
Sökresultat:
6338 Uppsatser om Risk perception - Sida 40 av 423
Country of Origin som marknadsföringsinstrument
Titel: Country of Origin som marknadsföringsinstrument- Om betydelsen av ursprungsland vid marknadsföring i ett internationellt perspektiv Problem: Vilken betydelse har ursprungsland (COO) för konsumentens köppreferenser? Går det att upptäcka skillnader i COO-begreppets betydelse för produkter med hög respektive låg upplevd risk? Syfte: Att kartlägga och förstå fenomenet ursprungsland/Country of Origin vid marknadsföring i ett internationellt perspektiv Metod: Genomgång och översikt av för kunskapsområdet relevant aktuell litteratur. Kvantitativ undersökning av betydelsen av COO för svenska konsumenters köppreferenser vid hög respektive låg upplevd risk. Slutsatser: COO är en av flera faktorer som medverkar till att påverka konsumentens köpbeslut. Betydelsen av COO som determinant i köpbeslutsprocessen ska inte överskattas, men går heller inte att avfärda.
Integrated Risk Management - från teori till praktik
Bakgrundsbeskrivning: Traditionellt har risk betraktats som något negativt ocholika typer av risker har hanterats av olika funktioner. Sedan ett antal år har IntegratedRisk Management (IRM) utvecklats som koncept för riskhantering. IRM innebärsamordning och integration av riskhanteringsarbetet. Problemställning: I vissa länder har lagstiftning tvingat företag att implementerasystem som IRM, men det råder fortfarande viss oklarhet i vilka motiven ocheffekterna är. Vi frågar oss därför vilka anledningar det finns att använda IRM? Vad ärmålsättningen och motiven? Vilket värde (effekter) skapar det egentligen för företaget?Vidare saknas det studier i vad IRM innebär i praktiken, särskilt erfarenheter frånnordiska företag.
Riskfaktorer för Staphylococcus aureus i mjölk och på has hos mjölkkor :
Mastitis is the most common disease of dairy cows. Mastitis can be painful for the dairy cow and causes economical losses for the farmer. These losses are due to decreased milk production, more working hours for the farmer, treatment costs and possible costs due to culling of the cow. The udder inflammation, mastitis, is often caused by bacteria infection. One of the most common bacteria found to cause mastitis in Sweden is Staphylococcus aureus (S.
Grannspråksundervisning, ett uppnått mål? : En studie om lärares prioritering i svenskundervisning på högstadiet
Syftet med uppsatsen är att undersöka hur svenska pensionsfonder presterat under perioden 2005-01-01 till 2009-12-07. Detta vill vi undersöka då det sker stora förflyttningar av pensionskapital i stundande tid inom det svenska pensionssystemet. Undersökningen innehåller ett urval på 25 svenska pensionsfonder hos sju av de stora svenska pensionsförvaltarna. Fyra fondtyper har använts i undersökningen: En aktiefond, en blandfond och två olika räntefonder. Utifrån historisk data har vi tagit fram avkastning och risk för aktuell tidsperiod hos fonderna.
Hur doftar parfymreklamen? : En Studie i hur man kommunicerar doft genom bild i parfymreklamen
With the help of image analysis and scent theory, we have made an analysis that explains how the perfume smells in advertising. There are many different factors that play a role in our perception of smell by image. We have found that using the connotations we can get a sense of the scent. What helps us along the way, the colors, the women and the environment. From this one different conclusions are mad and we create a scent sensation..
Tweens' uppfattade värde av ett varumärke : - en studie av konsumenter 10-14 år och hur de relaterar sig till ett varumärke
Background:The value a consumer connect with a certain brand and its design differ from person to person. This value ought to be investigated. Why does people buy expensive things when there are cheaper alternatives? Is it brand equity and/or the perception of a brand?s value that make a difference? People strive to show themselves and to perform through products, which makes it interesting to see to the perceived value of design.Tweens is a group of consumers that are easily influenced to consume products by their surrounding. To choose clothes, shoes and other products after what your surrounding?s demand, is a way of adapting yourself to society.
Risk och osäkerhet i vindkraftsinvesteringar : Hur företagens investeringsbedömning påverkas av deras syn på risk och osäkerhetsfaktorer
Nyckeln till ett framgångsrikt och värdefullt företag är att göra bra investeringar eftersom det är investeringarna som skapar den avkastning som dess ägare får som ersättning (Froot, et al., 1994). Om företaget strävar efter att göra värdemaximerande investeringar måste de därför bedöma vilka investeringar som kan tänkas generera en avkastning som är större än kostnaden för kapitalet som investeras (Brealey, et al., 2014). Detta är den teoretiska grundregeln för all investeringsbedömning (Brealey, et al., 2014). Men eftersom framtiden är fylld av risk och osäkerhet är bedömningen av en investerings ekonomiska värde ingen enkel sak (Sandahl & Sjögren, 2005).I företagens strävan att tämja denna risk och osäkerhet har Mikes (2009;2011) identifierat två olika kulturer, den beräknande kulturen och den visualiserande kulturen. Dessa kulturer präglas av sin syn på vad som är meningsfullt att sannolikhets bedöma och vad som inte är meningsfullt att sannolikhets bedöma (Mikes, 2011).
