Sök:

Sökresultat:

3432 Uppsatser om Repetition variation strategy - Sida 21 av 229

Lek som verktyg för lärande : Pedagogers användande av och syn på lek i en förskola i Kenya

Syftet med denna uppsats var att undersöka hur pedagoger i Kenya använder lek i sin undervisning samt deras syn på användandet av lek i undervisningen. Vi använde oss av observationer och intervjuer för att få svar på våra frågeställningar.  Observationerna gjordes av en pedagogs arbetssätt för att ta del av hennes olika undervisningssätt. Därefter gjorde vi intervjuer med pedagoger för att ta reda på deras tankar och åsikter kring lek i undervisningen. Vårt resultat visade att pedagogerna använde sig av lek i undervisningen med en variation av olika estetiska undervisningssätt. Bland annat gestaltning, sång och rörelse, variation av röstlägen samt bearbetning av olika begrepp under observationerna.

Bokakademin i Östergötland AB möter framtiden : En studie av studenters köpbeteende vad gäller kurslitteratur och ett förslag på marknadsföringsstrategi för Bokakademin

Bokakademin i Östergötland AB möter framtiden ? En studie av studenters köpbeteende vad gäller kurslitteratur och ett förslag på marknadsföringsstrategi för Bokakademin (Bokakademin i Östergötland AB meets the future ? A study of students? purchasing behaviour regarding textbooks and a proposal for a marketing strategy for Bokakademin)Authors: Fabian Hamnqvist and Emma SvenssonBachelor?s thesis in business administration Linköping University, Department of Management and Engineering, 2013 Supervisor: Mehran NoghabaiAbstractThis paper examines the competition arising from online textbook retailers met by physical college bookstores. The paper examines the implications of college students' purchasing behaviour when buying textbooks, how a specific corporate clientele is composed and the purchasing habits of these customers to the specific company in question. The company used as a practical example is a bookstore located on a university campus of Linköping University in Sweden. Data have been collected using a paper and pen survey of 200 students from Linköping University as well as conducting interviews with eight students and the Managing Director of the company in question.

En resa till företagets medelpunkt : - en studie av kompetens på mellanchefsnivå

The profit a company makes is dependant of its employees which means that their competence is important for the company to perform well. The middle manager has a central position in the organization and is expected to take on different roles. This probably puts a lot of demands on the middle managers and their competence. We want to contribute with a comprehension of how learning, competence and needs for competence can look at a middle management level. Furthermore we also want to find out what kind of strategy for competence development the middle managers want the company to use so their competence development can be facilitated.

Gränslandet, dubbelheten och collagets undanträngda natur : En bildanalys av Lisa Jonassons verk Existentiell #6

This essay examines the relationships between the different elements in Lisa Jonasson?s collage Existentiell Progg #6 and her very detailed technique. The essay has as its aims to understand and analyze both the details and the wholeness of the artwork and to try to put the collage in an art historical context. The thesis finds that Existentiell Progg #6 has a connection to the imagery of Africa and other collage artist such as Hannah Höch and Nancy Spero, which also gives the paper a perspective of feminism in the arts. The paper continues to create an understanding for the collage work by putting it in to Theodor Adorno?s theories about nature, the human being and the animal kingdom.

Validering av metoder för analys av Cu, Fe och Na i processvatten med AAS-grafitugn

Södra Cell Mörrum is one of the five paper pulp plants that are included in Södra Cell, and the paper pulp that is produced here is not only sold to Swedish paper mills. Most of the paper pulp is exported to different countries in Europe. In the manufacturing process the plant needs different kind of process water and there are guideline values for how much copper, iron and sodium this water is allowed to contain. Analyzes of this water is in the current situation done with an atomic absorption spectrometric instrument (AAS-instrument) with a flame. Measurements done with flame-AAS of samples that have concentrations near the guideline values for copper, iron and sodium, are not reliable. The reason for not being reliable is that the quantitation limits of these metals are higher than the limit values.

