Sökresultat:
363 Uppsatser om Second languages - Sida 3 av 25
TAT Tutorials - En färg-kodande editor och hemsida för ett interaktivt läromedel till de xml-baserade programmeringsspråken Cascades och Kastor.
TAT?s Cascades and Kastor are programming languages used to create graphical user interfaces (GUI) for mobile phones. TAT Tutorials is a dynamic, interactive tutorial site for these xml-based programming languages. An editor will be available for download to enhance the learning process..
Utveckling av inbyggda system med grafisk programmering
The increase of complexity in embedded programming is forcing the development of higher level programminglanguages. These languages not only consist of traditional text based programming but also with graphical programminglanguages such as the programming language G from LabVIEW which is developed by National Instruments and havebeen around since the mid eighties. However since 2004 this language has also been able to program embeddedhardware, using the modules LabVIEW SDK and LabVIEW for ARM. This thesis shows how LabVIEW for ARM converts itsgraphical language G to C and then how C is flashed into the microprocessor. The thesis also takes up the pros and consof using G for embedded development.
C# : Framtidens språk???
This paper is about the new programming language from Microsoft, C# (See Sharp) and the .NET Framework. They are still in beta-version, but will be released on the market in February 2002. This paper presents C#, not in detail but the characteristics that distinguish the language. A comparison is done with C++ and Java, since C# is most resembling to these languages. Both C# and Java have been developed from the mother- language C++.
Den flerspråkiga bibliotekskatalogen: Hantering av icke-latinsk skrift på bibliotek
The main purpose of this thesis has been to investigate librarians opinions about the need for and possibility to use non-roman script in library catalogues. We have also investigated the routines of handling materials in non-roman scripts in two Swedish libraries. The investigation was made in the light of the recent shift in character set in the Swedish National Library Catalogue Libris. This change will enable use of multiple writing systems in the future.Our findings are that a multicultural society requires special consideration to the needs of citizens who speak other languages than the majority of the population. This becomes difficult when the languages spoken have a different writing system than the one used by the majority.
Språkstöd i distanslaboratoriet på BTH
To study and laborate at distance, its necessary that the coursematerial is
accessible via internet.
Teaching at more languages than swedish bocomes more common,
why the information of courses needs to exist at several languages.
As teacher, you need a way to publish and edit material of a course. It also
has to be easy for the students to find the information. The distance
laboratory have developed an administrative websystem that handles programme,
courses and students, but misses the possibility for teachers to change content
at the webpages and publish new coursematerial on a way..
Berättelsen är utvägen. En idéanalytisk studie av Peter Høegs novellistik
Uppsatsen belyser och analyserar postkoloniala drag i Peter Høegs författarskap, utifrån de två novellerna "Rejse ind i ett mørkt hjerte" och "Fortælling om et ægteskab" ur samlingen Fortællinger om natten från 1990. Syftet är att ta reda på vad som händer med den västerländska självbilden i en värld präglad av postkoloniala strukturförändringar..
C# - Framtidens språk???
This paper is about the new programming language from Microsoft, C# (See Sharp)
and the
.NET Framework. They are still in beta-version, but will be released on the
market in
February 2002. This paper presents C#, not in detail but the characteristics
that distinguish the
language. A comparison is done with C++ and Java, since C# is most resembling
to these
languages. Both C# and Java have been developed from the mother- language C++.
Västerländska recensenter - en studie om mottagandet av Åsne Seierstads kontroversiella litteratur
Min uppsats handlar om mottagandet i media av Åsne Seierstads två böcker, Bokhandlaren i Kabul (2002) och Med ryggen mot världen ? Serbiska porträtt (2004). Jag har gjort en receptionsanalys där jag använt recensioner från olika media som material. Min teoretiska utgångspunkt är från ett västerländskt perspektiv och har stämt väl med mitt resultat av undersökningen..
Komma fram och komma bort: en studie av var, i vilken utsträckning och hur enhetligt kommatecken sätts ut av studenterna i svenska vid Lunds universitet
Uppsatsen grundar sig på en empirisk undersökning av hur studenterna på Institutionen för nordiska språk kommaterar. Utfallet analyseras mot bakgrund av Lars-Johan Ekerots teori om en utveckling mot koncentration på prototypfallen. Av undersökningen att döma har Ekerots teori ingen bäring. Resultaten visar att samtidigt som vi tenderar att sätta ut allt färre kommatecken, utbreder sig en anarki i positionsfrågan..
Jumla ismiyya - Arabisk syntaktisk analys av nominalsatser, topikalisering och framförställ subjekt
Uppsatsen undersöker den arabiska grammatiska traditionens syntaktiska analysmetod av de mening som går under nemämningen "jumla ismiyya", och visar på bakomliggande orsaker till den strikta uppdelningen i denna tradition av alla arabiska meningar i "jumla ismiyya" och "jumla fi'liyya"..
Medier på andra språk än svenska: En studie om det mångkulturella biblioteket
The purpose of this master?s thesis is to investigate how librarians approach to the multicultural collection development and which methods they use in providing library materials in minority languages. The questions to be answered are: which methods the libraries use when purchasing library materials in minority languages, how the respondents experience that the minority user groups needs are met in the library and how the multicultural competence of the staff is used in the libraries. For this purpose the qualitative interviews with 6 librarians in Gothenburg are conducted, mainly from the libraries in the immigrant-dense parts of the city, while the study being concentrated on 6 language groups of library users. The study?s theoretical framework is based on theories of multiculturalism, culture, identity and bilingualism.
Språk och status
Denna studie handlar om språk och statusskillnader mellan språken. Syftet var att ta reda på om flerspråkiga grundskoleelever upplever att deras olika språk har olika status. Undersökningen är deskriptiv till sin karaktär. Sex stycken respondenter från åk 9 blev intervjuade. Intervjun består av två delar en skriftlig del och en muntlig del.
Vad är det klara i Klartext?
I denna uppsats har språket i radioprogrammet Klartext jämförts med språket i radioprogrammet Dagens Eko kvart i fyra. Syftet med detta var att undersöka vad i språket som gör Klartext enklare. Undersökningen grundades främst på den lexikogrammatiska modellen (Hellspong & Ledin 1997:65-80). Resultatet av undersökningen visade att de två jämförda programmens språk skiljde sig åt på flera olika sätt, bland annat använde Klartext sig av enklare och kortare ord, kortare meningar, fastare meningsbyggnad och sammanlagt 35 % färre tecken än vad Dagens Eko kvart i fyra gjorde..
Språklig återkoppling i spontana dialoger
I denna uppsats undersöks språklig återkoppling i målstyrda spontana svenska talade dialoger. Syftet med studien var att undersöka förhållandet mellan språklig återkoppling och typen av angränsande talakt samt att studera prosodins roll för återkopplingens tolkning. Tre dialoger på sammanlagt ungefär 22 minuter analyserades. Språklig återkoppling definierades som en verbal interindividuell signal, som är en reaktion på en talares yttrande och som har ett visst syfte, från lyssnare till talaren i ett samtal utan att lyssnaren gör anspråk på turen..
Examensarbete i fördjupningsämnet språk- Integrering av modersmål i förskolan
Swedish preschools have a variety of children of different ethnic origins. The intention of this thesis is twofold; firstly to deeply examine how preschool teachers work with languages and secondly how to integrate the Swedish language with other native languages in practice. Hence, the aim is to get a deeper understanding and knowledge about how to integrate multilingual children that have other languages than Swedish as their mother tongue. The data collection for this dissertation is based on observations and interviews with three preschool teachers and child minders. The theoretical background is taken from literature which describes the social cultural perspective.