Value at Risk med Extremvärdesteori - En Studie av Råvaror
Det idag väldigt populära riskmåttet Value-at-Risk (VaR) kan beräknas på många olika sätt. En metod som använder sig av extremvärdesteori (EVT) för att estimera VaR utvecklades under 1990-talet som ett alternativ till de traditionella VaR metoderna. EVT fokuserar på fördelningens svans, eftersom det är här de extrema observationerna uppträder. I denna studie undersöker vi hur framgångsrik extremvärdesmetoden är när det kommer till att estimera VaR för råvaror, en typ av tillgång som karakteriseras av att vara extremt volatil och därmed speciellt svår att riskbedöma. Våra resultat pekar på att extremvärdesteorin erbjuder ett intressant alternativ när man önskar att estimera VaR för volatila råvaror.
Visuellt typinstrument : en metrologisk studie
Visual Type Instrument - VTI, is a tool containing a typeface and a set of geometric calculations that generates numerical data in spreadsheets. The data is determined from the typefaces visual dimensions and is used to calculate leading, type size, margins and format. The aim is to offer, for all of those working with typography and design, a practical way to manage text, image and format in relationship to visual size. Instead of using point measurements, VTI uses a new device called Edo. An Edo is the same as one twelfth of a millimetre.
Alla vägar leder till motivation? : -En fallstudie om motivation på kunskapsintensiva företag
Background: Motivation is a subject that is on everyone's lips in today's knowledge-intensive firms. What is motivation and what are we motivated by? We will, through three case studies, be grappling with the notion to clarify how managers and employees' perception of the concept is different, or possibly similar. Furthermore, the thesis examines whether the theory and practice of motivation are consistent with each other. Purpose: The purpose of our study is to seek understanding of what management within an organization believes are motivating their staff as well as how the staff perceive themselves be motivated by. We ask ourselves if organizations is up to date with the development of what motivates people.
IP-telefoni - En explorativ studie om vad som påverkar konsumenters användande av IP-telefoni:
Despite the fast growing development of IP-telephony services, only a small number of people in Sweden use them. Of the total amount of fixed telephony subscriptions, maximally five percent are based on IP-technology. Through an exploratory study, the main purpose with this thesis is to identify factors that influence the use of IP-telephony on the consumer market, and the factors? internal relationships. The thesis also has two sub-purposes: firstly, chart the supply of IP-telephony services and secondly, discuss what IP-telephony services that are requested by today?s customers in the future.
IP-telefoni - En explorativ studie om vad som påverkar konsumenters användande av IP-telefoni
Despite the fast growing development of IP-telephony services, only a small number of people in Sweden use them. Of the total amount of fixed telephony subscriptions, maximally five percent are based on IP-technology. Through an exploratory study, the main purpose with this thesis is to identify factors that influence the use of IP-telephony on the consumer market, and the factors? internal relationships. The thesis also has two sub-purposes: firstly, chart the supply of IP-telephony services and secondly, discuss what IP-telephony services that are requested by today?s customers in the future.
Bedömning av kunders uppfattningar och konsekvenser för strategisk utveckling :
This project has been created with the assistance of Fredells. Fredells is a Stockholm based company with a focus on the retail of building products. Fredells also produces prefab- or prefabricated products which are either completely or partially ready for assembly the moment they arrive to the building site. These prefab-products are primarily delivered to customers within the Stockholm region. The building industry is a conservative market where the incentive to changes has been relatively low compared to other industries.
Höjning av vattennivån i Mälaren : Ett hot mot Stockholms centrala delar vid en framtida klimatförändring?
In today?s World is climate change an important and hot topic. Climate scenarios for Sweden show a warmer climate, especially during the autumn, winter and spring. The same climate scenarios also show that the precipitation will increase during this part of the year, however, during the summer the opposite is expected to occur. The purpose of this essay is to examine how future climate change will affect Stockholm especially the expected increase in precipitation, which may lead to a rising level of the Lake Mälaren. During 2000/2001 was Stockholm hit by a flood. This flood nearly resulted in major consequences and showed that there were significant risks for the city of Stockholm and increasing precipitation will result in even more water in the drainage systems of Lake Mälaren. The results presented here show that it is important to increase the drainage capacity of Lake Mälaren in order to reduce the risks of flooding in the central parts of Stockholm.
Hellre överkvalificerad än undersysselsatt - om övergångsfrekvensen till högre utbildning i Sverige under 80 år
This essay aims to explain the fluctuations in the Swedish transition rate to higher education between 1923 and 2002. With theories of human capital, and screening, as points of departure, seven variables are selected and their correlation with the transition rate investigated by use of graphs and tables. The variables are unemployment, youth unemployment, the supply of academics, cohort size, number of high school graduates from programs preparing for ensuing studies, relative wage trends for worker categories with differing levels of education, and structural phase. Results show that no single variable nor the theories of human capital or screening can explain the fluctuations in transition rate in full. Instead I propose a theoretic model which amalgamates the above and places risk aversion as the driving force behind the individual?s educational decision.