Sök:

Sökresultat:

896 Uppsatser om Reality - Sida 1 av 60

Vad anser du vara en verklighet? : Kan en virtuell värld vara en verklighet?

Contents:The evolution of today?s computer influenced society has taken giant steps towards virtual Reality, game addictions and the possibility of not having to meet the people we communicate with. What is a Reality today?To give a more concrete image of our question we?ve chosen the online game World of Warcraft as an example and to describe our connection to an alternative Reality. We have performed different investigations, interviewed both gamers and non gamers, all this to give us the opportunity to see if the term Reality has started to change in a direction that will allow us to call this alternative world a Reality, or if it?s just a world wide phenomena of for example gaming addiction.

Rekonstruera verkligheten : En receptionsanalys av fenomenet reality-TV i nutidens Sverige

Syfte: Studien avser att undersöka studenters uppfattningar kring vilka behov som ligger bakom till varför studenter väljer att titta på Reality-TV och hur de tolkar Reality-TV som genre.Metod: Studien är en receptionsstudie med fokusgruppsintervjuer.Slutsatser: Denna studie bekräftar den föreställningen om att underhållning inom Realitygenren uppfattas som enkel och lättsam TV. Resultatet från fokusgruppsundersökningen lyfter också fram Reality-TV som något underhållande, utbildande och socialiserande att titta på. Reality-TV är enligt vår forskning tätt sammankopplat med en del moraliska frågetecken kring hur underhållning skapas och tittarnas tvivel kring hur verklig verkligheten egentligen är genom TV-rutan..

Modern virtual reality

Målet med detta projektet var att se hur långt vi kunde ta virtual Reality med hjälp av moderna tekniker och ideer. Detta genom att kombinera traditionell virtual Reality med en Head Mounted Display samt headtracking, sedan lägga till relativ positionering. Sammantaget skulle det ge en helt ny spelupplevelse med dig som spelare i centrum. Genom att titta på andra projekt ska vi undvika att göra om deras misstag. Sedan var vårat huvudmål att utvärdera människans reaktion på en virtuell verklighet..

Modern virtual reality

Målet med detta projektet var att se hur långt vi kunde ta virtual Reality med hjälp av moderna tekniker och ideer. Detta genom att kombinera traditionell virtual Reality med en Head Mounted Display samt headtracking, sedan lägga till relativ positionering. Sammantaget skulle det ge en helt ny spelupplevelse med dig som spelare i centrum. Genom att titta på andra projekt ska vi undvika att göra om deras misstag. Sedan var vårat huvudmål att utvärdera människans reaktion på en virituell verklighet..

Handelsbranschers användning av Augmented reality : En studie om dess möjligheter, utveckling och användning

Augmented Reality is an interesting technology which has increased in popularity the last couple of years. Even though we see more and more of this technology the use of it doesn?t match up to its true potential. This paper aims to investigate the possibilities of this technology and illustrate how companies can use it in their business to reach out to customers in a new and exciting way. The study consists of three parts.

Konst och verklighet? : - en undersökning av den samtida konstutställningen Reality Check.

ABSTRACT INSTITUTION:                                        Institutionen för pedagogik                                                                Avdelningen för bild                                                               Växjö UniversitetADRESS:                                               351 95 VäxjöTELEFON:                                              0470 - 70 80 00HANDLEDARE:                                      Margareta Wallin-WictorinTITEL:                                                     Konst och verklighet? ? En undersökning                                            av den samtida konstutställningen Reality Check.ENGELSK TITEL:                                    Art and Reality? ? A study of      the contemporary art exhibition Reality Check.FÖRFATTARE:                                       Nina WennbergADRESS:                                                Hertered, Ekebo 182                                                                310 38 SimlångsdalenTELEFON:                                              0707-124957TYP AV UPPSATS:                                 C-uppsatsVENTILERINGSTERMIN:                       Ht 2008. I uppsatsen behandlas den samtida konstutställningen Reality Check och dess tema ? konst och verklighet. Fokus läggs på att undersöka hur man arbetat kring tema och hur man gjort urvalet av konstnärer utifrån det. I uppsatsen undersöks även hur man arbetat med konstpedagogik för att nå ut till sin publik och hur man lyckats med detta. Diskussioner förs kring teorier om verklighet och huruvida det går att återspegla verkligheten genom konst. Keywords: samtidskonst, verklighet, Reality Check, konstpedagogik.

Alternate Reality Games : Framtidens Marknadsföringsform

An alternate Reality game, often abbreviated as ARG, is a mix between a game and a crossmedia interactive story using mainly the Internet as a platform. The game is built around the idea of teamwork among its participants. The players cooperate to solve puzzles allowing them to go forward in the story of the game. The marketing element is in different ways included in the story.A few Alternate Reality Games such as The Beast, The Art of the H3ist and The Lost Ring have previously been launched as marketing campaigns. This bachelor thesis aims to examine the possibilities of Alternate Reality Games as an alternative marketing tool for profit-driven companies.

