Sök:

Sökresultat:

3383 Uppsatser om Place innovation - Sida 17 av 226

Facebookvägrare : ?En studie om den sociala betydelsen av att frivilligt välja att inte använda Facebook?

Bakgrund: I och med den tilltagande teknologiska utvecklingen och globaliseringen ställs dagens företag ständigt inför nya utmaningar. För att handskas med detta måste företag arbeta för att skapa innovationer på ett sätt som de inte gjort tidigare. Det handlar om att släppa sargen ochvåga göra saker påett nytt sätt! Ett sätt för dematt göra detta är att tillämpa synsättet som kallas ?Open Innovation?, alltså att man tar hjälp av intressenter utanför företaget för att bli mer innovativa. Crowdsourcing är en del av open innovation ochinnebär bland annat attföretagtar hjälp av ?folkmassan?för att skapa nya idéereller lösa problem.

Implementering av PDCA i ett byggföretag : En metod att förbättra arbetsprocesser

Genom ett eget utformat dokument av författarna baserat av PDCA-metoden, visar studiens utfall att implementering av innovationsteknik är fullt möjligt i ett byggföretag som Garant Bygg & Bad. PDCA-dokumentet främjar dessutom innovationsförmågan i förbättringsprocesser i det valda företaget. Till en början bör byggföretag fokusera på små förbättringar i innovationsarbetet, vilket är möjligt med PDCA-dokumentet. För att uppnå optimalt resultat av förbättringsverktyget PDCA anser författarna att vissa specifika punkter är avgörande. Dessa sammanfattas nedan:Ledarskap.

Hur kan kreativitet genom möten skapa innovation

Syftet med denna uppsats är att lyfta fram ämnet och öka förståelsen för hur möten kan bidra till att skapa innovation. Uppsatsen ger en insikt i hur man kan bedriva möten i syfte att generera idéer och öka innovationsnivån. Uppsatsen har en abduktiv ansats men tenderar att falla något mer mot en induktiv. Vidare är uppsatsen av kvalitativ art där datainsamlingen sket genom semistrukturerade intervjuer. Resultatet av denna uppsats beskriver hur organisationer bör gå tillväga för att öka innovationsförmågan genom möten.

Nationella adoptioner i Sverige

The purpose of this study was to examine domestic adoptions in Sweden, and also compare the Swedish adoption system to the Canadian adoption system. I wanted to find out why there are so few domestic adoptions in Sweden, and how it has changed over the years. I also wanted to know why there is such a large difference between Sweden and Canada regarding adoptions.I interviewed five social workers to find out what attitudes the social services have regarding adoptions. My other questions were how the childs best interest is considered when a parent wants to place a child in an adoptivefamily, and which parents decide to place their child instead of keeping it.I found that the social services are reluctant to place children in adoptivefamilies because their main goal is to keep biological families intact. In Canada the social services goal is to provide the child with a safe and stable home.There is no longer any stigma surrounding single mothers and well developed welfaresystems enable most to keep their children.

The rapid rise of innovation in green technology : biogas entrepreneurship

The development of farm-operated biogas plants in Sweden is increasing. This study investigates the process that firms go through in developing such ventures. The aim is to identify obstacles and opportunities that individual farmers have encountered during the implementation process, and through a comparative analysis find similarities and differences between cases. The overall goal is to increase understanding of the factors that influence farmers? development of farm-based biogas production, and more specifically, explore opportunities for support organizations to contribute to the innovation process. Findings indicate that the implementation process has changed over time.

Lärarna och Studi.se : En studie av lärares uppfattningar om användande av det digitala läromedlet Studi.se

This study is a thesis project for the program Civilingenjör och Lärare at KTH. The study was conducted in spring 2014 in collaboration with Komplementskolan AB which has developed the educational material Studi.se, the focal point of this study.The overall aim of the study is to increase the knowledge of the participant teachers? conception and use of the educational material Studi.se. The second purpose is to increase knowledge about the forms of use some of these teachers apply or claim to apply when using Studi.se. Theoretical framework used is constructivism and the notions of Piaget: adaptation, assimilation and accommodation.

Ledarskapsprogram för innovation

 Since the 28thof May the project to develop an internal Innovation Leadership Program (ILP)on Accenture has been running and came to an end in November the same year. The taskwas formed into a master thesis and given to two students at the Royal Institute ofTechnology in Sweden.Since the start the content and structure of the ILP has been established based on the resultsof a theoretical study, a gap analysis and an external and internal benchmarking. The theoreticalstudy focused on articles, books and lectures about innovation, creativity and pedagogy. Subjectssuch as leadership, motivation, reflection and coaching were studied as well, but in a smaller scale.The gap analysis consisted of eleven interviews with people from different career levels withinAccenture and the goal was to establish the view of innovation and creativity among the employees.The interviews also asked about the knowledge the participants had about Technology Lab in orderto get insight of how to improve their communication and cooperation with people in client projects.Internally a similar program was studied called Minority Leadership program, whom will not bedescribed further in this report, to get inspiration. The external benchmarking was conducted onStanford and was very successful.

Rum för musik på biblioteket: En fallstudie av Bibliotek 10 i Helsingfors

The aim of this master's thesis is to study how the design of the music library space affects how it is used and its role as an arena for culture. This is done in form of a case study of Library 10 in Helsinki, a public library branch that specializes in music and information technology. The backdrop to the study is the changing context for cultural activity in the information society and the role of public libraries as public space and meeting place. By analyzing the distribution of space in the library, the distribution of functions and artefacts and the spatial use of the room, I interpret the ways in which this distributional logic produces a unique place for music and culture. I discuss the music library design in a space and place perspective, utilizing theoretical tools from cultural geography and the space theories of Henri Lefebvre.

