
Sökresultat:
6333 Uppsatser om Protocol design - Sida 26 av 423
Spelutveckling, problem och utmaningar
Detta arbete ämnar undersöka problem och utmaningar relaterade till design- och
produktion av ett tävlingsinriktat spel för gratis utgivning samt utforska
potentiella lösningar och designfilosofier genom att påbörja utveckling av ett
spel. Problem som uppstår, lösningar som tillämpas och val som görs
dokumenteras varpå resultat analyseras.
Undersökningen tar upp design av både spelmekaniska och grafiska element samt
produktionen av spelet och dess resurser, saker som är viktiga att tänka på och
några saker som kan gå fel..
Visningsträdgård på produktionsgård. En undersökning av förutsättningarna för Fristorp gård
Uppsats för avläggande av filosofie kandidatexamen iKulturvård, Trädgårdens hantverk och design, 21 hp, 2012.
Användare från båda håll ? Utökat informationsstöd inom design av registreringsprocesser
During spring 2001 we have been involved with our bachelor thesis at Doberman Digital Agency, an Internet related webdesign company. We have focused our work on the registration process via digital medias such as the Internet. During our workprocess we have been conducting a number of studies and analyses of workrelated materials. Ethnographical methods such as structured interviews and participant observations were primarily used in our work. We also widely used brainstorming in our designprocess.
Den interaktiva djurparken / The interactive zoo
The purpose of this thesis project is to develop a set of interactive digital solutions designed to enhance the interest and knowledge intake of visitors at Skånes Djurpark (Zoo of Scania) in Höör. The project was carried out in collaboration with Skånes Djurpark and representatives from its visitors. Our thesis is based on academic works in the fields of interaction design, exhibit design and contextual learning. Ethnographical field studies have been conducted at Skånes Djurpark with additional field studies at Tropikariet in Helsingborg, Copenhagen Zoo and Regionmuseet Kristianstad. Existing information signs in Skånes Djurpark are primarily image- and textbased, forcing visitors to divert their attention from the different species of Nordic animals that inhabit the zoological park.
Design av fönsterinfästning i väggar med tjock värmeisolering : För god funktion med avseende på fukt, värmeisolering och estetik
Design for Six Sigma (DFSS) is a further development of the Six Sigma draft to carry through preventing quality measures in developing and designing of new products and processes. With increasing demands on enterprises development processes to be more safety and faster the need of DFSS arise as a product, process and service development concept in the organisations. Design for Six Sigma aims to improve and structure the development process of an organisation and consider the application of the innovation problem solving. The concept aims to leave the structure of the traditional Six Sigma concept and instead, from an innovative perspective, search for new solutions to existing problems. The concept constitute of a toolbox with a lot of quality tools that are divided into phases in a development model.
Co-design av Co-design ? Förslag på riktlinjer för arbetssättet och utformningen av kravspecifikationer
Co-design är en filosofi som kan tillämpas under en systemutvecklingsprocess. Grundtanken iCo-design är att man ska titta på verkligheten utifrån flera olika perspektiv för att sedan väljadet mest lämpliga perspektivet. Co-design har bara tillämpats under ettsystemutvecklingsprojekt och det är e-Me projektet som genomfördes på Högskolan i Borås.Under e-Me projekt så utgick man från användarna, som då var studenter, och tog, genomworkshops med användarna, fram storyboards och scenarier. Dessa storyboards och scenarierlåg sedan till grund för kravspecifikationen i e-Me. När utvecklarna sedan mottogkravspecifikationen så blev det problem eftersom serierna inte var tillräckligt detaljerade menockså för att utvecklarna inte varit delaktiga i utvecklingen av dem.
Kartläggning av plastkorkar och förslag till förbättringar för den australiensiska marknaden
The project Design analysis and proposals of plastic screw caps in Australia was performed at Högskolan Dalarna incooperation with University of Western Sydney, Australia. The Swedish company Tetra Pak, in Lund, were assigner forthe project that was performed 2006-2007. The commission was to do a survey about the packages for non-carbonateddrinks in Australia. The bottles had to be plastic, able to open in one step and with focus on the caps.The project has result in design analysis and a new proposal of a plastic screw cap for the Australian market. Sixbottles were choosen and they were all testet on 20 consumers each with a Likert-scale test.
Design av en webbportal : Webbaserade användbarhetstester av programvaror eller tjänster åt Sandvik IT Services
Sandvik IT Services är i behov av en webbportal för hantering och skapande av användbarhetstester av olika programvaror och tjänster. Genom informella intervjuer angående webbportalens utformning samt en grundläggande studie i programspråket ASP.NET skaffades förståelse och kunskap kring problemet. Utifrån informationen skapades först en kravspecifikation där det togs upp skall- och börkrav för webbportalen. Därefter utvecklades en databasmodell och en sidstruktur som kontinuerligt under utvecklingen kontrollerades med utvecklare på Sandvik IT Services för att försäkra sig om att materialet skulle bli användbart. Med sidstrukturen medföljer även ett förslag på användargränssnitt för de olika sidorna.
