arbetsplatser : Hur IT-företag arbetar för att anses attraktiva
Vi har valt att undersöka den pågående generationsväxling som sker på arbetsmarknaden, den äldre generationen börjar nu gå i pension och den yngre generationen börjar i allt högre grad röra sig in på arbetsplatserna. Ämnet har länge legat till grund för forskning och det har förutspåtts att de stora pensionsavgångarna skall leda till stor arbetskraftsbrist. Detta är inget som vi ser på dagens arbetsmarknad utan det är istället arbetslösheten bland unga som är det mest framträdande. Forskning om det förmodade generationsskiftet har länge vart aktuellt, men verkar nu börja närma sig i och med att pensionsavgångarna beräknas tillta. Samtidigt som de yngre årskullarna börjar minska i antal.
Pacifistiska berättelser
Intresset för lyxprodukter har ökat runt om i världen vilket också blivit allt mer framträdande i Sverige. Marknaden för lyxprodukter har de senaste åren förändrats och banat väg för en ny kategori av lyx tillgänglig för en globalt växande medelklass. Den nya kategorin benämns ofta som new luxury vilket innebär en åtkomlig kategori av statusgivande produkter som är lägre i pris än de traditionella lyxprodukterna. Allt fler lyxföretag väljer att expandera för att kunna nå en bredare kundbas och tillämpar därför produktlinjeutvidgning eller varumärkesutvidgning. En alltför omfattande expandering kan dock innebära risker eftersom den uppfattade exklusiviteten hos ett lyxföretag kan gå förlorad.
Den nya generationen KinBag : The new generation of KinBag
This report summarizes a Bachelor Degree Project in Integrated Product Development,carried out during the spring semester in 2007 by three students at the Product Design Engineering programme at the University of Skövde. The project was performed as an assignment for KinBag ab, a sister subsidiary to Kinnegrip ab in Lidköping, who develop,manufacture and market the golf bag KinBag, a bag with an integrated wheel carriage system. The purpose of the project was to redesign the golf bag to attract a target group consisting of golfers aged between 20 and 40.The layout of the project was as follows: The project began with a feasibility study where different problems were identified with the basis of a market research which eventually was summarized in a dynamic specification of requirements. The feasibility study was followed by a generation of ideas which contained everything from sketches to simple mock-ups with an intensive amount of thoughtful brainwork and information gathering in between. This ledto the development of a number of design concepts, both on an overall level and on different parts of the golf bag.
Discourse analysis of the swedish integration politics
This essay is a discourse analysis of the integration politics of the different parties
in the Swedish parliament and the non-parliamentary party ?the Swedish
Democrats?, as it is presented on their respective web pages. The overall purpose
is to problematize and shed a light on how the current discourse(s) about
integration are constituted. Also of interest is how these construct our knowledge
and experience of the phenomena. We furthermore want to illustrate the social
consequences of such discourses on the construction and organization of identities
and groups, and, as a result, the courses of action that becomes available.
Kvinnors karriärvägar : En kvalitativ studie om kvinnors vägar till chefspositioner
Vi har valt att undersöka den pågående generationsväxling som sker på arbetsmarknaden, den äldre generationen börjar nu gå i pension och den yngre generationen börjar i allt högre grad röra sig in på arbetsplatserna. Ämnet har länge legat till grund för forskning och det har förutspåtts att de stora pensionsavgångarna skall leda till stor arbetskraftsbrist. Detta är inget som vi ser på dagens arbetsmarknad utan det är istället arbetslösheten bland unga som är det mest framträdande. Forskning om det förmodade generationsskiftet har länge vart aktuellt, men verkar nu börja närma sig i och med att pensionsavgångarna beräknas tillta. Samtidigt som de yngre årskullarna börjar minska i antal.
IVIK elevers skolintroduktion : Studie-och yrkesvägledares roll i skolintroduktionen för nyanlända invandrarungdomar i gymnasieåldern.
