Sök:

Sökresultat:

363 Uppsatser om Second languages - Sida 18 av 25

H?llbar arbetsmilj? i en distanskontext: En kvalitativ studie om mellanchefers tillv?gag?ngss?tt p? globala f?retag

The purpose of the study is to contribute knowledge about the representation of fiction authors who have written in languages other than Swedish in educational school books within the Swedish subject. This is done in relation to the school's promotion of cultural diversity, a globalized world and to the Swedish curriculum. The study is a combination of a qualitative and a quantitative analysis that takes its starting point in six educational books for the courses Swedish 1 and 2. The analysis shows that all study materials include a broad representation of authorships from Europe and the USA. The selection of authors from other parts of the world is, however, limited.

Engelskan i svenskan- en undersökning av grundskolelevers inställning till engelsk språkpåverkan

Syftet med mitt examensarbete är att undersöka engelskans påverkan på det svenska språket som den kommer till uttryck i svenska grundskolelevers inställning till och attityder till användning av engelska i svenskan.Här vill jag ta reda på hur eleverna kommer i kontakt med engelskan, hur ofta de använder engelska ord i sitt vardagliga språk och varför de använder engelska ord. Andra frågor som jag vill få besvarade är vilka engelska ord som används, om man föredrar engelsk stavning på engelska lånord eller svensk stavning. Slutligen vill jag också få besvarat om man föredrar engelska ord eller svenska motsvarigheter, om man förstår svenska meningar med lånord i, om man godtar svenska meningar med engelska lånord i och om man använder svenska meningar med engelska lånord i. Arbetet bygger på en enkätundersökning som gjorts på två grundskolor, en friskola och en kommunal skola. I undersökningen deltar 40 elever i år 9.

?där var jag ett barn, nu känner jag mig som en man? - En kvalitativ studie om ensamkommande barns sociala situation och identitetsutveckling

The purpose of our research was to explore the social situation of unaccompanied children. We also aimed to reveal the relation between their social situation and their identity development. The overall purpose were to describe their social situation, the value of significant others, how different languages influence their identity development and finally how their origin affects their future dreams.In order to achieve the best result in our research a qualitative method was used. This was based on qualitative interviews and was disposed around a very loose set of questions in order to let the interviewees lead the way. The analysis of the result was conducted on the basis of a set of theories and concepts in order to understand the identity development.

En skola för alla? : Some teacher?s perspective on intercultural pedagogic

Purpose: The purpose with the essay is to examine how some teacher?s works with intercultural questions, if they are looking after student?s cultural background, earlier experiences and knowledge?s in their teaching. We have formulated three questions whom we want answer to.Method: The essay began with a theoretical research to get more knowledge of intercultural pedagogic. The study part is based on seven interviews in two schools in Södertälje, five with teachers and two with assistant principals. The conclusions of our essay are based on the results of our study.Result: The study shows that the two discourses ?national self-understanding? and ?the democratic credot? still lives and compete with each other.

Automatisk Identifiering av Inandningspauser i Spontant Tal - ett HMM/ANN-hybridsystem i Matlab

This thesis presents a system which has been implemented to satisfy a need in theresearch on how speech planning interacts with syntactic and prosodic structure inspontaneous speech. The long-term purpose of the research is to provide models forautomatic parsing of spontaneous speech and for psycholinguistical modelling of speechproduction. Identification of inhalation pauses is an important step in the developmentof automatic methods for spontaneous speech parsing.Identification of inhalation pauses is considered to be a keyword-spotting speechrecognition problem. Hybrid HMM(Hidden Markov Models)/ANN(Artificial NeuralNetworks) approach is applied to this problem. Method gets 90,8% in Recall, 66,4% inPrecision and 76,7% in F-score.

Hur går det till när barn lär sig färger? : En studie om hur barn lär sig kopplingen mellan färger och färgtermer

Forskare, föräldrar och förskolepersonal har sedan länge lagt märke till att inlärningen av färger och deras beteckningar skiljer sig från inlärningen av andra adjektiv och från substantiv. En undersökning har genomförts med syftet att komma närmare svaret på frågan: hur går det till när barn lär sig kopplingen mellan färg och färgterm? Ett trettiotal barn i åldern två till fyra år har deltagit i ett test med tre delmoment. Analysen har utgått från tre frågeställningar: Hur ter sig kopplingen mellan färg och färgterm i olika åldrar? Finns det någon skillnad mellan enspråkiga och tvåspråkiga barn? Följer barns inlärningsmönster den av Berlin och Kay (1969) föreslagna implikationsordningen? Undersökningsresultaten visar att redan barn som är två år kan göra en korrekt koppling mellan färg och färgterm.

Tvåspråkighet i teori och praktik

Vi lever i ett mångkulturellt samhälle och i många av Sveriges skolor utgör barn med invandrarbakgrund en stor del av elevantalet. Syftet med mitt arbete är att skaffa mig kunskap om vad tvåspråkighet är för något och hur man kan arbeta språkutvecklande med invandrarbarn i år 1-3. Arbetet består av en litteraturstudie och ett fältarbete. Målet med litteraturstudien är att ge läsaren bakgrundskunskap till begreppet tvåspråkighet. Litteraturstudienberör bland annat definitioner, modersmålets roll för andraspråksutvecklingen, språkutveckling i allmänhet, olika typer av tvåspråkighet, språkfenomen, påverkansfaktorer, effekter, samt tvåspråkighet i skolan.

