
Sökresultat:
188 Uppsatser om Screen basin - Sida 13 av 13
Hjältar med låg lön : En studie om en ?yrkessåpas? påverkan på personalens motivation
The amount of television entertainment of the character ?reality program series? has increased on Swedish television, because of this it could be generally considered that television entertainment is in a ?reality series era?. In recent years so called ?work soaps? have become very popular. This is a television series, where through the TV screen; we have the possibility to view ordinary people in their daily lives and often dramatic work.
Knowledge and focus, a condition for continuing sales growth
Problem discussion:
To be competitive in a changeable environment, as the video surveillance market, in a time when the company and the market grow with almost 40% yearly, the sales organization must be well trimmed and effective. Knowledge about customers’ needs and what makes success are essential parts of the progress. Sales Product Management (Sales PM) is a new group at Axis with the main task to support local sales offices around the world in their work with different sales projects. Because of the number of ongoing projects Sales PM needs to be able to screen among these and focus on those where their help will be most valuable for the company. At the same time they have to know which kind of support their sales offices want and need.
Framtagning av en förebyggande åtgärd mot kriminalitet vid lastbilstransporter
Boberg at Scania CV AB. The purpose was to investigate the technical and customer oriented possibilities for the development of a transport security measure against cargo crime, which is a growing problem in Europe. The main goal was to develop a concept that is possible to implement in the Scania CV AB Fleet Management System. Another goal was to develop a security model that will be used as a tool during Scania CV AB?s future development projects of transport security concepts.The work was divided into three main parts: a background study, handling cargo crime, transport security Scania CV AB trucks and market analysis, a stakeholder investigation including a questionnaire and interviews, and a concept development session.
Knowledge and focus, a condition for continuing sales growth
Problem discussion:To be competitive in a changeable environment, as the video surveillance market, in a time when the company and the market grow with almost 40% yearly, the sales organization must be well trimmed and effective. Knowledge about customers? needs and what makes success are essential parts of the progress. Sales Product Management (Sales PM) is a new group at Axis with the main task to support local sales offices around the world in their work with different sales projects. Because of the number of ongoing projects Sales PM needs to be able to screen among these and focus on those where their help will be most valuable for the company.
Utformning av ett digitalt träningstillbehör för rullskidåkning
Ro Rollytech AB är ett företag med visioner om ett nytt träningssystem för rullskidåkare, där åkaren ska kunna samla in data under träning/tävling och sedan få möjligheten att utvärdera denna efter passet. I ett samarbete mellan Luleå tekniska universitets avdelning för Industriell design och Institutionen för systemteknik fick Rollytech under våren 2006 chansen att påbörja arbetet med sin idé. Ett digitalt träningstillbehör skulle utvecklas utrustad med en touch screen för navigering och med teknik som skulle möjliggöra trådlös kommunikation mellan träningstillbehöret och en rullskida. Den rullskida som skulle användas var en ny del av Rollytechs sortiment: en skida i glasfiberkomposit som Rollytech samtidigt hade under utveckling i företagsorten Öjebyn. Arbetet med att ta fram tillbehörets skal skedde genom ett examensarbete av Alexandra Teterin och Erika Hedvall som avslutning på deras studier i Industriell design.
Utformning av ett digitalt träningstillbehör för rullskidåkning
Ro Rollytech AB är ett företag med visioner om ett nytt träningssystem för
rullskidåkare, där åkaren ska kunna samla in data under träning/tävling och
sedan få möjligheten att utvärdera denna efter passet. I ett samarbete
mellan Luleå tekniska universitets avdelning för Industriell design och
Institutionen för systemteknik fick Rollytech under våren 2006 chansen att
påbörja arbetet med sin idé. Ett digitalt träningstillbehör skulle
utvecklas utrustad med en touch screen för navigering och med teknik som
skulle möjliggöra trådlös kommunikation mellan träningstillbehöret och en
rullskida. Den rullskida som skulle användas var en ny del av Rollytechs
sortiment: en skida i glasfiberkomposit som Rollytech samtidigt hade under
utveckling i företagsorten Öjebyn. Arbetet med att ta fram tillbehörets
skal skedde genom ett examensarbete av Alexandra Teterin och Erika Hedvall
som avslutning på deras studier i Industriell design.
Att spara eller inte spara? : En kvantitativ enkätstudie av informationslagringssystem för vetenskapliga artiklar
Abstract PurposeThis thesis aims to focus on how master students administer scholarly articles after they have found them. The purpose of the study is to detect how and to what extent people administer their articles from a personal information management-perspective (PIM).MethodTo answer the research questions, a web-based questionnaire survey was distributed which was announced to around 2,000 master students from different universities in Sweden. Most of the items in the survey focused on individual storage methods. The respondents were asked to rate the frequency of their different information administration behaviors on a seven level Likert-type-scale. Subsequently, items concerning specific information administration behaviors were posed, followed by questions on the respondent's sociodemographic status.
Kommer snart i 3D : En jämförelse mellan 1950-talets och samtidens 3D-trailrar
Denna uppsats handlar om filmtrailrar, och mer specifikt trailrar som marknadsför 3D-filmer. Syftet är att lyfta fram ett till stora delar outforskat ämne och undersöka likheter och skillnader i konventioner mellan trailrar från 50-talet och moderna trailrar.Frågorna jag ämnar svara är: Hur marknadsför moderna, samtida trailrar 3D-teknologin? Finns det gemensamma konventioner och stilistiska grepp som är genomgående för dessa trailrar? Vad finns det för likheter respektive skillnader i konevntioner och grepp? Vad har förändrats i marknadsföringen av 3D-teknologin sedan 1950-talet?Forskningsfältet trailrar är till stora delar outforskat, men mitt arbete lyfter fram några studier som gjorts. Kernan har skrivit en bok om trailrar i allmänhetoch utformat tankar och resonemang om vad en trailer är. Hon utgår ifrån ett retoriskt synsätt och menar att det går att utläsa hur studior via trailrar "talar" till publiken.