
Sökresultat:
7995 Uppsatser om Personal values - Sida 53 av 533
Ledarutveckling : Vägen till Totalt Ledarskap
In today?s tough business environment the need for good and efficient leaders are becoming more and more important. The businesses are in constant change, the world is more unpredictable and the competences of the employees are much greater today, which also calls for a new type of leader, a leader who not only is authoritarian, but also possesses soft skills. In this environment where there is this greater focus on leaders, leadership developments have emerged and increased in number over the last ten to twenty years. They try to develop leaders in all domains of their life, both professional and personal and the model we work with in this paper is Total Leadership, this model implies that you try to accomplish being a better leader throughout your whole life as a leader, to be whole, genuine and innovative, no matter career or position in life.
?Boys will be boys?? En intervjustudie om hur personal i fritidshem arbetar med fr?gor som ber?r samtycke, sexualitet och relationer.
I samband med l?roplans?ndringen 2022 bytte kunskapsomr?det sex och samlevnad namn till det mer ?vergripande: sexualitet, samtycke och relationer. Detta efter granskningar som tydde p? brister och otydligheter inom kunskapsomr?det. Enligt Skolverket (2024) ska sexualitet, samtycke och relationer arbetas med ?mnes?vergripande samt ?ven inkluderas i fritidshemmets undervisning.
Country of origin - consumers?perception at the point of purchase of meat : a means-end chain analysis
Focus of this study was on the underlying values behind consumers buying motives at the point of purchase of meat products in Sweden. Meat consumption in Sweden has increased and in 2012, almost 50% of all meat consumed was imported (SJV, 2013). This is the case despite of the fact that consumers frequently state the importance of Swedish country of origin on the meat products they purchase (www, LRF, 2, 2006). A rising public awareness about health, environmental issues, animal welfare and food safety coupled to meat consumption and meat production is scrutinized both from media and consumers. Due to rising concerns of production-methods of meat, consumers wants to make informed purchasing decisions of the meat they purchase (BEUC, 2013).
Varför söka bland tusen? Ge mig några få! ? En fallstudie om konsumenters köpmotiv hos en Personal Shopper
Konsumenter fattar dagligen en mängd olika köpbeslut då det råder ett högt tempo i vardagenoch klädmodet förändras inför varje årstid. Konsumenter har olika behov och olikainställningar till shopping. För att som konsument få hjälp med att hitta rätt i modet och hittadet som passar en bäst, kan en Personal Shopper vara en lösning. I Sverige erbjuder endast ettfåtal butiker och köpcentrum denna tjänst i form av att kunden får personlig hjälp och råd medolika stilar och färger. Syftet med uppsatsen är att beskriva vad tjänsten Personal Shoppererbjuder och hur utbudet matchar konsumenternas köpmotiv för tjänsten, även se hur enPersonal Shopper påverkar kundens köpprocess från att ett behov uppstår, tillinformationssökning, alternativutvärdering, köp och utvärdering efter köp.
Att implementera abstrakta värden - En flerfallstudie om bankernas CSR-arbete vid utlåning av kapital
The recent development in society?s structure has given rise to a more complex reality for the Swedishbanks. There is an increased pressure from external stakeholders for the banks to take a greater socialresponsibility in society; the bank must therefore focus on both direct as well as indirect effects of itsactions. The term corporate social responsibility implies that the company does not only focus on itsfinancial status but also on values such as ethics and environment. These commitments are crystalized,more or less clearly, in the banks? lending policy?s, whom are entirely defined by the banksthemselves.The nature of the abstract CSR expression gives rise to uncertainty, both in regards to the banks ownefforts towards social responsibility but also for the external stakeholders, for which it can be quitedifficult to understand what commitments are actually made.This study aims to investigate how the Swedish banks public statements, with regards to their lendingpolicy, correlates with the actual actions carried out by the banks.
En svensk studie av förberedelser av chefer inför en HR-transformaton
Vi har studerat hur chefer har förberetts inför en störreomorganisation av HR-funktionen hos ett företag. Studien innefattade chefer medunderställd personal ur linje och stab och baserades på 19 semistruktureradeintervjuer med chefer, samt 2 semistrukturerade intervjuer med HR-personal, somutvecklat och ansvarat för omorganisationens struktur. Det insamlade materialet avkvalitativ art tolkades och analyserades med hjälp av en svarsmatris. Vi kom framtill att förberedelserna var avsedda att omfatta samtliga chefer med underställdpersonal på Bolaget, och att de var såväl omfattande som av god kvalitet. Debestod av både skriftlig som muntlig information.
Brandväggar ur hemanvändarens perspektiv
Det huvudsakliga syftet med denna rapport var att undersöka några av marknadens brandväggsprogram som kunde tänkas vara lämpliga för vår målgrupp, det vill säga en hemanvändare. Detta eftersom det idag inte finns någon lättillgänglig information inom detta område. I sökandet av brandväggsprogram fann vi en uppsjö av olika typer av brandväggar och därför har denna undersökning avgränsats till endast fyra brandväggsprogram, nämligen Norton Personal Firewall, Sygate Personal Firewall, Tiny Personal Firewall samt Zone Alarm. Denna avgränsning gjordes genom att välja ut de som experter inom området utvärderat och har ansett vara de som är säkerhetsmässigt bäst på marknaden. Undersökningsgruppen bestod av 28 testare som passade in i vår definition av en hemanvändare.
