Sök:

Sökresultat:

860 Uppsatser om Platform Game - Sida 53 av 58

Normbrott i spel : Effekterna av brutna färgnormer

Under projektet togs två prototyper fram som innefattade tre korta pussel med målet att se hur spelare reagerade vid brutna färgnormer. Sedan sammlades åtta testspelare som ansåg sig ha flera års erfarenhet inom datorspel och iaktog dem under speltestning för att notera den tid det tog för dem att klara varje pussel. Efter detta utfördes också en intervju med resondenterna med målet att se om de identifierade normerna uppfattas existera samt ta reda på varför de agerade som de gjorde.Enligt de resultat som gavs från speltestningen och intervjun så kan vi se att majoriteten av testspelarna kunde identifiera de färgnormer som valts att testa. "Röd dryck återställer hälsa" och "Färgad nyckel öppnar dörrar med samma färg" är de färgnormer som nästan alla testspelare lyckades identifiera följt av färgnormen "Grön knapp leder till en positiv effekt medans röd knapp leder till en negativ effekt". Här var respondenterna kluvna och endast lite mer en hälften ansåg att den normen existerade.

Volatilitetsprognoser på den svenska aktiemarknaden: Tillämpning av Arch Typ modeller

This thesis of 15 hp has been implemented at Halmstad University, in collaboration with Saab Dynamics in Linköping. Saab Dynamics is a company operating in the defence industry where competition is tough. This necessitates new ways to increase efficiency in the company, which is the basis for this thesis. Saab Dynamics wants to introduce simulation driven design. Since Saab Dynamics engineers have little experience of simulation, required a user methodology with clear guidelines.

Identitet och själviscensättning i bloggsfären : en kvalitativ studie av bloggen iMilk

Title: Identity and self-staging in the blogosphere- A qualitative (text and semiotic) study of the fashionblog ?iMilk?Number of pages: 55 (excluding references and appendix)Author: Lea KaufmannTutor: Göran SvenssonCourse: Media- and Communication Studies DPeriod: Spring term 2013University: Uppsala UniversityPurpose: The purpose of this master thesis is to theoreticallyinterpret contemporary identity in the web by analyzingthree fashion blog posts created by Signe Siemsen.The analysis is based on theories regarding identity andself-staging in the network society. The work aims tohighlight the relatively fresh theme "Internet as anidentity-creating and identity-seeking platform" andexplores ways of using a blog in order to create a virtualidentity. The study calls for more in-depth research andfurther discussion.Material: The material consists of iMilk, a Swedish fashion blogwritten by a 21-year-old girl. The blog existed betweenSeptember 2007 and March 2010 and three posts,namely from September 2007, April 2008 and October32008, were analyzed based on theories regarding identityand internet by Manuel Castells and John Sulers.Method: The following thesis is based on a qualitative discourseanalysis and a semiotic image analysis.Main results: The thesis you are about to read shows clear signs ofhow the creator behind iMilk, Signe Siemsen, is using herblog to construct and highlight selected parts of herpersonality and to define the person she wants to be andbe seen as.

Energiabsorberande Skyddstak

Materialhantering är en växande bransch som medför att både antalet anställda och arbets-tempot ständigt ökas. En konsekvens av detta är att antalet olyckor med fallande objekt har ökat i samband med användning av truckar.I detta examensarbete har därför en undersökning av skyddstaket till truckserien staplare (Stacker, Pedestrian with platform, Electrically powered) genomförts. Syftet är att undersöka möjligheterna att ta fram en ny konstruktion på skyddstaket som, jämfört med den befintliga konstruktionen, kan absorbera energin från en fallande last på ett bättre sätt samt minskar den kvarstående deformationen. Detta för att kunna öka säkerheten för föraren ytterligare men även för att kunna öka produktiviteten av trucken genom att minimera servicetiden av taket efter större lastfall.Målet med arbetet är att ta fram en CAD-modell på en ny konstruktion av skyddstaket som ska kunna utgöra underlag för framtagning av en testprototyp. Projektet har följt en systematisk produktutvecklingsprocess i vilken det första steget är att ta fram en kravspecifikation på konstruktionen.

Kulturell påverkan på koncept

Dagens film och spelkoncept inom genrerna science fiction och fantasy börjar likna varandra mer och mer och för oss känns inget längre annorlunda. Genom att basera dem på historiska samhällen och kulturer hoppas vi på att bryta normen. Vi hoppas att med detta som grund kunna skapa realistiska och trovärdiga folkslag som skiljer sig från det som funnits tidigare. Detta examensarbete handlar om konceptutveckling av en fiktiv värld och tre fiktiva folkslag. Konceptet skall kunna appliceras på både film och spel men även litteratur eller andra medietekniska områden.

Osäkerhet i investerares avkastningsbedömning av kommersiella fastigheter. - Osäkerheter i bedömningen av drift- och underhållskostnader?

This thesis of 15 hp has been implemented at Halmstad University, in collaboration with Saab Dynamics in Linköping. Saab Dynamics is a company operating in the defence industry where competition is tough. This necessitates new ways to increase efficiency in the company, which is the basis for this thesis. Saab Dynamics wants to introduce simulation driven design. Since Saab Dynamics engineers have little experience of simulation, required a user methodology with clear guidelines.

