Sök:

Sökresultat:

9188 Uppsatser om Relationship management - Sida 56 av 613

Garantifonder: En studie ur konsumentperspektivet om risk, garanti och kostnader

Författarna finner genom använd metod stöd för att ur ett konsumentperspektiv så kostar garantifonder än motsvarande syntetisk portfölj med motsvarande risknivå. Dessutom framkommer det att fondinformationen i många fall inte är tillfredställande. Fonderna presterar sämre jämfört med de syntetiska portföljerna..

Mot en lärande multiprojektorganisation

How can a multi project organisation use Wiki to support improvement of knowledge management and project evaluation to become a learning organisation? The main purpose of this thesis is to give management and employees a better understanding of how Wiki supports knowledge management and project evaluation. The second purpose is to illustrate possible difficulties and pit falls that comes with the implementation of Wiki based learning. The theoretical framework initiates by explaining multi project organizations, then describes Argyris and Schöns theories about organizational learning and learning organizations. The second half of the theory chapter brings up theories about important areas for a learning organization.

Oetiskt handlande i skuggan av pengar: Oetiska handlingars påverkan på aktiekursen

Many studies have shown that unethical acting can affect the share price of the company negatively. However, this is not always the case. The aim of this thesis is therefore to examine what it is that can cause the share price to be affected negatively by unethical acting exposed in media. This qualitative study is primarily based on interviews with institutional investors, but also with economic journalists and investor relations managers. Our conclusion is that there are three main reasons why the share price can be affected by unethical acting, namely economic consequences, the management's behaviour and psychological factors.

Folkbiblioteket en bildande samhällsinstitution i framtiden?

This masters thesis aims at a discussion about whether the public library will be an educating and cultivating society institution in the future. The method used is a combination of interviews with library staff in leading position and studies of the public librarys relationship to cultivation and adult education in a changeable society. The work concentrates on two main questions. One is about what, and in which way, changes, that are important for the public library and that take place in society now or within the next ten years, affect the future activities of the library. The other is about the public librarys relationship to cultivation in general and in the future.

Hur går det med implementeringen av IFRS 3 i Sverige?

Det finns många åsikter om hur det går med implementeringen av IFRS 3. Analysen av empirin visade att åsikterna skiljer sig åt mellan olika respondenter. Vi har sett att det fortfarande går att tillämpa Jönssons teorier. Även Puxty och Willmotts teorier går att använda än idag. Implementeringsarbetet är en process och redovisningsutvecklingen är i ständig förändring..

Sunwing Resort Fañabe

Sunwing Resort Fañabé på Teneriffa har en mångfaldig kulturell personal. Därför måste företagsledningen ta hänsyn till dessa olika kulturella bakgrunder och få personalen att ha gemensamma mål och värderingar. En korrekt, smidig, tvåsidig intern kommunikation är därmed företagets viktigaste redskap..

Hälsobudskapet i det tryckta mediet

Med uppsatsen vill vi presentera och öka förståelsen för konsumentens uppfattning om reklam för hälsosamma livsmedel och hälsobudskap rörande sambandet mellan livsmedel och hälsa. Vi avgränsar oss till det tryckta mediet och använder oss av en kvalitativ förstudie som följs av en kvantitativ enkätundersökning via Internet..

STYRNING I ETT FAMILJEFÖRETAG I FINANSBRANSCHEN: EN FALLSTUDIE AV E. ÖHMAN J: OR FONDKOMMISSION AB

The aim of this thesis is to examine what factors that influences the management control in a family business operating in a sector in which they are under-represented. We have therefore conducted a case study of a family business in the finance sector, E. Öhman J: or Fondkommission AB (Öhman). The first conclusion is that the management control in Öhman is influenced by the environment and the increasing size of the company. We have found, however, that it is to an even larger extent affected by the fact that it is a family business even though the company is operating in a sector in which family businesses are not the norm.

Key Drivers for Dividends - an empirical study for A-listed Swedish companies

This thesis will through the use of various approaches determine the key drivers for dividend payouts for A-listed Swedish firm. The time frame reaches from 1997 to 2003 an the thesis covers 48 companies..