Varierad matematikundervisning : En kvalitativ studie om hur matematiklärare använder alternativa undervisningsformer

Den här studien handlar om hur matematiklärare varierar sin undervisning. Syftet med studien är att undersöka vad matematiklärare använder för alternativa undervisningsformer och vad matematiklärare anser om variation i undervisningen.Fem matematiklärare på tre gymnasieskolor har intervjuats och som datainsamlingsmetod har halvstrukturerade kvalitativa intervjuer använts. Resultatet visar att det finns en skillnad i hur mycket lärarna varierar undervisningen och även åsikterna om variation i undervisningen skiljer sig. Vissa av lärarna förespråkar ett traditionellt undervisningssätt och betonar vikten av mängdträning, medan andra tycker att undervisningen borde varieras mer för att öka elevernas motivation till matematikämnet. Samtliga intervjuade lärare använder grupp- och diskussionsuppgifter i undervisningen och detta är den vanligaste alternativa undervisningsformen som lärare använder sig av.

Utmaningar i att leda ur ett arbetskaraktäristikt perspektiv

Den här kvalitativa studiens syfte var att ur ett ledarskapsperspektiv undersöka vad chefer upplevde som signifikanta utmaningar i att leda en arbetsgrupp utifrån de fem arbetskaraktäristika dimensionerna; uppgiftsidentitet, uppgiftsbetydelse, variation i färdigheter, autonomi och feedback. För att uppnå studiens syfte valdes att göra djupgående, semistrukturerade intervjuer med fyra chefer ifrån fyra olika verksamheter med varierande erfarenhet av ledarskap. Intervjuerna genomfördes vid personliga intervjuer med stöd av en intervjumall men också med utrymme för lämpliga följdfrågor för så uttömmande svar som möjligt. Resultatet av studien visade på att utmaningar återfanns i att arbetsgruppens autonomi tillsammans med variation i färdigheter begränsades av arbetsbeskrivning. Utmaningar upplevdes också kring att få de anställda att förstå hela bilden samt i anställdas sätt att nyttja eller utnyttja autonomi och hantera feedback i de fall de erbjöds.

Marknadsföring och kundupplevd kvalitet - En fallstudie på Kalmar och Trollhättans Stadsbibliotek

In this thesis the marketing strategies of two public libraries have been explored and studied.The public library of Kalmar participates in the project GÖK which partly is a marketing project. The public library of Kalmar thereby differs from the public library of Trollhättan which is not involved in the project.The main aim of this thesis was to focus on their marketing strategies and see if there were any differences. The thesis was also concerned with the customers and their experiences of the quality of the services offered by the public libraries of Kalmar and Trollhättan, including the customers' perceptions of the operative marketing, and finally if there was a connection between marketing and customer-centered quality. Qualitative methods as well as quantitative methods were used for the collection of information .The preliminary assumption that Kalmar had a more explicit marketing strategy has been confirmed in the study. However, the customers at the public library of Trollhättan were more satisfied with the total quality of the services offered.

Rättvis bedömning ? en studie av lärarstrategier vid bedömning i matematik och de naturorienterande ämnena

Vi har en föreställning om att bedömningsformerna i matematik och de naturvetenskapliga ämnena inte är särskilt varierande. Syftet med denna uppsats är att se huruvida förutsättningarna finns för en rättvis bedömning i matematiken och de naturorienterande ämnena. Vi har utfört kvalitativa intervjuer med åtta lärare på två skolor i Malmöregionen, där lärarnas svar skulle hjälpa oss att besvara våra frågeställningar. Resultatet visar att det finns både likheter och skillnader i lärarnas strategier vid bedömning i de båda ämnena. Efter undersökningen har vi kommit fram till att det förekommer liten variation av bedömningsformer i matematiken, medan det i de naturvetenskapliga ämnena förekommer variation av bedömningsformerna i större utsträckning.

Att skapa ökad hälsa och välfärd : Rehabrådgivarnas påverkan på individens hälsa och livskvalitet i ett governmentalityperspektiv

From a view of health strategies and techniques this thesis wants to throw a light on how the individual in its"health thinking"is governed. A thinking that, according to the author, can lead to a new way of governing as in municipal activity, an activity whose focus is on health and ill-health. The study is done whit a theoretical approach of power, with qualitative interviews as method and analysed from a perspective of Governmentality. The object for the study is Socsam and Rehabrådgivarna in Finspång. Socsam is a local project, and their main task is to create cooperation between health- and medical services, social services and social insurance.