OM SVERIGE I SITT ÄMNE OCH SVERIGE I SIN UPODLING : BILDEN AV SVERIGE I VETENSKAPSAKADEMIENS PRESIDIETAL 1739?1772

Uppsatsen fokuserar på Livrustkammarens utställning Maktspel (13/3 2014 - 5/1 2015) och handlar om historiebruk i populärkulturen. Med utgångspunkt i den svenska renässansen görs kopplingar till Englands elisabetanska tid samt den fiktiva kontinenten Westeros i HBO:s tv-serie Game of Thrones. Intentionen från museet är att besökaren ska ifrågasätta historiebrukets olika användningsområden och samtidigt belysa historiens dramatiska inslag. Jag har intresserat mig för de parallella maktspelen som sker i utställningsrummet utöver de berättelser som Livrustkammaren presenterar. Uppsatsen syftar till att lyfta fram museer och utställningars iscensättningskaraktär och min ambition är studera den interna ordningen i iscensättningen. Uppsatsen är uppdelad i fyra tematiska huvudkapitel.

Företagsvärdering : ? Värdering av ett företag som verkar inom en turbulent bransch

Business valuation is something that has been more general and discussion around this subject is very common. The discussions often revolve the various principles and procedures that a business appraiser can apply when a valuation of a business should be done. When there are different evaluation methods there are also resulting in an assumption that there are not so easy to create a complete objective business value. The individual evaluator choice of method will determine the result of the business value. The global world for each business has been more uncertain and turbulent/changeable which have tended to exacerbate the work for the evaluator to determine a business value.

Två synsätt på elevers lärande av ämnet statistik : En studie av elever i årskurs 7

The purpose of this paper is to create increased understanding of how pupils learn statistics. This includes gaining insight into pupils' use of their own experience and group experience to help to get a better understanding of statistical problem solving. The study's research questions are about how pupils learn to work with data in tables and diagram and how pupils learn to work with measures.The theoretical framework consists of two approaches to studying learning. One approach is based on pupils? cognitive conditions, called set-befores, and the pupils' previous experiences, called met-befores.

Spelrörelsekrav och temporalt mönster i amerikansk fotboll : en deskriptiv studie av försvarsspelare

AimThe aim of the study was to develop a method for the survey of play movement demands and temporal patterns in order to enable a descriptive study of the defensive players in American Football. The overall aim was to  improve the understanding of how American Football is played to create opportunities for enhancement of current or developing new training methods to better suit football.MethodFifty plays from a Division 3 college football game on video from 2005 was divided into sequences of action for one player each from the defensive line, linebackers and defensive backs and analyzed with the video analyzing software cSwing. Every players sequence of action was recorded in a spreadsheet and noted on a scaled football field where distances were measured and together with time stamps from cSwing velocity was calculated.ResultsUsing this method it was possible to describe the play movement demands and temporal patterns which was the main task of the study. The defensive end worked on an average 4.61 seconds per play, the distance was 12.4 meters and average speed 2.5 m×s-1. The linebacker worked on an average 4.35 s per play, 13.7 m and at a mean speed of 3.0 m×s-1.

Ersättning vid tvångsförvärv av mark ? En typfallsstudie av ersättningen i två olika ersättningssystem

Each year approximately 2,000 new detailed development plans are accepted in Sweden. When an area is covered by a new detailed development plan, it is often necessary that land has to be acquired to adjust the property units to the new plan. The owner conditions of the property units can usually be adjusted through negotiations between the seller and the buyer. But in some situations, when no agreements can be reached, it is possible to use coercive measures to purchase the land. Compulsory purchases are only permitted when certain legal criteria?s are met.

Berättelsens labyrinter : Interaktiv fiktion och dess narrativa aspekter

This essay examines the narrative aspect of interactive fiction. The study uses Janet H. Murrays analysis of the digital environment and the properties of it as procedural, participatory, spatial and encyclopedic. From this, her three characteristic pleasures in digital narratives - immersion, agency and transformation - are examined from the perspective of interactive fiction. The study also examines Nick Montforts analysis of interactive fiction as a potential narrative and a simulated world or environment.

Simulation driven design : An iterative approach for mechanical engineers with focus on static analysis

This thesis of 15 hp has been implemented at Halmstad University, in collaboration with Saab Dynamics in Linköping. Saab Dynamics is a company operating in the defence industry where competition is tough. This necessitates new ways to increase efficiency in the company, which is the basis for this thesis. Saab Dynamics wants to introduce simulation driven design. Since Saab Dynamics engineers have little experience of simulation, required a user methodology with clear guidelines.

Neutral bolagsskatt ? Hur bygg- och fastighetsbranschen skulle påverkas av förslaget

This thesis of 15 hp has been implemented at Halmstad University, in collaboration with Saab Dynamics in Linköping. Saab Dynamics is a company operating in the defence industry where competition is tough. This necessitates new ways to increase efficiency in the company, which is the basis for this thesis. Saab Dynamics wants to introduce simulation driven design. Since Saab Dynamics engineers have little experience of simulation, required a user methodology with clear guidelines.

Konstlandskap : ett projekt om en konsthall på Bergdala gård, Kivik

Abstract ? What is an exhibition hall? ? How do you create tension between art and nature? ? Why should an exhibition hall be situated in the country side; would that add to the experience? ? What are the conditions of exhibiting contemporary art? These are some of the questions I first asked myself when I came to work with this project on an exhibition hall outside Kivik, Österlen. These questions brought me to new places, meetings and ideas. The team working actively to realize this project, calls it ?Art by the Sea?. The team has been working with the project since 2001 .

<- Föregående sida 53 Nästa sida ->