Syftet med uppsatsen var att undersöka studie- och yrkesvägledarens roll i skolintroduktionen för nyanlända invandrarungdomar i gymnasieåldern. Studie- och yrkesvägledare har intervjuats i fem kommuner i Stockholms län. Utifrån ett kvalitativt tillvägagångssätt vill vi undersöka studie- och yrkesväledarens roll i skolverksamheten och dess ramar. Resultatet visar att studie- yrkesvägledarna upplevde att samverkan och tidsaspekten var begränsande faktorer i introduktionsarbetet. Det framkom även hur de yttre och inre ramar påverkar kommuner och skolverksamheter, vilka ses som hinder.
Porslinskonsumtion sett ur ett generationsperspektiv: Köpbeteende - Generationskohorter - Porslinsindustrin
During the latest 50 years, the Swedish porcelain tableware industry has gone from being rather successful to experience significant problems. Our empirical study attributes these problems to underlying changes in consumer buying behaviour, whereas current generation theory supports our findings. The younger generation has significantly different preferences compared to older generations, with less focus on quality and more focus on variability, and there is reason to believe that these findings also are applicable to other consumer purchases. The successful porcelain companies of tomorrow will be the ones that continuously can adapt to these and further changes in consumer buying behaviour..
A study of in-store atmospherics impact on young consumers in fashion houses
Abstract Title: A study of in-store atmospherics impact on young consumers in fashion houses Date of the Seminar: June 4th 2008 Course: BUSM08. Master thesis in International Marketing & Brand Management Authors: Md. Abu Baker Siddique Masum Milan Filipovic Supervisor: Ulf Elg Keywords: In-store atmosphere, young generation, fashion houses. Thesis purpose: This thesis will find out the influences of the in-store environment in the fashion houses and it will be applicable for this sector. This research will provide information to develop a better in-store environment in fashion houses to attract more young people.
Valutaregleringens avskaffande. En analys av argument och motiv. Eller, varför avskaffades den svenska modellen?
Intresset för lyxprodukter har ökat runt om i världen vilket också blivit allt mer framträdande i Sverige. Marknaden för lyxprodukter har de senaste åren förändrats och banat väg för en ny kategori av lyx tillgänglig för en globalt växande medelklass. Den nya kategorin benämns ofta som new luxury vilket innebär en åtkomlig kategori av statusgivande produkter som är lägre i pris än de traditionella lyxprodukterna. Allt fler lyxföretag väljer att expandera för att kunna nå en bredare kundbas och tillämpar därför produktlinjeutvidgning eller varumärkesutvidgning. En alltför omfattande expandering kan dock innebära risker eftersom den uppfattade exklusiviteten hos ett lyxföretag kan gå förlorad.
Arbetsmarknaden når ett nytt skede. : En fallstudie om hur management inom banksektorn anpassar sinamotivationsstrategier mot generation Y.
Motivation är en viktig del inom en organisation, att ha en motiverad och engageradarbetsplats är väsentligt för att skapa positiva resultat. Idag står generation Y och knackarpå arbetsmarknadens dörr intensivare än någonsin, därför är det viktigt för managers ochchefer att ha ett kunnande på hur denna grupp människor fungerar och hur det är möjligtatt få dem att presentera på allra högsta nivå. Denna komplexa grupp människor är denbäst utbildade generationen någonsin, men saknar erfarenhet ute i arbetslivet. Derasattityd och etik skiljer sig från föregående generationer, på grund av detta krävs det nyametoder, nya strategier och ett nytt tankesätt från landets managers och chefer. Syftenmed denna studie är att undersöka hur organisationer i banksektorn anpassar sittmanagement för generation Y.Denna studie har ett induktivt närmande, med ett undersökande tillvägagångssätt.
Virtualiserad testmiljo? : Utva?rdering av virtualiseringsprogramvaror
Virtualization has increasingly been adopted in the last decade and the usages of virtualized environments are going to be an important part of how computers are used in the nearby future. There are a lot of advantages with virtualization and different methods have been developed to make it as efficient as possible.Forsmarks Kraftgrupp were interested in the possibility of taking advantage of virtualization in their testing environment.In this report, hypervisors of type 1 and type 2 and containers have been evaluated to determine which method and what program is preferable on a server cluster of four HP ProLiant DL380 Generation 4. Because of the hardware specifications of the DL380, focus has been on virtualization programs that do not require hardware assisted virtualization.The results show that it is possible to use some of the type 2 hypervisors on the HP ProLiant DL380 Generation 4. The suggested virtualization programs are VMware Workstation or Oracle VirtualBox. .
