Sök:

Sökresultat:

6110 Uppsatser om Personal selling - Sida 22 av 408

Chef och övertid : Vad är drivkraften?

SammanfattningNyhlénsHugosons är ett norrländskt charkuteriföretag med säte i Luleå. Det bildades under2005 och ägs till lika delar av VD Mikael Hugoson och Scan AB. De är aktörer på dennorrländska marknaden och kundområdet sträcker sig från nordligaste Lappland till söder omGävle. Denna uppsats syftar till att kartlägga hur väl företaget NyhlénsHugosonskommunicerar ut sin varumärkesidentitet för att försöka skapa en rättvisandevarumärkesimage hos konsumenterna. Varumärkesidentitet förklaras med den bild företagetönskar förmedla av sig själva till sina kunder.

If the choice was mine, what would I want? Continued management development within Social Services.

Svenskt abstract: Denna uppsats syftar till att undersöka och belysa vad enhetschefer på en socialförvaltning efterfrågar för kompetensutveckling avseende sin personal, samt deras förhållningssätt gentemot kompetensutvecklingars innehåll och utförare. Jag vill med denna uppsats belysa enhetschefernas attityder till, och kunskap om, olika typer av kompetensutveckling för sin personal. Detta görs med hjälp av intervjuer med enhetschefer och förklaras utifrån organisationsteori med inriktning på ett instrumentellt perspektiv. Resultat i denna uppsats visar att det enhetscheferna efterfrågar är beroende av hur organisationsstrukturen är utformad, vilken kompetens som finns idag och vilken kompetens som fattas i organisationen.

Abandonering som förvaltningsåtgärd.

Syftet med studien var att ta reda pa? hur man kan fra?mja lek fo?r barn med autistiska symptom som bor pa? korttidsboenden. En kvalitativ intervjuunderso?kning gjordes med sex deltagare och analyserades sedan genom en tolkande fenomenologisk analys (IPA). Fyra huvudteman med tillho?rande tva? underteman var valdes ut.

Växelvård : anhöriga till äldre berättar om sina erfarenheter

Denna uppsats är en kvalitativ intervjustudie där fyra anhöriga till kroniskt sjuka per-soner har intervjuats om sina erfarenheter av växelvård. Studiens syfte har varit att studera de anhörigas erfarenheter av växelvårdsinsatsen, vilken betydelse växelvård har haft för de anhöriga och hur de upplevt samspelet med omvårdnadspersonalen. Den teoretiska utgångspunkten handlar om kommunikationen mellan anhöriga och personal och hur synen på de anhörigas roll som vårdare av sina kroniskt sjuka närstående påverkar syftet med växelvårdsinsatsen. Resultaten pekar på att anhöriga har både positiva och negativa upplevelser av växelvården. Det odelat positiva är vila och avkoppling och det mest negativa är dåligt fungerande kommunikation mellan personal och anhöriga.

Konsultbranschens hunger efter egenskaper - En studie av tre konsultbranschers rekryteringsprocesser och sökta egenskaper

Consultancy as a profession has always been a debated topic and has constantly been surrounded with a kind of secrecy. People have a hard time defining what consultants actually do and how they do it. It seems that they are simply waving their magic wands, performing wonders. We have therefore decided that the purpose of this study is to unveil the secrecy around the profession. By conducting interviews and analysing literature we have examined recruitment processes in three different consulting industries and their wanted personal characteristics.

Social färdighetsträning för personer med psykiska funktionshinder : Personalens och brukarens upplevelser av arbetsmetoden

 Gruppen personer med psykiska funktionshinder har varit och är än idag en diskriminerad grupp i samhället. Det är den grupp av funktionshindrade som har det sämst ställt, både ekonomiskt och hur de blir bemötta av allmänheten. För att stärka den enskilda brukarens ställning i samhället och för att kunna leva ett självständigt så krävs adekvata sociala färdigheter för att kunna interagera med omgivningen. Social färdighetsträning är en av många arbetsmetoder som har som syfte att stärka individens sociala kompetens och som är den här studiens fokus. Den här studien använder sig av en kvalitativ metod för att genom intervjuer med både personal och brukare studera deras upplevelser och erfarenheter av arbetsmetoden social färdighetsträning. Syftet med studien är således att frambringa kunskap om och förståelse av social färdighetsträning. Resultatet visar på positiva upplevelser och erfarenheter av arbetsmetoden från både brukare och personal.

Betjäningskostnader i olika distributionskanaler: En fallstudie av ett svenskt bokförlag

In a time of economic turmoil and financial crisis profitability matters rise higher and higher on company agendas. Many companies are pressured to find profitability to avoid layoffs or even bankruptcy. Profitability essentially depends on the margin on the product or service sold and the costs associated with selling these products or services and hence these areas are of vital importance if companies are to improve profitability. Previous research has focused, for the most part, on product profitability while customer profitability has received less attention. This study is based on a case study of a Swedish publishing house and aims to investigate how the company?s Cost-to-Serve varies between its distribution channels.

Kvalitet istället för kvantitet bland rastvaktspersonal.