Walk the talk : Miljöstrategiskt arbete i praktiken inom offentlig förvaltning

SammanfattningTitel:                                   Talent Management inom den svenska banksektorn.Författare:                         Martin Eriksson och Oscar Alfelt Handledare:                      Timurs UmansNivå:                                  Kandidatuppsats 15 hp, Ledarskap, VT 2012 Frågeställning:                  Hur använder svenska banker talent management processen som en del av sitt HR-arbete? Syfte:                                  Syftet med denna uppsats är att undersöka hur banker använder talent management processen som en del av sitt HR-arbete och på så sätt öka sin konkurrenskraft och effektivisera sitt arbete. Vi ämnar undersöka hur processen kan anpassas till en specifik sektor vilket i vårt fall är den svenska banksektorn.Metod:                               Studien gjordes med ett beskrivande angreppssätt. Vi använde en kvalitativ ansatts med individuella öppna intervjuer. Intervjuerna gjordes över telefon med fem stycken respondenter från svenska banker. Teoretisk referensram:    Den teoretiska referensramen består av tre delar där första delen handlar om att förklara vad talent management är för att sedan presentera två talent management processer samt att beskriva HR inom banksektorn.

SÄRSKILT BOENDE SOM MÖTESPLATS En studie av vardagliga relationer mellan personal och de boende

Abstract This essay is about the visibility of everyday life in a nursing home. The thesis is based on the following questions: What characterizes the social life and conversation between staff and residents? What content has the social life and the conversation between these parties? What is the power relationship between the staff and residents? To answer these questions, we used the qualitative approach with open observations, along with interviews. The study is partly based on direct observation by an observer as a participant in a special housing, and on semi-structured interviews with seven respondents, three of them staff and four residents in the same nursing home. For the results and analysis section, we use the Grounded Theory as a method which constructs a parallel between data processing and analysis of the interviews, where we first encode, categorize and create themes.

Samarbetet mellan Ross Tensta Gymnasium och polisen : En kvalitativ undersökning om elevernas och polisens relation till varandra 

The purpose of the essay is to see if the pupils of Ross Tensta Gymnasium feel it is necessary to have an existing cooperation between the police and Ross Tensta Gymnasium. I would like to know how the cooperation works between Ross Tensta Gymnasium and the police and also if the cooperation is visible for the pupils. Furthermore I would like to know if it is necessary to have cooperation between schools and the police even though there are not any obligations to have any.The methodology I have been using is a qualitative analysis. The entire essay is based on interviews which I have recorded and later transcript it into writing. The theories which I have been using are Wacquant?s use of territorial stigma and also the concept of us and the others in which Stuart Hall explains.

Hur motiveras kvarvarande anställda efter en tid präglad av nedskärningar och varsel?

Layoffs may have severe consequences for organizations, and not least on the motivation of the remaining staff in the company when trying to keep on performing the given tasks. How can one with the use of rewards and goal setting affect the motivation on the remainder of the staff? This thesis is dealing with the question of how the management of Bilbolaget Nord AB, who were stricken by layoffs, are working to enhance motivation of the remaining staff with the use of rewards and goal setting. This is a qualitative case study where we have focused our attention to the workshop department at Bilbolaget Nord AB and empirics have been collected by conducting interviews with middle management executives and a questionnaire study with the remaining employees. An in-depth study of theories regarding motivation, goal setting and rewards was made in order to be able to compare and analyze the theories with the case.

Utvecklingsprinciper för eftersatta naturlika dungar och ridåer

Nature-like plantations are areas that, by today?s maintenance procedure usually gains low prioritiy and are forgotten. Most nature-like plantations are currently disadvantaged and have in many cases grown up and formed dense,impenetrable and brushwoody green volumes. These green volumes is rarely used, but usually only fills out gap surfaces. With proper care nature-like plantations can become health promoting environments in the increasinglyhardened urban environments.How vegetation systems work and how trees and shrubs interact is dependent on many factors.

CRM via Facebook : En kvantitativ studie om den svenska millenniegenerationens uppfattning av företags CRM-aktiviteter via Facebook

ProblemområdeAnvändningen av digitala sociala nätverk har under de senaste åren ökat och Facebook är det nätverk med flest anhängare över hela världen. Statistik tyder på att användningen av sociala medier och Internet är en väsentlig komponent i den svenska befolkningens vardag, speciellt bland den yngre generationen. Millenniegenerationens användning av sociala medier kan betraktas som en förutsägelse över hur framtida generationers konsumentbeteende kommer att se ut och är därmed av stor relevans för marknadsförare för att hålla sig uppdaterade kring denna generation. Företagens största utmaning idag är att skapa en god kundrelation via de sociala medierna. För att bättre förstå konsumenters beteenden behövs vidare forskning i ämnet, vilket har mynnat ut i studiens problemformulering:? Hur uppfattas CRM-aktiviteter via Facebook av den svenska millenniegenerationen? Teoretisk ansatsDen teoretiska ansatsen har delats in i fyra delar; relationsmarknadsföring och CRM,  sociala medier, marknadsföring via sociala medier och Facebook samt millenniegenerationen och segmentering.

<- Föregående sida 56 Nästa sida ->