Sök:

Sökresultat:

183 Uppsatser om Revenue diversification - Sida 2 av 13

Intäktsredovisning i tjänsteföretag ? En studie över olikheterna i intäktsredovisningen för onoterade tjänsteföretag med liknande tjänster

Laws, regulations and generally accepted accounting principles hold options on how companies should recognize revenue. Generally accepted accounting principles are determined by standard-setting bodies as the Accounting Standards Board and the Financial Supervisory Authority, which is influenced by international standard-setting bodies as the IASB. Service revenue is generally recognized when performance is completed, but there are variations in when a performance is considered complete. The different accounting options available create difficulties in comparing companies over time and between companies, which in turn creates difficulties to achieve a true and fair view. By clarifying what methods and principles in accounting for service income the unlisted companies in Sweden are using and why these differences exist, we have been able to study how the comparability and the true and fair view is affected by these differences. The aim was to study the underlying factors that companies do their financial report differently.

Inta?ktsdiversifiering i europeiska bankverksamheter : En studie om provisionsinta?kternas effekt pa? aktiemarknadens va?rdering och variationen i aktiepriserna

Denna studie underso?ker hur inta?ktsdiversifiering i europeiska bankverksamheter pa?verkar aktiemarknadens va?rdering och variationen i aktiepriserna. Europeiska bankverksamheter har sedan mitten pa? 1980-talet expanderat mot tja?nster som genererar provisionsinta?kter eftersom den historiska uppfattningen har varit att inta?ktsdiversifiering kan minska variationen i vinsterna och potentiellt o?ka marknadsva?rderingen.Effekten av inta?ktsdiversifiering studeras utifra?n OLS-regressioner pa? paneldata som besta?r av 103 bankverksamheter fra?n 24 la?nder i Europa fo?r perioden 2005 till 2012. Aktiemarknadens va?rdering och variationen i aktiepriserna bera?knas utifra?n data o?ver aktiepriser och fra?n bankverksamheternas finansiella rapporter.

Med överlevnad som bonus : fria teatergruppers marknadsföringsstrategier

Background: The theater market has matured ? supply now exceeds demand. Government funds are on a decrease, replaced by other means of financing. The city of Stockholm will be introducing a bonus system that will benefit independent theater groups that succeed to increase their revenue and attendance. Hence, the audience will play an even greater role, a tendency some free theater groups come to terms with by interacting with the audience to create value.Thesis statement: What factors lead to the long-term survival of the independent theater groups, allowing them to benefit from the imminent bonus system?Purpose: To analyze and evaluate the marketing strategies of the independent theater groups, in reference to their capability of long-term survival through value creation along with the audience, thereby increasing attendance and ticket revenue.Methodology: The study combines quantitative and qualitative approaches and methods.

IFRIC 15 : och dess påverkan på byggföretagens intäktsredovisning

The number of studies on IFRIC 15 is very limited. The available studies have either been conducted before the introduction of IFRIC 15 or at an early stage of the implementation. This study examines IFRIC 15s practice from a longer perspective. The purpose of this study is to explain the effect that the interpretation IFRIC 15 has had on accounting objectives and qualitative characteristics of the revenue recognition of Swedish construction companies. The study will also analyze whether the construction companies has changed their perception of IFRIC 15 after applying it form a longer time perspective.

Se för att lära

Inledning: Stockholm står idag inför en breddning av hotellutbudet, hur förhåller sig hotellen till den ökande konkurrensen? Kommer hotellen att förändra prisstrategierna och kan eventuella prisförändringar leda till ett priskrig?Syfte: Syftet med studien var att titta på hur olika hotell skiljer sig i prissättning och få insikt kring priskrig och om det kommer uppstå då konkurrensen ökar.Metod: Enkätstudie med viss kvalitativ metodundersökning har använts, på grund av flexibel och hanterbar data som svarar på syfte och frågeställning. Teoretisk data har inhämtats från artiklar och publicerade böcker. Det har även använts artiklar för att påvisa ämnets aktualitet. Tio Revenue Managers (RM) har intervjuats.

