
Sökresultat:
553 Uppsatser om Schema-incongruent advertising - Sida 24 av 37
Fånga deras hjärtan : En studie om hur företag på ett effektivt sätt skapar långvariga kundrelationer i modebranschen
Media society is under a constant development and in line with this change, firms must adapt to the market. We have investigated what fashion companies in fact are doing to communicate in the dynamic market. We wanted to find out how to communicate and how they can market themselves in a new and innovative way to create long-term customer relationships. We have used a theoretical frame of reference based on marketing communication, fashion marketing, branding and relationship marketing theories. We have assumed four themes throughout the survey which are: customer contact and relationships, emotion in communication, branding and relational communication.
Fallolyckor i äldre personers egna hem : en retrospektiv registerstudie
Syftet med studien var att undersöka hur fallfrekvensen var fördelad mellan män och kvinnor, hur antalet fall var fördelade i åldersgrupperna över respektive under 80 år, när de flesta fallolyckor i det egna hemmet inträffade och om fallen medförde några konsekvenser.Studien var en retrospektiv registerstudie och inkluderade fall hos personer i eget boende med trygghetslarm och/eller hjälp av nattpatrull. Fallolyckorna registrerades på ett instrument som var speciellt utvecklat för projektet. Data från en sex månaders studie med totalt 510 fall av 213 individer analyserades. Resultatet visade att det var främst äldre personer över 80 år som föll och som hamnade på sjukhus. Fallen inträffade oftast förmiddagar och eftermiddagar.
Borta bra, men hemma bäst: En undersökning av egna och köpta medier
The rise of social media has put a focus on the division of owned, paid and earned media, where earned media has recently been hyped at the expense of owned and paid media. Due to a novel area we examine the differences and effects of using owned and paid media, specifically for packaging versus newspapers. Owned and paid media showed no significant differences regarding credibility, persuasion and perceived commerciality, which restored owned media?s status, especially since owned media is more cost efficient. The effects of allowing ads for external brands on the owned medium were also studied.
Att leva med sin skuld : protagonistens moraliska utveckling i Albert Camus' Fallet
I den här uppsatsen analyserar jag protagonisten Jean-Baptiste Clamences moraliska utveckling i Albert Camus? roman Fallet. Jag använder A.J. Greimas aktantmodell och dennes utveckling av Vladimir Propps funktionsanalys för att nå mitt syfte. Jag föreslår även en kombination av de båda teorierna till ett schema, aktantfunktionsschemat, som jag använder för att tolka Clamences moraliska utveckling.Genom aktant-funktionsanalysen visar det sig hur Clamence gradvis djupnar och växer fast i sitt fall och sin skuld.
Ansökan om körkortstillstånd via Internet
Länsstyrelsen i Stockholms län hade en projektidé som gick ut på att det skulle skapas en Internetbaserad ansökan för körkortstillstånd med behörighet B, inklusive hälsodeklaration. Även en optiker skulle kunna fylla i ett synundersökningsformulär via webben. Dessa skulle sedan knytas ihop för behandling av den Länsstyrelse där den sökande bor. Alla personer som skall använda tjänsten måste inneha ett personligt medborgarcertifikat som används för elektronisk signering av ansökan. Optikern behöver ett företagscertifikat för att identifiera sig.
Sinnesmarknadsföring : Ett effektivt verktyg för folkbibliotek?
Sensory marketingAn effective instrument for libraries? We are living in a world of constant communication and information and because of that, marketing in general seem to have no distinctive effect. Consumers become overwhelmed by all the advertising messages. Due to this, it is clear that organizations like libraries must create a deeper and more personal connection to increase user satisfaction and foster the use of services, among both users and potential users. One way to achieve this is to make use of all the emotional elements of a product or a service.
Logotypiskt : En studie om hur digitaliseringen harförändrat logotypers utseende
In this study we are seeking to discover the norms in the design of logotypes and how they havechanged over time. To achieve this we have chosen to analyze the logotypes of twenty companies withthe largest expenditure on advertising in Sweden. We mapped chosen design attributes within the logoto discover the similarities and then we selected the five oldest brands to analyze how their logos havechanged over time. The design changes in the logotypes over time is can be related to the changingattitudes of the general public and the designers ambitions to draw on convention to create iconic designthat will spark brand-recognition. However many changes can?t be directly explained through changesin convention.
Kandidatuppsats 2005/2006 : Utvärdering av arbetstidsmodeller inom handikappsomsorgen i Ronneby kommun
Flexibilitet är ett hett ämne i diskussioner kring arbetsmiljö och i det här arbetet presenteras en undersökning gjord kring just flexibla arbetskontrakt inom handikappsomsorgen i Ronneby kommun. De grupper som deltagit har varierande grad av flexibilitet i sina arbetstidsmodeller och undersökningen har främst gått ut på att se om flexibiliteten påverkar stressnivå och upplevt självbestämmande hos personalen Resultaten tyder på att en hög grad av självbestämmande ger en låg arbetsrelaterad stressnivå och även att en ökad grad av flexibilitet i arbetskontrakten bidrar till just detta.Undersökningen genomfördes med enkätutskick till personalgrupperna i två omgångar, i december 2004 och i april 2005, enkäter skickades även till två kontrollgrupper i Karlskrona kommun. Enkäterna skickades två gånger då en arbetsgrupp i Ronneby böt arbetstidsmodell vid årsskiftet 2004/2005 och fick avsevärt mer flexibilitet i sitt schema. Det var därför intressant att studera hur förändringen påverkade gruppen. Samtal har också genomförts med personalgrupper, enhetschefer, projektledare och fackligt ombud efter första enkätutskicket för att få en vidare bild av organisationen.Från svaren på enkäterna kan slutsatsen dras att mer flexibla scheman ger en lägre upplevd stress.
