Sök:

Sökresultat:

48 Uppsatser om Palmér - Sida 4 av 4

Do 25 years old skid tracks restrict growth and survival? : a study on growth conditions for the planted regeneration in a rainforest rehabilitation project

The rainforests of the world are important not only to the countries in which they grow but to the world as a whole. They influence oxygen and water circulation as well as carbon sequestration which in turn affect global radiation and global warming. The forest also have great value and in Malaysia as in many other tropical countries large volumes are harvested which leaves great areas of degraded forest with little growth and biological diversity. Due to their low financial value these forests are often transformed and used for other purposes than forestry such as oil palm plantations. The trees are often transported out of the forest using large bulldozers. They are heavy which causes compaction of the forest floor and during transport the top soil layers are moved to improve mobility.

Lever varumÀrket hos anstÀllda? : En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ ?

Titel: Lever varumĂ€rket hos anstĂ€llda? ? En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQFörfattare: Carlsson, Sofia och Nilsson, SannaHandledare: Lars PalmExaminator: Ulrika SjöbergUtbildningssĂ€te: Högskolan HalmstadSektion: HĂ€lsa och SamhĂ€lle (HOS)Kurs: Medie- och Kommunikationsvetenskap 61-90 hpDelkurs: C-uppsats, 15 hpSprĂ„k: SvenskaÅr: 2010Syfte: Studera Living the Brand:s pĂ„verkan pĂ„ Friskis&Svettis och MQ:s anstĂ€llda som i sitt dagliga arbete möter kundenTeori: Service management, varumĂ€rke, the VCI Alignment Model, kommunikation, Living the Brand, Maslows behovstrappa, engagemangMetod: Kvalitativ intervju och kvalitativ observation utförda lokalt hos respektive organisationResultat: Living The Brand fungerar i organisationerna och de kommunicerar bĂ„da kontinuerligt ut vision och kĂ€rnvĂ€rden till sina anstĂ€llda för att varumĂ€rket ska bli starkt.Nyckelord: Living the Brand, varumĂ€rke, internkommunikation, organisationskultur, organisationsidentitet Det blir allt viktigare för organisationer att stĂ€rka sitt varumĂ€rke. En strategi för att göra det Ă€r att anvĂ€nda sig av Living the Brand som syftar till att fĂ„ personalen att agera efter organisationens vision, mission och kĂ€rnvĂ€rden. Denna studie har undersökt tvĂ„ serviceföretag, Friskis&Svettis och MQ för att se hur de arbetar med Living the Brand och hur denna strategi pĂ„verkar deras medarbetare som möter kunden i sitt dagliga arbete. Nedan följer vĂ„r frĂ„gestĂ€llning: Hur anvĂ€nds strategin Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ?- Hur kommuniceras vision, mission och kĂ€rnvĂ€rden?-  PĂ„ vilket sĂ€tt pĂ„verkar kulturen inom organisationen Living the Brand? -  Vad har anstĂ€lldas identitetsskapande för betydelse för att strategin ska fungera? Studien anvĂ€nder sig frĂ€mst av kvalitativa intervjuer kompletterade med observationer dĂ„ vi besökte en förening respektive butik frĂ„n de tvĂ„ organisationerna.

Dubai - ett framgÄngsrecept eller dÄrskap?

Det hÀr examensarbetet Àr en fallstudie som beskriverstadsutvecklingen i staden Dubai i Förenade arabemiraten.Examensarbetet syftar till att svara pÄ frÄgornaHur har Dubai stad utvecklats frÄn och med oljansupptÀckt fram till idag? och Hur ser den övergripandeplaneringen ut för Dubais framtida stadsutveckling?METOD;VÄr fallstudie Àr en sammanvÀvd redogörelse av enlitteraturstudie och egna upplevelser frÄn en studieresai Förenade arabemiraten.Litteraturstudien bestod av tre huvuddelar. I den förstadelen var syftet att fÄ grundlÀggande fakta och vi lÀstebland annat guideböcker och sÄg dokumentÀrer omDubai. I litteraturstudiens andra del fokuserade vi pÄvad som fanns vetenskapligt publicerat om Dubaisstadsutveckling fram till idag. I den tredje delen söktevi information om Dubais framtida stadsutveckling,frÀmst dokument framtagna av Dubais myndigheter.I studieresan besökte vi Dubai i tolv dagar.

<- FöregÄende sida