Uppgångsappen : En rapport om utvecklingen av en mobilapplikation
Denna rapport redovisar för utvecklingen av mobilapplikationen Uppgångsappen. Applikationen, som har utvecklats för iPhone, skapades för att kunna ges ut av företaget Approdites AB. För utvecklingen har Apples riktlinjer följts både för design och programmering, och fokus har legat på att utveckla en applikation som uppfyller Apples krav för att bli godkänd i AppStore. Programmeringsspråket Objective-C har använts tillsammans med utvecklingsmiljön xCode. Designbeslut har grundats på designprinciper och målet har framförallt varit att utveckla en applikation som ska vara lätt att använda och ha en estetiskt tilltalande grafisk design.
CMS-baserat studentintranät : Undersökning och utveckling av studentintranät
Involving prospective users in a development process is important. This makes it easier to make a more usable product. This thesis is about developing an intranet targeting a school and focus is aimed towards intranet usability.The reader is given knowledge into how to design and implement an intranet using persona. Design and develop by using persona is difficult when there is a group with large variety of knowledge, age and technology interest, so as in this case. Persona although always helps during the development phase because of the strong links to the personas that are created, which gives developers a constant reminder of the end users of the system.The thesis describes how information is collected and processed.
Design eller innehåll : vad är viktigast för en webbportal?
Användningen av Internet har ökat kraftigt de senaste åren och begreppet webbportal har blivit allt vanligare. Syftet med det här arbetet är att undersöka om det är en webbportals design som är det avgörande vid valet av webbportal eller om det är innehållet och tjänsterna. Kanske är det en kombination av design och tjänster som värdesätts högst.I detta arbete utförs en heuristisk utvärdering av ett antal bostadsförvaltningsportaler för att undersöka både eventuella användbarhetsproblem samt hur väl designade portalerna är. I arbetet görs även en enkätundersökning hos ett antal utvalda hyresgäster hos AB Skövdebostäder för att undersöka inställningen till designen av företagets webbplats samt dess innehåll och tjänster.Resultatet visar att webbportalers tjänster är viktigare än designen men att designen inte är helt oviktig. Några generella slutsatser kan dock inte dras av detta arbetes undersökningar eftersom både antalet medverkande portaler och hyresgäster är allt för få..
Visualiseringsverktyg för modulärproduktutveckling : En studie om designen och implentationen av ett verktyg som ska effektivisera ett modulärt arbetssätt
Due to a growing interest in communication in today?s society the demand for equipment that is used in communication networks increases while the competition between companies that produce this equipment grows. To meet the increasing demand and at the same time having a competitive product development many companies use some effective product design, such as the modular product design. When a modular product design is used it?s good to compare different module configurations for a certain product and to simplify these comparisons some tool can be used.
Ny kölkonstruktion på segelbåtar
This Master Thesis is a product development project that has been carried out in cooperation withSvea Teknik AB. The company has developed an apparatus for attachment of a keel to a hull base ofa boat. The purpose for this thesis has been to compare a new concept of keel attachment incomposite material to thetraditionaldesign solution. This new keel attachment minimizes thedamages that may arise on the keel and the hull of the boat in shape of stresses impacts at grounding.Today it is a problem, relating to keel attachment on sailing boats having a fin keel or a bulbous keel.The manufacture focus on developing larger draught and shorter keel blades. The overall purpose isto increase performance of the sailing boat.The task for this thesis was to develop a concept of keel blade in composite material and investigateattachment to a sheet-shaped element.
Konstruktion och reglering av flygande plattform
This report describes the manufacture and control of a flying platform. The report describes the basic and fundamental theories required to get the platform flying. It touches on subjects such as A/D-conversion. PWM-control and PID-control. The sensors used in the platform are a gyro and an accelerometer.
Design av whatismykidplaying.com : En fallstudie i användbarhet för webbplatser
Detta arbete består av designen av ett gränssnitt för webbplatsen whatismykidplaying.com. Designen var tänkt att ge hög användbarhet för målgruppen och testades av användare i ett think-aloud test. De fick testa och utvärdera hur väl gränssnittet fungerar och deras feedback utvärderades och resultaten låg till grund för förslag på förändringar i gränssnittet, vissa som sedan blev implementerade. Studien har utgått från de olika stegen i en användarcentrerad utvecklingsmodell, analys - design - utvärdering - återkoppling, och en iteration har genomförts.Som utgångspunkt, för att öka användbarheten i webbplatsens gränssnitt, användes diverse regler och riktlinjer för hur användbarhet bäst kan uppnås, när designen gjordes. Hur väl dessa regler och riktlinjer fungerat tillsammans, i detta projekt och design, blev således en del i think-aloud testest utvärdering.