Sök:

Sökresultat:

423 Uppsatser om Seasoned Equity Offerings - Sida 29 av 29

Food traceability system for Swedish origin food items : an assessment of the application ?våga fråga - få en bonde på köpet? from a farmer perspective

In June 2013 a debate concerning the consumers? right to a label of origin on food packages was held in the Swedish parliament (www, Riksdagen, 2014). The debate was sparked by some food scandals where labelling was falsely used, claiming something that was not true ? the horse-meat scandal, frozen strawberries infected by Hepatitis A, pork sold as beef, etc. These cases were not only wrong in terms of food safety, but also fraudulent and threating consumers? right to fair origin labelling.

Is Home State Taxation a step forward for SMEs? An SME?s ability for growth and integration in the EU after the HST tax reform

Small and Medium sized Enterprises (SMEs) within the European Union are currently facing many challenges one being access to financing due to high risk and probability of default, another being cross-border taxation issues with double taxation and information asymmetry. Since the aim within the EU is to be the most competitive and dynamic knowledge-based economy in the world with sustainable economic growth and social cohesion it is essential that the EU operates as a single market. Despite this need, harmonization continues to be far from achieved in the area of direct taxation which also affects the integration and growth opportunities for SMEs. In the Agenda for Entrepreneurship, the Home State Taxation regime, which is based on formula apportionment, has been proposed by the Commission as one option in order to mutually recognize the different Member States? taxation systems to facilitate cross-border activities and reduce ?red-tape?.

Ett starkt varumärke når fram

Den ökade betydelsen av att som företag ha ett starkt varumärke för att synas på marknaden har inneburit att det läggs ner allt mer tid och resurser på varumärkeshöjande aktiviteter inom företagen. Den växande virtuella världen och den ökade handeln på Internet har i kombination med vikten av ett starkt varumärke skapat en komplicerad situation. Vagabond är ett svenskt varumärkesproducerande skoföretag som har ställts inför de möjligheter och svårigheter som den ökade Internetanvändningen har inneburit. Expansionen genom försäljning via återförsäljare på Internet har inneburit att svårigheterna med att kontrollera hur varumärket framställs på olika sidor på Internet har ökat. Den totala skokonsumtionen har ökat de senaste åren och konkurrensen på skomarknaden har blivit stor, vilket bidrar till att vikten av att sticka ut blir allt större.Syftet med vår studie är att förklara hur det varumärkesproducerande företaget, i vårt fall Vagabond, arbetar med att framställa och bevara sitt varumärke och vidare hur de Internetbaserade återförsäljarna resonerar kring sina produkters varumärken.

<- Föregående sida