Vad är kvalitet i förskolan? : Intervjuundersökning av hur förskolans personal beskriver sin uppfattning av kvalitetsbegreppet
Denna uppsats är ett examensarbete baserad på en intervjuundersökning om hur personal i förskolan uppfattar kvaliteten i barnomsorgen. Vi har intervjuat 8 barnskötare och 8 förskollärare, som vid intervjutillfällena arbetade i flera olika kommuner och vid olika arbetsplatser. Med åtta frågor försökte vi att få svar på våra frågeställningar.Huvudsyftet med denna undersökning är således att få klarhet i hur personalen upplever kvalitetsbegreppet i förskolan. Metoden för uppsatsen är kvalitativ och intervjufrågorna har givit möjlighet till fördjupning i frågorna och uppföljning under samtalets gång.Vid sammanställningen av svaren ser vi att vi fått nästan identiska svar från de båda yrkesgrupperna. Detta gör att man kan hävda att skillnaderna i kvalitetsuppfattning inte är så stor mellan yrkesgrupperna.
Att anpassa sig som attraktiv arbetsgivare : En kvalitativ studie gjord på uppdrag av en mindre kommun hur de arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare
In recent years it has become way more important for organizations to use their brand to market themselves as an employer. In a market where organizations are competing for labor it has been known that the brand can make it possible for organizations to differentiate themselves as unique and attractive place of work. The concept is called Employer Branding and if an organization wants to suceed they have to have a clear and defined structure. The concept is well known among private organizations and not as common with the public sector. The purpose of this study was to examine how a small municipality in northern Sweden is working to be an attractive employer.
Ursäkta, arbetar du här? : Sambandet mellan motivation och service i detaljhandelsföretag
I och med den ökade konkurrensen och den strukturomvandling som idag råder på marknaden söker detaljhandelsföretag ständigt medel för att effektivisera och förbättra sin verksamhet och dess lönsamhet. Ett sätt som flera forskare anser vara det optimala verktyget för att höja sin lönsamhet på, är att ge kunderna en bättre service och på så sätt även skapa sig lojala och trogna kunder. En forskare som gör anspråk på detta och som även har skapat en modell av detta fenomen är Mark Stevens (2002). Denna modell utgår från att en motiverad och tillfredställd personal ger kunderna en bättre service och den förbättrade servicen ger i sin tur fler nöjda och lojala kunder. Lojala kunder skall enligt service-vinst-kedjan även till sist generera en högre lönsamhet och tillväxt.
Kvinnan, kändisen, konfliktkatalysatorn : Bilden av kändisen Anna Anka i svensk nyhetsjournalistik
The aim of this thesis was to examine how newspaper journalism represented the celebrity Anna Anka. Which roles and qualities did the media ascribe Anna Anka and in what way did the media frame her as a woman.We examined texts and photographs from two Swedish newspapers, Aftonbladet and Dagens Nyheter, 16 texts were analysed. The method we used were discourse analysis with focus on relations, identities and representation.The result showed that Anna Anka was represented in an essentially equal way in both newspapers. The image of Anna Anka seems to be multifaceted. In the texts Anna Anka becomes a symbol for conflicts that emerge in discourses regarding gender, celebrity and Swedish values.
Interaktiv patientportal : Generisk webblösning med tillämpning inom överviktsenheten
This report addresses the growing need to adapt the medical healthcare to the new possibilities that can be accomplished by incorporating a web aspect to the personal treatment plans of patients. It describes what implementations that need to be considered in order to successfully convert to a partially web-based treatment.The report also reflects the potential economical gain that can be made by keeping the communication between the patient and the doctor frequent. It also takes into account the personal gain to the patient by increased feedback and easier ways to communicate with their attending physician and thereby increasing the quality of their healthcare and service.The construction of a prototype of the system required is also included in the report as a description of construction and functionality of the prototype along with results and estimated outcome..
En enkätstudie av privata småskogsbrukares inställning till skogsbrukets certifiering
Moelven Skog AB is currently working actively to increase the number of certified forest owners in private small-scale forestry. This study was conducted in collaboration with Moelven Skog AB and seeks to learn why private small scale forest owners not yet have certified their forestry and what should be done to increase the number of certified forest owners. The study was conducted through a questionnaire study.
The result of the study shows that information needs of forest certification to private small scale forest owners is great. Many non-certified forest owners have not even heard of either PEFC or FSC. The majority of respondents also have no education in forestry.
Jordbruksverkets nya definition av betesmark : Effekter och reaktioner hos lantbrukarna. Intervjuundersökningar från Skåne och Örebro län.
Wooded pastures are common in the agricultural landscape in Sweden, often rich in naturaland cultural values. It is not a well confined biotope but consist of a semi-open landscapewith a complex pattern and wide variation of tree and shrub coverage. The values in thewooded pastures have been created through a long history of management.One major threat to wooded pastures is ceasing management. Yearly and intensive grazinghas been demanded for several years in order to receive economical support. At the sametime trees and bushes have often been regarded as vegetal invasion.
Medical Care : En jämförelse mellan kursinnehållet och dess utförande i Sverige och i Danmark som leder till ett internationellt certifikat i Medical Care
This thesis has been done at the powder department (GH) at AB Sandvik Coromant in Gimo. With a rheometer measurements has been made on raw materials and powder blends. The focus of this report has been to find correlations between raw material powders and press data, comparisons have also been made between raw materials and powder blends.The rheometer can show information of how a powder act in flow conditions, together with air and with pressure. Analyses has been done comparing the rheometer data with press parameters (for example: rejected orders, weight variations and the compaction pressure) with the goal to find correlations between the powders flow properties and the powders compaction in production.The measurements and analyses have been showing that the powder flow properties depends on the powders composition and that properties like flow rate, aeration and permeability varies between powder blends and batches of the same powder sort. It seems to exist a correlation between the pressure force and the flow rate of a raw material.