Tvåspråkiga barns situation i svenska skolan

Syftet med detta arbete är att undersöka hur man kan förbättra tvåspråkiga elevers situation i skolan. En litteraturstudie och intervjuer med fem lärare har legat till grund för undersökningen av hur viktig modersmålsundervisningen och undervisningen i svenska som andraspråk är för tvåspråkiga elever samt huruvida det skulle vara bättre att undervisa dessa elever på deras modersmål i till exempel samhällsorienterande ämnen. Resultatet visar att det är mycket viktigt att behålla modersmålet och utveckla det. Därför borde modersmåls- undervisningen ligga inom eller strax efter ordinarie skoltid. Man borde även sträva efter att förbättra modersmålslärarnas status.

Österländsk prakt eller västerländsk norm? : Tusen och en natt ur ett jämförande europeiskt perspektiv

The aim of this study is to examine the collection One Thousand and One Nights (also: The Arabian Nights) from a european perspective, by comparing different european translations. The study focuses on three translations into Swedish from different periods of time and how the tales have changed in the translation process - depending on the prevailing line of approach and Western perceptions of Eastern standards. The thesis of the study is that Eastern culture, from a Western perspective, has been seen as exotic and different but not as a high literary culture and that this view has affected the translations into european languages. The study shows, among other things, that Western culture is many times considered normative in the translations and that the translators often give their own voices a prominent role, also that common Western notions of the East affects the translations.The word ?orientalism? is used frequently in the study and it refers primarily to the image of the Orient as it is described in Edward Saids' book Orientalism: as a Western construction whose main purpose is to strengthen its own conception of the Orient and thereby strengthen the Western identity as better than the Orient.

En analys av fem skriptspråk - Egenskaper och utveckling

Skriptspråk har under det senaste decenniet fått en ökad spridning, både gällande användareoch gällande användningsområden. Från att huvudsakligen ha använts till enklare dagligaadministratörsuppgifter används idag skriptspråken inom många områden där tidigare enbartsystemspråk var ett alternativ. Denna uppsats undersöker och granskar fem skriptspråk: PHP,Perl, Ruby, Tcl och PostScript. Målet är att undersöka språkens egenskaper och se påskillnader språken emellan. Vi jämför också skriptspråken mot systemspråket C, som dockinte granskas för sig.

Utveckling av projektlaborationför signalbehandling : med digital signalprocessor programmeradmed LabVIEW och Matlab

This report describes how to process audio signals in real time with a digital signalprocessor. The digital signal processor used in the thesis and described in the reportare the Blackfin processor ADSP-BF537 from Analog Devices.In the body of this report there is theory of the processor characteristics and thevarious programming languages used. All experiments that were made on theprocessor are described, these descriptions also help in understanding the annexeswhere the experiments will be presented. The body of this report also describes theprogram used to do experiments. Testing the CPU limit was done and the results arepresented to get a good view of what it can handle.

Förromersk religion i Gallien : med utgångspunkt i Caesars De bello Gallico

Thid thesis concerns pre-Roman religion in Gaul, taking as its starting point Caesar's De bello Gallico. Caesar's account of the Gauls and their religious customs is compared with the accounts of Lucan, Pliny the elder and Ammianus Marcellinus. These are also compared to, and contrasted to, the archaeological evidence. There is some discussion of the nature of the common interpretations of this evidence. The concept of 'the Celts' is touched upon, since much of the relevant evidence has, in our time, been thought of as Celtic.

Förortsslang : En kvalitativ studie om förortsslang i grundskolans tidigare år

Purpose: The purpose of this study is mainly based on teachers and students attitudes towards multiethnic youth language in primary school. The study will answer two questions; what are teachers and students attitudes towards multiethnic youth language used among young people? And what significance does the multiethnic language have for its identity? This study will also research whether the slang shows signs of group membership.Method: In order to investigate this, five structured qualitative interviews were made with fifteen teachers and pupils from primary schools. The study is based on the participated teachers and students attitudes views of the multiethnic youth language. This study cannot give an overall view of the teachers and students answers of the languages that are spoken among young people.Result and conclusions: The result of this study showed that multiethnic youth language is used mostly among children and teenagers growing up in multilingual urban neighborhoods in south of Stockholm.

Möjligheternas land? En kvalitativ studie om ensamkommande barns upplevelser av att leva i Sverige

This study concerns unaccompanied refugee children and their experiences of living in Sweden and also their thoughts about identity and security. The aim of this study was to find a deeper understanding of these children?s situation. We formulated three research questions in order to obtain this deeper understanding:? What experiences do the informants have of living in Sweden?? What are the informants? views of their identity in their new life situation?? What is security to the informants?This is a qualitative study based on six semi-structured interviews with six youths whom have come to Sweden as unaccompanied refugee children.

Flerspråkighet i skolbiblioteket : Hur skolbibliotekarien ser på sin roll i arbetet med flerspråkiga elever

The multicultural society of today where individuals have varied cultures and languages is different to the homogeneous society of the past, and sets new demands upon the school. The school library can play an important role when it comes to the integration and the acceptance of students with a different mother tongue. Provision and access to literature in the student?s mother tongue is seen as a strong indicator of a school that promotes a multicultural environment, and it?s also linked to the student?s feelings of identity and self-confidence. Their knowledge in their mothers tongue is crucial to the acquisition of a second language, and learning in extension.The purpose of this bachelor is to examine how school librarians work with multilingual students in junior high school, and what they consider to be their roles in this context.Confirming previous research, mediation of information and promotion of reading was a central task to the school librarians we interviewed.

<- Föregående sida 18 Nästa sida ->