Sökresultat:
687 Uppsatser om Perioperative documentation - Sida 35 av 46
Biblioteks- och informationsvetenskapens överordnade identitet : ämnets betydelse för studentens yrkesinriktning
Library and information science (LIS), being a research area characterized by theoretical discord and definition disarray, provides an interesting field of inquiry. Its content, boundaries, scope and superior identity are not clearly stated. This Master s thesis focuses on a thus far unexplored perspective on the discipline: a conceivable statistic and causes- and- effect relationship between the LIS students appreciated identification with the superior identity of the discipline, and the chosen vocational direction within the field. This relationship is examined through testing a working hypothesis on the results of a major quantitative questionnaire survey. The theory behind our research derives mainly from Thomas Kuhn and Richard Whitley.
Barns Behov i Centrum- För alla barn? : En kvalitativ studie om handlingsutrymmet vid användandet av BBiC i arbetet med ensamkommande flyktingbarn
This study regards the Swedish documentation system, BBiC, which is translated from the English version LACS. BBiC is created to make sure that the children?s needs are put in centre of attention in child protection investigations. The BBiC-system becomes problematic regarding unaccompanied refugee children because of the parent-perspective which is a keystone in the system. Therefor BBiC creates discretion for the social worker which is not BBiC: s original intension.
"Som snickaren har sin hammare har vi pedagogisk dokumentation" : Pedagogisk dokumentation som verktyg för verksamhetsutveckling i förskolan
Studiens syfte är att ta del av hur förskollärare beskriver vad som kännetecknar pedagogisk dokumentation samt hur de arbetar med den i verksamheten. Vi vill även belysa vilka möjligheter och begränsningar som förskollärarna ser i sitt arbete med arbetsverktyget. Intresset för ämnet har skapats under utbildningen och VFU (verksamhetsförlagd utbildning) då pedagogisk dokumentation förefaller vara ett arbetsverktyg som blir allt vanligare i förskolan. Det är en kvalitativ studie där semistrukturerade intervjuer har valts för att samla in det empiriska materialet. Studien baseras på fyra intervjuer med förskollärare som alla har läst eller läser kursen Pedagogisk dokumentation med IT-stöd på högskolan i Skövde.
Sjuksköterskors uppfattning om dokumentation och dess påverkan på omvårdnadsarbetet
SAMMANFATTNINGSyfte: Syftet med detta arbete var att undersöka sjuksköterskors uppfattning om omvårdnadsdokumentation och dess påverkan på omvårdnadsarbetet.Metod: Kvalitativ intervjustudie med innehållsanalys enligt Lundman och Hällgren Graneheim (2008). Bekvämlighetsurval med fem sjuksköterskor från olika avdelningar på ett Universitetssjukhus i Mellansverige.Resultat: Sjuksköterskor i denna studie uppfattade att dokumentationen tar tid, det är mycket som ska dokumenteras och att kvalitén varierade. De uppfattade också att information kunde gå förlorad på grund av att många skrev på flera olika ställen. Dokumentationen upplevdes ibland som inkonsekvent eftersom sjuksköterskorna inte dokumenterade exakt lika. De belyste också att systemet var rörigt och ologiskt.
Arbeta med åtgärdsprogram : Två lärares uppfattningar om arbetet med åtgärdsprogram
The aim of this study is to describe the variation in two teachers perceptions of their work with individual developments. The study begins with a review of the Swedish National Agency for Education?s guidelines for working with individual developments. With this I want to give the reader an insight into the teachers working conditions and the responsibilities the school authorities have against their students. Using phenomenography, I have examined the differences between two mathematic teacher?s perceptions in working with individual developments for student?s in need of special education. My questions are: How do mathemathic teachers perceive their work with individual developments? What support and what information do the teacher?s feel that they have been given in order to use individual developments as a tool? How do the teachers perceive that their work situation has influenced their work with individual developments? The two teachers I have interviewed showed different perceptions both in how they understood the guidelines for working with individual developments and how they chose to work with them.
Mellan digitalt arkiv och socialt forum - en idéanalys av visionerna bakom biblioteksportalen Europeana
Digitizing and digital libraries create great opportunities toprovide access to cultural heritage globally, but the quicklychanging information technology environment also raises manyquestions. The aim of this bachelor thesis is to analyse whatvisions and ideas behind one specific digital library, Europeana,that can be found in documentation related to the project. Whatideas can be identified concerning aspects such as userparticipation, access to information, knowledge andinformation literacy? What is the project?s role in relation toeducation, preservation of cultural heritage and democracy?The method used to answer these research questions is adescriptive idea analysis. The empirical material, consisting ofprimary sources written in relation to the project, has beencategorized within dimensions and analysed according toDouglas Raber?s three public library strategies: social activism,the conservative response and the populist initiative.
Hårvårdsverksamheter ur ett miljö- och hälsoskyddsperspektiv : Kartläggning av frisörer i Danderyd och Vaxholm och utarbetande av checklista för inspektioner
Hair care is a hygienic treatment and is supervised by the Local Environment and Public Health Committee in the municipality. According to the Swedish Environmental Code, hairdressers as all practitioners are required to take measurements to protect the environment and public health. In hygienic treatments hazards may arise from inadequate hygiene practice which spread infection. Hazards may also arise from the use of hair care products such as permanent wave solutions, bleaches and hair dyes. Some hair dye components are known to cause contact allergy, mostly in hair dressers who are exposed professionally but also in some cases in consumers.
När jag dokumenterar har jag ryggen fri. Om omvårdnadspersonalens upplevelse av social dokumentation.
