Sök:

Sökresultat:

521 Uppsatser om Retail display - Sida 25 av 35

Framtagning av demonstratorer

På Alfred Nobelmuseet i Karlskoga finns en avdelning som kallas Fiffiga huset. Där finns många experiment som besökare kan prova på, samt montrar som visar hur olika tekniska och maskinella apparater fungerar. Till utställningen och öppnandet sommaren 2009 ville de ha två nya demonstratorer. I rapporten kallas dem för reaktionstidsväggen och baklängesprataren. Reaktionstidsväggen skulle mäta besökarens reaktionstid genom att tryckknappar, med inbyggda dioder som slumpvis tänds, trycks ned i rätt ordning.

Utveckling av programvara till ett inbyggt styrsystem

This thesis considers the development of the software for an, newly developed, embedded real-time control system, based on a Periferal Interface Controller (PIC). The control system is developed to be used for several different applications. In this thesis work, software for two different applications are developed. The first task is a time controlled system, while the other task is implementation of aPI-/PID-controller. A user interface is also developed and implemented.The time controlled system is an automatic horse feeder, which is used for feeding horses at certain predefined points in time.

Digital Signage - Infokiosk; Utforma för uppmärksamhet och interaktion

The purpose of this thesis is to investigate how Digital Signage systems such as public info kiosks can be designed to better fulfill its main use; to enlighten, encourage and influence the public with information. The challenges presented from earlier studies shows that the public interests and goals, together with proper and relevant content displayed in info kiosks have impact on the attention the public have towards public displays. Qualitative methods such as interviews, usability testing and observations were conducted to further examine how a public info kiosk can be designed to draw attention and grow interest amongst students at K3, Malmo University. Usability testing were used on the digital prototypes that were developed to ensure that the gestural user interface meet the requirements of a proper interaction from the users. Important insights were made concerning; the attention and interest to relevant content, the aspects of the gestural user interface along with the placement of the info kiosk in terms of context.

Finanskrisen i Olofström : ur detaljhandelns perspektiv

Olofström som ligger i södra Sverige är en ort som är beroende av bilindustrin vilket gör att orten drabbats hårt av finanskrisen. Många invånare har förlorat sina arbeten och arbetslösheten har mer än fördubblats på ett år. Detaljhandeln på orten har också påverkats när de drabbade invånarna med stor sannolikhet har dragit ner på sin konsumtion och det är därför intressant att studera om detaljhandelsföretagen har hanterat finanskrisen på olika sätt. För att ta reda på om det är några skillnader delades en enkät ut till alla detaljhandelsföretag på orten och svarsfrekvensen var mycket hög. Teorin i uppsatsen baseras på krishantering, strategi och marknadsföring. Avsnittet om krishantering utgår ifrån det faktum att det finns olika faser i en kris som ett företag måste ta sig igenom och vilken fas företaget befinner sig i beror på vilka åtgärder som har vidtagits.

What works? : Grundläggande komponenter för ett positivt behandlingsutfall på institution med särskilt fokus på Kognitiv beteendeterapi (KBT) och dess tillämpning.

In Sweden there are many kinds of effort given youths with behavioral problems, one is institutional care. International research display a varying kind of results from this type of treatment. The aim of this study is to examine and illustrate which central components that results in positive treatment, but also starighten important components in KBT. On the basis of research results, important components for positive treatment have been illustrated as; the therapeutic relationship, the integrity of treatment, prosocial-contacts, positive climate in treatment, the continual of treatment, how to bring treatment to an end, the responsivity principle-the principle of need-the risk principle, learning and KBT.  Research also aims to investigate whether these components could be identified in the daily work of youth treatment on institution. This through a qualitative approach including six interviews held with staff working in treatment facilities.

Kultursponsring på folkbibliotek ? en ideologikritisk analys av kulturpolitiska dokument

The aim of this Master?s thesis is to study various views of sponsorship in relation to public libraries as found within three cultural policy documents. The main objective is to discover which ideas are considered relevant in the partnership between the Swedish retail chain, Åhléns, and the children?s public library, ?Room for Children? (Rum för Barn). In 2005, Åhléns provided SEK3.14 million in sponsorship to ?Room for Children? at Kulturhuset in Stockholm.

Hur ser skolkuratorer och skolsköterskor på självskadebeteende hos högstadieelever? : En kvalitativ studie om bemötande och förståelseutifrån riktlinjer och policys

This study deals with sustainability reporting in three governmental and three non-governmental Swedish companies in different industries. With increasing demands from the society regarding company?s CSR - Corporate social responsibility, the perspective of accounting gets broader and covers even non-financial information to meet not only the owners? demands but also others stakeholders' requirements. Sustainability has become an important tool for creating company?s business value and a positive sustainable external image.

I inneslutande VR : En kvalitativ undersökning om användares närvarokänsla första gången de befinner sig i en virtuell miljö.