Examensarbetet handlar om hur en skola varit framgångsrika med att höja kvaliteten bland rastvaktspersonalen och på så sätt minskat konflikterna på rasterna. Studiens syfte är att studera om konflikterna under rasterna och resten av skoldagen kan minska om man har samma personal som rastvakter och konfliktmedlare alltid. Varför beslutade sig skolan för att ändra sina rutiner under rasterna? Hur har denna skola gått tillväga för att höja kvalitén bland rastvakterna? Vad tycker personal och elever på skolan? Känner eleverna att de får med hjälp nu jämfört med innan till att lösa konflikter som uppstått under rasterna? Detta var några av alla de frågor som dök upp när jag fick höra talas om skolan och deras nya system. Genom intervjuer med rektor, personal och kamratstödjare på skolan samt 85 stycken enkätundersökningar med elever i år 2,4 och 6 har jag sammanställt ett material som övergripande visar att skolan använder sig av en bra metod under rasterna samt för konflikthantering och konfliktlösning efter rasterna. Studien är förlagd en liten byskola i Skåne som jag av en händelse fick nys om.

Möjligheterna för teknikkonsultföretag att bidra till positiv indirekt miljöpåverkan : En studie hur teknikkonsultföretag kan genomföra fler miljörelaterade uppdrag

As the environmental requirements on businesses increase from various stakeholders, the incentives for businesses to work more with environmental issues also increase. Historically, the requirements were focusing on companies with direct emissions from operations. Lately, the environmental impacts that occur indirectly as results of corporate activities have become more topical. Companies and organizations that mainly offer services often have a greater indirect than direct environmental impact. This is because they are affecting third parties, which in turn have a direct environmental impact.

Tankar om ett kök

The kitchen is one of the most important rooms in our homes. It is a place for social engagements, meetings between people and activity. How the kitchen looks today is a concept sprung from the Swedish kitchen standard of 1952. Eventhou this standard no longer exists it is a model of how kitchens are designed today. The kitchens most often sold today come from one of four major kitchen manufacturers in Sweden.My thesis investiges an alternative kitchen concept.

Synen på det egna ledarskapet : En jämförelse mellan ledare inom skola och vård

AbstractThis essay contains a comparison between principals and supervisors within the Health-care and is focused on their view regarding their own leadership. It contains a comparison between their respective models for leadership and how to evolve as a leader within these two organizations.The study is carried out as in dept interviews with four principals and four supervisors.The results show that the principals have a sufficient education and a broad network, but they need the opportunity to a personal development within their leadership. On the other hand, within the Health-care, the supervisors stand on a good base of education where focus lies on the personal development within the leadership. However, they need more opportunities to build up their networks.The conclusion that can be drawn is that these two organisations would gain on learning from each other, in order to establish as good conditions as possible to improve the leaderships within their own organization..

Intern marknadsföring: en fallstudie på Luleå tekniska universitet

For the success of universities, it is very important that the personnel are well motivated through internal marketing. The purpose of this report was to identify which activities universities uses to motivate their teaching and researching personnel and how the activities are valued by this group of employees. The study was conducted in the form of a case study. One interview with the chief administrator at Luleå University of Technology was conducted, and a questionnaire was sent to all the teaching and researching personnel at the same university. The result indicates that Luleå University of Technology uses many internal marketing activities to motivate their employees.

Skolpersonals attityder till inkludering : En enkätstudie med personal från grundskolan och särskolan

Inkludering och integrering är begrepp som kommer på tal allt oftare i skolans värld. Nästan hela Europa är på väg mot en mer heterogen skola där alla elever vistas tillsammans. De elever som tidigare har varit differentierade från sina klasskamrater på grund av till exempel handikapp ska vara inkluderade i undervisningen. Frågan är vad personalen i skolan tycker om inkludering. I denna studie har en enkätundersökning gjorts för att ta reda på skolpersonalens attityder till inkludering av elever med utvecklingsstöning.

Intern marknadsföring: en fallstudie på en anslagsfinansierad
teater

Syftet med denna studie var att undersöka hur och med vilket syfte intermarknadsföringsliknande aktiviteter utförs på anslagsfinansierade teatrar. En pilotstudie utfördes på Briggen Teaterproduktion AB, ett teaterproduktionsbolag ägt av Benny Andersson och Björn Ulvaeus, i syfte att åskådliggöra tankegångarna kring intern marknadsföring i en kreativ miljö. Vald metod för studien var fallstudie, vilken utfördes på Västerbottensteatern AB, en anslagsfinansierad teater belägen i Skellefteå, baserad på personliga intervjuer och observationer. Studien visade att intern marknadsföring användes för att motivera personal, skapa och främja företagskultur, förebereda personal att uppfylla kundens behov..

Samverkan på lika villkor? En kvalitativ studie om samverkan mellan familjeförskolan och förskolan.

Mitt syfte med denna uppsats är att undersöka hur personalen på familjeförskolan och personal på förskolor i området ser på familjeförskolans verksamhet och dess funktion. Jag vill också ta reda på hur samarbetet mellan familjeförskolan och förskolor i området fungerar. Mina frågeställningar har varit att ta reda hur personalen på familjeförskolan respektive förskolepersonalen i samma område definierar sin egen samt den andres verksamhet och funktion. Vidare har min frågeställning handlat om vilka skillnader mellan de båda verksamheterna som personalen uppfattar att det finns. Jag har också i min frågeställning undrat hur samarbetet fungerar.Med hjälp av kvalitativa intervjuer har jag fått ett resultat som visar att personalen på förskolor i området där familjeförskolan ligger inte vet särskilt mycket om familjeförskolans verksamhet.

<- Föregående sida 22 Nästa sida ->