Syftet med denna studie är att belysa hur upplevelsen gällande dokumentation bland personal inom hemvården ser ut. Detta gjordes genom en kvalitativ studie med sex slumpmässigt utvalda ur personalen på tre arbetsplatser inom en medelstor stad i Sverige. Den huvudsakliga faktorn som formar upplevelsen gällande dokumentationen bland personal tenderer att vara hur arbetstiden är fördelad, då ingen specifik tid till detta finns utsatt i deras schema. Detta verkar vara ett stressmoment bland personalen. Vikten av kunskap, både gällande möjligheten till att använda de redskap som finns tillgängliga inom arbetsplatsen samt tillräckliga språkkunskaper för att ordentligt kunna dokumentera har även nämnts som viktiga faktorer.
Miljo?klassning inom infrastruktur och anla?ggningsprojekt : - en fo?rdjupning inom CEEQUAL
This thesis has evaluated environmental classifications of projects and the lessons learned to explore what the possible ramifications of implementing this in the construction and infrastructure are. Companies today are looking to develop methods to demonstrate their environmental commitments, but there is an uncertainty regarding the contribution of environmental classifications in this aspect.The literature review presents the theory of environmental classification, which provides a general knowledge of its function. The empirical data is based on an analysis of existing classification methods and qualitative interviews. The analysis shows specific environmental classification system for the area of construction and infrastructure. CEEQUAL is currently the only environmental classification applicable to Swedish projects and therefore serves as the basis for the continued analysis.
Analysmodellen ? verktyget för revisorers oberoende
Aim: The analysis model was introduced after several audit-scandals in order to enhance the confidence in the auditors? independence. Our purpose with this essay is to find out if the auditors experience that the stakeholders? confidence in their review of the financial information has increased as a result of the analysis model. We also strive to describe the function of the analysis model in order to give the reader a deeper understanding in this subject.Method: The scientific approch we have used in this essay is a qualitative survey method, in order to find out the auditors opinion and attitude regarding the analysis model and whether the stakeholders? confidence in the financial information has increased as a result of its introduction.
Informationspark? Informationsstrukturerna hos bioteknikföretagen på Ideon
This thesis deals with information provision to the knowledge intense biotechnology businesses of Ideon Science Park in Lund, Sweden. Previous research concerning the information needs of Science Park companies has been conducted from the information provider s perspective. Instead, we apply a user perspective to find out what information needs these companies have, and how they prefer to acquire information. Central terms are: information, -needs, -acquisition, -consciousness, -strategy, small and medium sized enterprises, scientists and engineers, information (resources) management, networks, tacit knowledge, knowledge transfer and innovative milieux. The companies need scientific and business information; the latter is easily obtained within Ideon.
JAG SKRIVER DET JAG TROR MINA KOLLEGOR BEHÖVER VETA
Syftet med undersökningen var att undersöka faktorer av betydelse för sjuksköterskans dokumentation. Av speciellt intresse var information som inkluderades och exkluderades från dokumentationen samt sjuksköterskans tankar om framtidens dokumentation.
Åtta sjuksköterskor (fem kvinnor, tre män) från en intensivvårdavdelning intervjuades. Varje inspelad intervju varade 45-60 minuter. Materialet analyserades med hjälp av kvalitativ innehållsanalys. I huvudsak riktade sig sjuksköterskans dokumentation till kollegor.
Omvärldsanalys och information management: Thules Informationsförsörjning och omvärldsanalys
Abstract: The world in which companies are acting today offers challenges in the sense that it is rapidly changing and that a vast amount of information is available. In order to ensure the competitiveness and survival of the company, an effective and efficient environmental scanning is essential to the company. Our aim with this Master's thesis is to investigate what factors constitutes important and basic conditions in a well functioning environmental scanning and how companies strategically can go about to achieve this. In order to highlight and specify how these factors can be applied on a specific company Thule has been our focal point. Thule.
LAN-Uppgradering
The interest in small-scale electricity in Sweden has increased strongly in recent years. The interest is noticeable both among politicians to increase the share of renewables in the energy mix, and among electricity consumers to partially replace purchased electricity with self-produced. This has resulted in a significant increase of electricity production in low voltage grids in recent years, and the trend appears to continue in the coming years. The majority of the new production plants are solar cells, followed by wind turbines, and it is also in these the greatest efforts are made in this paper.Distributed generation is often seen as something positive since it will contribute to reduced transmission losses and reduced voltage drop in the networks, and that it increases the share of electricity from renewable sources. In cases where the grids are not strong enough, or in other ways not adapted to manage the installed production, power quality may be adversely affected.
Pedagogisk dokumentation : Hur tolkas begreppet?
Denna studies syfte är att ta reda på hur pedagoger och tjänstemän på utbildningsförvaltningen tolkar begreppet pedagogisk dokumentation. Min frågeställning var:Hur tolkar pedagogerna och ansvariga på utbildningsförvaltningen pedagogisk dokumentation?Vad är meningsfullt att dokumentera?Vad är det som gör att man kan arbeta med pedagogisk dokumentation?För att få svar på mina frågor så byggde jag min studie på teori från olika pedagoger och forskare inom pedagogik och sedan intervjuer och enkäter med pedagoger och tjänstemän på utbildningsförvaltningen. Resultatet visar att begreppet pedagogisk dokumentation kan tolkas olika och det som ligger i grund hur man tolkar begreppet är vilken barnsyn du som pedagog har. Förskolans pedagoger använder sig av pedagogisk dokumentationen genom observationer med olika metoder det kan vara ex kamera, observationsmallar m.m.