
Sökresultat:
595 Uppsatser om Rage face - Sida 7 av 40
Skanska and their strategic Polish suppliers: Analysis of the buyer- supplier relationship against the interplay of pricing strategy, supply chain policies and culture
Researchers and practitioners have recognized the need for ?transforming? every policy of the company into a competitive advantage tool. Thus, both the pricing approach and the supply chain practices of the firm have emerged as an important determinant of success. In this study, however, we are not only interested in these two aspects, but also in a third one-namely cultural conflicts as an obstacle and challenge. The interaction of the tree factors is extensively presented against the backdrop of Skanska and four of their closest Polish suppliers.
Användningen av olika informations- och kommunikationskanaler inom företag
Informations- och kommunikationskanaler har ett stort inflytande vad gäller framgångsrikheten inom företag. Studier har visat att många organisationsförändringar resulterar i en negativ effekt på grund av bristande kommunikation. Anledningen kan vara att antingen för få eller för många kanaler används. Syftet med undersökningen var att bidra med beskrivande kunskap om vilka kommunikationskanaler som används internt inom företag. Undersökningen bidrog även med kunskap om vilka skillnader vad gäller användandet av informations- och kommunikationskanaler mellan större företag och mindre företag. Olika teorier beskrevs i ett teorikapitel som använts i undersökningens forskningsområde.
PLekAY : Sandlådebordet som gör leken till en självklarhet för alla
Informations- och kommunikationskanaler har ett stort inflytande vad gäller framgångsrikheten inom företag. Studier har visat att många organisationsförändringar resulterar i en negativ effekt på grund av bristande kommunikation. Anledningen kan vara att antingen för få eller för många kanaler används. Syftet med undersökningen var att bidra med beskrivande kunskap om vilka kommunikationskanaler som används internt inom företag. Undersökningen bidrog även med kunskap om vilka skillnader vad gäller användandet av informations- och kommunikationskanaler mellan större företag och mindre företag. Olika teorier beskrevs i ett teorikapitel som använts i undersökningens forskningsområde.
Lyxvarumärkens överlevnad vid lågkonjunktur : Hur resonerar svenska lyxföretag, och vilka strategier är lämpliga att använda sig av?
The luxury market has steadily grown from the industrial revolution and onwards. Changes in society, trends and the increased living standards has enabled more people to consume luxury goods.The world is going through a major economic crisis at the moment. Studies shows that companies that have focused on added value rather than lowering prices has survived past financial crisis. It is also obvious that companies act very different during times of crisis. Adding to the problem is trends that point to a more careful consumption and environmental awareness.
Två pedagogers upplevelse av barns stress inom förskoleverksamheten
Vi har valt att studera mobbning och utanförskap inom förskolan. Mobbning förekommer inom olika miljöer men vi måste begränsa vår studie. Mobbning är även ett begrepp som är svårt att definiera och det finns olika teoretiska uppfattningar. Detta är intressant att undersöka. Studien påbörjades med intervjuer.
Målbolagsstyrelsens möjlighet att främja offentliga uppköpserbjudanden : med särskilt fokus på rekommendationer, due diligenceundersökningar och budrelaterade arrangemang.
Denna studie åsyftar att undersöka om produktutvecklande B2B företag använder sig av sina kunders tysta kunskap i sin innovationsprocess. Studien ämnar även att undersöka vilka redskap eller stimuli som de berörda företagen företrädesvis använder sig av i kunskapsdelningsprocessen.Den undersökningsmetod som valts är en flerfallsstudie av kvalitativ art och den har bedrivits genom semistrukturerade intervjuer. Data analyserades genom en abduktiv analysmetod. Fem produktproducerande företag har deltagit i studien. Resultatet visar att de redskap och stimuli som används mest frekvent av de undersökta företagen i avsikt att nå sina kunders kunskap är förtroende, "face to face" möten, prototyper och bilder.
Förskolornas arbete gällande mobbning och utanförskap : Kvalitativ studie genomförd med hjälp av sex pedagoger
Vi har valt att studera mobbning och utanförskap inom förskolan. Mobbning förekommer inom olika miljöer men vi måste begränsa vår studie. Mobbning är även ett begrepp som är svårt att definiera och det finns olika teoretiska uppfattningar. Detta är intressant att undersöka. Studien påbörjades med intervjuer.
Fans of Brands - The revival of fan clubs
Our purpose is to display the meaning of fan clubs and further reveal the potential value of fans. This study has an abductive approach with a qualitative data collection, where empirical material has been collected through a micro netnographic study along with qualitative interviews. IKEA and IKEA Family have been applied together with virtual fan clubs to study the fan club phenomenon. The study is based on prior literature concerning loyalty, customer clubs and brand relations. This theoretical framework was chosen to fulfil the purpose of unveiling the meaning of fan clubs and the potential value of fans.