Skönhet kommer från Photoshop - En studie om effekter av retuscherade modeller i reklam
There are widespread discussions about the use of retouched models in media, ranging from bloggers to legal decision-makers. Research shows that there are negative psychological effects on especially females being exposed to idealized, retouched model images. The purpose of this paper is to explore the effects of using retouched models in advertising from a marketing perspective, based on attitudes, perceived quality and purchase intentions.Based on theories about attractiveness, halo-effects and social comparison, an experimental study was done, investigating the different responses on above mentioned parameters to advertisements showing either retouched model images or non-retouched model images. Initially it was also tested if the retouched models were seen as more attractive than the non-retouched models. The results showed almost no differences between the reactions to the advertisements with retouched models compared to the advertisements with non-retouched models, when all respondent groups were analyzed together.
ATT VARA ELLER ICKE VARA? - En studie om effekter av kongruensnivå mellan personalklädsel och varumärket
Many companies have a specific dress code in the workplace. In some companies, the code is not very extensive, while other companies have uniform requirements. What is little understood however, is what effect different staff clothing might have on consumer response in terms of satisfaction, purchase intent, attitude, interest and so on. Some limited research has shown how different levels of congruence between individuals in their marketing, and the brand they are representing, can affect customers. To avoid any wrong focus in marketing it is key to understand the knowledge gap on the potential impact the personnel in the store have on its customers.
"För man lär genom leken" : En studie kring förskollärares syn på leken som ett pedagogiskt verktyg i barnens lärande.
The purpose of this study was to analyze recent appropriations of works of art in advertising. Why was art infused into magazine advertisements, how were the works of art tampered with to achieve commercial goals, how well did they function together with the ad copy? What did these advertisements want? What did the artwork contribute to the commercial message? These were some of the questions asked in the study that involved a closer look at four appropriations: one based on a battle painting by the Swedish 1900th century artist Carl Wahlbom, with a commercial message printed on top; one a collage including an 18th century portrait of Marie Antoinettte by Elisabeth Vigée-Lebrun; one advertisement was influenced by Dutch 1700th century still lifes, and, finally, one paraphrased Velázquez?s famous painting Las Meninas from 1655. Companies behind the advertisements featured a Swedish trade journal, a fashion exhibition in Paris, a shop for kitchen utensils in Stockholm, and an up-scale department store in Madrid.The ads, in different ways based on works of art, were evaluated as reasonably successful commercial messages. These ads, however, hardly qualified as works of art in their own right ? if that was the intention.
När jag dokumenterar har jag ryggen fri. Om omvårdnadspersonalens upplevelse av social dokumentation.
Syftet med denna studie är att belysa hur upplevelsen gällande dokumentation bland personal inom hemvården ser ut. Detta gjordes genom en kvalitativ studie med sex slumpmässigt utvalda ur personalen på tre arbetsplatser inom en medelstor stad i Sverige. Den huvudsakliga faktorn som formar upplevelsen gällande dokumentationen bland personal tenderer att vara hur arbetstiden är fördelad, då ingen specifik tid till detta finns utsatt i deras schema. Detta verkar vara ett stressmoment bland personalen. Vikten av kunskap, både gällande möjligheten till att använda de redskap som finns tillgängliga inom arbetsplatsen samt tillräckliga språkkunskaper för att ordentligt kunna dokumentera har även nämnts som viktiga faktorer.
Patienters upplevelser av den individuella vårdplanen, Min vårdplan : En intervjustudie
Syfte: Undersöka huruvida patienterna känner att den individuella vårdplanen de har fått har varittill nytta och vilka upplevelser de har kring den. Metod: En deskriptiv kvalitativ studie medsemistrukturerade intervjuer genomfördes höstterminen 2013 vid Uppsala Universitet i samråd medRegionallt Cancercentrum. Informanterna i studien var patienter med bröstcancer ochkolorektalcancer vid Akademiska sjukhuset i Uppsala och Gävle sjukhus som använt denindividuella vårdplanen. Resultat: Samtliga patienter kände att den individuella vårdplanen varpositiv och till hjälp, men flera önskade mer och djupare information. Av de sex patienter somintervjuades var samtliga nöjda med sin kontaktsjuksköterska.
Genusperspektiv på bilderböcker ? en kvalitativ analys av Bokjuryns utvalda bilderböcker för år 2005
The purpose of this Master?s thesis is to examine if there is any gender role stereotyping conveyed in recent children?s picture books. The picture books examined are the ten most popular which are selected by a combination of Bokjuryn in Sweden, 2005, and children voting. Furthermore there is a winner each year. The investigation concerns how protagonists, girls and boys, are portrayed and, moreover, if there are any breaches of traditional gender patterns.
Porträttering av förorten Tensta
The purpose of this study was to investigate hove some suburban areas image is shown to the public in the media coverage of suburban areas, and this is why I in this paper want to look more closely at the image of Tensta in the news media and how people in Tensta perceive themselves. News media has a very important role in the creation of human worldview. It influences our own identity and affects what a person believes is the difference in us and them. In the post-colonial theory, identity creation is a central role in philosophy, us and them. Based on the above purpose, I formulated an overall main question that this essay should answer.