Måltiden som möte och pedagogisk resurs

Inledning: Stockholm står idag inför en breddning av hotellutbudet, hur förhåller sig hotellen till den ökande konkurrensen? Kommer hotellen att förändra prisstrategierna och kan eventuella prisförändringar leda till ett priskrig?Syfte: Syftet med studien var att titta på hur olika hotell skiljer sig i prissättning och få insikt kring priskrig och om det kommer uppstå då konkurrensen ökar.Metod: Enkätstudie med viss kvalitativ metodundersökning har använts, på grund av flexibel och hanterbar data som svarar på syfte och frågeställning. Teoretisk data har inhämtats från artiklar och publicerade böcker. Det har även använts artiklar för att påvisa ämnets aktualitet. Tio Revenue Managers (RM) har intervjuats.

Public WLAN - The interaction between venues and WISPs

Purpose: The purpose is to research different co-operations between venue owners and WISPs, when WLAN is deployed in a public space. The aim is to establish viable business models for the interaction between the two vital actors in the public WLAN industry. In this work, the advantages and disadvantages of revenue and cost sharing will be defined, along with technical and commercial issues that need to be resolved. Methodology: A number of case studies of the current situation have been conducted in the most attractive venues for WLAN, airports. As the public WLAN market had most widespread adoption and is most mature in the USA, case airports were chosen both there and in Scandinavia.

Prissättning på hotellrum i Stockholm då konkurrensen ökar: Kommer ett priskrig uppstå

Inledning: Stockholm står idag inför en breddning av hotellutbudet, hur förhåller sig hotellen till den ökande konkurrensen? Kommer hotellen att förändra prisstrategierna och kan eventuella prisförändringar leda till ett priskrig?Syfte: Syftet med studien var att titta på hur olika hotell skiljer sig i prissättning och få insikt kring priskrig och om det kommer uppstå då konkurrensen ökar.Metod: Enkätstudie med viss kvalitativ metodundersökning har använts, på grund av flexibel och hanterbar data som svarar på syfte och frågeställning. Teoretisk data har inhämtats från artiklar och publicerade böcker. Det har även använts artiklar för att påvisa ämnets aktualitet. Tio Revenue Managers (RM) har intervjuats.

Tummen upp eller ner för kritik? : Restaurangchefers och restaurangpersonals användning av privata gästomdömen och professionell kritik

Inledning: Stockholm står idag inför en breddning av hotellutbudet, hur förhåller sig hotellen till den ökande konkurrensen? Kommer hotellen att förändra prisstrategierna och kan eventuella prisförändringar leda till ett priskrig?Syfte: Syftet med studien var att titta på hur olika hotell skiljer sig i prissättning och få insikt kring priskrig och om det kommer uppstå då konkurrensen ökar.Metod: Enkätstudie med viss kvalitativ metodundersökning har använts, på grund av flexibel och hanterbar data som svarar på syfte och frågeställning. Teoretisk data har inhämtats från artiklar och publicerade böcker. Det har även använts artiklar för att påvisa ämnets aktualitet. Tio Revenue Managers (RM) har intervjuats.

Reglering av naturgasdistributörer : En undersökning av benchmarking på marknaden för naturgasdistribution

This paper discusses the advantages and disadvantages of using different benchmarking models to measure and compare the efficiency of Swedish gas distributors. It also discusses to which extent the results of a benchmarking study should influence the revenue-cap which will be implemented in the gas distribution sector in Sweden from year 2011. The discussion is based on arguments from both theory and practical applications of benchmarking. The results suggest that benchmarking Swedish gas distributors against distributors in another country using a parametric model is most favorable, but the reliability will be increased if non-parametric models are used also. Partial and total productivity measures could be used to confirm results of other benchmarking analyses.