"Vi måste hänga med, det här är deras vardag" : En studie om Internets frammarsch, om den digitala generationsklyftan i undervisningen
The aim of my study is to look at two specific schools and their work with Internet in the classroom and compare their work to what experts say about how you should educate. The study focuses on how teachers guide the students to be critical to the information they encounter on the internet. What do the experts say? How should the teachers work with Internet in the classroom? What do the teachers say about their work with Internet? What do the teachers say regarding children and the Internet? To answer these questions I have interviewed two teachers from different schools, which had classes with children 6 to 8 years old. The schools are very different from each other concerning investment on Internet devices in the classroom.
Åtta invandrares syn på vilka faktorer som har bidragit till deras känsla av välbefinnande
The subject of this study is factors that contribute to immigrants wellbeing in their new country. Our purpose was to describe and examine different factors that according to eight immigrants have contributed to their wellbeing in Sweden. Our main question was: Which factors have, according to our respondents, contributed to their wellbeing in Sweden.To achieve this, we have conducted qualitative interviews with eight different individuals. We also collected current documents and research related to the subject matter. We chose three different theoretical perspectives: Antonovsky´s Sense of coherence, Maslow´s Hierarchy of needs and Mischel´s CAPS-theory (cognitive-affective personality system) as models for the explanation of our analysis.The result of our survey was that we could detach six different categories which the respondents expressed had contributed to their wellbeing.
Välkommen till framtiden : En studie om vilka upplevda mekanismer som stärker och försvagar lojaliteten hos unga medarbetare i en organisation.
Generation Y gör sitt intåg på arbetsmarknaden och med denna nya grupp medarbetare har det även skapats nya krav, förväntningar och förutsättningar för dagens arbetsgivare. De nya framtida kraven kan komma att förändra organisationer och dess processer. Studien hade som syfte att se vilka mekanismer som påverkar de unga medarbetarna i en organisation vad gäller lojalitet. Sex personer från samma organisation deltog i studien och data samlades in genom semistrukturerade intervjuer. Resultatet visar att Generation Y:s lojalitet inte handlar om att stanna kvar länge i en organisation. Det framkommer i resultatet att lojalitet handlar mycket om balans mellan både arbetsgivaren och arbetstagaren och att medarbetare som tillhör Generation Y skapar meningsfullhet genom upplevelsen av att bidra med något till organisationen.
Nästa generations TV
AbstractFörfattare: Maria Carlsson och Hanna EliassonHandledare: Lars PalmExaminator: Ingegerd RydinTitel: Webb-tv, nästa generations kommunikationskanalÄmne: Medie- och kommunikationsvetenskap Högskolan i Halmstad 61-90 poäng.År: HT 2007Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur varumärkesarbetet kan effektiviseras och utvecklas genom webb-tv mot nästa generation.Metod: Studien innefattar en kvalitativ metod. Det empiriskamaterialet har samlats in genom en tematisk öppen intervju, med personer som ansvarat för den externa kommunikationen, samt varumärkesarbete på medelstora till större företag. Materialet har kompletterats med observationer av annonsering ochreklam via webb-tv på olika hemsidor,samt sekundärmateria, det vill säga olika tidningsurklipp och artiklar där forskningsämnet har tagits upp.Slutsatser: Majoriteten av respondenternas idéer och tankar om framtida varumärkeskanaler kretsade kring lätttillgänglighet, det vill säga kommunikationen till den potentiella kunden kommer i större utsträckning att ske över internet. Merparten av respondenterna ansågatt internet kommer bli den ledande kommunikationskanalen ut mot nästa generation, tack vare tillgängligheten. Majoriteten av de tillfrågade är medvetna om att webb-tv är en kanal som är mycket aktuell mot nästa generation.