Sök:

Sökresultat:

3383 Uppsatser om Place innovation - Sida 62 av 226

Hur bevaras kunskapen inom ett konsultföretag? : En students tolkning av hur det humanakunskapskapitalet kan bevaras inom ett konsultföretag

Strävan efter konkurrensfördelar via kunskapsdominans har blivit en alltmer centralstrategi för företag i dagens samhälle. Det finns ett intensivt intresse för ett bredareintellektuellt kapital, kreativitet, innovation och mer lärande inom företagen.Utmaningen företagen ställs inför, är att återanvända dess fulla kunskapspotential, se tillatt den blir bevarad, sprida den vidare och till slut överföra kunskapen inomorganisationen för att skapa mervärde. Rapporten ämnar översiktligt undersöka de metoder och modeller som konsultföretagetAcando använder för att hantera och bevara sitt kunskapskapital inom företaget. Det ärbegreppen ?tyst kunskap? och ?explicit kunskap? som analysen belyser, och all faktabygger på litteraturstudier samt intervjuer på Acando.Resultatet visade att det finns ett fungerade system idag som delar kunskapen mellanmedarbetarna på Acando.

När akademisk forskning blir företag : En studie av vilka faktorer som kan vara avgörande för att en kommersialiseringsprocess med grund i akademin ska inledas.

Syftet med denna uppsats är att undersöka vilka faktorer som kan vara avgörande för att en kommersialiseringsprocess med grund i akademin ska inledas. Den teoretiska referensramen i studien belyser nätverksteori, incitament till entreprenörskap inom akademin samt teori om vägen från akademisk forskning till företag. Intervjuer har genomförts med aktörer som har ansetts kunna visa på hur kommersialiseringsprocessen går till. Två fallföretag har studerats; Seabased och Enreduce. Båda dessa företag har sin grund i akademisk forskning.

Extern kommunikation av Corporate Entrepreneurship

Entreprenörskap och innovationskraft har genom begreppet Corporate Entrepreneurship erkänts som en framgångsfaktor för företag. Med utgångspunkt i att Corporate Entrepreneurship är av ökande betydelse utreds här i vilken mån detta återspeglas i företags externa kommunikation. Genom innehållsanalys av VD-brev från 21 svenska teknikföretag över en tioårsperiod har signaler om entreprenöriell orientering fångats. Resultaten har visat att extern kommunikation av Corporate Entrepreneurship, i motsats till vad som förväntats, minskat i omfattning över tidsperioden. Vidare har visats att företagen inom sektorn kommunicerat kring Corporate Entrepreneurship i lika omfattning men att skillnad funnits mellan de företag som satsat mest respektive ingenting på forskning och utveckling.

Ta täten i loppet om innovation: Fostran av intraprenörskap i stora organisationer - En studie av Volvos New River Valley-fabrik

This report gives an overview of applications of the Greenroads rating system whichin turn is an environmental review system for roads. The focus of this report isapplications during the construction phase, ie on solutions which adhere to theentrepreneur's area of responsibility as opposed to the designer's. The study was undertaken in cooperation with Skanska (a global contractor andFortune 500 company) which provided a project suitable for an exemplatory study ofGreenroads. Please note that the project in particular was not specifically designedwith Greenroads in mind. Therefore and because of that the site provided anexcellent opportunity to study effects of application contra non-application. The approach of this study was to first review the system, thereafter to performinterviews with key personel at the site in different roles as to receive different viewsof selected points of application. Selected possibilities of application are cathegorizedand presented with comments and suggestions for adoption. Lastly Greenroads is briefly compared to the rating system which today is the mostwidely used by Skanska, LEED.

