Sök:

Sökresultat:

10 Uppsatser om Repurchase - Sida 1 av 1

Reglerade återköpstider : en studie av svenska återköpsprogram

This study addresses mandatory non-trading periods for Swedish stock market participants which have implemented an open-market share Repurchase program during the period 2000 until 2010. By locating the date of publication of interim reports, these mandatory non-trading periods called silent periods are examined. The result indicates that Repurchase trading activity occurs despite the statutory prohibition. By studying the price support hypothesis assumptions about long- and short-term effect on share price and performance, this study tries to explain these tendencies. An average decline of share price and performance is shown among companies entering silent periods.

Aktieåterköp och undervärdering: : En empirisk studie av signalling-teorin

This paper tests the information signalling hypothesis on a sample of firms making open market stock Repurchases. Using an earnings-based valuation model, we find that a majority of repurchasing firms are undervalued relative to their economic value. This result is consistent with previous academic studies, which claim that undervaluation is the prevalent factor explaining the observed abnormal return following the announcement of a Repurchase program. We do not, however, find any evidence that the Repurchase is consciously made by management to provide the market with new information. .

Företag med stor kassa - vilka är alternativen och vad vill marknaden?

The Swedish business cycle is in a strong position at the moment, leading to great results and larger profits. This strong business posture has encouraged companies to increase both their liquidity and revenue. Now there is a dilemma, what actions should or could a respectable business take on these newfound liquid assets.The purpose of this paper is to deliver a clear picture of what options there are for such companies listed on the Swedish stock-market, and how the market wants them to act. To these means we have studied the basic theories linked to this subject and reviewed the cause and effects that motivates them. We have also conducted interviews with the people representing the market through their line of business.In the theory we found several options on what companies in similar situations tend to do.

Key Drivers for Dividends - an empirical study for A-listed Swedish companies

This thesis will through the use of various approaches determine the key drivers for dividend payouts for A-listed Swedish firm. The time frame reaches from 1997 to 2003 an the thesis covers 48 companies..

Återköp av Aktier : En jämförande studie mellan Sverige och Kina

Share Repurchases in Sweden has since legalization in 2000 gained momentum. Similar to other corporate events, there are studies that examine whether this affects the share price performance. With studies in the U.S. that measured excess returns of approximately 3,5 percent on the announcement day; Swedish buybacks, holding a tighter regulation is of interest to study. The Stockholm Stock Exchange regulation regarding reporting is also similar to the Stock Exchange in Hong Kong.

Återköp av aktier : En studie i hur ett företags annonsering om återköpsprogram påverkar den svenska aktiemarknaden

Huvudsyftet med uppsatsen är att se hur ett företags annonsering om återköp av aktier påverkar dess börskurs i Sverige. Som delsyfte kommer även en undersökning göras om huruvida reaktionen skiljer sig mellan olika branscher samt om Sveriges reaktion skiljer sig från den tidigare forskningen i USA och i Storbritannien. Undersökningen har genomförts med hjälp av en eventstudie där den abnormala avkastningen beräknas. En intervju utförs för att bekräfta resultatet.Resultatet gav en sammanlagd kumulativ avkastning på 0,57 %. Det visade även att det finns en skillnad mellan olika branschers reaktion på en annonsering av ett återköp.

Återköp av egna aktier

Bakgrund: Från och med den 10 mars 2000 är det tillåtet för publika svenska börsföretag att handla i egna aktier. Det är intressant att belysa hur möjligheten att återköpa aktier uppfattas i Sverige. Syfte: Syftet med denna uppsats är att klargöra hur möjligheten att återköpa egna aktier påverkar ledningen och aktieägarna i ett aktiebolag. Genomförande: Vi har studerat artiklar och litteratur om ämnet återköp. Besöksintervjuer har genomförts på Assa Abloy, Electrolux, Investor, Skanska, Robur Kapitalförvaltning och Handelsbanken Markets.

Återköp av egna aktier : Ett sätt att höja värdet?

Bakgrund: Den 10 mars 2000 blev Sverige ett av de sista västländerna att tillåta noterade bolag att återköpa egna aktier. Intresset för denna nya möjlighet har varit stort bland svenska börsbolag och fram till idag har ett femtiotal bolag återköpt egna till ett värde av åtskilliga miljarder. Syfte: Syftet med uppsatsen är att studera hur ett bolags återköp av egna aktier påverkar aktiekursen. Genomförande: Vi har studerat litteratur och artiklar om ämnet återköp. Vi har undersökt 48 företags återköp och dess kursutveckling en månad efter avslutat återköp.

Kandidatuppsats om bibehållande av kunder genom lojalitetsskapande aktiviteter

Companies of today are facing a development where it is more significant to focus on existing customers since the approach constitute a more cost reducing way, compared to finding new customers. During the last decades the marketing has therefore moved towards a relationship based marketing. Companies emphasize creating long-term relationships with customers, instead of consider the sale as a non-recurrent phenomenon. To engender customer loyalty has been an essential objective in the creation of long-term relationships.In this essay the authors have chosen to do a study which enlighten how companies in the ready-made apparel business produce added value to their brand and through this generate customer loyalty. Through a case study we analyze how Filippa K, Tiger of Sweden and Gant do to maintain value in their brand, in both a business- and customer perspective.

Återköp av aktier : Samband mellan återköpsprogram och andel aktier i styrelse, ledning och verkställande direktör

År 2000 blev det möjligt för svenska börsnoterade bolag att göra återköp av egna aktier. Detta har medfört ytterligare en möjlighet för hur bolagen kan distribuera den vinst de gör vid brist på andra gynnsamma investeringar. Under perioden 2000 till 2013 har 139 olika bolag genomfört återköp av egna aktier och bland dessa bolag varierar mängden återköpta aktier och antalet genomförda återköpsprogram kraftigt. Aktiebolagslagen sätter ramarna för återköpet och per återköpsprogram får maximalt tio procent av det totala aktiekapitalet köpas tillbaka. Bolagstämman beslutar om återköp skall bli aktuellt och beslutet sträcker sig som längst till nästa bolagsstämma.