Sök:

Sökresultat:

673 Uppsatser om Retail Profitability - Sida 34 av 45

Barnkalas flyttar hemifrån : En studie om företags syn på köpeskalas

SyfteVårt syfte är att få en djupare förståelse för vad som motiverar företag som erbjuder köpeskalas och hur dessa företag genom värdefulla kundupplevelser och effektiva arbetsprocesser tillfredsställer både barn och föräldrar samtidigt som verksamheten är lönsam. Med koppling till detta syfte har vi valt att använda följande tre forskningsfrågor:Varför motiveras företag att erbjuda köpeskalas?Hur kan företag erbjuda en köpeskalasupplevelse som gör både barn och föräldrar nöjda?Hur bör företag utforma köpeskalaserbjudandet för att vara lönsamma?MetodVi har valt att ha en kvalitativ metod då syftet med studien har varit att få en djupare förståelse för köpeskalasbranschen. När vi har arbetat med teorin och empirin har vi växlat mellan en induktiv och deduktiv forskningsansats, alltså har vår studie varit abduktiv. Empirin består av semistrukturerade intervjuer med respondenter från olika företag i Kalmar.SlutsatserVår studie har kommit fram till att företag motiveras att erbjuda barnkalas för att skapa och utveckla långvariga relationer, generera positiv word-of-mouth, bidra till ökad inkomst, förbättra tillgängligheten och forma en bättre arbetsplats.

Ekonomelevers extrajobb under gymnasietiden : Utvecklingsmöjligheter för studie- och yrkesvägledningen

The knowledge of early employment experiences has evolved over the last decade in countries such as Australia and Great Britain. In Sweden, this type of research is still unusual and the aim of this study was to break new ground by highlighting some areas that could be of extra interest in the Swedish early employment research to come. A focus in the study was to give an overview of what job sectors school students work in; and the amount of jobs aquired through school-organized work placement, private social networks or personal marketing of own merits. In addition to this, a multi variate analysis was carried out to find patterns in the picture of early employment experiences among students at upper secondary school. The findings of the study has relevance for ways of conducting career counselling and therefore the general aim of this study is to point out the importance of developing the practises of vocational psychology.A survey among 74 teenaged school students with economics as their main subject has been carried out in a mid-size Swedish city May 2012.

Fjärde generationen egna märkesvarors intåg i den svenska detaljhandeln : Kan det bli en framgång?

Bakgrund: Idag satsar distributörerna i detaljhandeln på differentiering genom att lansera egna märkesvaror till flera olika segment och till högre priser. Detta brukar kallas den fjärde generationens EMV och det är ett relativt nytt koncept i Sverige i jämförelse med andra länder. Detaljhandelskedjan Axfood är en aktör som har inlett en utökning genom lanseringen av Garant som vi anser vara en EMV av fjärde generationen.Problem: Leverantörernas varumärken har under lång tid ansetts vara ?riktiga? märken medan distributörernas egna märkesvaror endast är för priskänsliga konsumenter. Tidigare studier visar att konsumenter är villiga att betala ett högre pris för LMV pga.

Bristen på arrendemark som hinder för expansion av lantbruksföretag : arrendelagstiftningens och gårdsstödets påverkan på den svenska arrendemarknaden

Improved profitability, a reasonable yearly income or the possibility to have employees are all incentives for expansion. A prerequisite for farm businesses to expand is for land to be made available, either to buy or to rent. In Sweden, 43 % of the total arable land is leasehold land, which implies that a functioning leasehold market is of great importance for the Swedish agriculture. Several factors can affect the supply of leasehold land, for instance the leasehold legislation and the Single Payment Scheme. The fact that the leasehold legislation is compulsory, in protection of the leaseholder, might keep land owners from leasing their land out.

Den dolda marknadsföringen : -En kvantitativ studie om ambienta dofters inverkan på kunders beteende i en klädbutik.

Context: Congruent ambient scents are not used extensively in marketing and there is only some research in this area within the Swedish retail. Moreover, there are not many studies that show how ambient scents influence customer behavior in a Swedish clothing store.Purpose: Examine and analyze which of the ambient scent vanilla and white orchid that suite and can provide a signature fragrance to the clothing store Kompaniet in Kalmar. The purpose of this study is therefore to compare how these scents affect the customers? behavior in the servicescape.Method: A deductive research strategy with an experimental design. The experiment was performed in Kompaniet in Kalmar.Theory: Our theoretical framework consists of sensory marketing, male and female shopping behavior, the sense of smell and ambient scent in the servicescape atmospherics.Results: Here we present a presentation of Kompaniets servicescape.