Markering och risning av basvägar inom slutavverkningstrakter : en intervjustudie hos maskinförare och planerare

In an attempt to prevent ground damage and to reduce harvesting costs, StoraEnso's districts Värmbodal and Fryken, selected a number of final felling areas where the base roads have been marked by planners in the districts. The parties involved in the experiment are mainly planners, harvester operators and forwarder operators. The purpose of this paper is to determine the findings of this trial and to find cost savings or lost revenue. This has been done with a sample of interviews from the involved parties who logged the chosen felling areas. Literature about the interview process has been used to facilitate data collection, interpretation and analysis of the material. If we look at profitability based on assumed income and expenditure, revenue per MWh would be 63 SEK.

Evaluating the effects of a tax increase : how the Swedish demand for snus will react to the new tax increase proposed by the government

This thesis deals with the concept of how price affects demand for a good by estimating various price elasticities of demand for snu sold in Sweden. Information was gathered on price development for snus and cigarettes as well as sales data from Swedish Match, the largest supplier of snus in Sweden. Income-, price- and cross-price elasticities were estimated based on log-log regression. Results show that snus is an inelastic good since the coefficient for price of snus was -0.536. This proved that a 1% increase in price causes a 0.536% decrease in quantity demanded.

Effekt på värdeutfallet av sågad vara vid övergång från 30 till 60 cm moduler : - en fallstudie av Moelven

The purpose of this study is to explain how the value of sawn wood changes when sawn wood are cut in 30 respective 60 cm lengths. The raw material into the saw mill will mainly be bucked in 30cm and 60 cm modules. There will also be two alternatives where the timber will be bucked special lengths, 370, 490 and 550 cm but also in 490 and 550 cm.The method used for the study is to simulate both cutting and sawing the woods. For cutting the simulator Timan is used and for sawing the simulator Timberopt is used. When data is generatedfrom the simulators, calculations of some key figures is done and also how much the revenue need to be increased for the sawn wood in order to cover for the increased costs of changing sawn woodfrom 30 cm to 60 cm modulesThe conclusion is that the single biggest reason, impacting the value of the sawn wood is the cutting at the saw mill.When going from 30 to 60 cm modules, the impact will be that the customers to the saw mill must pay more to increase the revenue by at least 10% for the sawn wood in order to justifice the changein production.It is also possible to increase the value of the products further by bucking the timber in three lengths, 370, 490 and 550 cm, in order to get 12 % increase of the share of longer sawn wood (>= 480 cm)..

Internationell Diversifiering - En studie om korrelationsmönster mellan tillväxtmarknader och utvecklade marknader

Purpose: We have three purposes that will answer our problem questions. Our first purpose is to identify how diversification effects for investors changed between emerging markets and developed markets in the period 1996-2010. Our second purpose is to examine the two crises, IT and financial crisis, and if the correlations between these two crises have changed. Our third purpose is to examine to what extent the Swedish stock market was influenced by other markets in the period 1996-2010, the IT and financial crisis.Methodology: The method is based on an analytic model consisting of two tools; Regression- and Correlation analysis. The Regression analysis will be used when investigating if a change in a foreign stock market affects a change on the Swedish stock market.

Jordbrukets roll i utveckling - med speciellt fokus på Kambodja

Studien tittar på betydelsen av jordbruk för utveckling. Därefter fortsätter studien att titta på hur jordbrukets roll i Kambodja ser ut och finns det andra sätt som bättre lämpar sig för att Kambodja ska nå utveckling. Vi har lagt speciellt fokus på risodlingens roll som inkomst aktivitet. För att hitta svaren på frågorna tittar vi på två olika aspekter, economic development samt livelihood approaches. Economic development ser jordbrukets roll som en central del i utveckling av industri medan livelihood ser att det finns mer komplexa mönster i verkligheten att beakta för att utveckla ett land.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->