Produktionsoptimering av elektromagnetiska omrörare - "ORD 43P" och "EM Stabilizer"

Examensarbetet inom produktutveckling ? konstruktion utfördes under perioden februari till juni 2013 och omfattar 15 högskolepoäng (C-nivå), och är den slutliga kursen inom högskoleingenjörsprogrammet Innovation och produktdesign.Examensarbetet behandlade problematiken kring produktionsanpassning och kostnadsoptimering av två stycken elektromagnetiska omrörare vid företaget ABB, Process Automation, Metallurgy i Västerås. Efter kontakt med handledaren från ABB, Jan-Erik Eriksson, påbörjades projektarbetet med att tillverkningsanpassa konstruktionen av produkterna ORD 43P och EM Stabilizer.För att åstadkomma kostnadsoptimerad och produktionsanpassad konstruktion tillämpade författarna följande produktutvecklingsverktyg: Design for Cost, Design for Manufacture och Design for Assembly. För att kontrollera att konstruktionen blev optimal, men också att den inte brister under belastning använde examensarbetarna det datorbaserade hållfasthetsverktyget finita elementmetoden i CAD-programmet SolidWorks.Val av komponenter baserades på komponenternas pris per kilo.För att välja det optimala materialet, det vill säga högsta hållfasthet till lägsta pris använde författarna materialdatabasprogrammet CES EduPack. De utvalda materialen från programmet kunde inte författarna påfinna som standard på marknaden, varför författarna ändrade strategi till att jämföra och välja material utifrån marknadsundersökning av standardmaterial hos leverantörer.  ORD 43Ps komponenter optimerades konstruktionsmässigt gentemot befintliga komponenter och härvstag och isolerplattor kostnadsreducerades markant.

Examenskonsert

In this essay I analyze the performative aspects relating to Marina Abramovi?'s The Artist Is Present, which took place in spring 2010 at MoMA in New York, from the context of the artist and work, institution and documentation. In this performance work, for the duration of the exhibition, Abramovi? sits completely still opposite another chair where anyone from the audience may sit. The art arises through this participation.

Indoor Energy Academy : Implemetering- och kompetensutvecklingsprogramför nyanställda hos Indoor Energy

Indoor Energy is a company that works in the energy sector. It works through itsthree subsidiaries Indoor Energy Services, Indoor Energy Control and Indoor EnergyConsultants. Because of their comprehensive experience and offering of broad rangeof services they can contribute to integrated extensive solutions for their customers.Indoor Energy Control works with building management through control andregulation. This work is realigned by programmers and project managers. Working inthis area is complex and places a great demand on both technical innovation andprofessional project management.Due to the complexity of the work Indoor Energy Control has a hard time to get thenew employees to be independent in their work as a programmer.

Sociala Medier som kommunikationskanal för B2B-företag

The purpose of this thesis is to show what advantages and opportunities social media offer for B2B-companies (business-to-business), and how they can be used for marketing communications.We have studied how companies can use social media, for example evolving the organization, developing products/services, staying up-to-date, building relations, creating customer loyalty and engagement, building the company?s identity and image, and affecting the buying decisions. We have also studied how B2B-companies can choose media channels, set goals, and measure the results.We have carried out interviews, through phone and visits, with four chosen companies that fit our criterias: Swedish B2B-company that is successful in social media.The result of the interviews show that B2B-companies use social media for various purposes, for example networking (to create and build long term relations with other companies) and to improve the company?s image among the end customers. Most of our interviewees reach their end customers (consumers) in first place and customers (companies) in second place, since many B2B-companies do not yet use social media.Half of our respondents mention that social media should not be used for advertising and campaigns (one way communication).

Grafisk design i en eTjänstekontext

The aim of this thesis is to describe and analyze the geographical distribution of everyday criminality in the town of Borlänge during the year 2002 and to analyze which measures to be taken in the physical social planning to decrease this everyday criminality there. The term everyday criminality is here to be understood as those categories of crime that appear most frequently in the records of reports to the police every year. Here two kinds of crime have been in focus, thefts from cars and office burglary.In fulfilling this aim two main questions have been answered. The first one is how the everyday criminality was distributed geographically in the town of Borlänge during the year 2002. The second one is which measures to be taken in the physical social planning to decrease this everyday criminality in the town of Borlänge.In order to answer the first question a spatial autocorrelation analysis, Local Moran LISA has been used.

