Sök:

Sökresultat:

860 Uppsatser om Platform Game - Sida 50 av 58

Att vistas ute på förskolans gård : Utegård som pedagogisk arena

Vi lever i ett samhälle där det förekommer mycket stress. Barn upplever en ökad stress som kan vara relaterad till minskad fysisk aktivitet på grund av att allt mer av deras fritid ägnas åt tevetittande och dataspel. Detta gör att en dålig vana växer även bland de små barnen, som hellre vill sitta stilla än röra på sig. Utgångspunkten är vikten av att redan i förskolan skapa en önskan hos barnen att komma ut i utomhusmiljö och att de ska tycka att det är roligt och spännande att vara ute. Syftet med studien är att lyfta fram förskolepedagogers yrkesroll för sitt pedagogiska arbete på förskolegården.

Dämpning av ljud i Shift-by-Wire växelväljare : Noise damping in a Shift-by-Wire gear shifter

Constantly growing demands from the costumers in the Automotive industry forces the subcontractors to seek alternative ways to compete. One parameter of quality is the components tolerance against NVH(Noise, Vibraion & Harshness) aspects. Kongsbergs Automotive has developed a new gear shifter platform (Shift-by-Wire) that is sold to Alfa Romeo and used in of their car models. However, the company is not pleased with the components sound quality, therefore the main purpose of this thesis is to develope a number of concepts that is supposed to enhance these NVH-aspects.To get an understanding of the problem an analysis of the causes of the emitted sound has been done parallell to a product decomposition, function decomposition and a Ishikawa-diagram. Together with these methods has a litterature study been performed to get familiar with the physics of an impact and especially the emittment of noise.

Externa kostnader för viltolyckor

The objective of this paper is to estimate monetary and non-monetary costs for the huntercaused by deer-vehicle collisions in Sweden. These costs include losses in hunting value as wellas time and money efforts related to the handling of wildlife casualties. The calculations arebased on available statistics from 2004 on deer-vehicle collisions involving moose, deer, roedeerand wild boar and on telephone interviews with hunters involved in the tracking of injuredanimals. Altogether, the annual loss in hunting value for moose was assessed to approximately30 million SEK based on the 2004 accident statistics. For roe-deer and fallow deer, thecorresponding figure was approximately 56 million SEK and 1.2 million SEK, while wild boaraccounted for 1.3 million SEK, respectively.

Back to the roots. Utforskande studie av mina minnen från Dalarna

Jag har som examensarbete på master-nivå formgivit en sittmöbel med utgångspunkt från min uppväxt i Dalarna. Målet har varit att göra en filosofisk tolkning av mina minnen samt en hyllning till regionen, i synnerhet Borlänge där jag växt upp.Jag har under projektets gång gjort en resa både på ett mentalt och rent fysiskt plan tillbaka till den plats jag växt upp för att utforska mina minnen och därigenom skapa en plattform för mitt designarbete.För att nå mitt resultat har jag använt mig av designmetoder som ITK, intervjuer, skisser, studiebesök, materialtester, mockups samt modelleringsverktyget Rhino.Resultatet är en stol inspirerad av saker som bland annat Ornäs stugan och musikkulturen i Borlänge. Stolen består av en metallkonstruktion, trädetaljer vid fötterna samt armstöden och en sits i läder.For my thesis work on postgraduate level, I have designed a chair based on my upbringing in Dalarna. The goal has been to make a philosophical interpretation of my memories and a tribute to the region, particularly Borlänge where I grew up.During the project I have made a trip both on a mental and physical level back to the place where I grew up to discover my memories and thereby creating a platform for my design work.In order to achieve my result, I have used design methods such as ITK, interviews, sketches, field trips, materials testing, mockups and the modeling tool Rhino.The result is a chair inspired by things like Ornässtugan and the music culture in Borlänge. The chair consists of a metal construction, wooden feet and armrests and a seat made from leather..

