Sök:

Sökresultat:

11806 Uppsatser om Representation av kvinnor i media - Sida 35 av 788

Om superpedagoger och vanliga lärare : en analys av hur media konstruerar läraryrket

School and education are topics that are frequent in Swedish media. The intention of this essay has therefore been to investigate the image of teachers and their profession in Swedish daily press. The overall aim has been to analyze how teachers are portrayed in the debate that followed the TV-show Klass 9A, and by that find how the debate defines the concept of a good teacher. The representation that was found was then compared to earlier studies. The series was shown on Swedish television between January and March 2011.26 articles were chosen and the ambition was to have various perspectives represented, such as different voices and also papers from different areas of the country.

Demokrati- Folkets styre eller Mediernas makt? : - en kvantitativ studie av DN: s nyhetsrapportering kring riksdagsvalet år 2006.

A B S T R A C TTitle: Democracy- Choice of the people or the voice of media? (Demokrati- Folkets styre eller Mediernas Makt?)Number of pages: 36Author: Carolina VallinTutor: Else NygrenCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Autumn term 2006University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityPurpose/Aim: The purpose with this essay is to discuss which influence media has on the democracy.Material/Method: Qualitative explorative research method is used to see how much space the newspaper Dagens Nyheter gave to the parties represented in the parliament, and compare the results with the numbers the parties received in the general election 2006.Main results: This research showed similar results in the survey made of DN and the numbers the parties received in the general election 2006. Media can?t decide how people should vote in a election, but they can influence what citizens think and talk about by having the power to choose which information that shows on the agenda.Key Words: Dagens Nyheter, Agenda setting, Media, Power and Democracy..

Mäns våld mot kvinnor i nära relationer: En studie om våldsdrabbade kvinnor i Sveriges rättssystem

Denna uppsats behandlar mäns våld mot kvinnor i nära relationer, med vilket menas i uppsatsen män som brukar fysiskt och psykiskt våld mot sin nuvarande eller tidigare hustru, sambo eller flickvän. Uppsatsen syftar till att undersöka och kritiskt granska lagar och tillämpningen av dessa som tillhör området mäns våld mot kvinnor. För en djupare förståelse beskrivs även hur det är att leva i ett våldsamt förhållande. I uppsatsen undersöks även en del myndigheters roller i fråga om arbetet med misshandlade kvinnor. En granskning hur brotten grov kvinnofridskränkning, grov misshandel och misshandel mot kvinnor i nära relationer berörs i domstolarna ses över genom studier och jämförelse av domar från tingsrätt, hovrätt och högsta domstolen.

Hur ser jag ut? : En studie om hur svenska kvinnor framställer sig på Twitter

Sociala nätverkssidor är för människor idag en del av vardagen då vi skapar nya umgängen, bekantskaper, vänskaper och fiender. Vi träffar framtida arbetsgivare och finner i visa fall kärleken med hjälp av detta nu vardagliga verktyg. Eftersom vi gör allt detta är uppbyggnaden och utvecklingen av användarens profil ett viktigt hjälpmedel för att lyckas presentera sig själv på ett positivt sätt.Målet med denna uppsats är att undersöka hur svenska kvinnor framställer sig själva inför andra användare och vad de delar med sig av sin identitet på det sociala nätverket Twitter. Vi utgår från tre frågeställningar:? ? ?På vilka sätt framställer sig svenska kvinnor på Twitter? Vilka skillnader finns mellan användare beroende på antal följare? Vilken gräns sätter kvinnor för vad de delar med sig till sin publik på Twitter?De teoretiska utgångspunkterna för denna studie är i Erving Goffmans teorier om ?front stage?, ?back stage? och ?impression management? och nyare forskning gjord av bland andra danah boyd samt begreppet representation.

Går det att sälja kläder via Facebook? : En fallstudie som undersöker ett företags möjligheter att använda sig av sociala medier i marknadsföringssyfte

This Bachelor thesis is a case study that explores the possibilities and complications to use social media in marketing purposes. The case involves a company that sells garments for men. The company, named Mouli, has decided to use social media as their marketing platform. The company makes an interesting case, since they are still quite new on the market and have all the possibilities to succeed.The purpose for the thesis is to examine Mouli?s use of marketing in social media and to evaluate what could be done to amend the communication.

Mysiga Gamla Linköping : Det konstruerade kulturarvets historieanspråk och dess autenticitet

Denna studie diskuterar hur kulturarv, i detta fall Friluftsmuseet Gamla Linköping, är uppbyggt och hur dess utformning gör att anspråk på historisk representation och autenticitet. De tre män som deltog som informanter i denna studie vet att Gamla Linköping är konstruerad genom omlokalisering av gamla byggnader till platsen, vilket skapar bilden av en liten stad i början av 1900-talet. Under intervjuerna med informanterna, frågade jag om de upplever Gamla Linköping som antingen ett museum eller en stadsdel - och svaret var komplex. I huvudsak ansåg informanterna att Gamla Linköping är ett levande samhälle som illustrerar det förflutna.Jag har genomfört denna studie genom semistrukturerade intervjuer och deltagande observationer på Adventsmarknaden i Gamla Linköping. Genom de deltagande observationerna på Adventsmarknaden blev det möjligt för informanterna att fortsätta reflektionen över vad och hur de uppfattar vara representativ och autentiskt i förhållande till Gamla Linköping miljön.Studien är indelad i fyra delar; Museum eller stadsdel?, Dåtiden i nutiden, Adventsmarknaden, Kulturarv - för vem?.