Vem är jag? : En jämförande studie i presentation och självrepresentation
Today's young people increasingly tend to sit at home and relax, instead of being out and meet friends. This is based on my observations from my experience as a teacher. They are more and more in front of their computers and living their lives through their various Internet sites. There I was, stuck on how they behave in their environment, both private and public but also to their friends and their families versus their "internetlife". Young people are more and more at home and even the daily discussion are now placed on the internet instead of face to face communications or on the phone.This essay deals with the subjects selfrepresentation and self-identity that Erving Goffman handled in his bookThe self in everyday life respectively Anthony Giddens in Modernity and Sef-Identity.
Resultatet - när under året justeras det mest? : En studie av earnings management
Title: Artists? identity and image ? a brand perspective The purpose of this study has been to create an understanding of how artists in the music business can be seen as brands and to see what stands out when having this approach. During the study we have focused on the two terms identity and image. We find this issue interesting and relevant since branding has been widely discussed in business economy, but not enough when it comes to artists in the music business. To answer our research question we have targeted three aims for this essay, which is to clarify and analyze:? Identity and image when people are viewed as brands? What specifically characterizes the image of the artists when they are seen as brands and what it might mean that artists are considered as brands? How artists identity and image can be highlighted, shaped, influenced and how it can changeIn this study we have used a qualitative approach to get the topic in depth and gain a greater understanding for the subject.
Logopeders samtal med närstående till en person med afasi : En samtalsanalys
I institutionella samtal såsom närståendesamtal mellan en logoped, en närstående till en person med afasi och personen med afasi råder en asymmetri gällande maktförhållandet. Asymmetrin som uppstår i det institutionella samtalet kan innebära att samtalsdeltagaren med minst makt upplever ansiktshot. I samtal ses förståelse som en dynamisk process och när förståelsen innebär ett problem i konversationen störs den pågående aktiviteten. Mottagaren kan lösa problemet som uppstått genom att ge talaren en candidate understanding. Hur kommunikativa strategier används i närståendesamtal är ett relativt obeforskat område och ett viktigt område då närståendesamtal är en vanligt förekommande för logopeder.
Faktorer som underbygger och motverkar användningen av doping : En genomgång och analys av dopingforskningen 2004-2009
Business across the Internet has increased in recent years and most companies that are selling trips have increased their sales online. Many companies that are selling trips strive for customers to receive and experience a personal service online. The meeting between the client and a webpage service system on the Internet should work. Service encounters are an essential part of the contact between customer and company and play a big part in how the first impression is perceived by the customer. To understand how a service encounter works, meeting face to face, companies need to understand how customers perceive that meeting.
Logopeder och barn i interaktion : Samtalsanalys vid behandling av språkstörning
Speech intervention for children with language impairment aims to both strengthen specific language skills and to reinforce the ability to participate in interactional contexts. Children with language impairment often have problems in interaction; therefore the contributions of the conversational partner are of great importance. Thus, the demands are high on the speech and language pathologist (SLP) for sense and cohesion in intervention. The aim of the present study was to examine how SLPs and children with language impairment interact in language intervention. An approach influenced by Conversation Analysis was used in order to identify various phenomena that occurred, and their effect on the structure of the interaction was analyzed.Four SLPs, two men and two women, were enrolled in the study. They participated in intervention with two children with language impairment each, i.e.
Poker eller patiens? Multilaterala förhandlingar i Europaparlamentet; en explorativ studie av förhandlingskulturen i Europas folkvalda parlament.
Since the Maastricht Treaty the European Parliament has gained competence in the decision-making process and the Parliament is today one of two decision-making institution, next to the Ministers of Council. In this study the main focus has been to shed light over the negotiation culture within the European Parliament, which up till now has been a neglected research area. This is of great significance because the internal negotiations in the European Parliament decide the external negotiation position with the other institutions.After face-to-face interviews with MEP:s and assistants I have been able to identify certain characteristics to create an understanding of the negotiation culture in Europe's elected Parliament. The negotiations are oriented towards a problems-solving approach and the prevailing apprehension is consensus-based negotiations instead of the existence of political blocks. The committees are stronger than the European party groups, which further encourage negotiation.
?Jag är inte kurator, psykolog eller pappa till alla barn, jag är inte bilmekaniker heller? : En studie om idrottslärares yrkesetiska dilemman
AimThe compulsory school attendance in Sweden means that all children are obligated to go to school. This makes great demands on those who work in the school, especially the teachers. Schools are complex units. In school, teachers face all kinds of ethical dilemmas on a daily basis. The aim of the study is to enlighten how different teachers would act differently, if they were facing the same dilemma in the PE-lessons and why this knowledge is important to our profession.MethodThe data was collected through interviews to make a qualitative research.