Distriktssköterskans erfarenheter av samtal med patienter, med hypertoni

Hypertension is one of the most common reasons for visiting primary care. It is one of the most important modifiable risk factors for cardiovascular disease, suffering and death. Lifestyle change, such as increased physical activity is the foundation of treatment of hypertension. Lifestyle change starts as a process in which patients can be helped by a nurse through conscious communication, educate and support increased physical exercise.AimThe aim of this study was to investigate the district nurse´s experiences of interacting with patients with hypertension about physical activity.MethodIndividual qualitative study. Ten nurses from health center were interviewed.

Användbarhet för grafiska designers - Responsiva webbplatser och dess utformning

Idag besöker vi inte längre webbplatser enbart via datorer, utan även mobiltelefoner och surfplattor. För att göra interaktionen på en webbplats användbar via flera olika plattformar blir det allt vanligare med responsiv anpassning. Denna utveckling ställer högre krav på den grafiska formgivaren som bör ha god kunskap om de plattformar som designen tillämpas på för att nå högsta möjliga användbarhet. En grafisk formgivare ska alltså förstå vad användbarhet innebär och hur denna kunskap ska tillämpas i designen. Kandidatarbetet undersöker vad som definierar användbarhet och vad grafisk design bidrar till i skapandet av responsiva webbplatser. Utifrån litteraturstudier i samband med en produktion i form av en responsiv webbplats, presenterar vi i detta arbete våra metoder för hur den grafiska designen ska uppnå användbarhet oavsett plattform. ---- We no longer visit websites solely by using computers, but also mobile phones and tablets.

Motivationens betydelse för arbete i hemtjänst : en studie av personalens uppfattningar

Purpose: The purpose of this essay is to describe the social media usage of five European official national tourism organizations (NTO). The essay proceeds to discuss and evaluate the findings, whilst reflecting on the advantages of social media usage from the point of view of an official national tourism organization.Method: The authors used three different methods of research: one structured observation to study the national tourism organizations? everyday work in social media, one field stimulation to study if and how different NTO respond if a prospective visitor makes them a direct question via social media and finally an email interview to gain insight into NTO?s underlying strategies and policies about social media usage.Theoretical framework: The theories that have been used in this paper include the Uses and gratifications model, theories of one-way and multi-way communication, theories of social media and relationship marketing.Conclusion: By making use of social media the company releases some of its control to the customers as the latter can express their opinions freely in this type of media. One of the advantages of social media is that the platform favors dialogue and feedback. Social media can be used for traditional one-way communication, but works best as a supplement to the regular marketing activities, allowing the activities on social media platforms to focus on branding and building long-term customer relationships.

En karneval går inte att stoppa : En designpedagogisk undersökning om barn och normer

Purpose: The purpose of this essay is to describe the social media usage of five European official national tourism organizations (NTO). The essay proceeds to discuss and evaluate the findings, whilst reflecting on the advantages of social media usage from the point of view of an official national tourism organization.Method: The authors used three different methods of research: one structured observation to study the national tourism organizations? everyday work in social media, one field stimulation to study if and how different NTO respond if a prospective visitor makes them a direct question via social media and finally an email interview to gain insight into NTO?s underlying strategies and policies about social media usage.Theoretical framework: The theories that have been used in this paper include the Uses and gratifications model, theories of one-way and multi-way communication, theories of social media and relationship marketing.Conclusion: By making use of social media the company releases some of its control to the customers as the latter can express their opinions freely in this type of media. One of the advantages of social media is that the platform favors dialogue and feedback. Social media can be used for traditional one-way communication, but works best as a supplement to the regular marketing activities, allowing the activities on social media platforms to focus on branding and building long-term customer relationships.

"Det är lättare att vara någon på nätet än att vara någon på riktigt? : Gymnasieelevers medieerfarenheter i mötet med svenskämnet

I denna studie undersöker jag hur svenskämnet på gymnasiet lever upp till syftet som säger att eleverna i undervisningen ska få läsa andra texter än enbart skönlitterära och vars innehåll ska sättas i relation till elevernas egna intressen och erfarenheter. Texterna ska också vara en källa till självinsikt, utmana eleverna till nya tankesätt och öppna upp för nya perspektiv. Det blev därför intressant att undersöka om/hur texter av olika slag påverkar unga människors identitetsbyggande inom svenskämnet. Samtidigt visar tidigare forskning att skolan är dålig på att ta tillvara elevers medieerfarenheter i klassrummet. Syftet med studien är således att i intervjuer med nio elever undersöka hur elevernas medieerfarenheter ser ut och hur de vill att skolan ska tillvara på dessa:Hur använder eleverna medier för att uttrycka och utforska sin identitet? Hur ser eleverna på hur skolan tar tillvara deras medieerfarenheter i svenskundervisningen?Resultatet av undersökningen visar att svenskämnet i stort sett inte använder sig av texter hämtade från olika slags medieplattformar i undervisningen.