Svenska renodlade Internetbanker i det finansiella systemet

Syfte: Att undersöka svenska renodlade Internetbanker - ?PPI-banker?, och utefter deras strategi studera deras lönsamhet samt om de utgör risker för den finansiella stabiliteten.Teori:  Tidigare forskning kring PPI-banker har påvisat varierande resultat och fokus har skiftat från PPI-bankernas prestation till deras påverkan på den finansiella stabiliteten. Det teoretiska perspektivet vidgas med traditionella teorier kring bankers strategier och risker. Riskerna som behandlas är främst likviditetsrisk samt risker för stabiliteten i det finansiella systemet.Metod:  Studien har genom blandad strategi, med kvantitativ metod för datainsamling och en kvalitativ analys studerat svenska PPI-banker. PPI-bankerna har jämförts mellan varandra men även som grupp mot de fyra svenska storbankerna för att studera strategi och prestation på marknaden.

Yes SIIR - att bygga en trendanalysmodell för detaljhandeln

Detaljhandeln och dess konsumenter har sedan andra världskriget genomgått en stor förändring. Hos kunden skildras denna förändring i ett mer oberäkneligt konsumtionsmönster, samtidigt som detaljhandeln då tvingas utvecklas för att möjliggöra uppfyllandet av kundens nya behov. Forskning har visat att kundens köpbeteende allt mer styrs av värdeupplevelsen och att om en detaljist kan leverera kundvärde kan denne bli framgångsrik. Det är problematiskt att förstå vad en kund upplever som värdeskapande i köpprocessen, vilket vår uppdragsgivare önskar få hjälp med att åskådliggöra.Syfte: Syftet med denna kandidatuppsats är att ta fram en modell som utifrån värdeskapande variabler skall hjälpa uppdragsgivaren att förstå de faktorer som leder till att kunden upplever värde under köpprocessen och vilka effekter dessa ger för detaljhandelns förändringsarbete.Metod: Uppsatsen består av en litteraturstudie som inkluderar en systematisk litteraturöversikt och en analys av kvalitativ karaktär. Metodvalet resulterar i byggandet av en modell, vilken ämnar besvara uppsatsens syfte.Resultat: Den genomförda studien har visat att det finns fyra viktiga förutsättningar som ligger till grund för den utveckling som detaljhandeln har genomgått.

Hur skiljer sig investeringsbedömningen mellan kommunala och privata fastighetsbolag?

This dissertation aims to explore how an investment appraisal differs depending on if it is conducted by a municipal or a private real estate company. Municipal and private real estate companies are not performing on totally equal terms in the property market. A municipal company in Sweden has a public service mission. The consequence due to that mission is that they have limited yield potential but on the other hand the right to certain subsidies. They are also limited by the law of public purchasing (in Swedish: Lag om offentlig upphandling) in the investment process.

Förutsättningar för att utnyttja solceller i Sala-Heby relaterat till ekonomiska stöd

There have been several projects with solar installations in Sweden, and Sala-Heby Energi (SHE) wanted to create a solar plant. The question answered in this thesis is whether it is economically viable to create such a source of sustainable, renewable energy. The plant would be built with the help of the financial effort from 120 customers. This economic union would sell the electricity to the SHE, for SEK 4.50 per kWh up to a certain level over a period of 10 years. It would be a long term commitment to environmentally friendly electricity, using solar cells which convert sunlight directly into electricity.In year 2009 there was introduced a new state aid for photovoltaic systems, to create an increased and continuing interest in solar cells.

IAS 40 Förvaltningsfastigheter : En studie om vad värdering till verkligt värde av förvaltningsfastigheter kan få

AbstractEffective January 1, 2005 publicly listed companies were obliged to adopt a new financialreporting standard (IFRS/IAS). The objective of IFRS/IAS was to increase transparency andcomparability in financial reports between companies. The authors have chosen to write aboutIAS 40 where the accounting treatment for investment property and related disclosurerequirements are regulated.The purpose of this thesis is to investigate potential effects of valuation of investmentproperty at fair market value for real estate companies at times when market price decreasesand to investigate what an acceptable difference for the valuation could be.To fulfil this purpose the authors have chosen a qualitative method interviewing accountants,property analysts and a credit analyst to obtain a deeper understanding of the problem. Basedata for the thesis have been collected during meetings, telephone interviews and e-mails.Additional data was collected from public available sources such as the internet, relevantprofessional magazines and professional newsletters. The authors have designed a modelshowing how Income and Balance Sheet statements are influenced by changed valuation ofinvestment property.