Marcela Montgat och verkligheten

What is it that I do in my artistic work? And above all, what is it that I meet in the making? I become aware of a strong link between Reality and art, for example, when I tell a fictional story on stage or compose, mirror, a human destiny in music. My compositions are, together with events before, during and after they've began to exist, an experience where I move between - sometimes I have chosen to express it - different dimensions of Reality..

En precisionsstudie av förstärkt verklighet som positioneringsverktyg

This study investigates augmented Reality using third person perspective and what precision can be achieved by using this method. There have been prior studies in regards to precision using augmented Reality, however studies using third person perspective is scarce. This study presents a solution using a static camera capturing the user as well as the plane to augment from behind. This augmented image is then transferred to a handheld device that is held by the user. Using this method the user will be free to manipulate and work with the plane without removing the device that captures the scene, a common problem when using visual reference markers in augmented Reality.

Reality: Redigerad verklighet

I denna uppsats undersöker jag frågor som ställs i redigeringsarbetet av en Realityserie.Denna undersökning ägde rum på redaktionen av Husdrömmar som produceras avSveriges Television (SVT) i Malmö. Uppsatsen tar upp tidigare forskning kringbegreppet Reality och dess historia. Detta följs av ett stycke där olika teorier angåendetrovärdighet läggs fram.Baserat på den egna produktionen, som består i att redigera ihop olika sekvenser avett redan inspelat avsnitt, presenteras iakttagelser jag gjort i rollen som redigerare.Flera av frågorna som jag ställts inför handlar om det etiska perspektivet iframställningen av medverkande vilket diskuteras även med medarbetarna påredaktionen..

Att göra affärer i Kina - rättsligt skydd i lagen och i verkligheten

This thesis looks at the difference between the legal protection in law and the legal protection in Reality when a small company working with international trade comes in contact with seller's breach of contract. The thesis uses a case taken from a company with over 30 years experience trading with China and looks at the legal protection available along with the different possibilities of dispute resolution available to a company and then looks at the reasons why this legal protection never becomes a Reality and the thesis also analyses some possible reasons for this gap between law in the books and law in Reality..

Effektivisering av byggproduktion med VDC och förstärkt verklighet : Streamlining construction work with VDC and augmented reality

Virtual Design and Construction (VDC) is currently used more and more within construction design and planning as well as construction as a streamlining tool aiming to improve communication and decrease the number of construction defects. VDC is constantly developing, but what comes next? The augmented Reality (AR) technology is currently not used within construction in Sweden but should be considered as the next step in line regarding the integration of Reality and digital information. Using this technology design can become Reality even before it?s actually built.The purpose of this study has been to carry out an inventory of the existing AR technology and its shortcomings, and also to identify possible applications within the construction phase.

Hur uppfattas etik och moral i reality-tv? : En studie ur deltagar- och tittarperspektiv

Reality-tv är ett fenomen som överskrider gränser och är på så vis utmärkande i sitt slag. Gränsdragningar mellan fiktion- och faktagenrerna inom tv-kulturen blir med tiden allt svårare att tyda. Det brukar benämnas ?faktion? eller ?infotainment?, som innebär underhållning, sensationalism och ?human interest? prioriteras. En av de Reality-program som uppmärksammats är Kungarna av Tylösand, det gav upphov till en diskussion i medier om ansvartagandet då sex och alkohol hamnade i fokus.Genom att Reality-tvgenren benämns som ?infotainment? så borde ansvaret hos produktionsbolag vara viktigt.

Virtual Reality : En ny veklighet för arbetsterapin?

Arbetsterapi är ett ämne som framhäver hälsa och välmående genom aktivitet. Det huvudsakliga målet som arbetsterapeut är att möjliggöra för personer att delta i aktiviteter i det dagliga livet. Virtual Reality är en simulation där datorgrafik används för att skapa en tillsynes realistisk miljö och denna värld är inte statisk utan integrerar med användaren. Syftet med denna litteraturstudie är att kartlägga hur och varför Virtual Reality kan användas av arbetsterapeuter. En systematisk litteraturstudie genomfördes och efter databassökning uppkom 14 artiklar som via en manuell sökning kompletterades med ytterligare 5 artiklar.

Augmented Reality som ett hjälpmedel för produktvisualisering i möbelindustrin: en fallstudie

This paper examines the potential benefits of using augmented Reality as a tool for visualizing furniture in a buyer?s own environment before buying it. A simple prototype is developed and tested.  The steps for developing the prototype are described in great detail as well as the tools being used. The prototype is tested both on people working in the furniture business as well as people with experience in buying furniture online. In conclusion the results from the user tests are analyzed and the potential benefits are described.

1 Nästa sida ->