A First Effort to Visualize Knowledge of a Region? A visualization of Öresund & Shenzhen in the perspective of Knowledge Innovation Zone

We have through our theoretical framework been able to create a simplified measuring tool for a KIZ; the S-TKL. We have found that the S-TKL is possible to implement on the Öresund Region but with some flaws. Even though the Öresund Region has implemented the mindset of a KIZ, accurate statistics are in some areas hard to find. We can also through our empirical findings say that it is difficult to use the S-TKL on Shenzhen. The data we have found gives a good indication of both of the regions.

Död och begraven : en analys av de avrättades behandling på galgbacken

This paper concerns the treatment of people at execution places and it is focusing on Gotland and the execution place called Galgberget. The material in the paper comes from Galgberget and a gallow in Denmark called Slots Bjergby. Together with this the laws of Gotland during the medieval and later periods are discussed and also how the archaeological material (especially the buttons) found on the excavation site can help to understand the people buried on the gallow site. The result of the analysis shows that the laws and the material found on the excavation site often tells different things. The punishments are often softer then what the law says.

BETYDELSEN AV ETT KREATIVT ORGANISATIONSKLIMAT : - EN STUDIE KRING ORGANISATIONSKLIMATETS KREATIVA ASPEKTER INOM ORGANISATION X

Organisation X är en del inom en större global koncern, med kontor belägna runt om ivärlden. Syftet med studien var att skapa en kunskap för anställda inom organisation X:supplevelse av organisationsklimatets kreativa aspekter. Vidare studerades hur de anställdasupplevelse förhöll sig till tidigare referensvärden för innovativa respektive stagneradeorganisationer, samt i förhållande till organisationens uttalade strategi för kreativitet ochinnovation. Betydelsen av ett kreativt organisationsklimat ligger till grunden förorganisationers förmåga att lyfta innovativa idéer. Studien visar att medarbetarnas upplevelseav organisationens kreativa organisationsklimat inte uppnår Ekvalls referensvärden för eninnovativ organisation, resultatet ställs vidare i relation till organisation X:s strategi gällandeinnovation.Slutligen ges förslag på områden att uppmärksamma samt förslag till åtgärder..

Living Labs ? En komparativ studie av två initiativ

Utvecklingen av Living Labs kan förklaras av framförallt tre utvecklingar. För det första en uppfattning om att vissa behov i samhället inte kan tillgodoses av enskilda organisationer. För det andra att innovation allt mer betraktas som öppna system och slutligen att användaren har erkänts en större roll i innovationsprocesser. Living Labs är en experimentell innovationsmiljö som definieras av: ? användarens delaktighet i fokus ? tvärsektoriell samverkan; mellan näringsliv, offentlig verksamhet och ideella aktörer ? öppenhet ? utvecklingsarbetet sker i verkliga miljöer Detta relativt nya fenomen uppvisar en rik variation av uttryck och de olika nyckelattributen som grundar begreppet Living Labs tillskrivs olika vikt. Studien ämnar besvara frågeställningen: Vilket samband finns mellan de organisatoriska kompromisserna och Living Labs konceptets nyckelattribut? Studien är en komparativ undersökning av två Living Labs som har tagit mycket olika uttryck.

Gotlands landsbygd och invånarnas framtidstro : En studie av människors känsla för bygden med sikte på planering

This essay examines resident experiences and notions of the Gotland countryside and their ideas about the future. In particular the countryside is studied as both space and place. In space and place people interacting. People are therefore important components in the study of the landscape. One can say that the landscape and the interaction between people affect resident experiences and notions of the countryside, as well as people certainly affect the landscape.

Innovation i allmänhetens tjänst : Effektiva innovationsprocesser i ett offentligt bolag

Offentliga sektorn i Sverige skulle, enligt en rapport från Europeiska centralbankssystemet (ECBS) 2003, kunna hålla samma kvalitet med bara hälften av resurserna. Det behövs därför nya sätt som kan öka värdet och minska kostnaderna i offentliga verksamheter i Sverige. Innovativa processerföreslås vara en möjlighet till att hitta nya arbetssätt för en effektivare offentlig sektor. I studien undersöks innovationsprocessen i ett offentligt bolag i syfte att ge förslag på arbetssätt som kan effektivisera bolagets innovationsprocesser. Följande frågeställningar vägledde studien: Vad kännetecknar effektiva innovationsprocesser? Hur kan effektiva innovationsprocesser tillföra värde för ett offentligt bolag? Hur kan Bolaget AB arbeta för effektivare innovationsprocesser i sin verksamhet?Syftet med studien är att ta fram förslag på arbetssätt för effektivare innovationsprocesser i Bolaget AB: s verksamhet.I studien används en kvalitativ metod i form av semistrukturerade intervjuer med totalt fyra personer.

Platsmarknadsföringens roll för kommuner: en fallstudie av
Luleå, Skellefteå och Umeå kommuns arbete med
platsmarknadsföring.

The purpose of this thesis was to create a deeper comprehension for the role of place marketing within Swedish municipalities and how it is applied to attract visitors and residents. A case study was performed to obtain this purpose. Interviews with three northern municipalities were conducted in order to retrieve essential information. This was compared to previous studies of place marketing in order to find similarities and differences. The results of this study showed that municipalities emphasise on creating an attractive image, directed to the residents as well as to people outside.

<- Föregående sida 17 Nästa sida ->