Syftet med denna uppsats är att göra en undersökning om vilka faktorer som påverkar användares närvarokänsla första gången de använder sig av en inneslutande virtuell miljö. De inneslutande VR tekniker vi har valt att fokusera på är Computer Automatic Virtual Environment (Cave) och Head Mounted Display (HMD).Forskaren Carrie Heeter beskriver tre typer av närvaro och forskarna Wallace Sadowski och Kay Stanney räknar upp faktorer som de påstår påverkar användarens närvarokänsla.Vår frågeställning är vilka likheter eller skillnader det finns mellan våra testpersoners svar och Sadowski och Stanneys faktorer. Vi intervjuade och genomförde ett test med tre testpersoner i en Computer Automatic Virtual Environment baserat på två program. Vi valde även att intervjua två experter om vilka faktorer de ansåg påverkade deras närvarokänsla första gången de använde sig av en HMD.Första programmet som testpersonerna fick pröva på var Cuevadefuego som bestod av tredimensionella bilder till skillnad från det andra programmet, Crayoland, som bestod av tvådimensionella bilder. Intervjufrågorna till testpersonerna och experterna baserades på frågor som handlade om experternas och testpersonernas reaktioner och intryck relaterat till deras närvarokänsla och vad de trodde det var som påverkade deras närvarokänsla.Resultatet av intervjuerna och testet är att det finns likheter mellan de faktorer som testpersonerna anser påverkar deras närvarokänsla och med Sadowski och Stanneys faktorer men inga direkta skillnader..

Corporate Social Responsibility : en koppling mellan marknadsföring och finansiering

Background: The debate about environment, labor conditions and aid to developing countries has the last years been a much discussed subject The pressure on the companies to live up to their responsibility is beginning to be noticed in the market.Purpose: To find out if a retail company investing in Corporate Social Responsibility thereby direct can effect it?s stock value. Using interviews to investigate if and how stock analysts and corporate finance professionals valuate a company?s CSR initiatives.Theoretical perspective: The description of CSR is leading to the main theory, The Brand Value Change, and the Market Hypothesis. Additionally a theory of the Consumer Buying Process and CAPM-model about financial risks is presented.Method: An event study of 30 companies to investigate if there is any change in their stock values and interviews with three professionals from the financial sector to find out about their attitude to CSR.

UPPLEVD MARKNADSKOMMUNIKATION OCH RELATION GENOM SOCIALA MEDIER

Syfte: Syftet med den studie är att få en djupare förståelse för hur den förändrade kommunikationsmöjligheten via Facebook upplevs av kunder och företag inom dagligvaruhandeln. Vidare är syftet att också få en djupare förståelse för hur dessa upplevelserpåverkar relationen mellan kund och företag inom dagligvaruhandeln.Metod: Studien bygger på både en kvantitativ och kvalitativ undersökningsmetod. Undersökningen har genomförts med både enkät och intervjuer, på två företag och 17 kunder.Resultat: Både kunder och företag är överens om att företag ska ha Facebooksidor, och det ärviktigt att företagen är aktiva på dessa. Däremot är de inte överens om vad huvudsyftet med Facebooksidorna faktiskt är, företagen respektive kunderna har olika önskemål. Båda tror att Facebooksidan kan bidra till en ökad relation men om det i praktiken gör det, varierar pågrund av personliga upplevelser och åsikter.Begränsningar: Resultatet är endast baserat på två svenska dagligvaruhandelsföretag och desskunder.

Konkurrenssituationen fo?r den svenska morotsbranschen :

The Swedish carrot market is dominated by a few big companies and three of them stands for 50 % of the market. During the last twenty years the number of growers has decreased, the area and the harvest have increased. The big producers have invested in advanced and expensive postharvest equipment that fulfils the high standards of the food industry. Few carrot producers are members of an organisation and they keep contacts with there buyers one by one. The buyers are mostly wholesalers and these have during a long period of time decreased the number of suppliers.

Nätplanering på Fortum Distribution

I det här projektet har uppgiften varit att rena vattnet i Aqua Interiör i Laholms egen tillverkade vattenmöbel med hjälp av uv-ljus. Dessa möbler hyr de ut till kunder för att kunna få ett lagom kallt vatten med eller utan kolsyra. Vattenmöblerna är direkt kopplade till det befintliga vattensystemet. Ett problem som de tidigare haft är att de inte kunnat ha sina möbler på sjukhus eftersom möblens beskaffenhet medför en ökad bakteriehalt i vattnet.Denna bakteriehalt kommer dock inte upp till den gräns som livsmedelverkets satt som icke tjänligt. På sjukhus finns ett högre krav på vattnets kvalité där inga anmärkningar får finnas på vattnet.

Överviktiga barn - Sjuksköterskors och föräldrars reflektioner : En litteraturstudie

Background: The prevalence of dementia increases both in Sweden and in the rest of the world. People with dementia often display some types of behavioral and psychological symptoms. These symptoms include, among other things, aggressiveness, inactivity, activity disturbance, anxiety, hallucinations and depression. The symptoms can create a negative impact of those with dementia, their caregivers and their next of kin. Aim: To describe the effect of non-pharmacological treatments have on the behavioral and psychological symptoms of people with dementia.

Examensarbete

This report aims to examine how Brunneby Musteri is to update the brand attention for Brunneby Musteri at retail stores. Brunneby wish to assure their brand will catch the customers? eye in the store and therefore get assistance to discover what to improve. The family business Brunneby Musteri (Brunneby) was founded in 1941 and is located nearby Göta Kanal in the county of Östergötland. Brunneby produce products such as lemonade, jam, jelly, marmelade, cider and vinegar.

Examensarbete

This report aims to examine how Brunneby Musteri is to update the brand attention for Brunneby Musteri at retail stores. Brunneby wish to assure their brand will catch the customers? eye in the store and therefore get assistance to discover what to improve. The family business Brunneby Musteri (Brunneby) was founded in 1941 and is located nearby Göta Kanal in the county of Östergötland. Brunneby produce products such as lemonade, jam, jelly, marmelade, cider and vinegar.

<- Föregående sida 25 Nästa sida ->