Finns det några skillnader mellan Socialdemokraterna och Moderaterna? : en studie om kommunalt självstyre på lokal och nationell nivå

The Social Democratic Party and the Moderate Party are two parties with different ideological background. The parties have different opinions in issues of public and private matters. The Social Democratic Party profiles it self, through the local and national party programs, as a party for solidarity and security. The Moderate Party, on the other hand, profiles it self through their programmes as a party with a possibility for the individual to shape his or her own life. Through a survey on members in the local government, and two key persons at national level, the view of municipal self-government has appeared.

Configuration management system för Moderna Museet

This thesis of 15 hp has been implemented at Halmstad University, incollaboration with Saab Dynamics in Linköping. Saab Dynamics is a companyoperating in the defence industry where competition is tough. This necessitatesnew ways to increase efficiency in the company, which is the basis for this thesis.Saab Dynamics wants to introduce simulation driven design. Since SaabDynamics engineers have little experience of simulation, required a usermethodology with clear guidelines. Due to lack of time, they chose to assign thetask to students, which resulted in this thesis.The aim of the thesis is to develop a methodology in mechanical design, wherethe designer uses the FE analysis early in the design process to develop thestructures' mechanical properties.

Speglar sportsidan staden? En kvantitativ inneh?llsanalys av hur fotbollsklubbar gestaltas inom sportjournalistiken

The aim of this study is to investigate how the five biggest football clubs in Gothenburg are framed in the local newspaper G?teborgs-Posten. Gothenburg has five clubs in the top two tiers of swedish football (IFK G?teborg, Gais, BK H?cken, ?rgryte IS och Utsiktens BK), which makes them unique compared to other swedish cities. Many of the clubs also have a long history, being some of the oldest in the country, making supportership of the clubs a big part of the identity of many citizens in Gothenburg.

Vector Displacement Mapping

Kontext: Displacement Mapping är en teknik som används inom 3D-spel för att skapa detaljrikedom i geometri utan att behöva triangelobjekt bestående av oönskad geometrikomplexitet. Tekniken har även andra användningsområden i 3D-spel, till exempel terränggeometri. Tekniken skänker detaljrikedom genom att i samband med tesselering förskjuta geometri i en normalriktning eller längs annan specificerad riktning. Vector Displacement Mapping är en teknik liknande Displacement Mapping där skillnaden är att Vector Displacement Mapping förskjuter geometri i tre dimensioner. Mål: Syftet med arbetet är utforska Vector Displacement Mapping i sammanhanget 3D-Spel och att antyda att tekniken kan användas i 3D-spel likt Displacement Mapping. Arbetet jämför Vector Displacement Mapping med Displacement Mapping för att urskilja skillnader i exekveringstid mellan teknikernas centrala skillnader.

Uppsägning på grund av sjukdom

The purpose of this essay is to investigate how employers? rights to give employees notice because of illness are regulated in Swedish working life. This essay consists of two parts. The first part is jurisprudential and based on traditional juristic method. The second part entails the discipline Sociology of Law and is based on a qualitative survey consisting of two interviews.

Vision eller Verklighet ? Vad säger kontoret om företaget som sitter där?

This thesis of 15 hp has been implemented at Halmstad University, in collaboration with Saab Dynamics in Linköping. Saab Dynamics is a company operating in the defence industry where competition is tough. This necessitates new ways to increase efficiency in the company, which is the basis for this thesis. Saab Dynamics wants to introduce simulation driven design. Since Saab Dynamics engineers have little experience of simulation, required a user methodology with clear guidelines.

<- Föregående sida 50 Nästa sida ->