Maria Magdalena : Jesu hustru, apostel eller synderskaEn jämförande studie av framställningar av Maria Magdalena

Detta är en fallstudie där vi har tittat närmare på en specifik mångkulturell F - 6-skola, vad de har för handlingsplan för bemötandet av andraspråkselever och vad skolans lärare har för strategier för inkluderingen av dessa elever. Vi har genomfört intervjuer med totalt elva informanter, bland annat klasslärare, rektor, modersmålslärare och språkstödslärare för att söka svar på våra frågeställningar. Skolan i fråga är mångkulturell och erbjuder andraspråkseleverna mycket stöd. Resultatet i vår studie visar på att modersmålsundervisningen är av stor vikt vid andraspråksinlärning, det arbetar skolan hårt för. De satsar mycket resurser och tid på språkstöd, modersmålsundervisning och föräldrakontakt.

Framgång både på och utanför fotbollsplan : En benchmarking studie om AC Milans intäktsmöjligheter

As the football industry develops into a highly competitive commercialized industry, football clubs must step up and improve their business strategy. This study focuses on the famous Italian club AC Milan, a club with many international titles but with declining revenues. The purpose of this thesis is to study how AC Milan can generate higher revenues by comparing its marketing and business strategy with the most profitable clubs in the world, the benchmarking partners Real Madrid and Manchester United. By using a benchmarking model, following the five steps of this process, conducting observation studies, an interview and examining secondhand information, gaps between the clubs were evaluated and analyzed. These evaluations became together with chosen theoretical references, the basis for the improvement suggestions and conclusions shown by the authors.

Strategiska påverkansmetoder i en livsmedelsbutik : en kvalitativ företagsundersökning på vad en butik gör för att påverka kundens inköpsbeteende

Corporate governance intensified due to the corporate scandals in the USA which led to a new law the so called Sarbanes-Oxley Act (SOX).In 2005 the "Svensk kod för bolagsstyrning" (The Code) was introduced. The main purpose of The Code is to strengthen the confidence in Swedish companies quoted on the Stockholm Stock Exchange. The Code focuses on the working process of boards. The rules set by The Code places higher demands on the board.  Among many other duties the board has to establish long term operational goals and strategy.

Lyssnandeaspekter på retoriken i den offentliga debatten

The purpose of this study has been to investigate the extent of listening in a debate in the Swedish media. If the debaters listen to each other in a complex issue such as religion's place in society and if a debater who has a high degree of listening initially already in problem definition phase, has more possible solutions than the one that has a lower level of listening. The results show that there is a listening in all the articles, but the articles that have a broader definition of the problem also have a broader problem solving, than the articles that have a more narrow definition of the problem.The articles with a broader definition of the problem and a broader problem solving, have a predominantly agonistic debate strategy. Even if the debate rhetoric is primarily designed to win over the opponents, there is partly a genuine listening and an interest in finding new possible solutions. But despite that the opponents? arguments are mainly used to present the authors own arguments, the authors? intentions seems to be predominantly honest.

Balansgången ?mellan ?kommersiell? framgång? och? exklusiv? image : ? ?Att? lyckas ?med ?varumärkesutvidgning ?nedåt ?av ?lyxvarumärken

Many? luxury? companies? within? the? fashion? industry? today? choose? to? extend? their? brands downwards? in? order? to? reach? new? customer? segments? and? hence? increase? their? profitability.? A? brand? extension? strategy? that? leverages? the? core? values? of? the? luxury? brand? is? a ?new ?possibility ?for ?luxury ?brands ?to ?position ?themselves ?towards ?a ?broader ?customer ?base.?? Meanwhile? there? is? a? risk? that? the? extension? dilutes? the? image? of? the? luxury? brand? and? has? a? negative? effect? on? the? company? in? the? long? term.? Thus? a? tradeoff? exists? between? becoming? more? accessible? and? maintaining? the? exclusivity? of? the? luxury? brand.? The? objective? of? this? thesis ?is ?to ?investigate ?how ?luxury ?brands ?that ?perform? downward ?brand ?extensions ?to? reach? new? markets? can? succeed? with? this? strategy? without? diluting? the? brand? image.? This? is? achieved? by? studying? the? perceptions? of? the? new? target? segment? towards? the? extension? of? luxury? brands.? The? results? of? the? study? show? that? the? risk? of? brand? dilution? is? minimized when? the? core? values? of? the? luxury? brand? are? transferred? to? the? brand? extension? while? the extension ?at ?the ?same ?time ?is ?successfully ?targeted ?towards ?the ?specific ?customer? segment..

<- Föregående sida 21 Nästa sida ->