Den uteblivna kommunikationen : - Som knäcker dig

Our study illustrates health communication in order to find out how widespread the knowledge is about osteoporosis and how to reach out with health information to the public. Our essay was conducted through quantitative surveys, which included 402 respondents. This in order to highlight the prevailing uncertainty about the public disorder osteoporosis, which is common in Sweden. We wish to examine trough which channels our respondents choose to collect their health information. The thesis framework includes theories such as McGuire?s ProcessingTheory, Agenda setting, Two-step hypothesis and Diffusion of innovation. Through these theories, we analyzed our empirical data that emerged. The results showed that our respondents had very low knowledge of osteoporosis, although theyshowed interest for health information. The results also showed that respondents were consistent intheir actions regarding which channels they came to turn to. They prefered their health informationfrom news papers and family, friends and work colleagues. When asked where they got their information from, the respondents answered mostly from family, friends and work colleagues, followed closely by newspapers. This shows that respondents are more receptive to informationfrom the channels of their own choice. The results also showed that the propensity to change behavior increases with the age of the respondents..

Ideon Innovation och Mincs arbetsprocesser : Med fokus på dessa inkubatorers dagliga verksamhet och utveckling över tid

Syftet med vår studie är att genomföra observationer för att kvalitativt undersöka vilka strategier, både tillvägagångsmässiga strategier samt matematiska strategier, elever använder sig av vid matematiska problemlösningsuppgifter med olika kontexter. I vårt fall ligger kontextens skillnad i om uppgiften är verklighetsnära eller inte. Tidigare forskning visar bland annat att elever lättare använder sig av sina erfarenheter om uppgiften är verklighetsnära. När det gäller matematiska strategier visar forskare på vikten av att elever kan se likheter och skillnader till uppgifter som eleven stött på tidigare. Även det positiva med interaktion belyses av forskare.

Optimeringsflöde av modelleringsprogram vid broprojektering : Analys av de tre modelleringsprogrammen Tekla Structures, Revit 2013 och Rhinoceros

This thesis treats Building Information Modeling, BIM, in the production stage. Brieflydescribed BIM is virtual model of a building object where all information about theobject is gathered. All the involved operators in the construction project have access tothe model and can gather or share information about the project. There are several waysto apply BIM in the production stage. This thesis primarily deals with visualization of theobject, preparation and planning, the ability to take amounts from the model andcoordination and clash control.The basic issue was highlighted by Byggdialog AB.

Medborgarmedverkan i planerings- och designprocessen :

The theme of this thesis is citizen participation in the planning- and design process. It turns to everyone that studies landscape architecture or work as landscape architects and I hope that it can function as a ground for discussions as well as a source for inspiration. Rågsved is a suburb south of Stockholm. Just outside the centre of this suburb, a small industrial area called Snösätra, is located. In a few years time the leaseholds for the small industries will expire and the key question is: What will happen then? This is my general concern and it was the main cause for me to start this particular work. How do you attend to a place that appears like blank sheet of paper? To an empty page that can be filled with an infinite number of different formulations.

Mänsklig påverkan på mindre vattendrag i skogslandskapet : en inventering av vägtrummor och skyddszoner kring dessa i Uppsala län och norra Västmanlands län

Interference in an ecosystem means a disturbance. When harvesting, forest roads have to be build to cope with heavy duty vehicles. Crossing brooks can not always be avoided. In this case bridges or culverts have to be built. There are many different kinds of culverts and depending on what type you choose and how you place the culvert, the watercourse and the water organisms can be harmed in different ways.

Ompositionering av ett etablerat varumärke : Hemtex ompositioneringsprocess samt studie av konsumenternas uppfattning

The competition for customers in today?s society is growing rapidly. Companies invest a great amount of time and recourses to establish and preserve a strong brand. Repositioning is a process that today is necessary for virtually all brands at some point during its lifetime and is about to change a customer's perception of a brand name, by changing its associations. The goal is to create a new, stronger position for the existing brand.

<- Föregående sida 62 Nästa sida ->