En studie om konflikten mellan företags affärsstrategi och CSR-arbete i lågprishandeln

A wish for a higher standard of living has driven the rate of consumption in Sweden. Mainfocus in business is on a higher growth and profitability where some companies use a lowprice strategy to win competitive advantage. The positive consumption pattern spiral is oftendiscussed in media, while criticism is limited and often refers to the environment. In order toreduce our ecological footprint we should consume more sustainably. More and morecompanies implement CSR (Corporate Social Responsibility) in their business strategy tobecome more sustainable.

Faktorer som kan ha samband med företags lönsamhet : En empirisk studie på de 20 största bolagen på Stockholmsbörsen

Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka och analysera om det finns något samband mellan företags lönsamhet och dess kapitalstruktur, storlek eller branschtillhörigheten. Detta innebär att en empirisk studie kommer att ske på soliditet, omsättning samt branschtillhörigheten för att se hur och om det finns något samband mellan lönsamheten och dessa tre faktorer. Vidare är syftet även att undersöka om det kan finnas något samband mellan företags lönsamhet och företags standardavvikelse på räntabilitet.Metod: Undersökningen är en empirisk studie med en deduktiv kvantitativ och kvalitativ ansats. Empirin undersöks med olika statistiska metoder såsom regressionsanalys och korrelationsberäkning.Teori: Uppsatsen har utgått från teorier gällande kapitalstruktur och lönsamhet. Nyckeltalen som används från dessa teorier är soliditet respektive räntabilitet på eget kapital.Empiri: Data från de 20 största börsnoterade företagen på Stockholmsbörsen har samlats in från företagens årsredovisningar 2003-2007.

Produktkalkylering vid bearbetande småföretag

Background - Swedish trade and industry primarily involves small corporations, including small manufacturing corporations. Currently, most costing models that are used are based on studies accomplished at large corporations. This conveys to the fact that product costing that occurs at small manufacturing corporations is based on all complexities that large corporations bring, which rarely match with small corporations. It occurs that small manufacturing corporations unconsciously rely on incorrect information that has been calculated based on great corporations? product costing.

Interaktiv konst : Åtta ungdomars möte med och skapande av interaktiv konst

AbstractEffective January 1, 2005 publicly listed companies were obliged to adopt a new financialreporting standard (IFRS/IAS). The objective of IFRS/IAS was to increase transparency andcomparability in financial reports between companies. The authors have chosen to write aboutIAS 40 where the accounting treatment for investment property and related disclosurerequirements are regulated.The purpose of this thesis is to investigate potential effects of valuation of investmentproperty at fair market value for real estate companies at times when market price decreasesand to investigate what an acceptable difference for the valuation could be.To fulfil this purpose the authors have chosen a qualitative method interviewing accountants,property analysts and a credit analyst to obtain a deeper understanding of the problem. Basedata for the thesis have been collected during meetings, telephone interviews and e-mails.Additional data was collected from public available sources such as the internet, relevantprofessional magazines and professional newsletters. The authors have designed a modelshowing how Income and Balance Sheet statements are influenced by changed valuation ofinvestment property.

The rescindment of cash management in the Swedish bank industry : a study of how to maintain the customer satisfaction while reducing the overall service offer

Sweden is going through big changes within the bank sector. Increasing card usage, decrease of cash acceptance in the society, an attempt to reduce money laundering, and a possible increase in profitability has lead to the rescindment of cash management among three of the four major banks. This has lead to a big debate in the society, a lot of frustration from customers, and a drop in customer satisfaction for every bank that started the process of removing cash management. The purpose of this study is to find out how the banks could keep their customer satisfaction when removing cash management. When doing the study, the rescindment of cash was a deduction of a part of the service, compared to the normal adding or starting of a service. The study was done through a focus group that was the base of a questionnaire that got answered by 125 respondents.

<- Föregående sida 34 Nästa sida ->