Ideologi och Kommersialisering : ?En studie om hjälporganisationers användande av sociala medier som marknadsföringskanal

The purpose of this report is to analyze and evaluate non-profit organizations way of working with social media within the organization, from a marketing perspective. We have made observations of three organizations and completed a series of interviews with representatives within the organizations.In the report we came up with five factors that are necessary for non-profit organizations in order to receive long term donations with the use of social media; Trust, awareness, involvement, interaction and Word of mouth marketing.Our result shows that the organizations have realized the potential and benefits of using social media, but have not come very far in the process of using it properly. Our conclusion is that social media can give assumptions for long term donations, if the organizations use a customer perspective and give their customers added value..

Normer, presentation och självrepresentation : En kvalitativ studie om unga kvinnor som bloggar

In this paper we examine how young women present themselves on their weblogs. The main purpose of this study is to get their own opinions and thoughts about their own blogging, to see if we can find norms for how they present themselves and how the presentation online matches themselves offline. We put this in relation to information technologies, social software and Computer mediated communication, CMC. It´s also in our interest to see how the phenomenon of blogs, its role and methods of communication have changed and developed in the last few years, and whether there are differences in the way people use it according to age. The major finding is that, unlike previous research, the women in our study tend to be themselves in their weblogs and they do not manipulate their identities.

Den passionerade arbetssökaren : En textanalys av jobbannonser i svenska data och tvspelsbranschen

Data och tvspelsbranschen är mansdominerad och har fått en hel del uppmärksamhet i media på senare tid. Dels för bristen av kvinnor som arbetar inom den och dels för kvinnosynen som uttrycker sig i spelen. Vi kommer använda ordet spelbranschen som synonym till data och tvspelsbranschen i resten av uppsatsen. Tidigare forskning har visat att utformningen av jobbannonser kan vara en bidragande faktor till att kvinnor inte söker sig till vissa arbeten. I denna studie har vi undersökt om jobbannonserna i spelbranschen i Sverige är maskulint könskodade och hur detta i sådana fall formulerats.

"Om man inte gör det på Facebook" : Ungdomars uppfattning om sociala medier som demokratiagent

The purpose of this essay is to explore how social media affect the political orientation and commitment of youths. Three scientific questions highlight the purpose from different angles. The didactic perspective is discussed in the initial and closing discussion, and is analyzed in the corresponding chapter. Two methods are involved in the study; one survey and one interview with a focus group. The survey had a total of 98 respondents from four different classes, all in the first grade of upper secondary school.

Kvinnosyn: om bemötandet av kvinnor i politiken

Syftet var att studera vilka likheter och skillnader som finns mellan den historiska synen på kvinnans roll och de nuvarande förväntningarna som ställs på kvinnor i politiken. Begränsningarna är att studera några utvalda historiska filosofers syn och hur deras synsätt kan ha påverkat dagens samhälle. Två moderna teorier finns med, den feministiska teorin som förklarar varför kvinnor har organiserat sig och betydelsen av detta och härskarteknikerna som visar hur bemötandet av kvinnor kan se ut i politiken. Kvinnliga forskare och politiker har gett sin syn på hur bemötande och synsättet på kvinnor kan yttra sig. Resultatet visar att de tidigare filosofernas synsätt och värderingar fortfarande är aktuella.

Crossmedia & Storytelling i Marknadsföringssyfte

This paper contains a study where we apply cross media and storytelling into the design process of a practical commercial campaign. The purpose is to learn more and deeper by using cross media and the ideal of storytelling practical. We applied a qualitative method for research of the project to provide a high-quality empirical work. The result shows that by using well-structured story early in the design process you will easily succeed with your cross media design..

Ett fett problem: en diskursanalys kring medias rapportering kring övervikt

Our essay focuses on media's coverage on the topic of overweight. We investigated how media portrays the picture of the ideal body and person and how the overweight person deviate from those pictures. We also tried to uncover how the media addresses specific types of subjects which we interpret to represent the normative way of being. From the way media presents their message we distinguished which subjects are being excluded. For this work we studied articles from the daily newspaper called Aftonbladet and a lifestyle magazine for women called Må Bra.

En möjlig väg till återhämtning : En studie om det själavårdande samtalet som en resurs i ett samhälle där alltfler drabbas av psykisk ohälsa

The purpose of this study is to discuss the use of social media by the Swedish Police for democratic purposes. The idea of citizen empowerment is closely related to the development of new communication technologies such as social media. Yet many studies indicate that governmental institutions rarely make use of the assumed potentials of social media.In this study, the democratic potential of social media is derived from Habermas normative concept of deliberative participation. Operational definitions emphasize discursive equality, interactive reciprocity and external impact. The analytical framework is combined with qualitative text analysis to highlight the conditions of interaction between representatives of the Police and citizens.In conclusion: the democratic potential of social media, from a Habermasian point of view, is to a significant extent neglected at the expense of its strategic advantages.

Nyhetsgrafikens utveckling

This bachelor thesis examines and discusses the question: "How can graphics for newscasts be adapted to follow technological developments in various media and increase its informative quality?" The work was performed on Swedish Television's own graphic department, SVT design in order to examine how news graphics need to be developed to follow the technological changes in media. The production resulted in a news graphics concept divided into three parts. Two of the sections show examples of how graphics can be adapted according to platform and the third section shows examples of news graphics that are produced at SVT Design by me. The bachelor thesis focuses on the development of technology in the media and examines areas such as interactive solutions, news graphics and the traditional television media..

<- Föregående sida 35 Nästa sida ->