
Sökresultat:
48 Uppsatser om Palmér - Sida 4 av 4
Do 25 years old skid tracks restrict growth and survival? : a study on growth conditions for the planted regeneration in a rainforest rehabilitation project
The rainforests of the world are important not only to the countries in which they grow but to the world as a whole. They influence oxygen and water circulation as well as carbon sequestration which in turn affect global radiation and global warming. The forest also have great value and in Malaysia as in many other tropical countries large volumes are harvested which leaves great areas of degraded forest with little growth and biological diversity. Due to their low financial value these forests are often transformed and used for other purposes than forestry such as oil palm plantations.
The trees are often transported out of the forest using large bulldozers. They are heavy which causes compaction of the forest floor and during transport the top soil layers are moved to improve mobility.
Lever varumÀrket hos anstÀllda? : En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ ?
Titel: Lever varumĂ€rket hos anstĂ€llda? ? En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQFörfattare: Carlsson, Sofia och Nilsson, SannaHandledare: Lars PalmExaminator: Ulrika SjöbergUtbildningssĂ€te: Högskolan HalmstadSektion: HĂ€lsa och SamhĂ€lle (HOS)Kurs: Medie- och Kommunikationsvetenskap 61-90 hpDelkurs: C-uppsats, 15 hpSprĂ„k: SvenskaĂ
r: 2010Syfte: Studera Living the Brand:s pÄverkan pÄ Friskis&Svettis och MQ:s anstÀllda som i sitt dagliga arbete möter kundenTeori: Service management, varumÀrke, the VCI Alignment Model, kommunikation, Living the Brand, Maslows behovstrappa, engagemangMetod: Kvalitativ intervju och kvalitativ observation utförda lokalt hos respektive organisationResultat: Living The Brand fungerar i organisationerna och de kommunicerar bÄda kontinuerligt ut vision och kÀrnvÀrden till sina anstÀllda för att varumÀrket ska bli starkt.Nyckelord: Living the Brand, varumÀrke, internkommunikation, organisationskultur, organisationsidentitet Det blir allt viktigare för organisationer att stÀrka sitt varumÀrke. En strategi för att göra det Àr att anvÀnda sig av Living the Brand som syftar till att fÄ personalen att agera efter organisationens vision, mission och kÀrnvÀrden. Denna studie har undersökt tvÄ serviceföretag, Friskis&Svettis och MQ för att se hur de arbetar med Living the Brand och hur denna strategi pÄverkar deras medarbetare som möter kunden i sitt dagliga arbete. Nedan följer vÄr frÄgestÀllning: Hur anvÀnds strategin Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ?- Hur kommuniceras vision, mission och kÀrnvÀrden?- PÄ vilket sÀtt pÄverkar kulturen inom organisationen Living the Brand? - Vad har anstÀlldas identitetsskapande för betydelse för att strategin ska fungera? Studien anvÀnder sig frÀmst av kvalitativa intervjuer kompletterade med observationer dÄ vi besökte en förening respektive butik frÄn de tvÄ organisationerna.
Dubai - ett framgÄngsrecept eller dÄrskap?
Det hÀr examensarbetet Àr en fallstudie som beskriverstadsutvecklingen i staden Dubai i Förenade arabemiraten.Examensarbetet syftar till att svara pÄ frÄgornaHur har Dubai stad utvecklats frÄn och med oljansupptÀckt fram till idag? och Hur ser den övergripandeplaneringen ut för Dubais framtida stadsutveckling?METOD;VÄr fallstudie Àr en sammanvÀvd redogörelse av enlitteraturstudie och egna upplevelser frÄn en studieresai Förenade arabemiraten.Litteraturstudien bestod av tre huvuddelar. I den förstadelen var syftet att fÄ grundlÀggande fakta och vi lÀstebland annat guideböcker och sÄg dokumentÀrer omDubai. I litteraturstudiens andra del fokuserade vi pÄvad som fanns vetenskapligt publicerat om Dubaisstadsutveckling fram till idag. I den tredje delen söktevi information om Dubais framtida stadsutveckling,frÀmst dokument framtagna av Dubais myndigheter.I studieresan besökte vi Dubai i tolv dagar.